מה בני ברוך מייצגים ?
אינני יודע. אבל מה שיש שם זה לא קבלה אלא כל מיני המצאות מחודשות. עם זאת אני חייב להגיד שלייטמן נראה לי אדם נחמד. הוא גם מאמין במה שהוא עושה ויש לו חזון מסוים שהוא פועל להגשמתו. בכל אופן מה שהם אומרים שם ממש לא קשור לקבלה (ואם רוצים לראות מה דעת הקבלה , צריך לראות מה הם אומרים וזה תמיד בדיוק ההיפך). לגבי חלומות - כך כותב הרמח"ל בספר דרך ה' : החלום : ואולם ראתה החכמה העליונה לחלק הזמן לשני חלקים: האחד לפועל הבריות, והאחד למנוחתם. והיינו היום והלילה, כי היום הוא זמן המעשה, והלילה זמן המנוחה. ושם בטבע הבעלי חיים שישנו, כדי שתהא להם ולרוחותיהם מנוחה מעמלם. ובאותו הזמן יחליף מציאותם כוח, בכל חלקיו הגופיים והנפשיים, וישובו חדשים לבקרים לעבודתם כבראשונה. והנה בהיות האדם ישן, כוחותיו נחות והרגשותיו שקטות והשכלתו גם כן נחה ושוקטת. ורק הדמיון לבדו יפעל וילך וידמה ויצייר עניינים, כפי מה שיזדמן לו משארית מה שנצטייר בו בעת היקיצה, ומה שיגיע אליו מן האדים והעשנים העולים אל המוח, אם מן הלחות הטבעית, ואם מן המאכלים. וזה עניין החלומות אשר לכל בני האדם. ואמנם חוקק הבורא יתברך עוד, שהנפש העליונה שזכרנו תינתק קצת באותו הזמן מקישוריה הגופניים, וחלקים ממנה, דהיינו עד הרוח, יהיו מתעלים ומתנתקים מן הגוף, ורק החלק האחד שהוא הנפש יהיה נשאר עם הנפש התחתונה. והנה החלקים המנותקים ישוטטו במה שהונח להם, ויהיה להם עסק ועניין עם הרוחניים, עם פקידים פקידי הטבע, או עם מלאכים ממלאכי החבלה, או עם השדים, כפי מה שיזדמן להם לפי סבה מהסבות. ולפעמים תמשיך העניין מה שהשיגה, בהשתלשלות עד הנפש התחתונה, ויתעורר מזה הדמיון ויצייר ציורים כפי דרכיו. וכבר אפשר שהעניין שהשיגה יהיה אמיתי או כוזב, כפי האמצעי שעל ידו השיגתהו, וזה העניין עצמו ימשך עד הדמיון ויצטייר בדרכיו, לפעמים בבלבול גדול ובתערובת רב, מן הציורים הנפסדים הנמשכים מן הציורים הנפסדים הנמשכים מן האדים, ולפעמים ביותר בירור. וכבר תגיע לאדם הודעה וגילוי אזן על ידי אמצעי הזה, ממה שעתיד לבא עליו. ויקרה זה בגזירתו יתברך, שיודע הדבר לנשמה, על ידי אחד מן המשרתים מאיזה מין שיהיה, וימשך הדבר עד הנפש, ויצטייר בדמיון בסיתום או בבירור כפי מה שתגזור החכמה העליונה. ועל דבר זה נאמר "בחלום חזיון לילה וכו' אז יגלה אזן אנשים" (איוב לג). נמצא כלל החלומות - ציורי הדמיון, מצד עצמו או מצד מה שתעירהו הנשמה לפי מה שתשיג. ואולם אין הפועל בכל אלה אלא אחד מן הכוחות הרוחניים שמודיע לנשמה, והנשמה ממשכת עד הדמיון כמו שכתבנו. ואם הכוח ההוא ממשרתי הקודש, יהיה הדבר אמת, ואם מכוחות ההפך, יהיה הדבר כוזב, והוא מה שאמרו "כאן על ידי מלאך כאן על ידי שד" (ברכות נה). ובכולם יש תערובת של הציורים הנפסדים של הדמיון עצמו, והוא מה שאמרו "אי אפשר לחלום בלא דברים בטלים" (שם). אך עוד חלומות אחרים נמצאים, והם חלומות הנבואה, ונבאר ענינה בפני עצמה בסייעתא דשמיא.