חידת טריויה להפסקת

חידת טריויה להפסקת ../images/Emo96.gif

מי הוא הרוכב, שאם יסיים השנה את הטור, ישלים בכך 10 שנים רצופות של השתתפות בטור והשלמתו עד סופו?
 
אמת ויציב

מ-1995 אריק צאבל השלים בכל שנה את הטור דה פראנס. זה מרשים בכל קנה מידה גם אם לא מחשיבים את הנצחונות והחולצות הירוקות שהוא צבר באותן שנים.
 
שלום לכולם..

נו, אז כבר 5 שניפ אני רואה את הטור, ואם לא הייתי יודע יותר טוב, הייתי חושב שארמסטרונג הוא הרוכב היחיד. בכל אופן, באמת אריק זאבל הוא רוכב מעולה, כי לראות רוכב, ועוד ספרינטר! שמסיים את כל הטורים האלה זה מרשים. והרי נזכיר את שנה שעברה ואת פטאקי, שבתלולית הראשונה פרש מהמירוץ, (נקבה..
).. וזה מביא אותי לשאלה, אם מארגני הטור יחליטו יום אחד, "ואלה, בואו נשים את האלפים אחרי 3 ימי מירוץ" זה הרי ישנה לגמרי את הדירוג הסופי בתבלאת החולצה הירוקה, יש מצב שזה יקרה?
 
נצחון. זה שם המשחק.

עם כל הכבוד לחולצות השונות, נראה שרוב הרוכבים שזכו בהם ללא נצחון בקטע כלשהו, היו ברצון ממירים את החולצה בנצחון בודד בטור. אם פטאקי היה רוצה הוא היה עובר גם את האלפים גם את הפירנאים וגם את ההימלאיה. העיקר אצלו זה לנצח בקטעים ולא לזכות בחולצה הירוקה. אם הוא יזכה השנה בכמה קטעים, אז הוא שוב יפרוש באמצע המירוץ. בשנים האחרונות זוכים בחולצה הירוקה המאיצים העקשניים ביותר ולאו דוקא המהירים ביותר ומבחינתם אין משמעות אם ההרים יהיו בקטע ה-3 או בקטע ה-15. מה שכן, אם המארגנים היו מאמצים את ההצעה שלך, זה היה משפר את העניין בקטעים המוקדמים ומפחית את הסיכוי של הקבוצות הצרפתיות שהן די חלשות לקבל זמן מסך. כיוון שלטור אין בעיית עניין ורייטינג, המארגנים לא ממהרים לשנות את המתכונת.
 
זה לא רק ניצחון בודד...

פטאקי נמצא בכושר מדהים בשנתיים האחרונות, כושר שמאפשר לו לשבור שיא אחרי שיא. השאלה הגדולה היא מה המטרות שלו העונה? איזה מטרה היא החשובה ביותר? ואיזה מטרה היא הריאלית ביותר? אם פטאקי ימשיך את השליטה שלו מהג'ירו, אז הוא מסוגל להגיע ל-20 ניצחונות (בגרנד טור'ס) בעונה אחת. הישג מדהים שאני לא הצלחתי למצוא לו תקדים בעבר (אחרי חפירה מאומצת בארכיונים). אם זו המטרה של פטאקי, הוא יסיים את הטור ובגדול. אבל בשבועות האחרונים, פטאקי מדבר על אתונה (הוא היה שם בסופ"ש עם באלריני). המרוץ האולימפי הוא קצת יותר משבועיים אחרי הטור. ואם זו המטרה של פטאקי, הוא יפרוש באמצע הטור על מנת לזכות בכמה ימי מנוחה. איזה מטרה יותר ריאלית? לדעתי יהיה לפטאקי מאוד קשה לזכות במדליית זהב (קשה אבל אפשרי, מדובר בתופעת טבע), הנבחרת האולימפית כוללת רק 5 רוכבים. וזה יחייב את פטאקי לעבוד קשה במשך כל המרוץ, ולא בטוח שיהיה לו כוח לספרינט. לדעתי 20 ניצחונות בשנה אחת, זו מטרה שנמצאת בהישג יד מבחינתו של פטאקי. ואולי כדאי שהוא יוותר על החלום האולימפי, על מנת להיכנס לדפי ההיסטוריה עם הישג מדהים ובילתי ניתן לשחזור (בסגנון של ההישגים של בינדה).
 
אבל זה לא רק הנצחונות הבודדים.

עובדה, אריק זאבל ייזכר כאחד הספרינטרים הכי טובים בהיסטוריה, אפילו שבשנים האחרונות הוא לא הכי מהיר, לא מנצח כמעט, וגם לא זכה בחולצה הירוקה. אבל ה7 פעמים שהוא כן שכה בה, אומר משהו. בעוד הרבה שנים יזכרו במעורפל שהיה איזה פטאקי אחד שזכה ב6 שלבים בג'ירו, וב4 שלבים בטור. אבל כמו הרבה ספרינטרים אחרים, הוא יעלם על גבי ההיסטוריה. זאבל, לעומתו, נכנס להיכל התהילה של כל הזמנים.
 
אילו הייתה עלייה כזו....

לבלנק אינו כה יצירתי. הוא שמרן חסר תקנה. אולי לאחר שהוא יעזוב (שנה הבאה לא?) ובוא מי שינסה לעשות שינוי. הרי הטענה של לבלנק כי הוא לא מזמין את צ'יפוליני לטור הייתה, בחלקה הגדול, על עצם אי הגעתו לשדרות הניצחון באף טור אליו הוא זינק. אז היו שענו לו: נו אז מה הבעיה תשים עליה ביום הראשון וביום החמישי וביום התשיעי וביום ה-12 וכן הלאה ולא שבוע שלם של מישורים אין סופיים. תראה כמה שמרני 2003 שבוע ויום עד לקטע הרים ראשון 2002 שבוע וחצי לקטע הרים ראשון 2001 שוב שבוע וחצי (אם כי כאן היו מעט יותר פסגות בקטגוריות 2 או 3) 2000 שבוע וחצי עד לקטע הרים ראשון רציתי ללכתת עוד אחורה אבל אני לא מצליח להזיז את העניים מהסרט בטי וי... משהו מדהים על פילוסופיה של גישה לחיים. אז אמשיך ביום אחר
 
למעלה