חזרה קצרה לנושא התוכחות....

אין בעיה הלכתית כאשר העבודה זרה

אינה נעבדת עוד . יתכן והדבר נעשה כנגד רצון החכמים. לא חייתי אז, הכל השערות
 

פלסטיק

New member
אם כך אנחנו מסכימים

הסברה ההגיונית היחידה היא שהלוח שאול ממקום אחר שכנראה כלל עבודה זרה לכן הלוח איננו "עברי" אלא לוח של עם אחר
 
אינני יודע מהיכן הלוח שאול.

בתורה יש לוח ירחי-שמשי. מי שמאמין שהתורה ניתנה בסיני, יאמין. בתורה אין שמות לחודשים. יש חודש ראשון, שני וכו' מי שמאמין שהתורה שאולה ממקורות זרים וקודשה אחר כך, מוזמן להביא הוכחות לכך. יש לזכור שאנו מאמינים שהתורה ניתנה (בצורה דומה למה שבידינו) לאדם, נח ואברהם. אולי מהם לקחו הבבלים לוח ירחי-שמשי ? לא חייתי אז.
 
נטל ההוכחה הוא עליך:

לא אני כתבתי שנכתבו נבואות בתורה. אם אתה טוען שבתורה נכתבו נבואות עליך להוכיח שהן נכתבו לפני הארועים בהם מדובר. לגבי מקור מדעי. כל ארכיאולוג או היסטוריון יודע שהנוסח המסורתי נכתב לערך במאה הראשונה לספירה.
 
נא לצטט ממקור מדעי מוסמך

כולל נמוקים סבירים. אפשר לפתוח על כך מושא חדש ללא קשר לדברים קודמים
 

ינקידוד

New member
בעניין קללות ברכות

כבר אמרת שאתה לא קורא ביקורת מקרא וחבל, כי כדי להבין את הקונטקסט שבו נכתבו ונקראו הדברים צריך לעשות השוואה, ומאז השומרים הקדמונים שאילם הראשון אנליל ברא את היקום בהבל פיו, למילה הכתובה והנאמרת יש משקל, משקל בשינוי מאורעות עתידיים לפי האמונה, כך גם לברכה ולקללה, ומימלא לא היתה שום נבואה, ןואם היתה אז אפשר למצוא גם הפ-וכה, למשל - ציון במשפט תפדה שביה בצדקה.
 
למעלה