חלמאות ברכבת ישראל...

ניוטראל

Active member
יצאה רכבת באיזור השעה 22:18 לעתלית!
הרכבת שאחריה, (נוסע בה, כעת. לתחנת תל אביב סבידור.) נוסעת למודיעין מרכז.
ויצאה, בשעה 22:26 בערך.
ואף היא עצרה בעתלית...
 

מיקלוש77

Well-known member
יצאה רכבת באיזור השעה 22:18 לעתלית!
הרכבת שאחריה, (נוסע בה, כעת. לתחנת תל אביב סבידור.) נוסעת למודיעין מרכז.
ויצאה, בשעה 22:26 בערך.
ואף היא עצרה בעתלית...
מאזו תחנה יצאה זו של 22:18 ומאיזו יצאה זו של 22:26?

קח בחשבון שיש רכבת לעתלית שמגיעה מבית שאן. עתלית זאת התחנה הסופית בקו הזה. ויש רכבת פעם בשעה שיוצאת מנהריה למודיעין ועוצרת בעתלית.
 

ניוטראל

Active member
מאזו תחנה יצאה זו של 22:18 ומאיזו יצאה זו של 22:26?

קח בחשבון שיש רכבת לעתלית שמגיעה מבית שאן. עתלית זאת התחנה הסופית בקו הזה. ויש רכבת פעם בשעה שיוצאת מנהריה למודיעין ועוצרת בעתלית.
שתיהם היו במרכז השמונה!
הראשונה, זו תחנתה הסופית!
ואילו נסיעתי, ברכבת שאחריה:
 

laRio

Active member
אתה נוסע פעם ראשונה ברכבת? לא מבין את שרושור הטרחנות הזה.
בוא נזרוק אירועים אקרעים ובלי להבין מה גרם להם - נקרא לזה חלמאות ברכבת.
 

ניוטראל

Active member
אתה נוסע פעם ראשונה ברכבת? לא מבין את שרושור הטרחנות הזה.
בוא נזרוק אירועים אקרעים ובלי להבין מה גרם להם - נקרא לזה חלמאות ברכבת.
שנים נוסע ברכבת. מהצפון לתל אביב!
(לא כל יום!)
פעם ראשונה, נתקל בכפילות כזו!
שלא לדבר על ההאטה, שהפעם התקיימה. סמוך לתחנת חדרה מערב...
 

david80

Active member
הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!

ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
 
וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
 

מיקלוש77

Well-known member
קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
יש סיכוי מאוד גבוה שאי קיצור הלו"ז במעבר לחישמול, נובע מההסכם הבעייתי שתיארת.

אבל, שמתי לב לא פעם, שלפעמים גם רכבות בקווים שחושמלו במלואם, מובלות לפעמים על ידי קטר דיזל. אולי יש עדיין מחסור מסויים בקטרים חשמליים או בקרונועים חשמליים. ראיתי את זה לפחות פעמיים בקו הרצליה-אשקלון (דרך לולאת השרון) וגם בקו רחובות-נתניה (זה שפועל רק בשעות השיא בבוקר ואחה"צ).

אז ייתכן שברכבת לא משנים את הלו"ז כך שיותאם ליכולות הרכבות החשמליות, עד שלא תהיה וודאות של 100% שבקו יופעלו רק כאלה.
 

ניוטראל

Active member
קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
זאת אומרת, שצריך כפילות של תחנת עתלית.
כדי שאגיע יותר מאוחר לתל אביב (מחיפה.) כדי שאאחר לאוטובוס האחרון לעיר מגורי...
 
קראתי כאן בפורום שההמתנה בתחנות בקו אשקלון הרצליה היא בשל הסכם בעייתי עם עובדי הרכבת. משלמים יותר על זמן נסיעה, והשכר ירד אם הנסיעה תתקצר. זה התפקיד של משרד התחבורה (יחד עם האוצר?) לטפל בכשלים כאלה. למשל, לקדם תשלום לפי ק"מ או מספרי נוסעים או לשלבם במודל תשלום שימקסם שרות לנוסע. מודלים כאלה מיושמים בתחום הבריאות. למשל, קופת החולים מקבלת מהמדינה יותר כסף על זקנים, כדי שהקופות לא ידירו (בדרך זו או אחרת) את הקשישים. למיטב ידיעתי משרד התחבורה לא מתערב כאן, וחבל.
נ.ב. ברכבת המהירה שהיתה נהוגה בחלק מנסיעות הקו לפני המלחמה (אני נשמעת כמו סבתא שלי) הרכבת דילגה חוץ על 4 תחנות והפחיתה 8 דקות. חוץ מזה, בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת הפחיתה איכשהו 2 דקות נוספות. אולי פחות המתנה בתחנה?
זאת טענה מעניינת. אבל המתנות קורות גם בקווים שלא עברו חשמול בכלל. למשל בקו לכרמיאל לרכבת יש המתנה של 4 דק' בתחנת אחיהוד, שהיא התחנה האחרונה לפני ההגעה לכרמיאל. לא מדובר בתחנת החלפה וגם לא בתחנה שיש בה נפח נוסעים גדול ולכן לא ברור למה הרכבת צריכה להמתין שם 4 דק' שלמות. אחד ההסברים שאני שמעתי קשור למדד הדיוק של הרכבת. לפי ההסבר לצורך המדד, נמדדת רק היציאה מהתחנה הראשונה וההגעה לתחנה האחרונה. וכך למשל אם הרכבת התעקבה 7 דקות במהלך הקו ויש לה המתנה של 4 דקות ועוד נניח 3 דק' בתחנה נוספת היא עדיין תגיע בזמן לתחנה האחרונה וכך מדד הדיוק ישתפר.
 
זאת טענה מעניינת. אבל המתנות קורות גם בקווים שלא עברו חשמול בכלל. למשל בקו לכרמיאל לרכבת יש המתנה של 4 דק' בתחנת אחיהוד, שהיא התחנה האחרונה לפני ההגעה לכרמיאל. לא מדובר בתחנת החלפה וגם לא בתחנה שיש בה נפח נוסעים גדול ולכן לא ברור למה הרכבת צריכה להמתין שם 4 דק' שלמות. אחד ההסברים שאני שמעתי קשור למדד הדיוק של הרכבת. לפי ההסבר לצורך המדד, נמדדת רק היציאה מהתחנה הראשונה וההגעה לתחנה האחרונה. וכך למשל אם הרכבת התעקבה 7 דקות במהלך הקו ויש לה המתנה של 4 דקות ועוד נניח 3 דק' בתחנה נוספת היא עדיין תגיע בזמן לתחנה האחרונה וכך מדד הדיוק ישתפר.
משרד התחבורה צריך משרד להיות מעורב, ולעצור את ה"תרגילים" האלה.
לא ייתכן שהגוף הנבדק יקבע את הקריטריונים לבדיקתו שלו. צריך רגולטור פעיל .
 
משרד התחבורה צריך משרד להיות מעורב, ולעצור את ה"תרגילים" האלה.
לא ייתכן שהגוף הנבדק יקבע את הקריטריונים לבדיקתו שלו. צריך רגולטור פעיל .
זה הסבר לא רשמי ששמעתי, לא יודע עד כמה הוא נכון. אם יש בפורום מישהו שקשור לרכבת אולי ידע לתת את הסיבה האמיתית
 

ניוטראל

Active member
הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!

ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
שנסעתי ל/מירושלים בפורים.
האיחור הגיע ל6 דקות!
 

Ccyclist

Well-known member
הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!

ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!

כאשר הקו המלא פועל מדובר ב 19 תחנות ביניים - 38 דקות מבוזבזות ! אפילו עכשיו כשהשרון לא פעיל (אין סיבה שלא יפעל מהרצליה לכפ"ס ויחייג במפלגים שבין כפ"ס להוד השרון) מדובר ב 9 תחנות ביניים או 18 דקות מבוזבזות.

אפילו כשמביאים בחשבון את התיאום במסילה השלישית באיילון זה לא הגיוני כי אפשר לקצר את הנסיעה מההגנה לת"א סבידור מרכז כל שמותיה ב 4 דקות לרכבת, להרוויח 32 דקות בשעה, שבתורם משאירים זמן הרצה של כ 3.5 דקות לסלוט (60-32=28, 28÷8=3.5) שזה אומר שיהיה זמן ל 60÷3.5 = 17.14 או ריאלית 14-16 רכבות בשעה על המסילה השלישית, 3 או 4 לכיוון בלולאת השרון (אוניברסיטה - בני ברק - פתח תקווה, אוניברסיטה - הרצליה - רעננה)

הרכבת היתה צריכה להתעקש על קיצור זמן הנסיעה בקו השרון מ 1:50 ל 1:20 ובתמורה לקיצור הנסיעות - לתת יותר נסיעות במשמרת. שתי נסיעות הלוך ושוב בקו כיום לוקחות כ 7:20 ( 1:50×4) ו 3 נסיעות הלוך ושוב יקחו כ 7:20 (6×1:20). אין הפסד שעות לנהגים ויש תוספת שירות של 50% לנוסעים.

לגבי הקביעה שהלו"ז במסילות 1-2 בנוי טלאי על טלאי - גם זה נכון. הבעיה שמאז 2020 יש יותר מדי ארועים שלא נותנים למי שאחראי לשבת ולתכנן תוכניות מסודרות. אי אפשר להריץ את הרכבות על הזוג הראשי לפי לוח 2018 כשהיה פיתוח משמעותי כל כך של חישמול ותוספת קווים, בייחוד הקו לירושלים ונתב"ג. משום שרכבת הנגב המערבי ממילא אינה נוסעת משדרות לקו אשקלון - לוד - בינימינה, יש לבטל את רכבת הדיזל בקו לטובת רכבת חשמלית, מה שיתן 5 רכבות חשמליות לכיוון לשעה במסילות 1-2 (2 ירושלים, 3 אשקלון) ויגביר את הלחץ לחשמל את הקו לבית שמש ולהביא לרוב חשמלי באיילון כבר השנה לפני השלמת החישמול מחיפה צפונה.
 

מיקלוש77

Well-known member
כאשר הקו המלא פועל מדובר ב 19 תחנות ביניים - 38 דקות מבוזבזות ! אפילו עכשיו כשהשרון לא פעיל (אין סיבה שלא יפעל מהרצליה לכפ"ס ויחייג במפלגים שבין כפ"ס להוד השרון) מדובר ב 9 תחנות ביניים או 18 דקות מבוזבזות.

אפילו כשמביאים בחשבון את התיאום במסילה השלישית באיילון זה לא הגיוני כי אפשר לקצר את הנסיעה מההגנה לת"א סבידור מרכז כל שמותיה ב 4 דקות לרכבת, להרוויח 32 דקות בשעה, שבתורם משאירים זמן הרצה של כ 3.5 דקות לסלוט (60-32=28, 28÷8=3.5) שזה אומר שיהיה זמן ל 60÷3.5 = 17.14 או ריאלית 14-16 רכבות בשעה על המסילה השלישית, 3 או 4 לכיוון בלולאת השרון (אוניברסיטה - בני ברק - פתח תקווה, אוניברסיטה - הרצליה - רעננה)

הרכבת היתה צריכה להתעקש על קיצור זמן הנסיעה בקו השרון מ 1:50 ל 1:20 ובתמורה לקיצור הנסיעות - לתת יותר נסיעות במשמרת. שתי נסיעות הלוך ושוב בקו כיום לוקחות כ 7:20 ( 1:50×4) ו 3 נסיעות הלוך ושוב יקחו כ 7:20 (6×1:20). אין הפסד שעות לנהגים ויש תוספת שירות של 50% לנוסעים.

לגבי הקביעה שהלו"ז במסילות 1-2 בנוי טלאי על טלאי - גם זה נכון. הבעיה שמאז 2020 יש יותר מדי ארועים שלא נותנים למי שאחראי לשבת ולתכנן תוכניות מסודרות. אי אפשר להריץ את הרכבות על הזוג הראשי לפי לוח 2018 כשהיה פיתוח משמעותי כל כך של חישמול ותוספת קווים, בייחוד הקו לירושלים ונתב"ג. משום שרכבת הנגב המערבי ממילא אינה נוסעת משדרות לקו אשקלון - לוד - בינימינה, יש לבטל את רכבת הדיזל בקו לטובת רכבת חשמלית, מה שיתן 5 רכבות חשמליות לכיוון לשעה במסילות 1-2 (2 ירושלים, 3 אשקלון) ויגביר את הלחץ לחשמל את הקו לבית שמש ולהביא לרוב חשמלי באיילון כבר השנה לפני השלמת החישמול מחיפה צפונה.
מסכים איתך על הכל. חבל שמישהו ממשרד התחבורה לא נמצא פה בפורום.

רק תיקון אחד - עכשיו כשקו באר שבע בנימינה מבוטל בגלל המלחמה, הוא פועל באופן מפוצל - מבאר שבע לשדרות ומאשקלון לבנימינה. הקטע מאשקלון לבנימינה מופעל על ידי רכבות חשמליות. כך שכרגע בגלל המלחמה יש רק 5 קווי דיזל באיילון:
2 בקו מודיעין-נהריה
2 בקו באר שבע-חיפה / באר שבע-כרמיאל
1 בקו בית שמש-תל אביב-נתניה
 

Ccyclist

Well-known member
מסכים איתך על הכל. חבל שמישהו ממשרד התחבורה לא נמצא פה בפורום.

רק תיקון אחד - עכשיו כשקו באר שבע בנימינה מבוטל בגלל המלחמה, הוא פועל באופן מפוצל - מבאר שבע לשדרות ומאשקלון לבנימינה. הקטע מאשקלון לבנימינה מופעל על ידי רכבות חשמליות. כך שכרגע בגלל המלחמה יש רק 5 קווי דיזל באיילון:
2 בקו מודיעין-נהריה
2 בקו באר שבע-חיפה / באר שבע-כרמיאל
1 בקו בית שמש-תל אביב-נתניה

תודה על העידכון. אם מסילות 1-2 כבר חצי-חצי אז הגיע הזמן לתכנן מחדש את הלו"ז לפי היכולת של החשמל. הצעד הפשוט ביותר שאפשר לעשות במיידי וללא תשתית נוספת הוא להצמיד את רכבות ירושלים ואשקלון - בינימינה לסלוטים צמודים שיחסכו ביחד 4 דקות לכל צמד. יתכן שזה יאפשר קכבת שלישית מירושלים או קו חשמלי קצר ממודיעין לתל אביב, השרון (עוד אופציה לחיבור הרצליה - רעננה) או בינימינה.

חישמול בית שמש זה שלב נוסף במעבר לחישמול.

מעניין אם יש אופציה להצמיד קטרים חשמליים וקטרי דיזל לרכבות לצפון כדי שינצלו את החישמול במקטעים המחושמלים כדי לחסוך בדלק.

בבריטניה יש מסילות בקו הראשי המערבי שהן עדיין מסילות דיזל למרות שהמקטע ממערב ללונדון ועד לבריסטול עבר חישמול (כ 150 ק"מ, מסילה מרובעת ושורת קווי ענף המתפצלים ממנה. יש גם קווי ענף פרבריים) אבל המשכי הקו בווילס ובדרום מערב אנגליה לקורנוול (מה שמאריך את הקו ל 350 ק"מ בערך בכל ענף ראשי, 500 ק"מ של ליבת פרוייקט) לא יחושמלו בשלב הנוכחי. כתוצאה יש רכבות הנעה כפולה - דיזל וחשמל שנקנו במיוחד. במערכת בקנה המידה של רכבת ישראל עדיף שיהיו רכבות חשמליות בלבד, אך האופציה קיימת במקומות שבהם חישמול מלא אינו אופציה עקב מורכבות הרשת.
 
למעלה