חידה לסופשבוע

אם כן אז מדובר על

דקוטה DC-3 של KLM שהופלה ב 1 ביוני 1943 בספרד על ידי יונקרס 88 גרמני מעל ספרד. לגבי פריצת הדרך אז הדקוטה היה כזה באופן כללי, לא ידוע לי שאותו מטוס ספציפי היה כזה. המיוחד באותה טיסה היה ששחקן הקולנוע לסלי הווארד היה עליה (חלף עם הרוח) ונהרג בהתרסקות, הגרמנים חשבו בטעות שצרציל נמצא במטוס. האנגלים ידעו שהגרמנים מתכוונים להפיל את המטוס ולא עשו דבר כדי לא לחשוף מודיעין. טוב, יש כאן חורים בהתאמה (לא ברור לי למשל למה המטוס הזה צריך להיות במוזיאון), אבל גם אם טעיתי הרווחתם סיפור.
 

uri ba

New member
אולי בתכוונת "לסופר גאפי" הראשון?

הסבה של הסטרטוקרוזייר לנשיאת מטענים בנפח גדול (כמו מה A300-600ST של איירבס היום)
 
DC 1

את הסיפור אני משאיר ל-
 
יש!!! דוזה פואה.. זה DC1.

יואל שרשיר, אני שר לך שיר ומגיע צל"ש גם לאפיק. אז ככה: הדי סי 1 הוא הסבא של הדקוטה. זאת היתה הזמנה של TWA למטוס כל מתכתי וטיסת הבכורה שלו היתה ביולי 1933 ובספטמבר הוא נמסר ל TWA. המטוס כמעט ולא שירת בקוים סדירים אלא ערך בעיקר טיסות ראווה וניסוי. דגם הייצור היה כידוע DC2 (הדקוטה שנכנסה לייצור בדצמבר 1935 היתה בעצם גירסה מאורכת כדי לאפשר הכנסת מיטות בטיסות ארוכות...ולכן הוא נקרא בהתחלה DST Douglas Sleeper Transport). המטוס שרת בחברת TWA להובלת נוסעים וכמעבדה מעופפת למנועים וכו' עד שנת 1936 ואז הוא נמכר לאיזה אציל אנגלי (הרוזן פורבס). בזמן מלחמת האזרחים בספרד הוא נרכש על ידי הרפובליקאים ולאחר מכן נתפס על ידי ממשלת ספרד הפשיסטית והועבר לרשות איבריה. בדצמבר 1940, המטוס התרסק בעת המראה בשדה התעופה של מלאגה. סימונו האחרון היה EC-AAE.
 

noyfb

New member
לו היה ה DC-1 כזה "פורץ דרך" ,

היינו מגיעים אליו מוקדם יותר....לא חושב ? ואם כבר בחידות עסקינן , הבל 205 שהיו פעם בח"א , יכלו לרחף בגובה נמוך בסרק [!] כאשר היו ללא מטען ובסוף הדלק. ח"א אסר זאת [ היצרן עדיין לא אסר זאת אז]. למה ?
 
נוי...תירגע

אין ספק שהדקוטה הוא המטוס הכי חשוב בתולדות תעופת הנוסעים. ואין גם ספק שהדקוטה נולדה עם ה DC1 ולצערי, יש ספק גדול אם לטי וו אי או לדאגלאס היה שמץ של ראיה הסטורית כשמכרו את המטוס למישהו מאנגליה.
 
אם יגמר הדלק והמנוע יכבה

לא יהיה מספיק גובה להפעיל אוטורוטציה. למה היצרן לא אסר ואצלנו כן? אולי בגלל שכאן יותר חם.
 

noyfb

New member
בהילוך סרק המנוע מסתובב לאט. ע"כ ,

גם הרוטור הראשי מסתובב לאט. זה גורם לכך שהכוח הצנטריפטלי [צנטריפוגלי, למי שמכיר את זה כך...] , המושך את הלהבים "החוצה" , אינו חזק. התוצאה : העילוי מכופף כלפי מעלה את הלהבים, עד כדי סכנת שבירה.
אורי בא .....ש א ת ה לא תדע זאת ?..
 

jetman

New member
../images/Emo7.gif

כשכתבת "בארץ וביבשת אחרת" חשבתי שהתכוונת בארץ שלנו, לכן הטעות
 
למעלה