חידה : (שולח - אני עצמי ובשרי
)

k4school

New member
חידה : (שולח - אני עצמי ובשרי../images/Emo13.gif )

לא שהיא יותר קשה אבל אני רואה שאתם מעט חלשים בחידות מדע ואנו רוצים לחזק כאן את זה כדי שכל חברי האתר והפורום שלנו יזכו בהצלחה חידה : ======== ראו את השרטוט המצורף. אדם זורק את הכדור כלפי מעלה, מרכבת הנוסעת ימינה.... היכן יפול הכדור: א. נקודה A. ב. נקודה B. ג. נקודה C. הערה: תשובות לא מנומקות לא יתקבלו מכיוון שמדובר ב"מבחן" אמריקאי. בהצלחה. ===================================================================== מוזמנים לשלוח אלי חידות נוספות בכל תחומי הידע והחשיבה דרך המסרים או בדוא"ל. ===================================================================== נ.ב. כרגע מול עיני מיתנוסס באנר שאני הכנתי....
איזה כיף (לא לטעות אני לא קשור לתפוז ואת הבאנר הכנתי כחלק מהזמנה עיסקית טהורה.... וראו איזה פלא... הנה הוא כאן
 

פגעסוס

Well-known member
תשובה ../images/Emo63.gif

בפועל הכדור יפול לכיוון נקודה A כי יש את העניין של חיכוך באויר. אם נתעלם מכוחות שונים ונתייחס רק לנסיעה ימינה ולכוח הכבידה (וכמובן לזריקת הכדור עצמה) הכדור יפול בנקודה B. נסמן ציר X מקביל לקרקע וציר Y מאונך אליה. כאשר זורק האדם את הכדור, לכדור כבר יש מהירות על הציר הX שכיוונה הוא ימינה וגודלה שווה לגודל מהירות הקרון. מאחר והזריקה מתבצעת למעלה (על ציר הY בלבד) לא תהיה כך השפעה על המהירות האופקית של הכדור ולכן הוא יפול בנקודה B. בשביל האדם עצמו זה כאילו הוא עמד וזרק כדור למעלה. GYXOIO
 

D.G OD

New member
אני לא מסכים איתך..

אני חושב שהכדור יפול בנקודה C, מאחר והכדור מקבל גם את מהירות הרכבת וגם את המהירות כלפי מעלה מהאיש, לכן הכדור יפול (ביחס למקום הזריקה של האדם במרחב) ימנית (כלומר נקודה C), צריכים לקחת בחשבון שאם הסרטוט הוא ביחס למקום של האדם ברגע נחיתת הכדור על הריצפה אזי זו נקודה A. האדם ברגע נחיתת הכדור - Y2 האדם ברגע זריקת הכדור - Y הכדור ברגע הזריקה - X הכדור ברגע הנחיתה - X2 <--- הכיוון הנסיעה Y --> Y2 X --> X2 ---------------------------------- A B C
 

פגעסוס

Well-known member
מאחר ובציור הנקודות על הרכבת ../images/Emo63.gif

התייחסתי לנקודות כ: A - צד שמאל של הרכבת. B - המקום שבו עמד האדם ברכבת. C - צד ימין של הרכבת. אני חושב גם שזו היתה הכוונה בשאלה כי אם זו לא היתה הכוונה הרי שנקודה A ונקודה B נחשבות אותו הדבר כי שתיהן משמאל לאדם ומאחר ולא ניתנו נתונים מספריים לא היינו יכולים לבחור ביניהן... GYXOIO
 

לבנת

New member
הכדור יפול

היכן שיהיה האיש שזרק אותו. אני רק לא יכולה להחליט אם בנקודה B או C, מכיוון שאיני יודעת אם הן נקודות נייחות בחלל או נקודות על הרכבת. אם הן נייחות אז הכדור יפול ב-C ואם ניידות ב-B, בכל מקרה איפה שהאיש יהיה. הסבר: לכדור יש את מהירות התחלתית בכיוון האופקי שהיא המהירות של הרכבת הנוסעת, לכן בעת זריקתו הוא ישמור על מהירותו ויזרק גם הצידה, כלומר בקשת.
 

k4school

New member
כל התשובות נכונות מפני ש...

זכרתם להצמיד לתשובות הסברים ואכן אם הנקודות על הרכבת (ביחס לרכבת ביתר דיוק) ומזניחים את האויר הרי שהכדור נע למעלה בגלל הדחיפה של האדם אך הרכבת נעה ימינה ויצרה דחיפה. אם הנקודות באויר ביחס לקרקע הרי שהרכבת והכדור מיתקדמים.... אז... מי שיענה ראשון על החידה השאלה הבאה יזכא בניקוד (אבל ביננו ההצלחה מגיעה לכולכם ומפתח יש אחד לכל חידה) מה לדעתכם הכי אהבתי בתשובות שלכם (לא איזו תשובה אלא מיכלול התשובות) ? חישבו על כך שאני פיזיקאי ומדען בגישה
 

פגעסוס

Well-known member
אולי... ../images/Emo63.gif

שתמיד רשמנו במפורש למה התייחסנו ובמה התחשבנו... GYXOIO
 

k4school

New member
את זה אהבתי בתור מורה אבל ....

לא זו התשובה חישבו פחות בצד של המורה הצריך ללמד ויותר מהגישה של המדריך האוהב להעביר חומר
 

פגעסוס

Well-known member
אז אולי... ../images/Emo63.gif

את העובדה שזכית לקבל צורות שונות של הסתכלות על שאלה אחת וכל התשובות היו נכונות למרות שהיו שונות... GYXOIO
 

פגעסוס

Well-known member
או שמא ../images/Emo63.gif

שבכל התשובות התייחסו למהירות כבעלת גודל וכיוון. כלומר כווקטור... GYXOIO
 

k4school

New member
לא... ../images/Emo13.gif רמז אחרון

אתה מחפש משהו טכני ואני מחפש משהו אחר אני מחפש למעשה מילה אחת שמבטאת את מה שגרם לי ל
ביי ביי
 

k4school

New member
טעות ../images/Emo13.gif אל תחפשו תשובה הקשורה

ללימודים רגילים בבית ספר אלא תשובה כללית המציינת הצלחה שלנו כמי שרוצים לגרום לכם להיות אנשים ומדענים טובים יותר.... עוד רגע ואני כבר אתן תשובה
 

k4school

New member
עוד רמז... ../images/Emo13.gif

זה רמז ענק ולכן מי שרואה ראשון בטח ידע.... אין קשר בין התוכן שלכם ליצירת ה
ולכן לא בגלל חשיבה או הבנה כי לא התוכן חשוב לי ולא התשובות כמו ה________________ מנחשים מה הדבר הכי חשוב להיתפתחות המדע (והחשיבה) ???
 

D.G OD

New member
יכול להיות ה"עבודה" הקבוצתית?

זה שאף אחד לא התנפל אחד על השני? זה שהעברנו את דעתינו והדיינו? תגיד כבר
 

k4school

New member
ויש לנו זוכה מאושר/ת..רוצים לדעת מי

נאלצתם להיכנס
טוב אז ברור שזה "סתם" בצחוק וברור שתיכנו (לא
) אז ויכוח (או במילה עדינה יותר דיון) או שאלות הם הבסיס לכל המדע. חישבו מה היה קורה אם אף אחד לא היה מטיל ספק בכך שכדור הארץ עגול ??? כל המדע הוא למעשה אוסף תאוריות לא מוכחות שמסתדרות לנו מבחינת היגיון וחישובים מתמטיים והכי חשוב... פשוט עובדות בפועל. הכלל במדע (כן אין במדע הוכחות כי רק הוכחות אמפיריות) אומר כי כל תאוריה נכונה כל עוד לא הפריחו אותה או שאינה מכילה סתירות. המטרה שלי בפורום ובאתר בכלל (כמו שאתם יכולים לראות במאמרים באתר) היא כמובן לעזור ללומדים ולמלמדים אך באידאולוגיה שלי כפיזיקאי מטרתי לא לתת תשובות על החיים כמו לעורר שאלות. אז כמו שאמרתי לבנת זוכה במפתח זהב, מה שמעמיד אותך רק במפתח אחד אחרי פגסוס (זיכרי כי גם חידות שמגיעות אלי מזכות במפתחות והכי חשוב... תורמות לכולנו) דרך אגב קראתי את תשובתך על הדוב הלבן וראי מה כתוב בכותרת... "הדוב הוא לבנת"
זה מתאים לתשובה שהדוב הוא לבן
=================================================================== לגבי התשובות האחרות אני חייב להגיב מעט: פרגון: פרגון היא מלה יפה אבל כשתגדלו מעט
ותגיעו להיות מדענים תגלו עד כמה זו מילה שלא מכירים. הליכלוכים והפוליטיקה אינם קטנים יותר אצל מדענים ולפעמים אפילו גדולים יותר. הרצון להשיג מימון למחקרים והאווירה הכללית אינם בדיוק בכיוון זה וגדולי המדענים הצליחו דווקא בגלל ההפך !!! הרצון להוכיח שאחרים טועים גרם ללא מעט תגליות מיקריות (ראו את החידה של היום) כנ"ל לגבי עבודה קבוצתית מובן כי אנו שואפים להגיע לרמות אלא וזה דבר שיש לנו כאן בפורום
באופן טריוויאלי ואני מחייך על כך באופן קבוע.... רונן "המפתח לבית הספר"
 
למעלה