יש לי תחושה שעד שלא יסיימו את הטמעת מערכת האיתות החדשה (שכמו שנכתב פה, פריסת הציוד שלה הסתיימה אבל יש עדיין מערכת של אלסטום שצריך להתקין...), לא יעשו שינוי מהותי בלו"ז.תודה על העידכון. אם מסילות 1-2 כבר חצי-חצי אז הגיע הזמן לתכנן מחדש את הלו"ז לפי היכולת של החשמל. הצעד הפשוט ביותר שאפשר לעשות במיידי וללא תשתית נוספת הוא להצמיד את רכבות ירושלים ואשקלון - בינימינה לסלוטים צמודים שיחסכו ביחד 4 דקות לכל צמד. יתכן שזה יאפשר קכבת שלישית מירושלים או קו חשמלי קצר ממודיעין לתל אביב, השרון (עוד אופציה לחיבור הרצליה - רעננה) או בינימינה.
חישמול בית שמש זה שלב נוסף במעבר לחישמול.
מעניין אם יש אופציה להצמיד קטרים חשמליים וקטרי דיזל לרכבות לצפון כדי שינצלו את החישמול במקטעים המחושמלים כדי לחסוך בדלק.
בבריטניה יש מסילות בקו הראשי המערבי שהן עדיין מסילות דיזל למרות שהמקטע ממערב ללונדון ועד לבריסטול עבר חישמול (כ 150 ק"מ, מסילה מרובעת ושורת קווי ענף המתפצלים ממנה. יש גם קווי ענף פרבריים) אבל המשכי הקו בווילס ובדרום מערב אנגליה לקורנוול (מה שמאריך את הקו ל 350 ק"מ בערך בכל ענף ראשי, 500 ק"מ של ליבת פרוייקט) לא יחושמלו בשלב הנוכחי. כתוצאה יש רכבות הנעה כפולה - דיזל וחשמל שנקנו במיוחד. במערכת בקנה המידה של רכבת ישראל עדיף שיהיו רכבות חשמליות בלבד, אך האופציה קיימת במקומות שבהם חישמול מלא אינו אופציה עקב מורכבות הרשת.
לפי טענת הרכבת, כשמערכת האיתות החדשה תיכנס לפעולה יהיה אפשר להוסיף עוד 3 רכבות בשעה לכיוון. ההשערה שלי זה שיוסיפו עוד 2 רכבות בשעה לירושלים - ומעניין מה תהיה הרכבת השלישית הנוספת. אבל הכנסה כזאת של 3 רכבות נוספות בשעה תצריך לבטח שינוי מהותי בלו"ז.