חציית צומת מסוכן

דרורי8

New member
חציית צומת מסוכן

יש לי שאלה קצת טכנית, נסעתי השבוע בכביש 4 בשעות הלילה, והרמזורים בצומת בית ליד לא עבדו (הבהוב צהוב). המשטרה עדיין לא התפרסה, אז הצומת היה מאוד מסוכן לחצייה. הסתכלתי לכל הכיוונים לפני שפנימי שמאלה בצומת, ולא ראיתי אף רכב. כאשר פניתי, וכל הרכב כבר היה בתוך הצומת, הגיח רכב מהמסלול הנגדי במהירות וכמעט נכנס בי מהצד.

טכנית, אם הרכב היה מתנגש בי, האם זו הייתה אשמתי?
 
החוק בנוגע לחציית צומת

ברמת העיקרון, כאשר מדובר בצומת מתומררת (עם רמזורים) החוק אומר לעקוב אחר הוראות התמרור. אך מאחר והתמרורים לא פעלו, ולא הייתה נוכחות משטרתית כדי לפקח ולהדריך, ניתן להיעזר בחוק הנוגע לצומת לא מתומררת, ואולי שם נמצא תשובה לשאלה.

לשון החוק בעניין קובעת כי בפנייה שמאלה זכות הקדימה הינה תמיד של הרכב אשר בא ממול או מימין. במילים אחרות, כאשר פנית שמאלה זכות הקדימה לא הייתה שלך. אך השאלה כאן מאוד מורכבת והיא תלויה במספר גורמים נוספים.

למשל - מאחר ואתה טוען כי הרכב הגיע במהירות, נשאלת השאלה האם הרכב החוצה נסע במעל ל-70 קמ"ש (אשר זוהי המהירות המוגדרת לחציית צמתים). אם לא, אז כמובן שיש כאן מורכבות בעניין, וייתכן שהוא הגיח במהירות גבוהה מרחוק ולא התכוון לעצור או להיזהר. חשד זה סביר במיוחד אם כלי הרכב שלך כולו היה כבר בתוך הצומת (לפי התיאור) לפני שהרכב היה קרוב לצומת.

תהא קביעת החוק אשר תהא בעניין זה, דבר אחד בטוח - כאשר מתקרבים לצומת ראשית (או בכלל) שבה הרמזורים אינם פעילים, עלינו לנקוט במשנה זהירות גבוה בהרבה מבכל מצב אחר, ולחצות את הצומת רק כאשר אנו בטוחים ב-100% כי אין בעיה לחצותה. זה לא רק עניין של החוק, אלו גם החיים שלך ושל הנוסעים האחרים בכביש.

מקווה שזה מספק תשובה כלשהי :)
 

be_roo

New member
אין ספק שבצומת מוצבים תמרורי עצור למקרה של תקלה

שהרמזורים לא פועלים.
יש לבחון מאיפה הגיע כל נהג ואלו תמרורי עצור/ז"ק מוצבים בכיוון הנסיעה שלו. רק אחר כך לעבור לרמת ז"ק לפי התקנות
 

אלעד.

New member
אגדה אורבנית! אין שום תקנה המגבילה את מהירות הנסיעה בצומת!!!

מאיפה הבאת את זה?
 

be_roo

New member


 
למעלה