חירום בנתב"ג, כנראה שוב FedEx

ramimz

New member
חירום בנתב"ג, כנראה שוב FedEx

תור ענק בהמתנה, כרגע התחילו לנחות. נחיתות Rnav visual approach south 26
 

amitzahavi

New member
אכן

ב14:30 קיבלתי דיווח שאכן יש מטוס שהכריז מצב חירום ולאחר כחצי שעה התקבלה הודעה שנחת בשלום. מדובר שוב במטוס FEDEX שהתלונן על בעיה במנוע. לא הוצאו כוחות הצלה חיצוניים למקום.
 

bili555

New member
כמה דקות אחרי המראה כ 15 מיל

אחרי חציית חוף,קיבל צוות הפדקס אזהרת אש במנוע. הצוות כיבה מנוע,הכריז מצב חרום,ונחת בשלום על מסלול 30.נחיתה "תחת לחץ" וחימום יתר של הגלגלים גרם לפנצ'ר קטן.
 

e dor

New member
כמו פעם קודמת ...

גם אז הוא דיווח על חימום יתר של הגלגלים ...
 

danii2

New member
חוץ מfedex ששוחרר בינתיים,ראיתי

היום גם את mng pax בטיפןל קטן,אם למישהו יש פרטים.
 

grants

New member
גלגלים חמים

יש שסתום שנמס ומשחרר אויר כדי למנוע את פיצוץ הצמיג, במקרה של חום גבוה.
 

boiler1

New member
מה???

אני פירקתי הרבה גלגלים של כבדים בחיים שלי ובחיים לא ראיתי שום שסתום שנמס.... אולי יש מערכת שמוציאה אוויר ( גם את זה לא ראיתי ) אבל אין שום שסתום שנמס...
 

נועם04

New member
ידידי במטוסים גדולים אין שום

שסתום שנמס בחום גבוה , במקרה של טמפ' גבוהה יש לקרר את הגלגלים בעזרת מים. יותר מזה אם תמלא חנקן בלחץ גבוה יותר מהמותר תקבל כזאת הפתעה לפנים ששום מנתח פלאסטי לא יצליח לתקן.
 

grants

New member
טוב לדעת

על פי הסילבוס לרשיון ATPL של מנהל התעופה האירופי זה קיים. טוב לדעת שבמציאות זה לא כך. עוד סיבה לנגח את חבורת המנותקים האלה.
 
אמוץ - אל לך לזלזל ב JAA

הם יודעים את מה שהם שואלים. הפלג שנמס בחום אכן חי וקיים במטוסי תובלה. עדיף צמיג שטוח בתחתיתו מאשר צמיג מפוצץ. מייק..
 

grants

New member
היי מייק,

המטוס ה"גנרי" עליו מלמד ה JAA את המערכות השונות הוא ה 400 - 737. איזה פטנט קיים בסדרה זו לצורך פריקת הלחץ העודף? נתקלתי בכמה וכמה נושאים בהם החומר לבחינות מנותק מהמציאות, או מפגר אחריה בכמה שנים. אני מניח שזו טבעה של התאוריה... בית הספר בו אני לומד נמצא בקשר רציף עם ה CAA הבריטי על מנת למשב אותם בדיוק על הדברים האלה.
 
שיחרור הלחץ בצמיג

הוא דבר הבנוי בצמיג ולא כמערכת המטוס. קיים פלג שנמס מעל ליחידת חום מסוימת, ומוריד את הלחץ לאפס. התחממות הצמיג נובעת לא מפעילות רגילה אלא כתוצאה של התחממות הבלמים, שמשרים את החום המצטבר בהם לסביבתם ביחוד לאחר עצירה במהירות גבוהה. Rejected T/O. או כפי שזה ידוע RTO. מייק..
 

Gruv

New member
מאיפו את לוקח את זה?

בו נידבר על אלעל אבל אני בטוח שזה קיים בכול החברות. בכול גלגל יש שסתום פריקה שפורק את הלחץ מהצמיג ! ומתי ראיתה מכונאי רץ ומקרר את הגלגל במים ? בגלגל של 744 לחץ בגלגל ראשי במצב נורמלי 205 PSI נניח שהמטוס נחת קשה בלם מאוד חזק הבלמים רותחים ומין הסתם הלחץ של החנקן בצמיג יקפוץ לשמיים וממש לא נירא הגיוני שאני ירוץ עם דלי לקרר את הצמיג . ומצב כזה הצמיג עלול להיתפוצץ והכמות העצומה של חנקן בלחץ פשוט יגרום נזק למטוס ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה לבני אדם במצב כזה . לכן במידה ולץ הצמיג עולה על לחץ מסוכן (אני לא זוכר את המידה) הצמיג יפרוק את החלץ החוצה.
 

Gruv

New member
בתמונה ש bili555 צירף

אנכנו יכולים לראות גלגל שפרק את הלחץ מחם יתר .
 

נועם04

New member
תגובות

1.שסתום פריקה כן אבל אחד שנמס בחום לא. 2.מכונאי לא ירוץ עם מים אבל כבאית כן , וחוץ בוצע כבר באלמה אטי. 3.ש 747-200 ביצע הפסקת המראה פעם כל הצמיגים השלו התפוצצו ולא קרה שום דבר קיצוני חוץ מ 16 גלגלים להחלפה
 

Gruv

New member
דגובה

השתום בגלגל זה גיבוי כמו בהרבה מערכות שישנם במטוס . נכון ויש מקרים שזה לא מספיק כמו בכול דבר. לך תבלום 350 טון ב160 קשר .
 

YHS

New member
לא בולמים 350 טון ב 160 קשר

אחרי נגיעה המטוס מאיט על המסלול, בנוסף משתמשים בהפיכת דחף המנוע ועוברים לבלמים רק במהירויות נמוכות.
 

Gruv

New member
לא לזרוק סתם משפטים לאויר !

מדובר על ריצת המראה.
 
למעלה