חידון פיטר גבריאל בגל"צ

חידון פיטר גבריאל בגל"צ

בגל"צ עשו חידון פיטר גבריאל עם שאלות מוזרות ותשובות שחלקן פשוט לא נכונות. הנה החידון עם הערות שלי: 1. מהו שמו המקורי של להקת ג'נסיס ובאיזו שנה קמה הלהקה ? א. The Banks 1965 ב. Beyond the Horizen 1966 ג . The new Amon 1965 ד. The Great Beyond 1964 תשובה: הם כנראה התכוונו ללהקת The Anon שבכלל לא היתה ג'נסיס, ושקמה ב-1965. 2. בן כמה היה פיטר גבריאל עם הקמת להקת ג'נסיס ? א. 16 ב. 15 ג . 17 ד. 18 תשובה: הוא יליד 1950, ומכיוון שהיא קמה ב-1967, הוא היה בן 17. 3. מי היה סולן להקת ג'נסיס בשנת 1970 ? א. Anthony Philips ב. Peter Gabriel ג. Phil Collins ד. Tony Banks תשובה: פיטר גבריאל. 4. פיטר גבריאל עזב את להקת ג'נסיס עם פריצתה של הלהקה לאחר שהוציאו מספר אלבומים הרבה פחות מוצלחים מסחרית. מה שמו של האלבום ? א. Selling England By The Pound ב. From Genesis to Revelation ג. Trespass ד. The Lamb Lies Down התשובה: השאלה מנוסחת נורא, והתשובה (ד') לא נכונה כי זה לא השם המלא של האלבום. 5. מה שמה של חברת התקליטים בבעלותו של פיטר גבריאל ? א. Real World Records ב. Global Music Records ג. Womad Records ד. World Music Records התשובה: א'. 6. באיזה פסקול שובץ שיר בביצוע של פיטר גבריאל ? א. Fear and Loathing in las Vegas ב. Leaving Las Vegas ג. The Streets of San Francisco ד. Philadelphia התשובה: ד'. שם השיר: לאבטאון. 7. מיהו המנהיג השחור שנלחם והקריב את חייו למען זכויות השחורים בדרום אפריקה במהלך משטר האפרטהייד של שנות השישים והשבעים, עליו כתב פיטר גבריאל שיר, איתו הוא נוהג לנעול את ההופעות שלו ? א. Nelson Mandela ב. Bishop Desmond Tutu ג. Steve Beko ד. Robert Sobukwe התשובה: ג'. הם כתבו את השם לא נכון. השם שלו הוא ביקו (biko) ולא בקו. 8. לאחר שנת התאוששות מגירושיו מאשתו, יצא פיטר גבריאל לסיבוב ההופעות:The Secret Tour. לחלקן הצטרפו אמנים מפורסמים שונים. עם מי מבין הזמרות ניהל רומן ? א. Kate Bush ב. Sinead O'connor ג. Tori Amos ד. Enya תשובה: ב', לדעתי. שם הסיבוב היה Secret World Tour ובסיבוב הזה לא השתתפה בוש, אוקונור, איימוס או אניה. הוא עשה דואטים עם בוש אבל לא יצא איתה. עם אוקונור כנראה יצא. אניה - לא ידוע לי. 9. מעבר לכישורי הכתיבה, הלחנה, שירה וכל שאר הכישורים בהן ניחן פיטר גבריאל כמוזיקאי, עם איזה מתחומי האמנויות מזוהה פיטר גבריאל ? א. ציור ב. אנימציה ג. פיסול ד. מולטימדיה מתקדמת התשובה: ד'. 10. איזה להיט של פיטר גבריאל זכה במקום הראשון במצעד הווידאו קליפים של MTV בשנת 1987 ? (בלפחות ארבעה תחומים כמו אפקטים....) א. Solsbury Hill ב. Shock the Monkey ג. In your Eye's ד. Sledgehammer התשובה: שוב ד'.
 
אפילו חולצה הם לא נותנים

האמת היא שהמועד האחרון לשליחת הפתרונות כבר הסתיים (נשמה טובה סיפרה לי על החידון בדיוק לאחר סופו). מישהו פה יודע להגיד אם פיטר גבריאל אי-פעם ביקר בישראל?
 

Metheny

New member
כן, אם אני לא טועה

אני זוכר שקראתי איפשהו שהוא הופיע בארץ (נראה לי בשנת 84').
 

zek

New member
ביקר גם ביקר...

הגיע לפארק הירקון היישר מהופעה בסיני, ללא הציוד והסאונד שלו וההופעה היתה בהתאם - על הפנים. אפשר לומר שזו אולי ההופעה הכי מאכזבת שראיתי בחיי, במיוחד לאחר שרכשתי את הדי וי די שלו מאותו סיבוב הופעות וראיתי מה באמת החמצתי )-: אגב, המתופף שם היה בילי קובהאם הגדול אבל אפילו הוא לא עזר כי הוא לא ממש הסתנכרן עם המוזיקה שהיא גם לא הסגנון שלו וגם ככל הנראה לא ממש הכיר טוב..
 
מה שהפריע לי בהופעה ההיא

זה שזאת היתה אסופה של כל השירים הפוליטיים שלו, עם כמה חדשים לקישוט (Secret World). אה, וסולסברי היל. כאילו... לא היה מספיק "סתם" שירים. זה היה ב - 94, באופוריה של הסכמי אוסלו וגבריאל רכב על הגל הזה, בתום 5 שעות של מופעי חימום של כל מיני מופעי איחוד לבבות ושילובי תרבויות. דווקא פירוטכניקה היתה - למשל המצלמה שהוא הלביש על הראש ב - digging in the dirt. וגם טוני לוין האלמותי.
 
זה היה לכבוד אלבום חדש

גיל שישים לא מוכר דיסקים... הוא מוציא אלבום חדש Scratch My Back תאריך היציאה: היום (15/2).
 
למעלה