חנות ממתקים ממש מיוחדים...

סמאילי

New member
חנות ממתקים ממש מיוחדים...

חברתי פותחת חנות לממתקים מיוחדים (לרוב תוצרת חוץ, חלקם בייצור בייתי, משולבים בכלים מיוחדים). שם לחנות - יש. עיצוב וקונספט - יש. האם ההפיכה למותג היא עניין של זמן או שמא ישנם עוד דברים שעליה לשים לב בדרך? *הרעיון בגדול הוא להיות בסדר גודל של מקס ברנר...
 
סמאילי שלום

השאלה שלך היא שאלה מאד כללית כשאת אומרת "מותג" למה את מתכוונת? (הרעיון בגדול הוא להיות בסדר גודל של מקס ברנר) האם את מתכוונת ל"חווית השוקולד" (טעם, אריזה מקורית וכד') או שאת מתכוונת ל"הצלחה הכלכלית" העומדת מאחורי המותג (רשת בר השוקולד והפצת התוצרת לנקודות מכירה) מקס ברנר התחילו כבית מלאכה קטן לשוקולדים איכותיים וזה היה היתרון התחרותי שלהם אנשים היו עולים לרגל כדי לטעום את השוקולד הנפלא שלהם הניהול המסחרי לא היה מוצלח והחברה פשטה את הרגל ניהול עסקי, מיקום ועוד דברים רבים חשובים ביותר לפני הקמת העסק האם חשבו על כל הדברים האלה האם להנהלה יש אוריינטציה עסקית וניסיון ניהולי? אם הכוונה להפוך לרשת – האם יש להם ניסיון בניהול מורכב מאד של רשתות/נושאי זכיינות וכד' עלית – כיום שטראוס עלית רכשו את הפוטנציאל והמותג של מקס ברנר על כל התשתית המיתוגית וכיום בעזרת ניהול עסקי נכון ומוצלח המותג עושה חייל בישראל ובעולם הרשת מוכרת חוויה מיתוגית מקורית שאין דומה לה בישראל (בארה"ב ביקרתי ברשת קצת דומה קונספטואלית מבחינת עיצוב חלל אך שונה במהותה - The Cheese cake factory) כניסה לאחד מסניפי השוקולד בר של הרשת ומבט על צינורות השוקולד וה"תפאורה" המיוחדת המזכירה מפעל שוקולד של פעם כמו בסרטים, היא אחד הגורמים היוצרים את החוויה המיתוגית לגבי השוקולד שלהם, מדובר בעניין של טעם, את אומרת קונספט יש ושם יש – האם הקונספט והשם מעבירים את התועלת העיקרית לצרכן? בכלל, מהי התועלת? רשמת שמדובר במוצרים מיובאים האם האיכות של המוצרים היא היתרון, האם הכלים המיוחדים הם שיוצרים את היתרון לסיכום אם החברה שלך רוצה להיות גדולה ולהפוך לרשת מצליחה הייתי ממליץ על שני עקרונות מקבילים: 1. מיתוג – שמטרתו ליצור חוויה נתפסת במוח הצרכנים הן במוצר, הן באריזה, הן בשיטת המכירה ובכל דבר "היוצר מפגש" בין הלקוח ובין המוצר 2. ניהול העסקי – ניהול עסקי מוצלח שמטרתו לנהל את העסק להצלחה תוך שימת דגש על כל האלמנטים כגון, תמחיר, רכש, שיווק, הפצה, ניהול רשת וזכיינות וכד' השאלה שלך הייתה מאד כללית וקשה מאד להתמקד בנושא זה או אחר מקווה שעזרתי ולו במעט
 
תיקון טעות

לא זכור לי האם חברת מקס ברנר פשטה את הרגל ולכן יתכן שלא דייקתי בדברי בכל מקרה החברה נמכרה לאחר קשיים כלכליים אם פגעתי בשמה הטוב של החברה הרי שאני מתנצל
 

סמאילי

New member
תודה רבה על תשובתך המלומדת...

אני באמת מתכוונת ליצירת חוויה, הרבה מעבר להצלחה כלכלית, לפחות בשלב הראשון של בניית המותג. מקס ברנר בחיתוליו היה פשוט וחסר ייחודיות מבחינת העיצוב. מה שמשך אליו אנשים זה הסקרנות - עד אז לא היו חנויות רק לשוקולד. הרעיון שלי הוא ללכת עם הייחודיות, אך כבר בשילוב אריזות מעוצבות, כשקהל היעד הוא בינוני עד גבוה. המחירים לא זולים אך המוצר מיוחד, האריזה יוקרתית ובכך אני אמינה יבנה השם = המותג. הכוונה לא להפוך לרשת בשנים הקרובות אלא להתמקד רק בבניית המותג. המטרה שתוך שנה כולם ידעו מהו במוצר (כמו זר מתוק, ללין, זור פור יו וכו). מתשובתך הבנתי שאת מלאכת המיתוג אנו מכירים טוב יותר מאשר את הניהול העסקי. כנראה שיש עוד הרבה שיעורי בית להכין... תודה על שנתת לנו ראייה רחבה ואבייקטיבית יותר!
 
אריזה היא לא הכל

ראיתי מוצרים נפלאים שלא הצליחו בגלל אריזה גרועה וראיתי אריזות נפלאות שמחקו מוצרים גרועים הסוד הוא... אריזה מוכרת ומזמינה התנסות במוצר מוצר מצויין המותאם לרמת הציפיות של הצרכן תמחיר תואם - כולל התאמה מיצובית יצירת חוויה מיתוגית והתמדה... הרבה חברות ישראליות יודעות לגרות אותנו הצרכנים אבל ברגע שנכנסנו לרשת שלהן... אנחנו רק מספר התמדה ועקביות לאורך זמן תוך שמירת עקרונות המותג בקנאות יבטיחו קהל נאמן לאחרונה אנו עדים למגמות של קהל צרכנים המחפש כל הזמן חידושים ועובר ממותג למותג אבל למרות זאת אני ממליץ לדבוק בעקרונות. בסוף זה משתלם
 
למעלה