עניין של הקשר
זכור לי במעורפל שהמילנ "סין" מופיעה בתנך, אייני בטוח בכך ואינני בטוח שזה מתייחס לסין הידועה לנו היום. טוב, יש כאן רבים ששולטים טוב ממני במקורות ויוכלו לאשש או להפריך את זה. בכל אופן, כל זה נכנס להקשר, עד ימיו של הקיסר צ'ין שה חואנג דין (שורף הכתבים) לא היתה כפי שציינת מדינה אחת על חופה המזרחי של אסיה כך שמן הסתם לא היה צורך במתן שם, גם עד פתיחת נתיב הבשמים לא היתה סין קיימת מבחינת המערב, כך שכל הנתונים שאני מכיר מצביעים על כך שהשם לסין גובש במערב בתקופה בה האימפריה הפרסית חצצה בין המערב לסין. דבר נוסף, גם ג'ון גואו (שאני מכיר אותו כ"המדינה המרכזית") הוא מושג חדש יחסית שלא היה קיים מאז ומתמיד, הוא התגבש החל מהתקופה בה אוחדה סין שבה היא גם גיבשה את הראייה המתנשאת שלה ביחס לעמים הסובבים שאינם בני העם החאני.
זכור לי במעורפל שהמילנ "סין" מופיעה בתנך, אייני בטוח בכך ואינני בטוח שזה מתייחס לסין הידועה לנו היום. טוב, יש כאן רבים ששולטים טוב ממני במקורות ויוכלו לאשש או להפריך את זה. בכל אופן, כל זה נכנס להקשר, עד ימיו של הקיסר צ'ין שה חואנג דין (שורף הכתבים) לא היתה כפי שציינת מדינה אחת על חופה המזרחי של אסיה כך שמן הסתם לא היה צורך במתן שם, גם עד פתיחת נתיב הבשמים לא היתה סין קיימת מבחינת המערב, כך שכל הנתונים שאני מכיר מצביעים על כך שהשם לסין גובש במערב בתקופה בה האימפריה הפרסית חצצה בין המערב לסין. דבר נוסף, גם ג'ון גואו (שאני מכיר אותו כ"המדינה המרכזית") הוא מושג חדש יחסית שלא היה קיים מאז ומתמיד, הוא התגבש החל מהתקופה בה אוחדה סין שבה היא גם גיבשה את הראייה המתנשאת שלה ביחס לעמים הסובבים שאינם בני העם החאני.