חוברת קומיקס חדשה בפסטיבל!

ailag

New member
-=-=-=-

כן, מה שמפריע לי זה כשכל התוכן והמטרה של הקומיקס זה "וואו, הוא הפליץ". אין שום פאנצ'ליין חוץ מזה, שום עלילה שום כלום. אפילו לא השקעה בציור, כי ה"בדיחה" הוולגארית אמורה לכפר על כל זה. לא קראתי את פרופיל 107. בהחלט יכולות להיות בו מילים גסות, אבל אם הן לא המטרה - אז זה בסדר. כלומר, סיפור רגיל שיש בו גסויות (בגבול הטעם הטוב - אפילו כשהגבול הזה גמיש) הוא בסדר. אבל "היי, תראה, יש לי פיפי!" "לא, יש לך קקי!" "מגניב" זו לא עלילה לקומיקס. וזה מייצג את רוב הקומיקס האלטרנטיבי הישראלי (בצורה כללית), דוגמת טוטה שהזכרנו או הלינק שנתתי בהודעה אחרת לקומיקס שעשית. "העלילה זה מה שמשנה! ויש שם אחלה עלילה!" << זאת בדיוק הנקודה שלי. צריך עלילה. "איפה הפות שלי" זאת לא עלילה. " לא הבנתי איך מתוך ההודעה הראשונית שלי יצאת למסקנה שבקומיקס החדש שלי "חמש דקות מקלקיליה" שיבצתי כוסים וזיינים לרוב על מנת שיראה "מחתרתי". " << אני הסקתי את זה מקומיקסים אחרים שלך שראיתי. לא ראיתי באתר הרבה כאלו שאתה חתום עליהם וכן יש להם תוכן, אם יש כאלו - תפנה אותי אליהם כי לא קראתי את כולם. (אל תעלב, אגב. זה לא אומר שאתה לא יכול לעשות קומיקס טוב, זה רק אומר שדברים כמו זה (מבחינת איכות הקומיקס הפעם) הם לא משהו שאתה יכול לעטוף כחוברת, להדפיס עותקים ולמכור כחוברת מקצועית. כלומר, אתה יכול טכנית, אבל אז אנשים יזלזלו בקומיקס. and we wouldn't want that, would we?) אתה בחרת לשים את החוברת שלך תחת ההגדרה של מחתרתית/אלטרנטיבית, יחד עם כל מה שנגזר מזה. הגדרות הן תבניות די שרירותיות, כך שהיית יכול לכתוב קומיקס ש"נראה סתם מחתרתי אבל בעצם הוא לא, ואי אפשר להגדיר.." . אבל אתה הגדרת אותו כך. אני בהחלט מוכנה להסתכל בקומיקס בפסטיבל, ואני אקנה אותו אם הוא יראה טוב, אני דיברתי על הז'אנר עצמו - קומיקס מחתרתי ישראלי שבד"כ מסתכם בבדיחה וולגארית טפשית ולא יותר. לדעתי הז'אנר הזה מעכב את הקומיקס הישראלי, כי הוא משניא אותו על אנשים.
 

dorimani

New member
אוקיי. אז אם ככה...

אני שמח שאת כן תהיי פתוחה להתרשם מן הקומיקס שלי הפעם. אבל אני חייב ומוכרח לתקן אותך ולהעיר לך שהלינק שהבאת בהודעה הקודמת, שמקשרת לקומיקס שנקרא "העטלף הכחול" הוא אינו מעשה ידי. ובכלל, הקומיקסים שבאתר לא משקפים את איכות הקומיקס שלי, בחיי. "חמש דקות מקלקיליה" יצא מוצלח מאוד לדעתי, הומור ברמות שונות, ציורים מושקעים יותר ומושקעים פחות. אהבת או לא אהבת, זו כבר לא הבעיה שלי. שוב, אני לא בא להתווכח איתך- אני פשוט שמח שהחלטת להיות בעלת ראש פתוח ומינימום לעיין בקומיקס שאמכור בפסטיבל מבלי לשלול אותו מראש רק משום שהוא הוגדר כקומיקס "אלטרנטיבי".
 

ailag

New member
אל תדאג

ממילא הדיון היה יותר על "קומיקס שמוגדר כאלטרנטיבי ישראלי" ולא "הקומיקס שאתה עומד למכור בקון". אתה פשוט הגדרת את שלך כמחתרתי ונונסנס, שזה די מקביל לחלק מההגדרה של אלטרנטיבי ישראלי, כלומר - הדיון כן היה עליו. אם הוא כן איכותי, מה טוב. (אבל אז הוא כנראה לא יפול להגדרה שאתה הגדרת לו).
 
יונה, תרגיע.

מי אמר שמפריע לי הזירוקס? פור גאד סייק, הקומיקסים שאני מייצר בצ'יז קומיקס עשויים בזירוקס. אתה בכלל חושב שאתה מכיר אותי? אני אולי נהנה מאספקטים מסויימים של מיינסטרים, אבל זה לא אומר שאני לא אוהב קומיקס עצמאי. שוב פעם אזכיר: אני בעצמי עושה קומיקס עצמאי. אם וואטאבר, החוברת הכי מצליחה שלנו, היא לא קומיקס מחתרתי אז אני לא יודע מה כן. יש בזה אלימות ושפה גסה, אבל זה מצליח בגלל שיש סיפור ממשי מאחורי הקללות והאלימות והציורים (לדעתי) על רמה. הטענה שלי, שפספסת אותה לגמרי, היא שאם מישהו מצלם ציורים של זין וכוס במכונת צילום אז זה לא הופך מיד להיות קומיקס טוב. להגיד שקומיקס עצמאי תמיד יותר טוב מקומיקס מיינסטרים זו פשוט עקשות ובורות. תפסיק לקפוץ עם קצף בפה בכל פעם שאתה שומע שמישהו אוהב קומיקס מיינסטרים. בגלל זה קוראים לזה קומיקס מיינסטרים: בגלל שהרבה קוראים את זה.
 

yonabarak

New member
כלומר

גם בחוברת שלך, צריך לקרוא את הסיפור כדי לצלוח את הסטיריאוטיפ. מה שאתה אמרת על הקומיקס האלטרנטיבי הישראלי, יכול להיות נכון גם לגבי החוברת שלך, למי שלא קרא אותה. הוא יכול לראות בחנות עוד מקרה של השילוב המנצח: זירוקס, אלימות וגסויות ולהגיד "אה, עוד קומיקס מחתרתי לא מושקע ופרובוקטיבי בגרוש, אני מראש לא קורא את זה". אתה איתנו בסירה אחת, חביבי, אז אל תשתין לבאר שאתה יורק אליה, או משהו כזה.
 
איפה אמרתי שמראש אני לא אקרא?

אתה ממש מדמיין דברים במה שכתבתי. איפה אמרתי שמראש אני לא אקרא את קומיקס מצולם? אני רק אומר, מתוך ניסיון, שהרבה מאותם קומיקסים מצולמים הם פשוט מאוד מאוד גרועים. מה שאמרתי במקור שגם במיינסטרים וגם בקומיקס עצמאי יש גם זבל וגם דברים טובים. ולגבי הגימור: למרות שזה החלק הבאמת הכי פחות חשוב בחוברת, בדרך גלל (ואני אומר בדרך כלל) אם החוברת נראית חרא מבחוץ היא בדרך כלל גם חרא מבפנים. ככה זה. לפחות בחוברת שלנו יש כריכה צבעונית והציורים בפנים (למי שמדפדף לפני שהוא קונה) נראים די נחמדים. אבל בתערוכה האחרונה עדיין רב המבקרים נהרו לדוכן ממול שמכר חוברות זולות של ספיידר-מן. אין לי בעיה עם זה, ואין לי בעיה עם הקהל. אני מכיר את השוק שלי.
 

nirmatarasso

New member
מסכים בקשר לאלטרנטיבה

וגם רוצה להעיר על סתירה איומה שחוזרת כל הזמן כשמדברים על קומיקס. הגיוון הוא בגיוון. קומיקס כמו כל תחום אחר, קולנוע, ספרות ופיסול באורז יכול ורצוי שיעסוק במגוון גדול של אפשרויות ורגשות. מהבחינה הזאת קומיקס "מיינסטרים" פגום. 90 אחוז מקומיקס ה"מיינסטרים" עוסק בסופר הירוז, לרוב עם אותם בעיות (הסןפר הירו הרע) ואותם פתרונות (נפוצץ אותו במכות בעזרת רשת העכביש\זרוע הטיטניום\זרג הברזל) ,מה שבעצם מרחיק את הקהל מקומיקס. בעיקר את המבוגרים יותר. דווקא בקומיקס "אלטרנטיבי" האפשרויות פתוחות ומגוונות יותר. אני צרכן של קומיקס כבר 15 שנה ועדיין לא יכול להבין את הקשר בין הסיפור המאוד מצומצם של פורעי חוק בטייטס ציבעוניים וחייט צמוד שמשום מה מרגישים מאוד טבעי דווקא בעולם חסר תנועה.
 

ailag

New member
-=-=-

לכן דיברתי על הקומיקס האלטרנטיבי הישראלי, להבדיל מקומיקס אלטרנטיבי בכלל, שבו אני מתארת לעצמי שיש לי עוד מה לקרוא. בקומיקס האלט' הישראלי לא נראה שיש גיוון - כמעט כולו פאנלים וולגארים בלי תוכן ובלי יותר מדי איכות בציור, בכתיבה או בשימוש במדיה. וגם אני לא קוראת קומיקס סופר הירוז, בעיקר בגלל החדגוניות שבז'אנר. לא רק אליו התכוונתי כשאמרתי מיינסטרים, אלא לכל דבר שהוא לא "אלטרנטיבי ישראלי".
 

dorimani

New member
ועוד משהו:

השקענו הרבה מאוד באיכות הציור. אני מניח שזה מפליא אותך, כי אמרתי "קומיקס מחתרתי\אלטרנטיבי", נכון? אז זהו, שלא- גם קומיקס אלטרנטיבי יכול להיות מושקע מאוד בסגנון שלו, כי לא זכור לי שמאפיין של קומיקס אלטרנטיבי זה שרמת הציור שלו תהיה חרא. אלטרנטיבי מתייחס לתוכן, לא ל"איכות הציור" וכל מה שרשמת...
 

amitais

New member
מה אתה טורח להתווכח, טמבל

מה אתה מתנצל בכלל? תעשה מה שבא לך, ושכולם ילכו ללקק לגארפילד!
 

ailag

New member
קרא את מה שכתבתי..

לא אמרתי שאלטרנטיבי חייב להיות מכוער. אמרתי שהמאפיינים של קומיקס אלטרנטיבי ישראלי זה חוסר השקעה בציור ובתוכן. בוא תראה לי איפה יש השקעה בציור או בתוכן כאן, ותסביר לי איך זה לא קומיקס של "קקי! כמה מצחיק!"
 

nirmatarasso

New member
מזל טוב

עזוב שטויות אין מה להתעצבן ולהתווכח. גם לי יצא כבר לעבור פה את הויכוח המצבן על "מחתרתיות" ונעליים. לא הצלחתי לשכנע אף אחד. תן לקומיקס לדבר
 

Emblem Wearer

New member
לדעתי (2)

אני חושב שהדיון הספציפי הזה לא צריך להיות על "איכות", אלא על אמצעים לקרב קהל חדש וגם ותיק לקומיקס תוצרת הארץ. ראשית, לטעמי, הקומיקס צריך להיות קודם כל אטרקטיבי ויזואלית, מאחר וה"לוק" הוא מה שיגרום לקורא חדש לפתוח ואף לרכוש חוברת. הקוראים הותיקים כבר גיבשו לעצמם טעם אישי, לכן הם יבחרו לעצמם חוברות מז'אנרים מוכרים ואהובים עליהם או שיבחרו לעקוב אחר עבודתו של יוצר מסויים. אחרי כן, חשובה קונסיסטנטיות: אם מדובר בסידרה רצה - חשוב לשמור על רמת הפקה קבועה (או משודרגת) וכמובן כתיבה נארטיבית ברורה. אם מדובר באנתולוגיה (יותר קשה למכירה סדירה), כדאי שיהיה לפחות עוגן אחד שהקורא החוזר יוכל להיתלות בו, בין אם זה יהיה מדור קבוע, סדרה רצה או יוצרים אהודים.
 

yonabarak

New member
אמצעים להגיע לקהל רחב בארץ

לדעתי, לפי סדר החשיבות היורד הבא: 1. לפרסם בעברית 2. לכתוב סיפור טוב. 3. להתעסק בתכנים מקומיים. אם רוצים להגיע לקהל רחב יותר ממי שכבר קורא קומיקס אמריקאי או פנטזיה, אין טעם להתעסק בסופר הירוז או בפנטזיה. 4. חשוב גם, אבל רק במקום האחרון - איכות ההפקה, הגימור והצבע.
 

illustrator

New member
גם אני רוצה! גם אני רוצה!

לדעתי, יצירה זה תמיד דבר מבורך, ללא קשר לז'אנר. כל עוד היוצר מאמין בעבודה שלו ולא מנסה לעשות רושם מזוייף, הוא מוזמן לנסות ולמצוא את הקהל שלו. לצערי, זה לא תמיד קורה, וזה נכון גם לגבי המיינסטרים וגם לגבי המחתרתי (ואני מקווה שאף אחד לא ייעלב מהסטריפ המצורף, מזמן רציתי לשים פה משהו של פרנק צ'ו). גם בנושא ה-PR אפשר לפנות רק ליוצרים. מי שיתאמץ ויציג את העבודה שלו ליותר אנשים יזכה להשפיע. מי שיצפה שיבואו אליו רק כי הוא המיינסטרים או נחשב למקובל יותר שיהיה מוכן להמתנה ארוכה. בלי קשר לאיכות המוצר, החדרת המודעות לתחום היא לא מטלה קלה. בסה"כ על כל אדם שיוצר (בלי קשר לתוכן, איכות או אופן ההפקה) יש כמה מאות שיגידו שלא ככה זה צריך להיעשות, ובזכות יכולות התקשורת של היום (האינטרנט בעיקר), התוצאה היא שאנשים יחליטו פשוט לא לנסות קומיקס בלי לקרוא אפילו חוברת אחת. אם יש מישהו שחושב שהוא יכול לעשות עבודה טובה יותר, שיעשה. אבל לפגוע בסיכויים של מישהו שהשקיע ועשה רק כי זה לא תואם לאיך שאני מאמין שזה צריך להיעשות זו לדעתי זנות (תצטרכו לסלוח לי על הביטוי). הרי כולנו יודעים כמה קשה זה לפרסם הודעות בכמה פורומים. גם הערה תמימה ותומכת לכאורה כמו "קומיקס פנטזיה מקצועי לילדים - "ארינאה" של סטודיו קומיקום, שמציע שינוי מבורך." היא מזיקה, ואם אתם לא רואים את הבעיה בהערה הזו, בושה.
 

Emblem Wearer

New member
לא...

.לא התכוונתי לפגוע, להיפך - לא צריך להתבייש במוצר שפונה לקהל צעיר, חשוב לבנות דור חדש של קוראים, כי הדור הנוכחי הולך מזקין (ונכחד). ושוב סליחה.
 

illustrator

New member
נו, באמת...

א. אנו לא מתביישים במוצר שלנו או בקהל שלנו. ב. המוצר פונה גם לקהל צעיר, אבל בודאי שלא רק לקהל צעיר, ועל כך יעיד קהל הקוראים שלנו שגילם נע בין צעירים מאוד לגילאי 30-40 ויותר. (וכן, גם לאנשים בני 30 פלוס אפשר להציג קומיקס בפעם הראשונה). לא אמרתי שהתכוונת לפגוע, אבל כל הגבלה כמו זו שאתה עושה היא שגיאה חמורה בגישה, וזו בדיוק היתה הנקודה שלי.
 

tarkan

New member
קומיקס אלטרנטיבי בארץ

הוא הרבה פעמים סך הכל נסיון למכור קומיקס גרוע ע"י הוספת גסויות ופוליטיקה קיצונית
 
למעלה