חקיקה בנושא איתות במעגל תנועה

kompy

New member
אין כל סתירה בדברי

אתה מוזמן לבדוק את אתרי רשויות התעבורה של ארצות שונות ולראות כי זו הדרך המומלצת על-ידם.

יציאה מן המעגל בעת פניה שמ'/פרסה מן הנתיב הפנימי, תעשה אל הנתיב השני מימין ביציאה בה הנך חפץ לצאת.
 

shlang

New member
ארצות אחרות?? אנחנו בישראל ונוהגים על פי החוק כאן

 
חקיקה בנושא איתות במעגל תנועה

שלום, מבקש לשאול מה קובע החוק בנושא איתות במעגל תנועה.
אם ניקח כדוגמה מעגל תנועה עם 4 הסתעפויות, שמעתי מורה לנהיגה שמכין את תלמידיו לטסט באופן הבא: אם יוצאים ביציאה הראשונה, החל מהכניסה למעגל התנועה צריך לאותת ימינה. אם ממשיכים ישר, כלומר יציאה שניה במעגל, לא צריך לאותת כלל. אם יוצאים ביציאה השלישית, צריך מרגע הכניסה למעגל התנועה לאותת שמאלה.

בעבר, ראיתי בטלויזיה קצין, רפ"ק משטרת ישראל, מסביר כי במעגל תנועה לא צריך לאותת בעת הכניסה למעגל התנועה, לעומת זאת יש לאותת תמיד ימינה, לפני היציאה מהמעגל, (ללא שום קשר מה הזוית בין נתיב הכניסה למעגל לזוית היציאה ממנו: קרי, ימינה, ישר, שמאלה, פרסה)

מה קובע החוק ?

תודה על הסבר בנושא החקיקה בתחום זה,
וכיצד לאותת כדי לפעול חוקית ונכון לתנאי הדרך
 

גבע אבי

New member
הוראות החוק בעניין איתות

מתוך תקנות התעבורה:
חובה לאותת ודרך האיתות תק' (מס' 3) תש"ל-1970
58. (א) נוהג רכב העושה אחד מאלה:
(1) מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;
(2) מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;
(3) עוצר את רכבו;
יתן אות בזמן וממרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים ובצורה המבטיחה כי האות ייראה לעיניהם, זולת אם סיבה סבירה מנעה אותו מלתת אות כאמור.
(ב) נתן נוהג רכב אות כאמור בתקנת משנה (א) יפסיק את מתן האות משהשלים אותה פעולה שלשמה ניתן האות.

אין חוק או הנחייה ברורה לגבי מעגל תנועה בארץ.
כאן צריך לפעול השכל הישר
לדעתי, איתות שמאלה אינו נכון ועלול ליצור בלבול אצל משתמשי הדרך.
האיתות חייב להיות ימינה בעת היציאה, בכל יציאה (כמו בחו"ל)
אם אתה מתכון לסטות מנתיב נסיעתך בכיכר, חובה עליך לאותת, על פי התקנה שלעיל
 

0bama11

New member
איתות

להזכירכם שאואות בלימה הן איתות לכל דבר ועניין ולכן אם רכב לא פונה או סוטה ,ומתכונן לעצירה אורות הבלימה הן האיתות שפוסקות כמובן בעצירה מוחלטת .
 

רוני1955

Active member
השאלה מצוינת.

בחלק ממדינות העולם, האיתות הוא רק ליציאה ממעגל התנועה, ולדעתי כך צריך להיות גם בארץ. מכיוון שכך אני חושב, אז כך אני נוהג. אני מאותת לפני היציאה ממעגל התנועה.
 
תודה לכל המשיבים והמנסים לסייע

ההגיון שלי אומר שבמעגל תנועה, יש לאותת ימינה בלבד, וזאת לפני היציאה החוצה ממעגל התנועה. אמנם במעגלי תנועה עירוניים, המרחקים קצרים וקטנים בין היציאות השונות, ועל מנת שלא לבלבל ולהטעות, יש לאותת ימינה רק בסמוך ליציאה עצמה, ובוודאות אחרי סיום המעבר על פני היציאה הקודמת, כך שברוב המקרים במעגל תנועה עירוני, מדובר באיתות של הבהוב אור אחד, או משהו בדומה לכך.......

תודה לכל המשיבים.

עדיין נשארתי בדילמה לגבי טסט - מבחן מעשי בנהיגה, אם המורה יודע בוודאות שהבוחן מצפה להתנהגות מסויימת בנושא האיתות במעגלי תנועה, האם להיות צודק וחוקי (ולהיכשל ב-טסט), או להיות חכם ולעבור את הטסט בהצלחה.......
 

kompy

New member
איתות במעגל תנועה בעולם וכדי לצלוח טסט

מעגל תנועה חד-נתיבי
פניה ימינה - יש לאותת ימינה בכניסה וביציאה מהמעגל.
ישר - אין לאותת בכניסה, יש לאותת ימינה ביציאה.
פניה שמאלה/פרסה - יש לאותת שמאלה בכניסה, ולאותת ימינה ביציאה.

לגבי מעגל תנועה דו-נתיבי
פניה ימינה תעשה אך ורק מהנתיב החיצוני.
נסיעה ישר יכולה להעשות הן מהחיצוני והן מהפנימי.
פניה שמ'/פרסה תעשה אך ורק מנתיב הפנימי.

אין לבצע החלפת נתיבים בתוך המעגל. מעבר נתיב מפנימי לחיצוני הנו מסוכן מבחינת שדה ראיה. כל מעבר נתיב הנו (כמעט) מתכון להתנגשות עם רכב שתכנן את נתיבו אחרת משלך, ובדר"כ יוצא שהנך 'חותך' אותו.
 

dino_din

New member
צריך לבטל מעגלי תנועה דו נתיביים. רק צרות זה מביא

 

גבע אבי

New member
כאן בארץ הקודש?

או גם בעולם הגדול בו נוהגים (לא התכוונתי אבל יצא לי...) הבבונים מכאן בעת חופשותיהם?
 
למעלה