תאטרון ה"גלוב" בגדה הדרומית
הגדה הדרומית פותחה רבות בעשור האחרון. אחד המבנים שהוקמו שם הוא תעתיק של בית התאטרון של שייקספיר, ה"גלוב". התאטרון האמיתי היה רחוב אחד ליד המבנה הנוכחי, אך לא היה ניתן לבנות שם, כי כבר יש שם בניין משרדים גדול. הקמתו של ה"גלוב" החדש היה פרי חזונו - שגעונו - של סאם וונמייקר, שחקן אמריקאי שהיגר לאנגליה. וונמייקר נרדף ע"י הסנטור מקרתי בשנות החמישים, והחליט שלמען השקט הנפשי שלו עדיף לו לעבור לצד השני של השלולית. בשנות השישים הוא הגה את הרעיון של הקמתו-מחדש של התאטרון של שייקספיר, תוך שימוש בכל החומרים ושיטות הבניה שהיו בתקופתו, לפני 400 שנה. בניית ה"גלוב" הסתיימה לפני כעשר שנים, אך וונמייקר לא הספיק לראות את השלמת המבנה - הוא נפטר מספר שנים קודם לכן. בתאטרון מעלים הצגות יומיות (מלבד בחורף), במחיר שווה לכל נפש, בדיוק כפי שהיה בתקופתו של שייקספיר. הם הוסיפו תאורה לשעות הלילה, אבל אין הגברת קול - אין צורך בכך. בתמונה אתם יכולים לראות משמאל את הבמה, שהיא זהה לבמה עליה שייקספיר העלה את מחזותיו. בעיגול שליד הבמה עמדו ה-groundlings, ששילמו פני בכדי לצפות במחזה (היום זה 5 פאונד). רובם היו שוליות, זונות או סתם פרחחים. הם - וגם הצופים כיום - יכולים להשען על הבמה, ולהתקרב עד כדי מרחק של סנטימטרים מהשחקנים. במושבים שבחצי העיגול ישבו מי שיכלו להרשות לעצמם 3 פני למושב. בקומה הנמוכה ישבו בעלי חנויות, או סוחרים קטנים, ובקומה האמצעית, המועדפת, ישבו העשירים: סוחרים, עורכי דין וכד'. אנשי האצולה הגבוהה, כולל המלכה אליזבת (ולאחריה, המלך ג'יימס), לא באו לתאטרון - הם הזמינו את התאטרון להציג בפניהם, בחצרות המלכות שלהם. בתערוכה שישנה בקומפלקס (שהוא גדול יותר מהתאטרון בלבד), ישנה רשימה של התאטראות שפעלו בתקופה ההיא - סוף המאה ה-16 ותחילת המאה ה-17 - בלונדון. מדובר במספר לא קטן של בתי תאטרון, ומספר להקות התאטרון היה גדול עוד יותר - מספרים המעידים על העושר התרבותי חסר התקדים של התקופה האליזבתנית.