חידה למומחים : מה משותף ל B 47 ,

noyfb

New member
חידה למומחים : מה משותף ל B 47 ,

U-2 וה"ווטור" שהיה פעם גם אצלינו ?
 

uri ba

New member
כן הנסע

לשניהם כן נסע ראשי בטאנדם (שני גלגלים אחד אחרי השני מתחת לגוף) ושני גלגלוני ייצוב בכנפיים.. עוד בתצורה זו: הארייר (AV-8B ו-Sea Harrier) B-52 יש לך משהו יותר קשה?
 

noyfb

New member
יפה ../images/Emo45.gif . לשלשתם התכוונת.

או קיי אז לאיזה מטוס קרב , ג ד ל {!} הגרר , אם הוא משתחרר מחימוש א"א שאינו תולה בכנפיו ?
 

uri ba

New member
ה אחד טוב...

אני רק צריך הבהרונת כדי להצהיר בוודאות שאין לי מושג.. אם הוא משחרר חימוש א"T שתלוי על הכנפיים הגרר יורד אם הוא משחרר חימוש א"א שתלוי על המטוס אבל לא על הכנפיים הגרר עולה? הבנתי נכון??
 

uri ba

New member
הממ...

התקלת אותי קשות.. אולי יש פה מישהו שיוכל לענות זה בטוח לא אני יש לי שני כיוונים ראשיים 1. מטוס שמשחרר רקטות א"א - היה נפוץ בסוף מלחה"ע השניה ובשנות ה-50 המוקדמות.. לדוגמה - ה-ME-163 במלחמת העולם השניה והP-80 האמריקאי הרקטות שמורות במארז מיוחד עם כיסוי אוירודינמי - בעת ירי הכיסוי נפרץ ונשארת רק הכוורת שהופכת להיות קיר.. בP80 הפוד היה מותקן מתחת לקצה הכנף במסרשמיט לצידי הגוף בזוית אלכסונית כלפי מעלה. 2. מטוס מודרני עם מגרעת גדולה בגחון לטילי א"א - כאשר משוחרר הטיל המגרעת נחשפת לרוח ונוצרות מערבולות המגדילות את הגרר - לדוגמה MIG-31 והמגרעות לעמוס (AA-9).
 

noyfb

New member
נכון לגבי 2. ../images/Emo45.gifקורנס שמשחרר את

ארבעת ה"לבידים" [ספארו] שלו , מוסיף 2 אחוזים לגרר. עדיין בשלב החימום : למה קורסייר [ הבוכנתי] , "שומט" את כנפיו ורק אח"כ "עושה" דיהדרל ?
 

kugar

New member
אולי כדי שיתפוס פחות מקום בנושאת המ

המטוסים? לא זוכר איפה שמעתי את השני...
 

kugar

New member
אה נזכרתי!

פעם שעמתי שיש עוד דגם לקורסייר (ויש) ורצו לגדיל את המנוע והפרופ' והפרופ' היה גדול מידי אז הגביאו את מיקום המנוע
 

noyfb

New member
אמת . ../images/Emo45.gif היו צריכים לבחור בין

הארכת כן הנסע לבין אנהדרל דיהדרל ובחרו בשני. טוב, אז מה משותף ל F 86 ול P 51 ?
 

uri ba

New member
אתה לא מפסיק להפתיע

טוב יש להם כמה דברים במשותף.. 1. שניהם מתוצרת חברת נורת'-אמריקן (אבל זה שקוף מדי - לא הסטייל שלך) 2. שניהם טסו מבסיסים בארץ במלחמת קדש (F-86 הוטסו ע"י הצרפתים והמוסטנגים ע"י חיה"א הישראלי) 3. לשניהם תותחי 0.5 אבל זה כבר ממש מגוכך.. 4. שניהם טסו במלחמת קוריאה (למרות שזה היה טווין-מוסטנג ולא P51 קלאסי)
 

noyfb

New member
דווקא התכוונתי כן ל 6X 0.5 . אבל

זה היה רק חימום. מתי מישהו הפיל את עצמו בתותחים שלו ?
 

uri ba

New member
ממש מבחן בהיסטוריה

בזמן התקיפה על ש"ת H3 במלחמת ששת הימים נפלו שני מיראז'ים ושני ווטורים.. אחד מהמיראז'ים נפל לאחר שקיבל הזדקרות מדחס (שתוצאתה כביית מנוע באויר). זה אירע כתוצאה של כניסת גזי פליטה מהתותחים למנוע.. ירה --> קיבל הזדקרות מדחס --> נטש ועכשיו אחת אליך.. מהו הנשק הלא שיגרתי ביותר ששימש להפלת מיג 17? מי אחראי להפלה?
 

noyfb

New member
בבן כמובן עם ה"סנאב 68"[אוויר קרקע]

והכוונה ב"הפלה" בשאלה שלי היא שהוא ירה ופגע בעצמו !!
 

uri ba

New member
על זה לא שמעתי

שמעתי על מישהו שזרק פצצה והפיל את עצמו אבל על ירי תותח לא שמעתי..
 

noyfb

New member
היו שני מקרים דומים. ב 1962 במטווח

באריזונה , רס"ן בחיל האויר האמריקאי ביצע יעף על קולי בגובה , הרים אף מעט ,ירה צרור מה 20 מ"מ שלו ואז דחף את ה F 100 לצלילה שטוחה. הוא פשוט ה ש י ג את הפגזים וחטף אותם בגב , מה שהביא לנטישת ה"סופר סייבר". למה מיג 15 , נוטה להכנס לסיחרור כאשר הוא "שובר" חד ימינה בגבה נמוך ?
 

אמיר72

New member
יאלו ? לא נראה לי

אולי יאק האגדי ז"ל, יוסף צוק או דרור אבנרי. יאלו הפיל ומפייר, מיג 17, מיג 21 - אבל לא מיג 15.
 
למעלה