חינוך ביתי לבית פרנס

ואני מרוב שאלות כבר הלכתי לאיבוד

מסתכלת על מקסים שלי מכין שיעורים (על מי הוא חושב שהוא עובד?
) ומודה שהוא כמו שהוא. קוראת את הדברים שאתם כותבים וחושבת האם גם אני הייתי יכולה ככה? כי בסך הכל יש גבול למה שהורה יכול לדעת וללמד את הילד שלו, כי הורה הוא הרי בסך הכל בן אדם, (תאמינו או לא
) ויש תחומים שבהם הוא אולי לא יודע... וואו, אני כבר בלחץ.
 
נכון נכון ../images/Emo13.gif

מה יעשה הורה שהוא חכם ומשכיל כמה שצריך בכדי להבין ולרצות את סוג החינוך הזה לילדים שלו , אבל אין לו את המאפיינים הנדרשים ? מה יעשה כהוא לא יודע או לא מסוגל טכנית או נפשית למרות שמכיר בחשיבות הצורך הזה? כמו אולי: זמן. ידע "לימודי" בתחומים שהילד מתעניין או שצריך להעביר לו אופי של "מדריך" כסף לממן עזרי למידה מיוחדים , או עזרה ממורים פרטיים לתחומים מסויימים? ועוד כהנה וכהנה? גם שאלה טובה. ואת? את תמשיכי ליהנות ממקסים שלך כי הוא מקסים !!! כל ילד באשר הוא ילד , הוא ילד , הוא ילד וזה הכי חשוב לזכור . ולאהוב.
 
נתחיל יפה ונגמור בשאלות ../images/Emo140.gif

קודם כל, כמו כולם(ן) פה- גמני התרשמתי עמוקות מהיכולת שלך להחזיק ילד בבית והמאבקים נגד כל מה שצריך נגד ואחרי ההקדמה הארוכה והמתישה- השאלה
מה עם החברה? הבנתי שהוא נפגש במועדונית בצהריים אבל מה הוא עושה שם? ו... הוא כיתה א´, כן? קולהכבוד לו על הסקרנות- לא תמצאי הרבה כאלה הוא גם עושה את מה שהוא מבטיח כלומר חושב לטווח הארוך, אם הוא רוצה כתיבה הוא חושב שזה יכאב לו באצבעות? (אני פשוט מנסה לחשוב על קשיים של כיתה א´
) בהצלחה! (שאלה אחרונה- לא עקבתי אחרי התאריכים, כמה זמן הוא מחונך בבית?) -פורג´, שלא קרא את השאלות עם אביגיל למטה.
 
התחלת יפה, וסיימת יפה ../images/Emo140.gif

תשובה: במועדונית הוא אוכל צהרים, משחק, יוצר, הולך לפינת החי שלהם. אם הוא רוצה, יש שם דפי עבודה. בהתחלה הייתה לו שם גם חוברת אבל... הוא עושה השנה בעיקר עבודה רגשית וחברתית... (כידוע אנשים מתפתחים בדילוגים כל פעם בתחום אחר. אין התאמה בהתפתחות הרגשית, המנטלית, הפיזית והרוחנית שלנו. זה בולט מאוד בילדים שמקבלים את החופש לבחור. יש תקופות שהם מפתחים את הפיזיות שלהם: גובהים, מתעמלים, אוהבים פעילות של אופניים ריצה, קפיצה, השתוללות וכדומה. יש תקופות שהם מפתחים את היכולות האומנותיות, את ההבעה בכל מיני צורות, עסוקים בהבנת רגשותיהם בקשר לכל מיני דברים. יש תקופות של למידה ופיתוח החשיבה וכך הלאה... יהונתן אוהב לדעת בלי ללמוד קריאה וכתיבה זה פונקציה של חשיפה ואימון, אז יש לו בעיה קטנה... מה בדיוק הוא חושב אין לי מושג כי אני לא בראשו... אבל, אני משתפת פעולה עם בקשתו ללמוד - עד שהוא מאבד עניין (5 דקות או שעה) אני גם מנצלת כל מיני הזדמנויות כדי להעביר לו ידע. אסביר: השבוע סיפרתי לו מעט על מלחמות ישראל, בעקבות משהו שהוא אמר או שאל. יום-יומיים אח"כ היינו בעין-גב וסיירנו אם הרכבת בקיבוץ... דובר שם על מלחמת השחרור ודובר המון על הר סוסיתא ועל ההפגזות שנחתו על הקיבוץ מצד הסורים עד מלחמת ששת הימים. היו שם עמדות שהושארו - הוא ראה את הדברים. בשלב מסוים אפילו עניתי על שאלה תוך שאני עושה לו קשר לדברים שדיברנו עליהם באותה שיחה קודמת על המלחמות. אני מאמינה שכל פעם הוא יקלוט עוד קצת וישאל עוד שאלה. ואז, יום אחד הוא ישתמש בידע, בלי לדעת איך בדיוק הוא נאסף... לגבי חברה בכלל, עניתי תשובה ארוכה להעקשנית - לעיונך יהונתן בחינוך ביתי משנה"ל תשס"ב (שנה זו, אם אתה לא עוקב) כן, הוא נחשב לכיתה א´, למרות שיכולתי להחליט להשאיר אותו עוד שנה בגן חובה (הוא היה בן 6 בספטמבר 2001). כבר הגשנו בקשה לשנה הבאה, ואם זה היה תלוי בי, הייתי שמחה לקבל את האישור עד שנת תשע"ג - אז הוא בן 18
אבל אתה לא ענית לי על השאלה לגבי השם שבחרת... אני עוד מחכה...
 
YYY השרשור ההוא נעלם מעיני ../images/Emo2.gif

מבטיח להגיב על הכללל אח"כ (מחרתיים, היום, לא יודע) -פורג´, קופץ למכולת (ואביגיל נחשי מי נמצאת שם- המורה החמוודה לפיזיקה (נתעלם מזה שהיא נתנה לי רק 80))
 
למעלה