חידה

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
שאלת תם- מדוע יש צורך במנהרות מילוט?

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
שאלת תם- מדוע יש צורך במנהרות מילוט?
מדוע במנהרה 3 (11.6 ק"מ) אורך אין מנהרות מילוט אך במנהרה הזאת (2.5 ק"מ) יש צורך במהרות מילוט?
&nbsp
מדוע הפיתרון של מינהרות הקישור איננו מספיק גם כאן?
 

בועז ל

New member
פתרון מנהרות הקישור אכן רלוונטי גם כאן אם תתקבל החלטה על

שאלת תם- מדוע יש צורך במנהרות מילוט?
מדוע במנהרה 3 (11.6 ק"מ) אורך אין מנהרות מילוט אך במנהרה הזאת (2.5 ק"מ) יש צורך במהרות מילוט?
&nbsp
מדוע הפיתרון של מינהרות הקישור איננו מספיק גם כאן?
פתרון מנהרות הקישור אכן רלוונטי גם כאן אם תתקבל החלטה על
כריית צמד מנהרות מקבילות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה