חוו"ד אישית לאחר חסימת גולש ומחיקת הודעות

raanansh

New member
חוו"ד אישית לאחר חסימת גולש ומחיקת הודעות

בימים האחרונים היה פה דיון בפורום הנוגע לנושא עבודת פקידי הסעד. הדיון שהתפתח גלש לפסים לא נעימים אשר חרגו מתרבות הדיון המקובלת בפורום העובדות והעובדים הסוציאלים ואשר חייבו אותי כמנהל לפעולה אקטיבית כללה מחיקת הודעות של גולשים בפורום.
מאחר ואחד הגולשים, חרף אזהרותי, המשיך בהתנהלות לא ראויה וכתיבת הודעות פוגעניות ואלימות באופיין, הוא נחסם לגלישה. למרות זאת, באמצעות שימוש בכינויים אחרים הוא חזר וכתב בפורום לאחר הרחקתו והודעותיו נמחקו ברגע ששמתי לב לכך.
כפי שציינתי, אני רואה חשיבות רבה לחופש הביטוי על גבי הפרום, אך יש לכך גבולו מסויימים שאסור שייעברו.

אני יכול להבין שאנשים מתקשים לקבל בחיוב את עבודתם של פקידי הסעד השונים, אחרי הכל תחום התערבותם הוא אינו טיפול הנעה מרצון , אלא התערבות מונעת על פי חוק. התערבות זו, מעוררת אנטגוניזם באופן טבעי ולא פעם תהיה טראומטית עבור המטופל.
אותי מעניין, האם יש פה בפורום עובדים סוציאלים שעבדו כפקידי סעד או שיכולים להביא לפה כאלו שיכולים לשתף מעצמם את הקוראים ולהראות את הצד השני של המתרס , אני חש שהדיון והשיח פה חסרים את תגובתם.
 

raanansh

New member
יש פקיד סעד לחוק הספאם בסביבה ?


 

אמיתמי

New member
לא פקידת סעד

אבל עובדת סוציאלית ברווחה, ועובדת עם פקידת סעד באופן מאוד צמוד. והתחושה שלי היא שאי אפשר "להביא את הצד שלנו" בצורה מלאה, כי זה נורא מורכב. קשה לי להתווכח עם הורה שמרגיש עוול , או עם מישהו שקרוב לו. העובדה הקיימת היא שיש מצבים שדורשים התערבות גסה של החוק, ואין אפשרות לעגל בה פינות.
 

M1984

New member
עבודתם של פקידי הסעד- עו"ס חוק הנוער

כ"ק תרשה לי לתקן אותך ..הם לא נקראים פקידי סעד יותר אלא " עו"ס לחוק הנוער" .
אני לא עו"ס לחוק הנוער אך אני יכולה לשתף מאחר ואני עובדת באופן מאוד אינטנסיבי עם עו"ס לחוק הנוער לגבי מקרים שבטיפולי. ( אני עו"ס משפחות + רכזת שיקום האסיר)

אינני מסכימה איתך לגבי האמירה "אחרי הכל תחום התערבותם הוא אינו טיפול הנעה מרצון , אלא התערבות מונעת על פי חוק" . עבודת חוק הנוער היא טיפולית גרידא , הקושי של אנשים לראות את זה כך מאחר והם נתפסים כ"מכשפה שחורה" שחוטפת ילדים מהוריהם.

התערבות חוק הנוער נעה על ציר שמתחיל במעקב כאשר ישנו חשש להתפתחותו התקינה של קטין עד למעורבות אינטנסיבית שיכולה להגיע להוצאה מהבית . עו"ס חוק הנוער עושה עבודת קודש , הוא מלווה מקרים שיש בהם כל חשש להזנחה או פגיעה בקטין אחרי שקיבל דיווח מגורמים בקהילה או מעו"ס המשפחה, המעקב מתבטא בבדיקה מתמדת את מצבו של הקטין וההתערבות בהרבה מקרים יכולה להיפסק עקב שיפור במצבו של הקטין יחד עם טיפול מערכתי .

אם מצבו של הקטין לא משתפר והמשפחה אינה משתפת פעולה עם גורמי הרווחה אז מגיע הזמן שצריך "לעלות הילוך" במעורבות של חוק הנוער. עוד לפני אפילו לחשוב להוציא את הילד!
במקרים כאלה פונים לבית המשפט לנוער לבקש צו השגחה על הקטין עקב התנאים שנוצרו. מצב שמחייב את ההורים לשתף פעולה.

בעצם עושים את כל מה שאפשר כדי לנסות לשקם את הסביבה הטבעית של הילד עוד לפני שמגיעים להחלטות של הוצאה. זה תהליך מאוד ארוך ומייגע שיכול לארוך אף שנים. במהלך כל הזמן הזה עו"ס חוק הנוער מלווה את המשפחה , "משגיח עליה" , חושב ובוחן אופציות לגבי ילדיה
בודק את שיתוף הפעולה של ההורים, הנכונות לשינוי וטיפול למען ילדיהם וכו'.. כל העבודה הזו נעשית מאחרוי הקלעים ומה שנראה החוצה הוא שונה לגמרי מטבע הגדרת התפקיד שלו..

גם אחרי מצבים של הוצאה מהבית עו"ס הנוער אחראי לבדוק כל הזמן את מצבו של הקטין את ההסתגלות במקום החדש ,את צרכיו ורצונותיו וכו'.. עבודתו לא נגמרת בהוצאת קטין. ובמקרים רבים אף מקבל טלפונים הביתה בשעות לא שגרתיות במידה וקרה משהו חריג לקטין ..
תחשבו על כל העבודה הזו שהוא עושה לא רק לגבי משפחה אחת אלא לגבי כל המשפחות שהוא מעורב בהם ( מעל 300 משפחות ). על ההחלטות הגורליות שהוא צריך לקחת , על הלחצים הנפשיים שהוא עובר .. לא לשכוח שהוא גם בנאדם שיש לו משפחה משלו וכואב לו כמו שכואב לכל אחד כשעוקרים ילד מהסביבה הטבעית שלו ..אך עם כל הכאב הוא צריך להתעלות על זה והלחליט מה נכון לילד לטווח הארוך.

לדעתי כל מה שאמרתי פה זה אפילו לא קצה מזלג ממה שעו"ס חוק הנוער עושה ..
 
מדוייק ונכון וגם

אפילו לאחר הוצאה מהבית יש מקום לעבודה עם המשפחה כדי להחזיר את הילד הביתה במקרים שיש סיכוי לכך.
והיו דברים מעולם.(ילדים שיצאו לתקופה וחזרו)
מצבים שתוארו כאן כאילו הוצאת הילד מהבית תמיד סופית החלטית וגורמת לעוינות בין המשפחה לעובד חוק הנוער, מסולפים מיסודם.אמנם זהו ללא ספק תהליך קשה אך במצבים רבים עדיין מתקיים שיתוף פעולה עם המשפחה, מלבד מקרים קיצוניים במיוחד כפי שרענן ציין אמא טליבן וגואל רצון. מרבית המקרים הם אי שם באמצע.
גם אני לא פקידת סעד וכפי שציינתי כבר עבדתי צמוד לפקידי סעד לחוק נוער ולסדרי דין. בשני המקרים גם נפגשתי עם המשפחות וכתבתי את התסקיר. מהרבה מאוד מקרים זכורים לי מקרים בודדים ביותר של הוצאה מהבית, אגב, יש בהחלט מקום במקרים מסוימים לפעול להוצאת ההורה או בן משפחה אחר הפוגע בילד וכלל לא את הילד עצמו. גם זה קיים.
בנוסף, כדי לשכנע שופט מעל לכל ספק שיש צורך בהוצאה מהבית, צריך לתת סיבות רציניות וכבדות משקל ביותר. לשופט יש יכולת לקבל או לא לקבל את המלצת פקיד הסעד והוא איננו חותמת גומי ללא כל שיקול. זה פשוט לא נכון!
גם בתחום סידרי הדין הזוג יודע מראש את המלצת העובד ואף מקבל לידיו את התסק'ר וקורא אותו לפני הדיון בדרך כלל יחד בפגישה עם העובד. כאן יש לזוג הזדמנות להביע כל העולה בדעתם, דבר שמחייב את העובד להיות מאוד מוכן ומדוייק.
לסיום, גם פקידי סעד הם בני אדם מסתבר ובלתי נמנע שגם בתוכם יהיו כאלה שטעו או שגו בהחלטתם.
גם רופאים הם חורצי גורלות לא פחות אם לא יותר,וגם הם כידוע טועים לפעמים.
 
למעלה