תגובה נשית... - לאהובה
תרשי לי לתת לך ביקורת. 1. אחוז התאונות הגבוה אצל גברים, הוא בגלל: א. יותר גברים נוהגים בכביש, וגם יותר שעות. כך שמן הסתם אחוז הנשים יהיה קטן יותר בתאונות דרכים. ב. רוב התאונות נגרמות מחוסר שמירה על מרחק. נחשי מה? נשים בד"כ (ובתור אישה אני מודה על כך) פשוט נוסעות בתוך "בועה" בעולם משלהן, לכן הן גם שומרות על מרחק באופן אוטומטי. אבל מה? הן מסכנות את כל הסביבה, וגורמות להמון תאונות, גם אם הן לא חלק מהן. סתם דוגמא בסיסית - לנשים יש את הנטייה להיות זהירות מדי ולכן ללחוץ על הברקס במקום על הגז כשהן צריכות להשתלב בנתיב האצה. את יודעת למה זה עלול לגרום? כן - א. פקק. ב. - תאונות. נראה לי שהבנת את המסר, נעבור הלאה. 2. אני מניחה שלאירופה לא נסעת אף פעם. יש דבר כזה שנקרא תרבות נהיגה - בנתיב הימני נוסעים לאט, הנתיב השמאלי משמש לעקיפה. עזבי כמה הבן אדם משמאל נוהג - את לא המחנכת שלו, ואם את תעמדי לו בכוונה בנתיב - את גם תגרמי לו לעצבים, גם לשיבוש התנועה הזורמת, וגם תסכני את עצמך (סביר להניח שהוא יסיח את דעתך בצפצופים/הבהובים, ואף יחתוך אותך). מה מפריע לך לנסוע בימני במהירות שמתאימה לך - ולתת לכל ה"טייסים" לעשות את שלהם? למה לסכן את עצמך ולהפריע לתנועה... את גורמת למין תנועה כמו בלונדון - במקום שהנתיב המהיר יהיה בשמאל, הוא בימין... התנועה אמורה להיות בנתיב השמאלי כמו של גלגלי שיניים - כל אחד משתלב ויחד נוסעים במהירות יציבה עם מרחק גדול. ברגע שאת נעמדת בצד השמאלי, את גורמת לנהגים לעשות זיגזגים ולשנות מהירויות באופן עקבי. נכון שלא כולם בשמאלי נוסעים באותה מהירות, אבל הרעיון הוא לעבור לנתיב הימני אחרי העקיפה, כדי לא להפריע. הלאה. 3. נראה לי שהבחור התכוון לכך שיש הרבה אנשים שלא נשענים אחורה על הכיסא, אלא נצמדים קדימה לתוך ההגה ולתוך השמשה - בכך הם מאבדים שדה ראייה חשוב וגם מסכנים עצמם במקרה של תאונה (כרית אוויר תהרוג אותם) - הנה, רק היום הייתי ברענון נהיגה (בגלל החוק, לא בגלל נקודות) - אם את לא יושבת ממרחק של לפחות 30 ס"מ מההגה - במקרה של תאונה כרית האוויר תהרוג אותך. לא צריך לשבת בתוך ההגה, אלא במרחק המקסימלי שבו נוח לך עם הרגליים והידיים (בד"כ לאנשים יש נטייה לשבת יותר מדי קדימה כדי להרגיש בטוחים, למרות שהתוצאה הפוכה לגמרי). 4. לגבי הרבה מאוד - את צודקת. אבל בתכל'ס - המון המון נהגים מבוגרים נוסעים בצורה בלתי אחראית, לא רואים ממטר, זה פשוט מפחיד.. כדאי לך לראות את המערכון של סיינפלד על הזקנים שנוהגים בפלורידה... 5. זה מתחבר לסעיף 2, וגם לסטטיסטיקה. באנגליה החליטו לשים במקומות מסוימים הגבלת מהירות (+אכיפה), אחרי שהיו רגילים שם לנסוע ללא הגבלת מהירות. גילו שכמות התאונות גדלה משמעותית. איך זה הגיוני את שואלת? א. לכל אדם יש מהירות שמתאימה לו, שבה הוא עירני יותר. אני למשל, רגילה לנהוג ב- 120-130 קמ"ש. ב- 90-100 אני מרגישה שזה מעייף ומשעמם, הקווקווים על הכביש בקושי זזים... רמת העירנות להפתעות על הכביש יורדת! 6. רכבים איטיים = רכבים מסוכנים! ב- 1974, היו 200,000 רכבים על הכביש, והיו 720 הרוגים. היום, יש 2 וחצי מליון רכבים לערך על הכביש, ו- 520 הרוגים. בטיחות היא מעל לכל - מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב בטוח - שיסע במונית/אוטובוס/שילך ברגל. החברה מצפה מאדם שיכול להחזיק רכב, שישקיע גם בבטיחות שלו... הרי בדיוק כמו שאופנוען יקנה קסדה כי היא דבר לגיטימי לבטיחות - כך גם אדם שנוהג ברכב צריך לקחת אחריות על החיים שלו ולהשקיע בבטיחות. 7. יש עניין של משקל יתר. ועזבי, זה לא רק חרדים, יש עוד המון אנשים שאחראים מספיק כדי לשים חגורות על עצמם, אבל את הילדים את רואה מתרוצצים במושב האחורי... בראשם החרדים - אבל לא חסר כאלו. כן - צריך להוריד אותם מהכביש ומהר. הרי את מורידה מהכביש אנשים שנוהגים בשכרות - מה ההבדל?? זה חוסר אחריות לשמו! אפשר לשים מקסימום של 3 ילדים מאחורה - ומדובר על אנשים ששמים גם 10 ילדים. 8. נכון, זו הכללה מיותרת, אבל אם תסעי באיזורים ערביים ובדרום ליד הבדואים, תתקלי בהמון מקרים של חוסר זהירות (וזו מילה עדינה). לא סתם אנשים שם דורסים את הילדים שלהם... כמובן שיש כאלו שנוהגים אחלה, אבל לרוב אין ביטוח, אין מושג בנהיגה, הרכבים גנובים וכן הלאה. 9. כן? תני לי שם של אחד כזה. גם אם הוא יהיה מעולה (ולי היה אחד באמת מעולה) - אין שום סיכוי שבעולם שהוא יעבור על כל החומר הרלוונטי ללימוד הנהיגה. כמו שאמרתי, הייתי היום ברענון נהיגה - אנשים אפילו לא יודעים שצריכים לנסוע 50 בעיר... והיו שם לא מעט מבוגרים. לא יודעים למשל מה זה ABS ואיך הוא פועל (בסיסי!! הרי במקרה של עצירה פתאומית הם יבהלו מהרעידות בדוושה, ובמקום להמשיך ללחוץ יעזבו את הדוושה.. משם ברור מה יקרה), לא יודעים מה לעשות במקרים של איבוד שליטה... עזבי - מערכת החינוך, ולא רק בעניין הנהיגה, כשלה בארץ. צריך להכניס תיאוריה הרבה יותר מקיפה, קשה לעבירה, אפילו בגרות בנהיגה. יש כל כך הרבה חומר - גם בטיחותי, גם של נהיגה מתקדמת - איך לצאת ממצבים מסוכנים, מה לעשות בגשם, מה לעשות בכבישים מהירים ומה לא - שום מורה נהיגה היום לא מלמד ככה. נקודה. צריך לשנות את החקיקה בארץ. לסיום, פתחי אופקים. סעי לאירופה (אם את יכולה כמובן) ותראי מה זו תרבות נהיגה. חבל שהנהג הישראלי לא מבין בגרוש - וכל מה שמעניין אותו זה לחנך / לעשות דווקא וכן הלאה. סופ"ש נעים ובטוח.