חיבור סאבוופר ליציאות מוגברות - רעיון טוב?

EB10000

New member
חיבור סאבוופר ליציאות מוגברות - רעיון טוב?

שלום

חברת REL שידועה כיצרנית סאבים אודיופיליים, היא מבין היחידות שממליצות לחבר את הסאבים שלהם ליציאה המוגברת של המגבר (עבור מערכות סטריאו ולא קולנוע ביתי). הם תוענים שהסאב צריך להתמזג היטב עם הרמקולים העיקריים מבלי שיורגש, ולכן חיבור ליציאה מוגברת (שעוברת הנחתה בתוך הקדם של הסאב) מבטיחה שהסאב יפיק את אותה חתימת הסאונד שיש למגבר ולכך יתמזג טוב יותר.

ניסיתי את זה עם זוג הסאבים של CANTON שיש לי עם כניסות ויציאות רמקולים. חיברתי ליציאות המוגברות של הימהה 2070, ובכך למעשה הפכתי את הסאבים לחלק מהקדמיים (עבור ה LFE יש לי סאב ימהה אחורי). חשבתי שאני הולך לקבל שיפור בבאסים. כייונתי את עוצמת הסאבים ל 50% ואת תדר החיתוך ל 60 הרץ בכדי להשאיר חפיפה עם הקדמיים (קליפש 260F שעד היום אני מצטער שרכשתי אותם). הרצתי כיול מחדש ושוב התאכזבתי מהתוצאה. ה YPAO חתך את כל התחום הנמוך מהקדמיים ב PEQ. ז"א שעכשיו הוא חושב שהקדמיים מפיקים יותר מידי בס ולכן בכדי להביא אותם למצב FLAT היה צריך ליצור עקומת EQ מאד אגרסיבית. אני יכול לנסות להנמיך את עוצמת הסאבים ולהריץ שוב, אבל בספק אם זה ישנה משהו. במצב DIRECT ללא השפעת ה PEQ דווקא שומעים טוב ולא נראה שיש יותר מידי באס.

משהו התנסה בקונפיגורציה כזאת? אולי עדיף לחבר את הסאבים ליציאות ה PRE OUT ולא יצאות ההגברה? ההיכן ששיטה זאת יעילה רק לסאבים של REL ולא של חברה אחר?

תודה
 
לא לכך התכוונו ב-REL

שלום
בחיתוך התדר ע"י המסנן בסאב, החיבור לרמקולים נעשה בהתחשב שהם מספקים את כל התחום (Full range) ולא לאחר חיתוך מעל תדר הסאב ע"י הרסיבר.
למרות שקטונתי (מול REL, הטכנאי קרמר ומשה 53), החיתוך ע"י המסנן ברסיבר עדיף בעיני עשרות מונים.
שים לב שבמקרה זה (חיבור ליציאה המוגברת) אין ל-YPAO שליטה על העצמה של הסאב או התדר. לכן לא ברור לי מה חיפשת בכיול? הכל נותר כשהיה, מלבד החיבור של הסאב.
אי אפשר גם וגם ברסיבר: כלומר ב-HT ערוץ סאב יעודי ובדו ערוצי ב-LFE עם חיבור מוגבר. זה מחייב ניתוק ומיתוג בסאב, וגם כניסה מחדש להגדרות ברסיבר.
 

EB10000

New member
תודה, רק כמה הבהרות

יש לי סאב שלישי של ימהה המחובר ליציאת ה SUB של הרסיבר ומשמש כ LFE לקולנוע עבור כל הערוצים. הקדמיים מוגדרים כ FULL RANGE ולכן ביציאת ה PRE או המוגברת אין כל חיתוך של הרסיבר. בתוך הסאב יש מן הסתם LPF שניתן לכיוון. היות וה 260F יורדים עד ל 50 ללא ניחות, אז הסאבים נקבעו ל 60 הרץ חיתוך. ז"א שבתיאוריה הרחבי את ההיענות של הקדמיים לעד 27 הרץ - הגבול התחתון של הקנטונים שיש לי. אבל התוצאה לא משהו.

הבעיה הגדולה שיש לי היא סאב MUDDY או בומי מידי, לא משנה מה אני עושה. אולי זה רק אפקט פסיכולוגי בגלל איכות האוזניות שאני מנסה להתקרב אליה לשווא. בכל מקרה, אני אוטו בן 50, ועדיין לא הגעתי לנחלה מבחינת שביעות רצון מהסונד. בקצב הזה אני אוכל להינות ממוסיקה רק לקראת הפנסיה...

אם לא ההיתי מכור לסרטים וטלויזיה, ההיתי שוקל ברצינות למכור את כל הציוד, ולהשאיר מקרן קול מחובר לטלויזיה, ולרכוש מערכת סטריאו אי אנד הכוללת סטרימר מוסיקה, מגבר אינטגרלי וזוג רמקולים...
 
כמה תובנות

שלום
1. הקטע הבומי של הסאב, הוא תכונה של הסאב ולשא של כיול. היתה צריך לשמוע את הסאב לפני רכישה, לקרוא עליו קצת ביקורות והייתה נמנע מהבומי.
2. ע"מ לשמוע סאב באופן ש-REL המליצו ואתה חושב שמשם תבוא ישועתך, היא להגיד לרסיבר שאין לך סאב! ולשלוח את כל התחום תדרים לקדמיים. משם בחיבור להגברה, לבצע סינון בסאב, וכיול עצמה. אולי תזדקק לSPL METER.
3. נחלה: יש פתרון לשילוב שאתה מחפש, קריא, HT+דו ערוצי HI END.
המימוש מבוצע ע"י בניית מע' HI END עם כניסת HT BYPASS ולשם מחברים את הרסיבר.
כרגע, אין לך במערכת אף מרכיב (מלבד האזניות ומגבר האזניות) שנועד לדו ערוצי HI END. לא הרמקול, שאתה לא אוהב את הסאונד שלו, לא הסאב, שנשמע לך "בומי" וגם לא ההגברה ברסיבר. אתה לא צריך למכור את "כל" הציוד שיש לך.
מספיק אם תמצא זוג רמקולים איכותי שיחליף את הקליפש שלך, וגם את הסאב הבומי, ואח"כ הגברה וקדם עם HT BYPASS.
 

EB10000

New member
משהו פשוט לא הגיוני!

שלום

קראתי ביקורות על הסאב והרסיבר לפני שרכשתי. בשום מקום לא נתקלתי בתלונה שהסאב בומי מידי. מדובר בזוג סאבים קנטון SUB 12.3 המסוגלים להגיע ל 20 הרץ במינוס 3 ול 26.5 ללא הנחתה (בין 26.5 ל 165 הרץ הוא שומר על 90 דציבל במוצא).

מערכת YPAO של ימהה גם ידועה כמאד מדוייקת, בעיקר בדגמים החדשים. רסיבר 2070 נחשב לדגם הי אנד וקיבל שבחים בביקורות כולל ביצועי הסטריאו שלו.

מה שלא ברור לי, משום מה מערכת הכיול של הרסיבר בכל קונפיגורציה מנסה לרצוח את התחום הנמוך עי הורדת עוצמת הסאבים למינוס 6 דציבל וזיהוי של כל הרמקולים כולל JBLL ARENA 15 שלפי היצרן יורדים רק עד 100 הרץ, כרמקולים גדולים!!!

היתכן שיש לי מקרופון כיול תקול? הוא כאילו רגיש לבאסים שלא קיימים בחדר! בסוף כל כיול אני נאלץ להגביר את הסאבים ב 8 דצי בל ל +2 בכדי לשמוע נורמאלי!

בעיה מוזרה נוספת, היא שבל שיר לשיר או סוג מוסיקה אחד לאחר, עוצמת הבאסים משתנית קיצונית. עם סאבים על +2 דציבל, במוסיקה מסויימת כמו דיסק ההדגמה שלך שומעים מצויין את הבאסים, ובניגון של מוסיקה אחרת, נניח ברוס ספרינגסטין מתוך אותו המקור (קובץ FLAC) פתאום אין בכלל באסים ואני נאלץ לעלות ל +9 !!!

ואז בזמן מהדורת החדשות, או תוכנית ארוח, כל נגיע של מרואיין בשלוחת, נשמעת כמו צעדים של טי-רקס בפארק היורה. פתאום +8 ואפילו +2 זה מאד חזק, וצריך לרדת חזרה ל מינוס 6 בהתאם לכיול המקורי.

מה לעאזזל קורה כאן לא ברור לי. אני מתחיל לחשוש בכוחות על טבעיים או שהחדר שלי מקולל אקוסטית. אחרי השקעה כל כך גדולה, קצת קשה לי להקיא עוד אלי שקלים כדי להחליף את כל הציוד מה שלא יבטיח שיפתור את הבעיה.

אני כרגע מחפש מקום ממנו ניתן לשכור ציוד אודיפילי לבדיקה בבית. זוג רמקולים מגבר משולב ומקור DAC איכותי עם חיבור אנלוגי. אם גם שם אני לא אהיה מסופק, אז אין טעם בהשקעה בציוד חדש וצריך לטפל כנראה בחדר. עדיין לא הגיוני שסאב נשמע פעם גבוהה מידי ופעם לא נשמע בכלל. אגב הכיול של YPAO תמיד מגדיר את הסאב השמאלי כ REVERSE (הופך לו את המופע), למרות ששניהם זהים וממוקמים סימטרים משני הצדדים מקדימה... לך תבין.

בפורום AVS אמרו שלא ניתן לרכוש מקרופון כיול חלופי, כי לכל רסיבר אי אנד של ימהה המיקרופון כולל מספר סיריאלי תואם לרסיבר כי מערכת ה YAPO עברה שידוך לאותו מקרופון מבחינת הענות וחתימת סאונד בכדי לקבל כיול מדוייק. שאם המקרופון הולך לאיבוד, צריך לפנות לשירות ימהה ולשלוח להם את הרסיבר להתמאה מחודש של מקרופון חלופי...

בקיצור, סיפור לא פשוט ומתסכל מאד...
 
לא ברור לי גם

שלום
ההנחתה של ה-YPAO בתחום הבאס, עשויה למנבוע מהגבר גבוהה בסאב, ביחס לערוצים הקדמיים ובכלל.
עכשיו שאתה מדבר על זיהוי...יתכן ויש בעיה במיקרופון או ברסיבר. האם יש לך דרך לבדוק?
בכל מקרה, אם היה כיול, הרסיבר שומר את הערבים. אז למה אתה משחק איתם אח"כ? יש הקלטות עם יותר ויש הקלטות עם פחות באס. לא כולם אותו דבר. לא נהוג לרדוף אחריהם בשינוי עצמת הבאס. אני חודש שעל הנושא הזה כבר דיברנו בעבר.
חנות לציוד HI FI או HI END עשויה להשאיל לך ציוד במידה ותקנה אותו או אחר, בסיום ההתנסות.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תגובה כנה וברורה!
מהנדסי הקול באולפני ההקלטות חיים כל אחד בעולמו, ולכן יהיו הבדלים אדירים בין פרשנות הוויסות של אולפן זה לאולפן אחר. הציפיה לשמוע אחידות ברפרנס היא רק חלום שאין לו כל קשר למציאות.

להבדיל ממך, לפעמים כן בא לי "לשפר" באס, גם אם המקור החליט אחרת. כי ככה אני אוהב, ועל כן, (חלק) מיצרני המגברים מאפשרים וויסות ידני. אז למה לא בעצם?

וכן. אני בהחלט בעד ייעוץ עם חנות מתמחה. זה יהיה עדיף על רכישה בזכות מודעה או אפילו עפ"י כל מידע כתוב, כי איש המקצוע בחנות יעזור ברקע הטכני, ובסיוע מיומן, כיצד לכייל וכיצד להאזין. עדיף יהיה כמובן לעשות זאת בבית הלקוח.
 

EB10000

New member
סוגי מוסיקות ועוצמת הסאבים

שלום

לאחר כיול, ללא משחק, אני משמיע מאותו מקור 3 קטעי מוסיקה. הראשונה "אודיופילית" כמו דיסקי ההדגמה - ג'אז, בלוז וכו, שם הבאס נשמע טוב עמוק ואיכות הסאונד דיי מספקת, אבל מעט חסר לי עוצמה בסאב ואני צריך להגביר אותם רק ב 2 דציבל והתוצאה מושלמת. אבל זו לא המוסיקה היחידה שאני שומע.

אני עובר לרוק, לא משנה מאיזה סוג, הבאס נעלם לחלוטין. אין יותר עומק, התופים נשמעים כמו תרבוקות עם צליל בומי ואנמי. בכדי להרגיש בבאס עמוק במוסיקה רוק אני נאלץ להגביר את הסאבים ל 0 דציבל +6 מעל לתוצאות הכיול. ההגברה כמעט שלא משפיעה הרבה, במקום זה, בקטע אחד שומעים טוב יותר (באותו השיר!) ובקטע אחר אני מרגיש רעם לא טבעי מהסאב שכרגע מוגבר מידי, אז יוצא שאני נאלץ לשנות עוצמות תוך כדי האזנה לאותו השיר!!

אני עובר למוסיקת דאנס כגון טראנס ואלקטרוניקה (לא הטעם שלי, אבל לשם הבדיקה, לקחתי דיסק של איזה די ג'יי גרמני שעושה מוסיקה אלקטרונית) - שם אלוהים ישמור, כל הבית רועד מהעומק ועוצמת הבאסים!!! אני נאלץ לרדת חזרה ל מינוס 6 כמו תוצאות הכיול!

בקיצור, תעלומה... או שרסיבר אכן תקול ומערכת ה DSP מזייפת, אבל למה היא עקבית בסוגי המוסיקה?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עולים חששות כבדים בליבי... שאתה לא מבחין בין טעמם השונה של
מהנדסי הקול באולפני ההקלטות, ו/או שמא אינך מבחין בין ההבדלים שקיימים באיכויות ההקלטה של אולפנים שונים.
מר לנג הזכיר פעמים רבות את אהדתו למגברים "שקופים", כאלה שאין בכלל מקום לשנות בהם את וויסות הטונים. הם אמורים להיות נאמנים למה שהוקלט ולטעמם של אנשי האולפן וזהו. נקודה.
אז לך יש איזו כמיהה לבאסים ניכרים, וזו זכותך. על כך אין כל וויכוח. אבל אתה גם צריך לקחת בחשבון, שלא תוכל להילחם על כל הקלטה, כדי שתקבל "תמיד" את אותם "נתוני" באס שאתה חושק בהם. זה כנראה לא בר ביצוע...
אז נכון. יש ציוד איכותי יותר ויש כזה שבכל מקרה ייתן לך פחות. גם האקוסטיקה של החדר חשובה וכפי שנכתב לך יותר מפעם, גם המיקום של הרמקולים חשוב.
ישנם החזרים מהפינות ומהרצפה וישנה ויברציה לא רצויה של חפצים בחדר.
הכל ביחד קובע... והנה.. החלפנו פינת ישיבה והוספנו וילונות.. ומה? אתה חושב שזה לא השפיע? זה השפיע ועוד איך! אלא שאנו לא עשינו את השינויים כדי "לשפר". זה שחל שיפור? זה רק בונוס. סוג של הפתעה לטובה...
 
מה אשם הרסיבר?

שלום
אני מניח שכאשר אתה שומע את הקטעים השונים (עם באס נכון, עודף באס או חוסר באס, הם הדירים. כלומר, שאותו קטע נשמע עם אותה עצמת בס כפי שנשמע קודם.
העניין בהקלטות ולא ברסיבר, לטעמי.
1. לא כל ההקלטות אמורות להישמע לך נהדר. יש כאילו שהוקלטו עם תשומת לב והקפדה, ומאילו יש לך בשפע בדיסקי הסמינר.
יש אחרים, שהוקלטו עם הדגשות (באס) או בלי הרבה באס. זה גם תלוי בכלים וגם במקליט.
לא הייתי מתרגש מכמה הקלטות "קצה" שגורמות לבאס להיות חזק מדי, או חלש מדי. יש הקלטות שאולי עדיף לחפש עבורן, הדפסות אחרות עם יותר איכות, במידה טיש כאלו. נכון הדבר במיוחד להקלטות ישנות יותר, מלפני העידן הדיגיטאלי.
2. לא הייתי נוגע בבאס של הרסיבר או הסאב, על כל דיסק/קטע. זה פשוט לא נכון לעשות. נדמה שבמקום להתרווח ולהאזין בכיף, אתה מתרוצץ אחרי הבאס הנכון.
3. בין אם נרצה ובין אם לא, 50% מהאיכות נמצא בהקלטה! ולנו אין הרבה מה לעשות בנידון. יש ציוד שעושה חסד עם יותר הקלטות ויש ציוד שלא. קשה לי לצביע על ציוד (ולא משנה המחיר!) שיעשה חסד "עם כולם".
4. הצעתי על ה-Wilson יכולה להביא אותך למקום הזה, שרוב ההקלטות ישמעו לך נפלא ואפילו ללא סאב! יש לזה תג מחיר. נדמה לי שהם סביב ה-30K ש"ח ביד שניה, אולי תוכל להתמקח לכיוון ה-25K ש"ח. אם לא שמעת מעולם Wilson שווה ללכת ולשמוע (נדמה לי שהמפרסם הוא עוסק בנושא ולא אדם פרטי).
 

EB10000

New member
פתרון לא אודיפילי

שלום

לגבי שוני בבאסים בין הקלטה אחת לאחרת, בעולם הסטריאו והקולנוע ביתי אין הרבה מה לעשות בגלל חוסר השקעה ויצירתיות מצד יצרני הציוד. באנדרויד למשל, יש נגן מוסיקה נפוץ שנקראה POWERAMP שלא מזמן קיבל גרסת ביטה מאד מתקדמת ובה ניתן לכייל אקולייזר ו TONE בהגדרות שונות לכל אלבום, ג'נרה, ואפילו פר שיר! הוא מוסיף את הגדרות הכיול לתוך ה METADATA של הקובץ מבלי לשנות אותו כמובן. חבל שימהה לא מציעים זאת לנגן המובנה ברסיבר.

יותר מזה, בכדי להבטיח שכל האלבומים מתנגדים בעוצמה אחידה, ניתן עי נגן FOOBAR לסרוק את כל הקבצים ולקבוע כמה יש להנחית אותם פי חישוב סטטיסטי. יש המון נגנים שמציעים זאת - פונק' הנקראת REPLAYGAIN. אבל כאשר זה מבוצע ברמת המקור\נגן, בגלל הנחתה ברמת המקור לפני ה PREAMP זה פוגע בתחום הדינאמי. מסיבה לא ברורה הפונק הזאת לא מיושמת בשום נגן רשת מובנה של אף רסיבר. ברמת הרסיבר ניתן לווסת אוטומטית את עוצמת השמע של חוגת הווליום ברמת ה PRE וזה אמור לתת תוצאה יותר איכותית מבלי לההקריב סביות בתהליך הנחתה מוקדמת ברמת הנגן החיצוני. אבל שוב, חוסר השקעה ויצירתיות ניכר במוצרי המאה ה 21. מנסם כמה שיותר להוזיל עלויות.

אז הפץרון הלא אודיופילי שמצאתי זה לנגן את המוסיקה עי נגן אנדרויד - סטרימר בעזרת נגן שמכייל את ה EQ לפי רצועה או אלבום. בכדי למנוע כפיליות של EQ בדרך, אני בוחר ברסיבר במצב PURE ואז שומעים סביר..
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אגב, מיכאל, שאלה...
אתה בטח זוכר שאני מסתפק במערכת סטריאו ויש לי "רק" זוג רמקולים אחד.
המגבר שלי מתיימר להיות "שקוף" ואין בו שום בקרי וויסות למעט ווליום. אין לי סקאלת דציבלים והצג מראה לי רק מספרים בין אפס לחמישים כמדומני (אצלי ווליום סביר הוא בין 20 ל-28..., וכשבני עשה פעם מסיבה, הוא הגיע ל-40, אבל אני לא הייתי אז בבית, ככה שקשה לי לומר לך איך זה נשמע אז).
עבורי כל נושא התצוגה ממש לא חשוב, כי כפי שנוכחת, איני אדם של חישובים. הצליל נשמע לי טוב ונעים? יופי. אני חי עם זה ממש ממש טוב.
ועכשיו לשאלתי...
א. נניח שהייתי רוצה להגביר את רמת הבאסים. לא שממש חסר לי, אבל נראה לי שיהיה יותר נחמד עם תוספת.
האם זה באמת כדאי, כשהמוסיקה המועדפת עלי היא קלאסית (אבל אני כן שומע "הכל")...
ב. ונניח שאני רוכש סאב. לאן אני מחבר אותו, כשלמעשה, יש לי במגבר רק יציאות לזוג רמקולים אחד ו/או יציאת OUT [שמאל וימין] לטייפ? יש לך הצעה?
 
חיבור סאב

שלום
יעשה על הדקי היציאה מהמגבר או הכניסה לרמקולים ולרוב הסאבים יש כניסת Hi Level. זה החלק הפשוט.
החלק היותר מורכב, יהיה לכייל אותו: כך שהתדר חיתוך שלו יחפוף לתדר הנמוך המופק מהרמקולים שלך, ועצמתו תשווה להם. אפשר עם האוזן ואפשר עם מד SPL.
לגבי התצוגה וכו'- אין לה משמעות מלבד קישוט ואורות.
בחלק מהציוד יש כפתור לכיבוי התצוגה.
המספור על כפתור העצמה שלך, לא אומר הרבה, מלבד מספר יחסי ל-Gain.
האם יש קשר בין המסיבה של הבן לנזק בציוד עליו דיווחת?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תהיות ותשובה...
1. אם הבנתי אותך נכון, הרי שלסאב יש 2 כניסות, של L ושל R? או קיי. זה לא נורא אם כך. רק שצריך לפצל מיציאת הרמקולים.
2. מה עושה אדם ללא מד SPL? האוזן שלי די טובה לדעתי, אבל אני קצת חושש מהתערבות הגיל שהיא לרעתי... טוב. סביר שאם ארכוש אצל ידידי, הוא אולי יעזור... ואם לא, אצטרך לחפש "מציאה" באתר השחור החביב עליך ואז לשבור את הראש איך מתקדמים עם זה הלאה....
3. אני יודע שהתצוגה היא רק "פירוטכניקה" שאין עמה מאום. זה ברור לי.
4. לא. זה לא קרה במסיבה. זה קרה בגלל איזה מצב מטופש שמאוחר יותר התחוור לי איכשהו מה קרה שם.
א. הורדת תריס חשמלי, שעצירת המנוע שלו יצרה איזשהו פולס חשמלי, שגרם למגבר להיכבות. ב. כל מגע בלחיץ במגבר מעביר אותי ממצב סטנד ביי לפעיל וזה מה שקרה. ג. המגבר ננעל משום מה על כניסת הטיונר, שהיה "בערך" על תחנה ומכאן מקור הרעש הנוראי. ד. מכיוון שלא הייתה לי שליטה על הווליום, משך הזמן המתארך גרמה לנזק. ה. כעת למדתי 2 דברים... האחד: אם וכאשר זה קורה, יש לכבות את המגבר ולהפעיל מחדש. כך הוא 'שוכח' שהוא במצב מטורף. השני: חיברתי להדקי התריס קבל (כזה של מכ. כביסה, מאלה שמתחברים להדקי כניסת החשמל ולארקה), ומאז, התקלה הזו לא חזרה על עצמה. לפני חיבור הקבל, זה קרה לי אחת ל-5 הורדות של התריס בממוצע
.
5. ואם אתה תוהה... עדיין לא טיפלתי בתיקון הטוויטרים. התקנתי "במקום" זוג של פיליפס. הם קצת "קקה" אבל זה מה יש כרגע.
6. ככל שתתפלא, בבית אחד בו ביקרתי, הורדת תריס גרמה לכיבוי תדיר של מחשב ובבית אחר, הורדת התריס גרמה להפרעה של 10 שניות בטלוויזיה, שבה המסך הכחיל עד להודעה חדשה... איני מבין את התהליך, אבל עובדה שזה קורה בבתים שונים בצורה שונה ומוזרה.
 
דווקא לא הבנת אותי נכון

שלום
1. לסאב יש כניסה של LINE (או Low Level) ויש כניסה של HI Level, שמיועדת לחיבור במקביל לרמקול. לשם יהיה עליך לחבר את הסאב למגבר או לרמקולים.
2. יש אפליקציות בסמארט, יש לי אחד. אפשר לרכוש במרשתת.
 

Ron W

New member
אין לך pre-out?

אני חיברתי סאב במקביל לחיבור של ה pre out- amp in
והכוון לפי האוזן מספק לדעתי. ממילא מה שלא מבחין בשמיעה
לא יזיז לי אם הכוון יהיה מדויק יותר.
חשוב לטפל באקוסטיקה של החדר הרבה לפני שמחפשים סאב.
בחדר עם מרחק החזר ממוצע של כ 3 מ' יש תהודה "בומית" סביב 100Hz
לפעמים כשפותרים את הבומיות הבאס נשמע סביר.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
דווקא כתבתי. יש יציאה לטייפ ככה שיש PRE OUT.
רוחב הסלון שלי כ-3.6 מ' אורכו הרבה יותר, אבל הרמקולים ממוקמים מול פינת הישיבה, שזה בערך באמצע הסלון ובמרחק של כ-2.5 מ' זה מזה. לא הכי אופטימלי, אבל זה מה יש...
 
יציאה ל-TAPE זה לא PRE OUT

שלום
בעוד PRE OUT מושפע מהעצמה (Volume) היציאה של TAPE OUT קבועה!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נכון. לא חשבתי על זה ואתה צודק. אבל אין אחרת.
 
יש

לחבר את כניסת ה-Hi Level בסאב, ליציאות המגבר או במקביל לרמקול.
כבר הצעתי את זה.
 
למעלה