חיבור סאבוופר ליציאות מוגברות - רעיון טוב?

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן. הבנתי שזו תהיה כנראה הדרך היחידה לעשות זאת. אבל...
א. האם יש אפשרות לחבר את יציאות שני הרמקולים?
ב. האם יספיק לשם כך כבל "רגיל" או שהוא אמור להיות מסוכך? ו... אם מסוכך, מה לגבי הכבלים לרמקולים עצמם? הם לא יקלטו HUM?
 

EB10000

New member
סאב למוסיקה

שלום

אם אתה רק בעניין הסטריאו, אז מומלץ מאד זוג סאבים אטומים ללא פורט לעבודה בסטריאו. תלוי בגודל החדר, ה SVS מדגם SB1000 שעולים 2500 ליחידה יכולים להיות פתרון מצויין לסטריאו. אני עשיתי טעות שמהרתי לרכוש את הקנטונים ב 3700 זוג במבצע חד פעמי באמזון. היום ההיתי הולך על ה SVSים.
 
זוג סאבים? ממש אין צורך

מאד לא מקובל, וגם כלל לא נחוץ להתקין במערכת זוג סאבים. לתדרים אותם משרת הסאב, אורך גל כה ארוך שאין משמעות למיקום הרמקול היחיד, ולהיפך - שימוש בזוג סאבים עלול בהחלט ליצור התאבכויות שיגרמו לכך כי במקומות שונים בחלל החדר לא ישמעו באסים בכלל!
אריאל אריאלי
 

EB10000

New member
זה מומלץ עי המון חברות אודיפיליות

שלוםאני בטוח שעל PS AUDIO שמעת. הם לא מייצרים סאבים, ובכל זאת ממליצים תמיד על זוג אטום משני צידי הרמקולים:
https://www.youtube.com/watch?v=CA9SJHQHIT8

גם חברת SVS ממליצה:

https://www.youtube.com/watch?v=OXVpy5jaNsk

הרעיון הוא בדיוק הפוך - זוג סאבים יכול למנוע גלים עומדים, לאפשר גמישות במיקום הסאבים והרמקולים, ולעלות את עוצמת הנמוכים ובכך להוריד מאמץ מכל סאב בנפרד ולכן להפחית עיוותים

ולמרות כל הנאמר, עשיתי עכשיו נסיון, בטלתי סאב אחד בהגדרות הרסיבר ושמתי לב שעומת הבאס דווקא עלתה! זה כבר מוזר כי מערכת הכיול של הרסיבר הייתה אמורה לכייל מופעים של הסאבים בכדי שיווצר אפקט בונה ולא הורס.. שוב מביא אותי לחשוב שיש משהו דפוק ברסיבר שלי או במקרופון הכיול..
 
חברות שיש להן אינטרס למכור....

לא יודע על סמך מה קובע הדובר כי שני סאבים "מבטלים גלים עומדים" אבל, דוקא שני מקורות של צלילים בעלי אורך גל ארוך, יוצרים התאבכויות הגורמות לביטולי עוצמה בנקודות מסוימות (צמתים) והדגשות במקומות אחרים (טבור).
וחמור שבעתיים, אם משתמשים בערכת כיול למערכת אשר מודדת את העוצמה בנקודה מסויימת באמצעות מיקרופון. והיה והמיקרופון ממוקם בנקודת צומת לתדר מסויים, תדר זה יוגבר בצורה מוגזמת והסאונד יישמע "בומי" מגעיל.
אני, אישית, לא הייתי הולך על שימוש בשני סאבים!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בוקר אור אריאל, שאלה לי אליך...
בשנשים ה-70, היו לי רמקולים של Selestion מדגם Ditton66. http://1.bp.blogspot.com/-JMaiMzaSw...X7t9bKvqCY/s1600/Blog+celestion_ditton-66.jpg
אלה היו זוג "ענקים", שהכילו וופר 12 אינץ' ועוד יחידה פאסיבית של 12 אינץ' בכל יחידה. באותה תקופה, המגברים התהדרו בוויסות גבוהים ונמוכים, והיה גם לחצן להוספת לאודנס.
אז מה תגיד על אלה? האם אין כאן מעין תחליף ל'דאבל סאבים'?
וכן. אני מאד אהבתי את הצליל שלהם. היה להם באס מוחשי, אבל הוא היה רך ונעים, ואני לפחות איני זוכר, שהיו נקודות בחדר שנשמעו טוב או פחות טוב מנקודות אחרות.
 

EB10000

New member
תדאג לרכוש סאב שתומך בזה ולא תהיה כל בעיה

סאב תומך ב HI LVL יכלול כניסות רמקולים עם בנות בדיוק כמו רמקול סטריאו רגיל. הוא גם יכלול יציאות כאלו עבור הרמקולים אם כי מדובר בחיבור מקבילי. לרוב הסאבים הישנים או חדשים שיעודם זה מוסיקה יש חיבור כזה. ל SVS יש בכולם
 

Ron W

New member
בעכבת המוצא הנמוכה של מגבר כל זוג גידים מספק

למי שיש אפשרות לסטריאו 2 סאבים עדיף.
אני עדיין מעדיף את ה closed box ברמקול וסאב בפרט.
 
חיבור לרמקולים דווקא

שלום
ע"מ לקצר את אורך החיווט לסאב, וגם להמעיט בו לצורך אסטטיקה, מאחר ובד"כ הסאב ממוקם קדימה בין הרמקולים או לצידם, עדיף לטעמי למשוך את החוטים מהרמקול. זה גם יותר נוח בד"כ בשל המצאות חיבור Bi Wire ברובם, וממילא יש גשר קצר מאחור. כך שיש זוג שקעי בננה פנויים למטרה זו.
אין צורך בסיכוך, וגם החוט יכול להיות דק. כמעט ולא זורם בו זרם.
 

Ron W

New member
אמנם לא קריטי אך יש מפל מתח קטן עד לרמקול

עדיף חיבור ליצאת רמקול B במיוחד אם לא בשימוש
ואז ניתן לבטל את ה סאב דרך בורר רמקולים במגבר ב a+b הוא יופעל.
מה גם שהחוט דק (שני זוגות חוטים) עדיף שיצאו ממקור אחד.
 
למעלה