נאוה פרנס, נטורופתית
New member
חינוך ביתי לבית פרנס ../images/Emo13.gif
יהונתן נכנס לגן, פעם ראשונה בגיל שנה ושמונה חודשים כבר בשבוע הראשון נאסר עלי להניק אותו בשטח הגן. אז הצלחנו להגיע לפינת הרחוב... שם ישבתי על מדרגה והנקתי אותו כדי שאפשר יהיה להמשיך ללכת הביתה... אבל עם כל מה שהיה לי לומר, ועם כל הויכוחים העקרוניים עם הגננת, הוא המשיך ללכת לגן הזה יותר משנתיים.... אח"כ הוא הלך לטרום חובה בכפר תבור - לא מבריק אבל, מה לא עושים כדי שיהיה כמו כולם? ואז הגננת בכפר תבור יצאה לשנת השתלמות ואחת הסייעות התחלפה, ואני החלטתי לסמוך ולא העברתי אותו לגן המקביל שם ידעתי שיש צוות מעולה "כי יש לו חברים ולא כדאי לנתק אותו" הגן היה אלים מאוד ובשלב מסוים יהונתן היה חשוף להתעללות מילולית / רגשית מצד אחת הסייעות (החדשה בין השתיים). אני מכה על חטא על שלא ראיתי את זה נבנה - רבנו כל הזמן: קודם כדי שיקום אח"כ כדי שיתלבש אח"כ שיסכים לצאת מהבית אל הגן אח"כ שיתן לי ללכת בלילה שילך לישון... התמודדתי עם דיכאון, אלימות, הרס וניסיתי לעשות דברים אחרת... יום אחד זה היכה בי: צריך עזרה מקצועית, שהיא לא אימא שלו. פניתי לגננת, לפסיכולוגית של הגן- התחננתי שתנתן לילד עזרה כולם אמרו שאני המשוגעת ושאני אלך לטיפול לילד אין בעיה חוץ מאשר "הוא אוהב את אימא שלו יותר מדי" התפוצצתי והמשכתי לחפש עזרה. הגעתי לבריאות הנפש. שם קיבלתי טפסים. עם אחד מהם "שאלון קונרס" פניתי לגננת שתמלא - זהו טופס התבוננות על הילד. חשבתי שיכול להיות מעניין לראות את הפער בין איך שאני רואה את הילד לבין איך שהיא... היא סרבה. פניתי למשרד החינוך וביקשתי לראות כתוב על פי איזה חוק היא מסרבת... מתברר שאני האדם היחידי עלי אדמות שרשאי לקבל מידע על הילד, מלמד בטלפון. פניתי למחלקה המשפטית של משרד החינוך וביקשתי שיתנו לה הוראה למלא. שם נאמר לי אחרי יונים רבים הדבר הבא: "התייעצתי עם היוצעצת המשפטית של המשרד כי יש לה ניסיון רב יותר והיא טוענת שטובת הילד לטווח רחוק היא שהגננת לא תמלא את הטופס. אם היא תמלא אותו, יהיה צורך להכניסו לתיק האישי ואז, אם בעוד 10 שנים הוא יהיה שובב ויעמוד למשל למשפט, ואם יפתחו את התיק ויראו שהגננת ראתה למשל, אלימות זה ישמש נגדו ויחמירו בעונשו". נשארתי פעורת פה!!! עניתי לה: את שומעת מה את אומרת? ואת מונעת ממני מידע היום, כשהבן שלי במצוקה, כי בעוד 10 את תשתמשי במידע הזה כדי לפגוע בו? עכשיו תשלחי לי את ההנחיות איך אני מוציאה אותו לחינוך ביתי!!" והמשכתי להילחם ולחפש דרך לקבל מידע. בינתיים התחלתי לחפש בי"ס חלופי: פתוח, דמוקרטי, אלטרנטיבי... ב- 4 בפברואר 2001, בשעה 09:00, הסייעת הבעייתית איבדה שליטה והתנפלה עלי בגן מלא ילדים... יהונתן לקח את התיק ונצמד אלי בדרכי החוצה. הלכתי למועצה והודעתי שלא אכפת לי חינוך חובה או לא, זה הגבול! הוא הולך הבית ולא חוזר והם רשאים למצוא פתרון אחר. תוך שעתיים יהונתן הוצב בגן השני, עם צוות מעולה שסייע רבות בשלב השיקום הראשוני. המון תשומת לב ואיכפתיות ובכל זאת הוא לא שיתף פעולה עם הפעילות, לא צייר, לא גזר וכו´. לא הצלחנו להתחבר עם בתי הספר החלופיים, אפילו ניסינו להיות מעורבים בהקמת אחד בעפולה... האינסטינקט אמר: מי שלא רואה את הילד לא יכול לטפל בו!! אסור לקחת את הסיכון לפגיעה נוספת כי אי אפשר יהיה להציל פעם שניה. בסוף יולי, אחרי כמעט חודש בבית הוא היה רגוע יותר והתחיל ליצור... ב- 1 באוגוסט 2001 נפלה ההחלטה: חינוך ביתי! לא ידעתי מה זה ואיך עושים את זה. התחלתי להתארגן. הבית היה כבר ארוז בחלקו למעבר - ויתרתי ונשארנו. התחלתי לארגן את הבית, לצייד אותנו בדברים שיכולים לעזור בלמידה: מחשב נוסף, חוברות, "בניה" בחצר ועוד... כשהתחלנו לדבר עם המערכת הכל נעצר. נכנסנו למלחמות קשות!!! פניתי שוב לבריאות הנפש שעד אותו רגע העדיפה לעבוד על הילד בעקיפין (בגלל העזיבה המתוכננת) וביקשתי שיעבדו איתו ישירות... התשובה הייתה: אי אפשר כי הוא לא לומד בשום מערכת, ולא נוכל להבין את התהליכים שעוברים עליו. כיון שאין לכם אישור לחינוך ביתי עלינו לדווח שהוא לא הולך לבי"ס הם שלחו דיווח מעוות: "משפחה עם ילד בסיכון" נפתחה חזית שנייה שהבינה מהר מאוד שיש כאן אימא איכפתית. הגענו להבנות, הם ויתרו על ה "ביקור בית" המשפיל, מצד אחד, הסכימו לשלם על איבחון וטיפול פרטי מצד שני. עשיתי איבחון דרך קו"ח אצל מי שבחרתי (כדי שהדו"ח לא יהיה במערכת) ובחרתי גם את מי שמטפלת בו היום. הדו"ח אישר כל מילה ממה שאמרתי לגננות 4 שנים. הוא אישר גם את גודל הנזק עליו דיברתי... עד שהגענו לאיבחון של ריפוי בעיסוק נפתרו כבר כל הבעיות שאובחנו אצלו בכתיבה בסוף גן חובה. הוא "חוזר הביתה", "חוזר לעצמו" כל הזמן ואין לי מילים להעביר לכם את גודל ההתרגשות שאני חשה כל פעם שאני קולטת עוד ועוד חלקים שאבדו... זו הסיבה שבגללה הוא בבית...
יהונתן נכנס לגן, פעם ראשונה בגיל שנה ושמונה חודשים כבר בשבוע הראשון נאסר עלי להניק אותו בשטח הגן. אז הצלחנו להגיע לפינת הרחוב... שם ישבתי על מדרגה והנקתי אותו כדי שאפשר יהיה להמשיך ללכת הביתה... אבל עם כל מה שהיה לי לומר, ועם כל הויכוחים העקרוניים עם הגננת, הוא המשיך ללכת לגן הזה יותר משנתיים.... אח"כ הוא הלך לטרום חובה בכפר תבור - לא מבריק אבל, מה לא עושים כדי שיהיה כמו כולם? ואז הגננת בכפר תבור יצאה לשנת השתלמות ואחת הסייעות התחלפה, ואני החלטתי לסמוך ולא העברתי אותו לגן המקביל שם ידעתי שיש צוות מעולה "כי יש לו חברים ולא כדאי לנתק אותו" הגן היה אלים מאוד ובשלב מסוים יהונתן היה חשוף להתעללות מילולית / רגשית מצד אחת הסייעות (החדשה בין השתיים). אני מכה על חטא על שלא ראיתי את זה נבנה - רבנו כל הזמן: קודם כדי שיקום אח"כ כדי שיתלבש אח"כ שיסכים לצאת מהבית אל הגן אח"כ שיתן לי ללכת בלילה שילך לישון... התמודדתי עם דיכאון, אלימות, הרס וניסיתי לעשות דברים אחרת... יום אחד זה היכה בי: צריך עזרה מקצועית, שהיא לא אימא שלו. פניתי לגננת, לפסיכולוגית של הגן- התחננתי שתנתן לילד עזרה כולם אמרו שאני המשוגעת ושאני אלך לטיפול לילד אין בעיה חוץ מאשר "הוא אוהב את אימא שלו יותר מדי" התפוצצתי והמשכתי לחפש עזרה. הגעתי לבריאות הנפש. שם קיבלתי טפסים. עם אחד מהם "שאלון קונרס" פניתי לגננת שתמלא - זהו טופס התבוננות על הילד. חשבתי שיכול להיות מעניין לראות את הפער בין איך שאני רואה את הילד לבין איך שהיא... היא סרבה. פניתי למשרד החינוך וביקשתי לראות כתוב על פי איזה חוק היא מסרבת... מתברר שאני האדם היחידי עלי אדמות שרשאי לקבל מידע על הילד, מלמד בטלפון. פניתי למחלקה המשפטית של משרד החינוך וביקשתי שיתנו לה הוראה למלא. שם נאמר לי אחרי יונים רבים הדבר הבא: "התייעצתי עם היוצעצת המשפטית של המשרד כי יש לה ניסיון רב יותר והיא טוענת שטובת הילד לטווח רחוק היא שהגננת לא תמלא את הטופס. אם היא תמלא אותו, יהיה צורך להכניסו לתיק האישי ואז, אם בעוד 10 שנים הוא יהיה שובב ויעמוד למשל למשפט, ואם יפתחו את התיק ויראו שהגננת ראתה למשל, אלימות זה ישמש נגדו ויחמירו בעונשו". נשארתי פעורת פה!!! עניתי לה: את שומעת מה את אומרת? ואת מונעת ממני מידע היום, כשהבן שלי במצוקה, כי בעוד 10 את תשתמשי במידע הזה כדי לפגוע בו? עכשיו תשלחי לי את ההנחיות איך אני מוציאה אותו לחינוך ביתי!!" והמשכתי להילחם ולחפש דרך לקבל מידע. בינתיים התחלתי לחפש בי"ס חלופי: פתוח, דמוקרטי, אלטרנטיבי... ב- 4 בפברואר 2001, בשעה 09:00, הסייעת הבעייתית איבדה שליטה והתנפלה עלי בגן מלא ילדים... יהונתן לקח את התיק ונצמד אלי בדרכי החוצה. הלכתי למועצה והודעתי שלא אכפת לי חינוך חובה או לא, זה הגבול! הוא הולך הבית ולא חוזר והם רשאים למצוא פתרון אחר. תוך שעתיים יהונתן הוצב בגן השני, עם צוות מעולה שסייע רבות בשלב השיקום הראשוני. המון תשומת לב ואיכפתיות ובכל זאת הוא לא שיתף פעולה עם הפעילות, לא צייר, לא גזר וכו´. לא הצלחנו להתחבר עם בתי הספר החלופיים, אפילו ניסינו להיות מעורבים בהקמת אחד בעפולה... האינסטינקט אמר: מי שלא רואה את הילד לא יכול לטפל בו!! אסור לקחת את הסיכון לפגיעה נוספת כי אי אפשר יהיה להציל פעם שניה. בסוף יולי, אחרי כמעט חודש בבית הוא היה רגוע יותר והתחיל ליצור... ב- 1 באוגוסט 2001 נפלה ההחלטה: חינוך ביתי! לא ידעתי מה זה ואיך עושים את זה. התחלתי להתארגן. הבית היה כבר ארוז בחלקו למעבר - ויתרתי ונשארנו. התחלתי לארגן את הבית, לצייד אותנו בדברים שיכולים לעזור בלמידה: מחשב נוסף, חוברות, "בניה" בחצר ועוד... כשהתחלנו לדבר עם המערכת הכל נעצר. נכנסנו למלחמות קשות!!! פניתי שוב לבריאות הנפש שעד אותו רגע העדיפה לעבוד על הילד בעקיפין (בגלל העזיבה המתוכננת) וביקשתי שיעבדו איתו ישירות... התשובה הייתה: אי אפשר כי הוא לא לומד בשום מערכת, ולא נוכל להבין את התהליכים שעוברים עליו. כיון שאין לכם אישור לחינוך ביתי עלינו לדווח שהוא לא הולך לבי"ס הם שלחו דיווח מעוות: "משפחה עם ילד בסיכון" נפתחה חזית שנייה שהבינה מהר מאוד שיש כאן אימא איכפתית. הגענו להבנות, הם ויתרו על ה "ביקור בית" המשפיל, מצד אחד, הסכימו לשלם על איבחון וטיפול פרטי מצד שני. עשיתי איבחון דרך קו"ח אצל מי שבחרתי (כדי שהדו"ח לא יהיה במערכת) ובחרתי גם את מי שמטפלת בו היום. הדו"ח אישר כל מילה ממה שאמרתי לגננות 4 שנים. הוא אישר גם את גודל הנזק עליו דיברתי... עד שהגענו לאיבחון של ריפוי בעיסוק נפתרו כבר כל הבעיות שאובחנו אצלו בכתיבה בסוף גן חובה. הוא "חוזר הביתה", "חוזר לעצמו" כל הזמן ואין לי מילים להעביר לכם את גודל ההתרגשות שאני חשה כל פעם שאני קולטת עוד ועוד חלקים שאבדו... זו הסיבה שבגללה הוא בבית...