חידון טריוויה מגלומני מס. 3

  • פותח הנושא KT13
  • פורסם בתאריך

KT13

New member
חידון טריוויה מגלומני מס. 3

1. איזה סופר כתב על עיר ושמה אליס? 2. איזה מלך נהרג במקום ששמו מים חמים? 3. בתחומה של איזו עיר נמצאת מצודת אלאמו? 4. חוץ מבטהובן, מי עוד כתב "סונטת קרויצר"? 5. מה פירוש השם קליגולה? 6. מי השחקנית שגילמה את ליויה בסדרה "אני קלאודיוס"? 7. ומי היה בעלה של הנ"ל? 8. מי המשורר שכתב שיר בשם "איריסים"? 9. מי כתב את הסיפור שלפיו ביזה כתב את האופרה "כרמן"? 10. מי היא מרתה שעל שמה נקרא האי "מרתה'ס ויניארד"?
 

פלונית3

New member
יש לי קצת

1. נוויל שוט 9. פרוספר מרימה 4. טולסטוי 6. ממש ממש ידעתי. ממש ממש שכחתי. שחקנית פגז היא! 8. עם שחר אחכה לך. כנ"ל:)
 

KT13

New member
אופס, טעות שלי

שאלה מס. 8 מי המשורר שכתב שיר בשם "נרקיסים" Daffodils?
 

קפת

New member
קפת-שלטי-חוצות-ומוצצים-אמפיביים

ומכיוון שקייטי נכשלה בלהסביר את חוקי הטריווייה המגלומנית, הנה אהיה, כתמיד, האשה הרעה: חייבים לענות על הכל. מה שלא יודעים - תתמודדו. ועכשיו, לתשובותי המלומדות: 1. איזה סופר כתב על עיר ושמה אליס? אליס קופר, שנולד באליס איילנד, ואימו היה אליס בארץ הפלאות. 2. איזה מלך נהרג במקום ששמו מים חמים? מלך האמבטיה, שהיה בעלה של מלכת האמבטיה. 3. בתחומה של איזו עיר נמצאת מצודת אלאמו? גדרה. 4. חוץ מבטהובן, מי עוד כתב "סונטת קרויצר"? לב טולסטוי 5. מה פירוש השם קליגולה? לוחש לסוסים, ביוונית 6. מי השחקנית שגילמה את ליויה בסדרה "אני קלאודיוס"? גילה אלמגור 7. ומי היה בעלה של הנ"ל? דן אלמגור 8. מי המשורר שכתב שיר בשם "איריסים"? יענק'לה (אלמגור) אגמון 9. מי כתב את הסיפור שלפיו ביזה כתב את האופרה "כרמן"? ביזיון (שזה בצרפתית ביז'ה ג'וניור) 10. מי היא מרתה שעל שמה נקרא האי "מרתה'ס ויניארד"? מרתה סטיוארט (הבת של בלאדי-מרי) תודה ושלום
 
אין לי כמעט כלום

אבל זה כמובן לא יעצור אותי. 1. איזה סופר כתב על עיר ושמה אליס? פרופ' ארנון סופר, מאוניברסיטת חיפה. כתב את ספרו על שמה של אליס מילר, הבחורה הראשונה שעפה מקורס טייס עוד לפני שהתחילה אותו. 2. איזה מלך נהרג במקום ששמו מים חמים? זאת לא השאלה, רפי. השאלה היא "איזה מלך נהרג במקום ששמו מים *קרים*?". התשובה כמובן היא המלך בבר, הפיל מסיפור הילדים הידוע. באותו מקום, כשמו כן הוא, היו אכן מים קרים, ובבר השפריץ על המלכה אשתו מעט מהמים הללו. היא לא לקחה את זה בהומור רב והשנהב מחטיו של בבר משמשים עד היום כמתלים למגבות בביתם של הזוג סוניה ושמעון פרס. 3. בתחומה של איזו עיר נמצאת מצודת אלאמו? בתחומי העיר קוססומו, על יד העיר קושלאימשך' כמובן. 4. חוץ מבטהובן, מי עוד כתב "סונטת קרויצר"? את זה לצערי אני באמת יודע. טולסטוי. 5. מה פירוש השם קליגולה? "אני רוצח סדרתי שממנה את הסוס שלו לקונסול ועורף את ראשו של בן דודי שלא מפסיק להתשעל". 6. מי השחקנית שגילמה את ליויה בסדרה "אני קלאודיוס"? נעמי בלומנטל כמובן. לאחר מכן הוצע לה התפקיד הבלתי נשכח בסרט "אבו אל-בנאת" עם שייקה אופיר זצ"ל. הבעיה החלה כשהיא החליטה להצטרף גם לקאסט של "סיטי טאוור", והשאר כבר נדון בחדרי החקירה של המשטרה ובוועדת הכנסת. 7. ומי היה בעלה של הנ"ל? אשר בלומנטל? לא יודע. תבררו לבד. 8. מי המשורר שכתב שיר בשם "איריסים"? איריס ישעיהו גולדשטיין. הוא כתב את השיר לכבוד כל הבנים שהוריהםן קראו להם, עקב שכרות, איריס. שיר מחאה. 9. מי כתב את הסיפור שלפיו ביזה כתב את האופרה "כרמן"? מי כירמן את הסיפור שלפיו ביזה איפר את מה שכתב? 10. מי היא מרתה שעל שמה נקרא האי "מרתה'ס ויניארד"? מרתה צנעני, אשתו של יעקב קנדי, אבי שושלת המלוכה האמריקאית "בית קנדי". מרתה צנעני נולדה בכפר קטן בבולגריה ומעולם לא פגשה את יעקב קנדי. היא הוזרעה באופן מלאכותי וביתם לואיז מיי בראון היא סבת-סבתו של ג'יי אף קיי.
 

בחבח

New member
על רגל אחת

1. אברהמ'לה מלמד 2. פרידריך ברברוסה היה התשובה הראשונה שלי אבל משהו לא מסתדר לי איתו כי אין קטע של מעיינות חמים בקיליקיה. אבל הוא טבע בנהר בכל מקרה. 3. יוסטון או אוסטין או סן-אנטוניו. בטח סן-אנטוניו כי היא לא קרויה על שום אף אמריקאי. 4. יוני רועה 5. מגף קטן 6. סיאן פיליפס 7. פיטר אוטול כמובן 8. בני היל 9. פרוספר מרימה (אמרו כבר. אני יודע) 10. מרתה גוסנולד
 

בחבח

New member
כשהייתי שם

ומדריך הטיולים שלי עדיין בהישג יד, אז כתבו שזה על שם הבת של מגלה המקום, ברתולומאו גוסנולד. חיפשתי עכשיו וככה כותבים גם בעוד כמה אתרים של מדריכי טיולים ואתרים היסטורים על המקום ולפעמים נותנים קרדיט גם לחמותו שגם לה קראו מרתה. ה-ויניארד זה על שם הענבים המקומיים כמובן. כשחיפשתי עכשיו מצאתי אתר שמדבר על זה שלא הייתה לברתולומאו קרובת משפחה בשם הזה וזה כנראה על שמו של ג'ון מרטין, חבר שלו, למרות שבכל הרשומות המסודרות הסיפור של מרתה הבת מוזכר, כולל האתר של האגודה ההיסטורית של מרתה'ז ויניארד (זה שהבת לא רשומה לא אומר שהיא לא חיה, אפילו זמן קצר). אם יש לך מידע אחר, זה הזמן לחשוף אותו. אני אזכר בהמשך מי מת במקום עם המים החמים.זה עוד יגיע.
 

KT13

New member
../images/Emo70.gifבחבח, אתה צודק

חיפשתי ומצאתי שאכן האי נקרא ככל הנראה על שמה של בתו של גוסנולד. אני לתומי סברתי כל הזמן שהוא נקרא ע"ש מרתה וושינגטון, אשת הנשיא. אני חושבת שקראתי את זה פעם באיזה מקום.
 
תשובות טריוויאליות ביותר

הכל, הכל אני יודעת. 1. איזה סופר כתב על עיר ושמה אליס? סופר סת"ם 2. איזה מלך נהרג במקום ששמו מים חמים? מלך החיות 3. בתחומה של איזו עיר נמצאת מצודת אלאמו? ברלין, כמובן. משם מוכרתחומת-ברלין 4. חוץ מבטהובן, מי עוד כתב "סונטת קרויצר"?אני, אבל זה לא פורסם מעולם. מאיפה את יודעת על זה? פששש. אני מורשמת 5. מה פירוש השם קליגולה? זהו קיצור של "קלי רגליים היושבים בגולה, בצאתם ממצרים להליכה ממושכת במדבר, לכוון א"י". תודו שהקיצור ממש לענין! 6. מי השחקנית שגילמה את ליויה בסדרה "אני קלאודיוס"? גילת אנקורי 7. ומי היה בעלה של הנ"ל? רפי גינת 8. מי המשורר שכתב שיר בשם "איריסים"? ** תוקן ל"נרקיסים" ואפחד לא התייחס לתיקון ** ליאור נרקיס. [הוא גם חבר את הלחן, ומבצע את השיר בליווי תופים ומחולות] 9. מי כתב את הסיפור שלפיו ביזה כתב את האופרה "כרמן"? כרמי גילון 10. מי היא מרתה שעל שמה נקרא האי "מרתה'ס ויניארד"? מרתה בובינס, אמה של מרי פופינס, שנחתה נחיתת אונס על אותו אי, בהקרע מטרייתה. אגב, אנחנו קרובות בנפש. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+ למה אין כאן במה לצבוע מלים באדום או כחול? למה?! התרגלתי!!!
 

קפת

New member
../images/Emo141.gifאני באמת רק לשאלה:

איריס או אירוס? או שאלו שני פרחים שונים בתכלית הפריחה? אני באמת מודה. זה חשוב לי. שלכם, קפת פריחה פריכה
 

KT13

New member
רקפת ואיריס

קפת, פעם קראו לפרח "איריס" ואפילו נעמי שמר שמקפידה על עברית תקנית כתבה בשירה "ולס להגנת הצומח" - "אל תגע באיריס". בשנים האחרונות החליטו שהמילה הנכונה לגבי הפרח היא אירוס ואיריס היא בכלל אלת הקשת בענן או משהו כזה. אני מקוה שאני צודקת, זה סתם ידע אישי לא מבוסס על כלום.
 
איריס (אייריס) זו הקשת בעין

זה לפחות מה שאני יודעת. יש אפילו שיטת אבחנה רפואית (קונבנציונלית או לא) לפי האיריס. נשמע לי הגיוני שהמקור באלים, ותוצא הקשת מהקשרה, ותיכנס עין בעין, ראש בראש. בוקר טוב ישראל
 

פלונית3

New member
נרקיסים-אירוסים

I wandered lonely as a cloud That floats on high o'er vales and hills When all at once I saw a crowd A host, of golden daffodils וזה לא חמשיר וגם לא שלי (שיט!) אלא של ויליאם וורדסוורס שכתב על נרקיסים ש...טרח! פגש בדרך. נשבעת לכם שידעתי את השורה הראשונה ואת המשורר. הגוגל מוגל עזר לי להביא את כל הבית. שתשטפו את העיניים. אתם חושבים שהיה מתאים להצטופף באוטובוס לאשדוד?
 
למעלה