חקירה לאחר ת"ד בהשפעת סמים ואלכוהו

sarina6

New member
חקירה לאחר ת"ד בהשפעת סמים ואלכוהו

שלום. פגעתי ברכב מאחור ונחשדתי בנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים. נחקרתי במישטרה באותו לילה,לקחו ממני טביעות אצבעות וצילמו אותי ולפנות בוקר שוחררתי בערבות צד ג',כששאלתי מדוע לקחו ממני טביעות אצבעות וצילום טען החוקר כי "זו עבירה פלילית קשה וזה החוק "(לא היו נפגעים קשה או רציני). הוגש כתב אישום אבל לתדהמתי בכתב האישום הייתה רשומה כתובת התאונה שונה מדו"ח בוחן התנועה ושונה מדף פלט המחשב... דהיינו,מקום תאונה 1 אבל 3 כתובות שונות על זהות מקום התרחשות התאונה !!! שאלתי היא. האם נטילת טביעות האצבעות היה מחוייב והאם זה זה חובה בעבירה כגון זו? (מה הסעיף בחוק לזה?) מה עושים כשיש 3 מקומות תאונה שונים (זו עילה לביטול כתב האישום?) לא הודאתי באשמה ואין עדי ראייה. אנא ממך יידע על חוקיות הדברים וסעיפי חוק רלוונטים לשאלותיי. תודה ושבוע טוב
 
תשובה

Sarina6 שלום רב, חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - חיפוש בגוף ונטילת אמצעי זיהוי) התשנ"ו - 1996 מתיר לשוטר ליטול מאדם אמצעי זיהוי ובלבד שהוא חשוד בעבירה ונחקר בקשר לחשד האמור. נהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול אכן מהווה עבירה על פי חוק. על כן ניתן היה ליטול ממך טביעות אצבעות. די לא ברורה לי שאלתך השניה, צריך לראות כיצד נוסח כתב האישום. דעי כי הרשעה בנהיגה תתחת השפעת סמים ו/או אלכוהול גוררת עימה ענישה כבדה.
 

khag

New member
אבל האם השוטר פועל ע"פ ההנחיות ?

בוקר טוב. קראתי את תשובתך ל-sarina6 ומעניין אותי לדעת האם "חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - חיפוש בגוף ונטילת אמצעי זיהוי) התשנ"ו - 1996" הינו בגדר המלצה או שאחרי תאונה כמו שתיארה השואלת הקודמת (תאונה מאחור תחת השפעת אלהכוהול וסמים) חובה ליטול טביעות אצבעות וצילום החשוד או שכל שוטר פועל לפי שיקול דעתו, זה נוהל מחייב או לא ? אתה מוכן להרחיב בהקשר לזה (בתאונות דרכים שהנהג שיכור ועשה תאונה מאחור). אתה יודע שגם לי נכתב בכתב האישום רחוב שונה מאשר הרחוב בדו"ח הבוחן אודות זהות כתובת מקום התאונה... אז איך יידעו כולם (כולל השופט) באיזה רחוב נעשתה התאונה ? מה עושים במיקרה כזה של שתי כתובות שונות? תודה.
 
תשובה

החוק אינו "ממליץ" לשוטרים אלא מתיר להם לעשות כן. במקרים כפי שתיארתם הם אכן עושים כן. אם גם לך נכתב בכתב האישום רחוב שונה, הרי שקרתה תקלה בכתיבת כתב האישום, בהתנהלות נכונה, אולי אפשר להביא לזיכוי בגין תקלה זו.
 
אתה מתכוון שזו חובתו של השוטר?

שוב שלום. זאת אומרת שכל חשוד בתאונה כפי שתואר בשאלות הללו חייב לעבור את ההליך הזה ואין לשוטר שיקול דעת כלשהו? למרות התאונה המתוארת והתנהגות הנהג כשהוא תחת גילופין והשפעת אלכוהול ולמרות שאין כאן אלימות או שוד או כיו"ב זה עדיין נחשב עבירה פלילית? ולמה אתה מתכוון "בהתנהלות נכונה, אולי אפשר להביא לזיכוי בגין תקלה זו " כפי שכתבתה ?.(בקשר לכתובת שונה בכתב האישום מדו"ח הבוחן). ואם מעלים זאת בפני השופט ? תודה.
 
תשובה

אכן כן. נהיגה בשכרות מהווה עבירה פלילית. את בעיית המיקום כמובן שמעלים זאת בפני השופט, השאלה מתי מאחר והשופט יכול לתת לתביעה אפשרות להגיש כתב אישום מתוקן.
 

khag

New member
אם היו כבר 3 דיונים?

שוב שלום. אם כבר המשפט רץ ולא טענתי לאחר 3 דיונים שיש כמה כתובות שונות למקום התאונה? אני יכול להעלות זאת בדיון הבא? תודה.
 
מספר הדיונים איננו משנה

מה שמשנה הוא השלב אליו הגיע הדיון. מכל מקום, כל עוד המשפט לא הסתיים ניתן יהיה להעלות את זה.
 

khag

New member
אבל מה עליי להגיד בקשר לטענה זו

שוב שלום. ראשית כל תודה על הסבלנות והסובלנות שלך. עד עכשיו היו 3 דיונים ולא הזכרתי את הכתובות המרובות של התאונה לכן חשוב לי לדעת איזה טענה לגבי זה אני מוסר לשופט ומה העילה? אני צריך לבקש לפסול את המשפט למשל? למשל אמור להיות עד ראייה במיקרה שלי ולא מאתרים אותו עדיין והשופט כמדומני מתחיל לאבד את סבלנותו מול התביעה !!! שוב תודה רבה.
 
תשובה

נורא קשה לענות בלי לראות את הפרוטוקולים של הדיונים ולהבין היכן אתה עומד בדיוק. אני מניח שעדיין לא נסתיימה פרשת התביעה (מאחר וחסר עד) אז עדיין לא הייתי מעלה זאת, אבל נורא קשה לתת תשובה בלי לקרוא את התיק.
 

khag

New member
ואם העד הראשי לא מגיע לדיון?

צהריים טובים. התביעה לא מצליחה לאתר את העד המרכזי והיחידי שיתמוך באישום נגדי. מה יעלה בגורל התביעה נגדי? תודה.
 
תשובה

אם האדם היחיד שיכול לאמת את העובדות שתומכות בכתב האישום איננו בנמצא, תהיה לתביעה בעיה להמשיך את המשפט...
 
למעלה