שאלת תם- מדוע יש צורך במנהרות מילוט?
מדוע במנהרה 3 (11.6 ק"מ) אורך אין מנהרות מילוט אך במנהרה הזאת (2.5 ק"מ) יש צורך במהרות מילוט?
 
מדוע הפיתרון של מינהרות הקישור איננו מספיק גם כאן?
שאלת תם- מדוע יש צורך במנהרות מילוט?הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
מדוע במנהרה 3 (11.6 ק"מ) אורך אין מנהרות מילוט אך במנהרה הזאת (2.5 ק"מ) יש צורך במהרות מילוט?
 
מדוע הפיתרון של מינהרות הקישור איננו מספיק גם כאן?