מאזו תחנה יצאה זו של 22:18 ומאיזו יצאה זו של 22:26?יצאה רכבת באיזור השעה 22:18 לעתלית!
הרכבת שאחריה, (נוסע בה, כעת. לתחנת תל אביב סבידור.) נוסעת למודיעין מרכז.
ויצאה, בשעה 22:26 בערך.
ואף היא עצרה בעתלית...
שתיהם היו במרכז השמונה!מאזו תחנה יצאה זו של 22:18 ומאיזו יצאה זו של 22:26?
קח בחשבון שיש רכבת לעתלית שמגיעה מבית שאן. עתלית זאת התחנה הסופית בקו הזה. ויש רכבת פעם בשעה שיוצאת מנהריה למודיעין ועוצרת בעתלית.
הם היו צריכים להדביק במקום זה את הדף הבא: "לא תקין, אתה מוחזק ברכבת עד התחנה האחרונה. רכבת ישראל"
תראה את אלו.הם היו צריכים להדביק במקום זה את הדף הבא: "לא תקין, אתה מוחזק ברכבת עד התחנה האחרונה. רכבת ישראל"
שנים נוסע ברכבת. מהצפון לתל אביב!אתה נוסע פעם ראשונה ברכבת? לא מבין את שרושור הטרחנות הזה.
בוא נזרוק אירועים אקרעים ובלי להבין מה גרם להם - נקרא לזה חלמאות ברכבת.
קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
יש סיכוי מאוד גבוה שאי קיצור הלו"ז במעבר לחישמול, נובע מההסכם הבעייתי שתיארת.קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
זאת אומרת, שצריך כפילות של תחנת עתלית.קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
זאת טענה מעניינת. אבל המתנות קורות גם בקווים שלא עברו חשמול בכלל. למשל בקו לכרמיאל לרכבת יש המתנה של 4 דק' בתחנת אחיהוד, שהיא התחנה האחרונה לפני ההגעה לכרמיאל. לא מדובר בתחנת החלפה וגם לא בתחנה שיש בה נפח נוסעים גדול ולכן לא ברור למה הרכבת צריכה להמתין שם 4 דק' שלמות. אחד ההסברים שאני שמעתי קשור למדד הדיוק של הרכבת. לפי ההסבר לצורך המדד, נמדדת רק היציאה מהתחנה הראשונה וההגעה לתחנה האחרונה. וכך למשל אם הרכבת התעקבה 7 דקות במהלך הקו ויש לה המתנה של 4 דקות ועוד נניח 3 דק' בתחנה נוספת היא עדיין תגיע בזמן לתחנה האחרונה וכך מדד הדיוק ישתפר.קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
משרד התחבורה צריך משרד להיות מעורב, ולעצור את ה"תרגילים" האלה.זאת טענה מעניינת. אבל המתנות קורות גם בקווים שלא עברו חשמול בכלל. למשל בקו לכרמיאל לרכבת יש המתנה של 4 דק' בתחנת אחיהוד, שהיא התחנה האחרונה לפני ההגעה לכרמיאל. לא מדובר בתחנת החלפה וגם לא בתחנה שיש בה נפח נוסעים גדול ולכן לא ברור למה הרכבת צריכה להמתין שם 4 דק' שלמות. אחד ההסברים שאני שמעתי קשור למדד הדיוק של הרכבת. לפי ההסבר לצורך המדד, נמדדת רק היציאה מהתחנה הראשונה וההגעה לתחנה האחרונה. וכך למשל אם הרכבת התעקבה 7 דקות במהלך הקו ויש לה המתנה של 4 דקות ועוד נניח 3 דק' בתחנה נוספת היא עדיין תגיע בזמן לתחנה האחרונה וכך מדד הדיוק ישתפר.
זה הסבר לא רשמי ששמעתי, לא יודע עד כמה הוא נכון. אם יש בפורום מישהו שקשור לרכבת אולי ידע לתת את הסיבה האמיתיתמשרד התחבורה צריך משרד להיות מעורב, ולעצור את ה"תרגילים" האלה.
לא ייתכן שהגוף הנבדק יקבע את הקריטריונים לבדיקתו שלו. צריך רגולטור פעיל .
שנסעתי ל/מירושלים בפורים.הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!
ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!
ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
מסכים איתך על הכל. חבל שמישהו ממשרד התחבורה לא נמצא פה בפורום.כאשר הקו המלא פועל מדובר ב 19 תחנות ביניים - 38 דקות מבוזבזות ! אפילו עכשיו כשהשרון לא פעיל (אין סיבה שלא יפעל מהרצליה לכפ"ס ויחייג במפלגים שבין כפ"ס להוד השרון) מדובר ב 9 תחנות ביניים או 18 דקות מבוזבזות.
אפילו כשמביאים בחשבון את התיאום במסילה השלישית באיילון זה לא הגיוני כי אפשר לקצר את הנסיעה מההגנה לת"א סבידור מרכז כל שמותיה ב 4 דקות לרכבת, להרוויח 32 דקות בשעה, שבתורם משאירים זמן הרצה של כ 3.5 דקות לסלוט (60-32=28, 28÷8=3.5) שזה אומר שיהיה זמן ל 60÷3.5 = 17.14 או ריאלית 14-16 רכבות בשעה על המסילה השלישית, 3 או 4 לכיוון בלולאת השרון (אוניברסיטה - בני ברק - פתח תקווה, אוניברסיטה - הרצליה - רעננה)
הרכבת היתה צריכה להתעקש על קיצור זמן הנסיעה בקו השרון מ 1:50 ל 1:20 ובתמורה לקיצור הנסיעות - לתת יותר נסיעות במשמרת. שתי נסיעות הלוך ושוב בקו כיום לוקחות כ 7:20 ( 1:50×4) ו 3 נסיעות הלוך ושוב יקחו כ 7:20 (6×1:20). אין הפסד שעות לנהגים ויש תוספת שירות של 50% לנוסעים.
לגבי הקביעה שהלו"ז במסילות 1-2 בנוי טלאי על טלאי - גם זה נכון. הבעיה שמאז 2020 יש יותר מדי ארועים שלא נותנים למי שאחראי לשבת ולתכנן תוכניות מסודרות. אי אפשר להריץ את הרכבות על הזוג הראשי לפי לוח 2018 כשהיה פיתוח משמעותי כל כך של חישמול ותוספת קווים, בייחוד הקו לירושלים ונתב"ג. משום שרכבת הנגב המערבי ממילא אינה נוסעת משדרות לקו אשקלון - לוד - בינימינה, יש לבטל את רכבת הדיזל בקו לטובת רכבת חשמלית, מה שיתן 5 רכבות חשמליות לכיוון לשעה במסילות 1-2 (2 ירושלים, 3 אשקלון) ויגביר את הלחץ לחשמל את הקו לבית שמש ולהביא לרוב חשמלי באיילון כבר השנה לפני השלמת החישמול מחיפה צפונה.
מסכים איתך על הכל. חבל שמישהו ממשרד התחבורה לא נמצא פה בפורום.
רק תיקון אחד - עכשיו כשקו באר שבע בנימינה מבוטל בגלל המלחמה, הוא פועל באופן מפוצל - מבאר שבע לשדרות ומאשקלון לבנימינה. הקטע מאשקלון לבנימינה מופעל על ידי רכבות חשמליות. כך שכרגע בגלל המלחמה יש רק 5 קווי דיזל באיילון:
2 בקו מודיעין-נהריה
2 בקו באר שבע-חיפה / באר שבע-כרמיאל
1 בקו בית שמש-תל אביב-נתניה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.