חיבור סאב שני

מדהים4

New member
חיבור סאב שני

יש לי שני סאבים שונים
יש לי רסיבר אונקיו 609 שיכול לעבוד עם שני סאבים.7.2
האם זה פסול לחבר את שניהם?כי הם לא מאותה חברה.
או שאפשר ושזה רק עניין של כיול

תודה
 
למה לחבר באמת 2 סאבים?

רק כי יש?
האם אתה מרגיש בחסרונו של באס נמוך?
האם המיקום של הסאב הראשון נכון בכלל?
מי מבצע את החלוקה של תדר תחתון? הרסיבר? האם התדר הזה מתאים לנתוני 2 הסאבים?

בעיקרון, מקובל לרכוש סאב שני, בדיוק כמו קודמו.
 
הסבר

מאחר ולא נקבת בדגם, ולא נתת קישור לדף המידע על הסאבים, אנסה להתנסח באופן יותר כללי:
1. הצורך בזוג סאב, יכול להתבקש אם הרמקולים שלך מאוד נצילים, וסאב אחד לא מספיק חזק (SPL) לספק באס עבורם. סאב נוסף, יוסיף 3dB.
2. אין משמעות לסימטריה או מיקום, מאחר וסאב אינו כיווני. כך שאין צורך להעמיד אחד ליד כל רמקול.
3. למרות שאין לי את ה-Spec, אני מניח שכ"א מניב עקום שונה בתדר הנמוך, ונק' ה-3dB- שלהם בתדר שונה. כך שאם "1" לא תקף, הייתי מציע להשתמש בזה שעדיף על הנייר ובודק איך זה נשמע.
4. לא בהכרח ש-2 סאבים ישמעו טוב מ-1. לסאב יש בד"כ הרבה בעיות ואני לא בטוח שאתה רוצה מזה כפול 2.
 

Ron W

New member
השאלה אם הרסיבר מכייל כל סאב בנפרד כולל תדר חיתוך

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לפי מה שכתוב יש L+R ל-ZONE 2 ויש SUB ויש PRE OUT.
כל יציאה שונה מהאחרת.
 
רק יציאת SUB ראויה לחיבור

כמובן שאפשר לחבר SUB בעוד דרכים:
1. במקביל לרמקולים הקדמיים (מתאים רק לדו ערוצי), או ליציאת LINE כל שהיא.
כל אילו, לא יזכו לחלוקת התדרים של הרסיבר (עדיפה, ולכן יהיה צורך לבצע כיול ע"י הכפתורים (תדר ועצמה) שעל גב ה-SUB.
2. בהתאם, אם מדובר בפיענוח פס קול של סרט (או מוזיקה) עם 5.1 ערוצים, או SACD רב ערוצי, הערוץ של ה-.1 לא יזכה להשמעה כלל. חבל...
לכן, הייתי מציע שאם אין בגב הרסיבר עוד יציאה המכילה את הסימון SUB, לחבר מפצל מסוג Y, ומשם לחווט את 2 הסאבים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בדיוק!
 

מדהים4

New member
שני הסאבים עובדים

יש לי בעיה אחרת

חיברתי מגבר אינטגרייטד של רוטל לזון2 ואין צליל מהמגבר הזה
אלא רק מהאונקיו

מה לא עשיתי נכון?
 
ומה אצלי

יש לי 2 רמקולים בוקסות של AR3 . הולנדים . מישת 1976 בערך .
יש בפנים רמקול 12' . ניתקתי את הטויטר והמיד . נשארו מחוברים רק ה12'
הרסיבר הוא 7.2 . חיברתי מגבר סטאראו מיקצועי . שהייה שימושי אצלי להופעות בבמות יום עצמעות ועוד . לפחות 200W RMS לכול צד . הרמקולים יורדים ל20H
בסים נהדרים בסרטים . ובמוסיקה . חזקים עמוקים . ממש תאווה לאוזניים
תלוי כבובן בהקלטה
 

Ron W

New member
אם היית עוקף את המסננת ל12 אינטש היה נותן הבדל פי אלף מכבלים

הבעיה שרבים מחפשים את המטבע מתחת לפנס
המסננת ברמקול היא לרוב פשרה
שפוגעת הן ב DF ובהענות - לא הכבלים
שמימלא לא באורך כזה גדול בדירת מגורים.

אם הבנתי נכון והתחברת ליציאות הסאב לתוך המגבר החיצוני
המסננת (בד״כ סליל גדול) ברמקול ה AR מיותרת .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הכל פשרות. צריך רק לדעת על מה לוותר ובמה כן להשקיע.
 
יש אפשרות להיתחבר ישר לרמקול

אבל זה הרבה עבודה קדיחות בתייבה . אבל הבאס עמוק מספיק עמוק . במיוחד בסרטים מנטפליקס . יש לי תקליטור שמשמיע צללם . מתחיל מ20H .
ברמקול יש 3 נקודות חיבור יש גשר בין הLO לבין הHI . ניתקתי את הגשר לHI
מיציאת הרסיבר יש 2 יציאות 7.2 ל2 סאבים. מגבר חצוני כול צד לפחות 200W RMS . זה הייה מגבר להופעות במות . פעם עסקתי בזה . ומיקרופון של דנון עשה איזון בצליל
 
איזון

רעיון הסאב, הוא להשלים את הצלילים שהרמקול הראשי קצר מלהשמיע. תדרים נמוכים, במקרה הטוב עד ל-20HZ. גם קרוב לזה טוב.
אך מצד שני לסאב שלך (ה-AR רק עם הוופר, שמעולם לא יועד להיות סאב ע"י היצרן), יש גם תדר עליון: שע"פ הקישור המצורף נקוב ב-1,000 הרץ.
http://www.aphenos.net/electronics/speakers/klh/all_ar.htm
לכן בתחום שבים 1,000 הרץ, ועד לתדר הנמוך ביותר שהרמקולים שלך (QUAD 57ESL?) יורדים אליו: 50 הרץ. שני הרמקולים מיצרים צלילים יחדיו.
https://www.hifiengine.com/manual_library/quad/esl-57.shtml
רק מ-50 הרץ ומטה, ה-AR3 באמת מוסיפים...בין 50 הרץ עד 1,000 הם מפריעים!
מאחר וזה לא סאב בהגדרה, אין לך אפשרות לחתוך תדר תחתון, אלה אם אתה עושה זאת ברסיבר.
מצד שני, ה-QUAD ESL57 מגיע "רק" ל-10kHz! מי משמיע את התחום שבין 10kHz ל-20kHz ?
או ששמיעתך נחלשה עד כדי כך, שאינך מבחין בחסרונם?
 
לאן הגענו?

שאתה מודיע לי מעל דף הפורום, מה אני מכיר או לא מכיר? כמה קל לבריון מקלדת בחיים?
מרטין לוגן הכניסו סאב מובנה מוגבר לרמקולים שלהם. אבל הם לא עוצרים ב-10HKZ.
 
למעלה