חרדי שרוצה לדעת

haredi2

New member
חרדי שרוצה לדעת

היי אני חרדי לומד תורה שהייתי רוצה לדעת יש מי שיכול לעזור לי
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifנשמח לעזור רק תהיה יותר ספיציפי בבקשה../images/Emo13.gif

וברוך המבקר בפורום.. אז מה אתה רוצה לדעת בדיוק?...
ושאלה קשורה לא קשורה
האם אתה מעל 18?
 

haredi2

New member
לא יודע על הנצרות כלום

אשיב על האחרון אני כבן 30, נשוי. ומה שרציתי לדעת על הנצרות, מה היא באה לחדש, לאחר שאני יהודי ומאמין שהבורא נתן את התורה לעם ישראל, ומאמין שזאת התורה לא תהא מוחלפת.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמאמינים נוצרים או יהודים משיחיים לא באו

לחדש במובן של להרים דת חדשה..או לטעון בתוקפה או נכונותה של הברית הישנה או התנ"ך, להפך, ישוע אמר במפורש שהוא לא בא לבטל את התורה אלא להמשיך ולקיים את מועדי האל, וכל נבואות הנביאים בתנ"ך, הוא המשיח בן דוד, שבא לגאול את כל מי שמאמין בו מכבלי החטא, כי הרי ידוע לכולנו שלהקריב חיות כבר לא יכפר על החטאים, ותוצאת החטא הוא מוות כי אלוהים קדוש הוא ולא יכול לסבול את החטא, אך הוא אוהב חוטאים, כי הבני אדם הם בניו והוא רוצה שכולם יגיעו לדרך האור ויושעו. אז נכון יותר הוא לתקן את שאלתך שתהיה מה ישוע בא לחדש..? ישוע בא לקיים את הברית .. ברית ההמשך, ברית החסד והאהבה, ואני אשאל אותך בתור יהודי חרדי שמקנא לאמונתו ורוצה להגן עליה, במה אתה מאמין, למה אתה כיהודי מחכה?..האם אתה יודע לאן תגיע לאחר שתמות? האם יש לך בטחון שיש לך זכות להיכנס לגן עדן? האם אתה מחכה שהמשיח יגיע? איך אתה מצפה שהמשיח יהיה ויותר נכון מה כתוב עליו בתנ"ך..מי הוא ואיך הוא יגיע יחיה וימות? איך המשיח שהיהודים מחכים לו אמור להושיע אותם..וממה?
 

haredi2

New member
אני מאמין

אני מאמין כיהודי, שהבורא ברא עולמו להיטיב לבריותיו (איני נכנס כאן מה היא ההטבה, ומה שייך זאת אצל הבורא הנעלה). מכיון שאדם הראשון חטא (שוב איני נכנס מה היה החטא) ירדה הבריאה, מכיון שהמשיכו בני האדם לחטא, ירדה הבריאה עוד, וכו'. אך רצונו של הבורא אמור להתקיים על אף חטאי בני האדם, דבר זה נתקן והולך בגלות. סוף התיקון, יהיה בביאת המשיח, אשר ניבאו עליו כל הנביאים כל אחד בסגנונו הוא, קשה לי להוציא מתוך הטקסט הפשוט בנביאים (כיון שדברים רבים כתובים בצורת משל כגון וגר זאב עם כבש וכו') כיצד הדברים יהיו בדיוק, ועל זה אנו סומכים בדתינו על גדולי המפרשים. וגם הם, כתב ברמב"ם שאלו הדברים אי אפשר ליידעם עד שיהיו. אך כללות העניין הוא, שיהיה מצב יותר טוב מהמצב כיום, ולב כולם יהיה פנוי לחכמה, והכסילות תעדר מן הארץ. בקשר לגן עדן, אמונתינו שהוא מקום ביניים, עד שיתוקן העולם, וזוכים בו ע"י המצוות הנתונות לנו. ולעבירות, אחד מן התיקונים אשר ניתן לתקן, הוא מה שקוראים הגיהנום.
 

haredi2

New member
ושאלתי

מה שאמרת שבא לגאול את מי שמאמין בו מכבלי החטא, ראשית, מה פתאום. שנית, מפני מה אני יאמין בו, אם מפני שעשה מופתים, כבר כתוב בתורה שלא נאמין לנביא כשעשה מופת כשנוגד את התורה, חוץ מזה, מפני מה אני יאמין שאכן כן עשה מופתים, אני אין לי מסורת על כך, וכי מפני זה אפסיד את עולמי הנצחי?
 
היי חרדי2

ישוע המשיח בא לגאול ולכפר על חטאי העם היהודי וכל שאר העמים, כפי שכתוב בנביאים שעל המשיח לעשות. נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ׃ אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה׃ וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲו‍ֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ׃ כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲו‍ֹן כֻּלָּנוּ׃ (ישעיה נ"ג: 3-6) שָׁבֻעִים שִׁבְעִים נֶחְתַּךְ עַל-עַמְּךָ וְעַל-עִיר קָדְשֶׁךָ לְכַלֵּא הַפֶּשַׁע ולחתם (וּלְהָתֵם) חטאות (חַטָּאת) וּלְכַפֵּר עָו‍ֹן וּלְהָבִיא צֶדֶק עֹלָמִים וְלַחְתֹּם חָזוֹן וְנָבִיא וְלִמְשֹׁחַ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים׃ וְתֵדַע וְתַשְׂכֵּל מִן-מֹצָא דָבָר לְהָשִׁיב וְלִבְנוֹת יְרוּשָׁלִַם עַד-מָשִׁיחַ נָגִיד שָׁבֻעִים שִׁבְעָה וְשָׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם תָּשׁוּב וְנִבְנְתָה רְחוֹב וְחָרוּץ וּבְצוֹק הָעִתִּים׃ וְאַחֲרֵי הַשָּׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם יִכָּרֵת מָשִׁיחַ וְאֵין לוֹ וְהָעִיר וְהַקֹּדֶשׁ יַשְׁחִית עַם נָגִיד הַבָּא וְקִצּוֹ בַשֶּׁטֶף וְעַד קֵץ מִלְחָמָה נֶחֱרֶצֶת שֹׁמֵמוֹת׃ (דניאל ט': 24-26) רק ע"י מתנת החסד של הבורא - ההצדקה שבדם ישוע המשיח, ניתן להתחבר עם הבורא חיבור אמיתי ואיטנימי, ולהיכנס אל מלכות השמים, שנפתחה עבור כל מי שיקבל אותו ויאמין. למה ישוע הוא המשיח ולא אחר? ראשית כל הנבואות שמדברות על המשיח בתנ"ך הוגשמו בחייו, בסבלו, במותו, בתקומתו ועלייתו למרום לימינו של האב. שנית, כל מעשי הניסים שהוא עשה פיארו את אבינו שבשמיים ונתנו כבוד לאלוהים. הוא לא עשה מופתים שנגדו את התורה, ההפך. ישוע המשיח הגשים את התורה, והיה היחיד שקיים את כל התורה במלואה, לעומתך, שאתה בן-אדם, שאינו יכול לעמוד בחוקי התורה, ולקיים אותה במלואה. - אף אחד לא יכול. רק ישוע המשיח יכל לעשות זאת, הוא היחיד שהיה צדיק, והיחיד שלא היה ראוי למיתה, אך הוא מת בכדי לכפר על חטאיך וקם לתחייה. בכדי שאתה תדע את מתנת החסד של אלוהים. אם ברצונך באמת לדעת, מי הוא ישוע באמת, ומהי האמונה המשיחית, עליך לקרוא בספר הברית החדשה, שהיא למעשה ארבע ביוגרפיות על חייו סבלו, מותו ותקומתו של ישוע מבין המתים, ועלייתו למרום לימין האלוהים. המעשים הקדושים של תלמידיו, איגרות המספרות לנו בפירוט מהי למעשה הבשורה ואיך עלינו לחיות אותה, וחזון. את עולמך הנצחי אתה תפסיד אם לא תאמין במלך של מלכות השמים- ששחרר אותך מהחטא ונתן לך את האפשרות להתקרב אל אלוהים בדרך חדשה שאלוהים קבע בדברו- דבר ה'.
 

haredi2

New member
כמה שאלות

א. בקשר למאמרי הנביאים שהבאת, כבר כתבתי למעלה שקשה לנו לפרש את הפסוקים כפשוטם, בפרט שסותרים זה את זה, והרבה נכתבו בדרך משל. ולמשל, המקרא שהבאת מישעיהו נג, מפורש אצלנו בתלמוד, שאחד מן האמוראים פגש את המשיח בשערי רומי כולו נגוע ומיוסר (דעתי שגם זה הוא משל ורמיזה לאלו שנמסרו להם מרבותיהם דרכי ההלצה והרמיזה), ב. אם אהיה כנה, לא הבנתי איך אפשר להתחבר לבורא חיבור אמיתי ואיטנימי, ולהיכנס אל מלכות השמים, שנפתחה עבור כל מי שיקבל אותו ויאמין. ע"י ההצדקה שבדם ג. אתה מדבר על כך שכל הנבואות הוגשמו בחייו, בסבלו, במותו, בתקומתו ועלייתו למרום לימינו של האב. מה אם הנבואות שיהיה אך טוב? והנה מאז שהגיע כמה צער וסבל סבלנו, כשהרבה מהצער היה בשמו. והרבה מיתות, מתנו והומתנו, מיתות שהם יותר קשות ממה שהומת, והכל ממאמיניו ,ובשמו. ד.אין להתעלם מכך שרוב נבואות הנביאים מדברות שיהיה אך טוב לישראל, ישראל כעיקר, ושאר הגויים כטפל, ובמציאות רואים הפוך, וכן רובו המוחלט של המאמינים בו (שלדבריך זהו התנאי לטוב) הם לא מהיהודים. ה. אתה אומר שהוא לא נגד את התורה, מאתמול קצת עיינתי וראיתי שיש יהודים משיחיים וכו', אך דבר זה הוא דבר חדש למיטב ידיעתי בהיסטוריה הנוצרית, ולאורך כל ההיסטוריה הנוצרית יהודים שהמירו דתם אכן המירו דתם, ובגדו בתורתם, ובזמנים מסוימים בהיסטוריה, הכנסייה הנוצרית פעלה כנגד קיום הדת היהודית שכמובן מנגד לתורה. ו. כתבת, ישוע המשיח הגשים את התורה, והיה היחיד שקיים את כל התורה במלואה, לעומתך, שאתה בן-אדם, שאינו יכול לעמוד בחוקי התורה, ולקיים אותה במלואה. - אף אחד לא יכול. א"כ איך הבורא נתן את התורה לכל עם ישראל בזמן שאין באפשרותם לקיימה וכן מובא אצלכם (אינני זוכר במדוייק) שישוע קטף שיבלים בשבת דבר המנגד את התורה ז.לא ענית לי, מפני מה, נתן לי הבורא אתגר כזה שכל חיי הנצחיים אמורים להיות תלויים בו, שאאמין בדבר שלא הוכחת לי, וכל מה שנתת לי כגון פסוקי הנביאים עד עכשיו, נתון לפרשנות שונה, שהרי גדולי פרשני היהודים מפרשים כל אלו הפסוקים אחרת ממך, ולא השתכנעתי שפרשנותך עדיפה משלהם.
 
תשובה לשאלה א'

בתלמוד במסכת סנהדרין, כתוב שכל הנביאים כולם לא נתנבאו אלא לימות המשיח. חז"ל הקדומים, אלו שחיו בעולמנו עוד לפני רש"י והרבמב"ם ולפני ישוע, הצביעו על נבואות רבות ופירשו אותם באמצעות רוח הקודש, על המשיח. כפי שכתבת אל לנו לפרש בעצמנו את דברי החיים בדבר ה', אין כל מקום לפירוש אישי. הפירוש של הדברים שנכתבו ברוח הקודש, נתון אך ורק לרוח הקודש. בתלמוד מתפרשים הרבה מאד פסוקים לכיוונים שונים, ואין פירוש אחד. עם זאת, חז"ל עוד לפני רש"י והרמב"ם הצביעו בפסוקים אלו על המשיח. אנו יכולים לראות במפורש שמדובר על המשיח, בתרגום יונתן, שמדגיש בסוף פרק נ"ב שהוא מאין פתיח לכל פרק נ"ג שמדובר במשיח כשהוא כותב בתרגומו לארמית, "הנה ישכיל עבדי המשיח ירום ונישא וגבה מאד". הפסוקים הללו מדברים על מישהו שאנחנו לא חשבנו שזה הוא, מישהו שמפגיע בעד הפושעים, ושאלוהים נותן אותו לכפרה על העוונות, מישהו בפצעים שלו בחבורותיו נרפא לנו, ושהוא הומת(מחולל)מפשעינו. והשכר שעלינו לשלם(מוסר שלומנו) על חטאינו - מוות - נמצא עליו. אם אתה אכן ירא השם, פנה אליו ושאל אותו בכנות, על מי מדבר פרק נ"ג.
 
תשובה לשאלה ב'

כפי שאתה יודע, מאז שהאדם הראשון ואשתו אכלו מפרי עץ הדעת טוב ורע החטא והמוות חדרו לליבו של האדם, והאדם מצא את עצמו נפרד מאלוהים. מאז למעשה ככתוב בספר ישעיה הנביא, העוונות שלנו קרי החטאים שלנו מפרידים בינינו לבין אלוהים. "הֵן לֹא-קָצְרָה יַד-יְהוָה מֵהוֹשִׁיעַ וְלֹא-כָבְדָה אָזְנוֹ מִשְּׁמוֹעַ׃ כִּי אִם-עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם וְחַטֹּאותֵיכֶם הִסְתִּירוּ פָנִים מִכֶּם מִשְּׁמוֹעַ׃ " (ישעיה נ"ט: 1,2) המטרה של אלוהים הייתה ונשארת בעינה ותמיד תהייה, להיות עם בני האדם בקשר, להתחבר עם בני האדם, זה היה רצונו, שאנו נכיר אותו ונדע מי הוא, כי הוא טוב - הוא הכי טוב. למעשה הוא יותר טוב מכל דבר אחר שאי פעם מישהו יוכל לחשוב עליו. הוא הרבה הרבה יותר טוב מכל מה וכמה שננסה לתאר את טובו. אלוהים מצא את אברהם אבינו, שהאמין בה' ועל-כן אמונתנו נחשבה לו לצדקה. אלוהים הצדיק את אברהם בזכות אמונתו ככתוב: " וְהֶאֱמִן בַּיהוָה וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה׃" (בראשית ט"ו: 6) אלוהים בחר באברהם, שיהיה אב המון גויים, ועל-כן גם אברהם קיבל את שמו מאברם לאברהם. לא רק אב לעם ישראל כי אם להמון גויים. והדבר קורה דרך המשיח, שאליו נקבצים כל הגויים(ראה זכריה ב': 14-15). אלוהים בחר באברהם, שממנו מחלציו דרך זרעו ייבוא אור העולם - המשיח. האמונה בישוע המשיח ובכפרתו המושלמת, היא ורק היא הפתח - הדלת להיכנס אל מלכות האלוהים. ראשית אנו רואים שהתורה מדברת על כל הקורבנות שעל עם ישראל היה להקריב, במיוחד ביום הכיפורים - בכדי לכפר על החטאים של כל העם. הכפרה של השה התמים והטהור, שהובאה ביום הכיפורים, הספיקה למשך שנה תמימה. על הכהן הגדול היה להיכנס אל קודש הקודש - אך ורק ביום הזה, ואך ורק עם דם על הידים של השה הטהור והתמים. אם היה פגם כלשהו בשה, והכהן היה נכנס עם הדם של השה הפגום לקודש הקודשים, הוא היה מוצא את מותו. על-כן היו קושרים אותו בחבל ופעמונים היו תלויים במכנס בגדו, שכן ברגע שלא שמעו את הפעמונים והכהן היה מתמהמה היו יודעים כי מת הכהן בתוך קודש הקודשים ומשכו אותו משם בחבל. למה? כי רק דם טהור יכול לכפר על החטאים. הנפש של כולנו היא בדם. ולכל בני האדם כולם בלי יוצא מן הכלל ישנה נפש חוטאת, יש בדם של כולנו חטא, כיוון שכולנו צאצאים של האדם הראשון, והחטא עובר בזרע. גם הצדיקים הגדולים ביותר, חטאו - שהרי כתוב בקהלת: "אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא". ישוע המשיח, שנולד מרוח הקודש לעולם הזה דרך נסיכה בתולה מבית-דוד,(ישעיה ז': 14; ישעיה ט': 5,6; תהילים ב') היה טהור וללא חטא. בעורקיו זרם דם טהור, כיוון שהוא לא נולד מגבר אלא מאלוהים. כיוון שהוא היחיד שלא חטא, הוא ורק הוא יכל לקחת את החטאים של כל האנושות על עצמו ולכפר עלינו. לקחת שכר המוות שמגיע לנו בגלל חטאינו על עצמו. הוא פתח לנו דרך אל קודש הקודשים. ועכשיו כל מי שמאמין בישוע המשיח, יכול להיכנס באופן חופשי ובבטחון אל קודש הקודשים, ולהתחבר עם הקב"ה חיבור אמתי והאינטימי. הדרך אל מלכות השמים נפתחה ע"י המלך של מלכות השמים, שירד מלמעלה - מהשמים, אל הארץ, נהייה אחד כמונו בכל, גילה את כבוד האלוהים במעשיו ובמילותיו, סבל השפלה איומה ומת מוות קשה מכל בהוקעה על הצלב מחוץ למחנה - והוא היה היחיד שלא היה ראוי למיתה ולכן המוות שלו חמור פי כמה לעומתנו, שלנו כן הגיע למות, בגלל חטאינו. ישוע קם לאחר שלושה ימים שהוא היה בקבר, ועלה למרום לימין האלוהים, למקום בו היה מלכתחילה - משם הוא ירד. (משלי ל': 1-4, תהילים ק"י:1) אני מקווה שהדברים ברורים, למרות שאני מבין שהם יכולים להיות עדיין קשים להבנה כיוון שדרושה התגלות בנושא מרוח הקודש, ובלי ההתגלות לא ניתן באמת להבין את הדברים לאשורם. לי לא נותר אל לשאת תפילה לאב הרחמים ואלוהיי החסד שיפקח את עינייך ואת עיניי כל הקוראים לראות ולהבין מי הוא באמת משיח ישראל.
 
תשובה לשאלה ג'

כן. אכן אמרתי שכל הנבואות התגשמו בחייו מותו תקומתו ועלייתו של ישוע למרום. ואכן החסרתי, את עניין חזרתו לעולם בפעם השנייה בענני השמים לכונן את מלכותו(דניאל ז': 13,14). בבואו בפעם השניה המשיח יכונן את מלכותו שבה יהיה שלום עולמים כפי שמתואר בישעיה י"א, ביחזקאל מ"ז, זכריה י"ב, ובעוד פרקי נביאים רבים. אך המשיח הוא אחד והוא ישוע, שבא בפעם הראשונה כמשיח בן-יוסף - המשיח הסובל, ובפעם השניה כמשיח בן-דוד כמשיח המנצח והמושל. (בשני הופעותיו הוא משיח בן-דוד - המושג משיח בן-יוסף הינו רק משל).
 
תשובה לשאלה ד'

המשיח כתוב בברית החדשה, נולד למשפחה יהודית מבית דוד. הוא בא אל העם היהודי, כל הניסים שהוא עשה כל המשלים שהוא אמר, הכל היה בתוך העם היהודי בארץ ישראל. בשורת המשיח, מיועדת ליהודי בראשונה - כך כתוב באגרותיו של שאול השליח שבספרי הברית החדשה. וגם ללא יהודי. בשורת המשיח יצאה אל העמים האחרים, אל הגויים, לאחר שאחד התלמידים- כיפא שמו- קיבל התגלות שזהו רצונו של אלוהים. ואנו יכולים לראות זאת בברור בנביאים. בזכריה ב': 14,15 כתוב, "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת-צִיּוֹן כִּי הִנְנִי-בָא וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ נְאֻם-יְהוָה׃ וְנִלְווּ גוֹיִם רַבִּים אֶל-יְהוָה בַּיּוֹם הַהוּא וְהָיוּ לִי לְעָם וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ וְיָדַעַתְּ כִּי-יְהוָה צְבָאוֹת שְׁלָחַנִי אֵלָיִךְ׃" בישעיה י"א: 10 - וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא שֹׁרֶשׁ יִשַׁי אֲשֶׁר עֹמֵד לְנֵס עַמִּים אֵלָיו גּוֹיִם יִדְרֹשׁוּ וְהָיְתָה מְנֻחָתוֹ כָּבוֹד׃ בישעיה ס"ה: 1 - נִדְרַשְׁתִּי לְלוֹא שָׁאָלוּ נִמְצֵאתִי לְלֹא בִקְשֻׁנִי אָמַרְתִּי הִנֵּנִי הִנֵּנִי אֶל-גּוֹי לֹא-קֹרָא בִשְׁמִי׃ כמו כן תוכל למצוא בתהילים קי"ז, תהילים י"ח: 50 וישנם עוד פסוקים רבים המצביעים על כך שהגויים יצטרפו אל תוך אמונת ישראל באמונת המשיח. בנוסף אלוהים אומר על ישראל - ישראל בני בכורי (שמות ד': 22), ואם בכורי אזי יהיו לו עוד בנים רבים לכבודו. כן - לישראל יש את מקומו, עם ישראל הוא העם הנבחר, אשר ממנו יצא המשיח, וכיום יש לו עוד תפקיד מרכזי בישועת כל הגויים. כפי שכתוב באל הרומים י"א: 11-12,15) עַל כֵּן שׁוֹאֵל אֲנִי, הַאִם(עם ישראל) מָעֲדוּ כְּדֵי שֶׁיִּפְּלוּ לְלֹא קוּם? חַס וְחָלִילָה! אֶלָּא שֶׁבִּמְעִידָתָם הַיְשׁוּעָה לַגּוֹיִים, לְהַקְנִיא אוֹתָם. וְאִם מְעִידָתָם הִיא עֹשֶׁר לָעוֹלָם וְהֶפְסֵדָם הוּא עֹשֶׁר לַגּוֹיִים, שְׁלֵמוּתָם -- עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה! הֲרֵי אִם הַדָּחָתָם הִיא רִצּוּי בִּשְׁבִיל הָעוֹלָם, מַה תִּהְיֶה הֲשָׁבָתָם אִם לֹא תְּקוּמָה מִמָּוֶת אֱלֵי חַיִּים? בעזרת השם כל ישראל יוושע!
 

BlackTitanium

New member
עוד משהו נחמד.

"יז הַמִּתְקַדְּשִׁים וְהַמִּטַּהֲרִים אֶל-הַגַּנּוֹת, אַחַר אחד (אַחַת) בַּתָּוֶךְ, אֹכְלֵי בְּשַׂר הַחֲזִיר, וְהַשֶּׁקֶץ וְהָעַכְבָּר--יַחְדָּו יָסֻפוּ, נְאֻם-יְהוָה. יח וְאָנֹכִי, מַעֲשֵׂיהֶם וּמַחְשְׁבֹתֵיהֶם--בָּאָה, לְקַבֵּץ אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם וְהַלְּשֹׁנוֹת; וּבָאוּ, וְרָאוּ אֶת-כְּבוֹדִי. יט וְשַׂמְתִּי בָהֶם אוֹת, וְשִׁלַּחְתִּי מֵהֶם פְּלֵיטִים אֶל-הַגּוֹיִם תַּרְשִׁישׁ פּוּל וְלוּד מֹשְׁכֵי קֶשֶׁת--תֻּבַל וְיָוָן: הָאִיִּים הָרְחֹקִים, אֲשֶׁר לֹא-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעִי וְלֹא-רָאוּ אֶת-כְּבוֹדִי--וְהִגִּידוּ אֶת-כְּבוֹדִי, בַּגּוֹיִם." ישעיהו ס"ו.
 
תשובה לשאלה ה'

ישוע המשיח אמר, ""אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל." (מתי ה': 17,18) ישוע בא לקיים את התורה, להגשים את הבטחות התורה והנביאים ולהשלים אותה. והרי הוא זה שנתן את התורה למשה בסיני. ועל כן, הוא לא בא להפר את מה שהוא נתן אלא לקיים, למלא להגשים, לסיים את אשר הוא התחיל בנתינת התורה. ישוע המשיח למעשה הוא התורה עצמה, הוא התורה שלבשה בשר. (ראה יוחנן א': 1) היהודים המשיחיים, הם לא דבר חדש כלל. למעשה התלמידים של ישוע שהיו איתו, והיו עדים לפועלו, וכל היהודים שקיבלו אותו על סמך עדותם וההתגלות ברוח, היו יהודים משיחיים. לאחר שהבשורה יצאה אל הגויים, היו רבים מהגויים שראו את עצמם כממשיכי ההבטחה ושההטחה עברה מהעם היהודי אליהם, דבר שהוא מאוד מאד לא נכון בעליל. שכן דבר ה' אומר בפירוש והדבר כתוב בצורה מאד מודגשת בברית החדשה באל הרומים, שאלוהים לא מתחרט על ביחרתו ועל מתנותיו. ושאלוהים לא נטש את עמו - את העם שהוא ידע מקדם - העם היהודי. כך שהיהודים המשיחיים, נלחצו משלושה כיוונים - הדת הנוצרית שהתפתחה ע"י הגויים שהביעו עמדה נחרצת שעל היהודי להתכחש ליהדותו(למרות שאין לדבר כל בסיס בדבר ה', כפי שכבר נאמר), היהדות הרבנית - שהחליטה לנתק את היהודים המאמינים בישוע מעצמה. והאימפריה הרומים שרדפה את כל מי שהאמין בישוע המשיח. וכך נכחדו היהודים המשיחיים. בסוף המאה ה-19, היו מספר יהודים, שגילו את ישוע המשיח - והגיעו להבנה שהם אינם צריכים לאבד שום דבר מזהותם ומתרבותם היהודי, כשהם באים לאמונה בישוע המשיח - ועוד ההפך - בישוע המשיח היהודי - הם מצאו את זהותם האמיתית כיהודים. וכך החלה למעשה התנועה היהודית משיחית. הכנסייה הנוצרית פעלה נגד הדת היהודית, והרבה פעמים גם פעלה גם נגד הדברים הכתובים בברית החדשה, ונגד ישוע המשיח עצמו. ההיסטוריה מעט מורכבת, ולי מעט קשה להסביר דבר שהתרחשו בהיסטוריה על רגל אחת, מה גם שאני עדיין לא נכנסתי לכל ההיסטוריה של הנצרות(הדבר לא משנה ולא כהוא זה משהו מאמונתי). אני לא מאמין בישוע המשיח על-בסיס הנצרות, או על הבסיס של התנועה היהודית משיחית. אני מאמין בישוע המשיח על בסיס התגלות שקיבלתי ועל הבסיס של דבר ה' - דברים שעל כל מאמין להתבסס עליהם ואך ורק עליהם.
 
תשובה לשאלה ו'

התורה ניתנה לעם ישראל בסיני, בכדי לגלות, מי הוא אלוהים, מהי קדושה, מהו חטא, ושאנחנו חוטאים. אם לא הייתה התורה, לא היית יודע שאתה חוטא. היית חושב שזה בסדר לחמוד לגנוב ולשקר, כי לא היתה לך תורה שאמרה לך שהדברים האלה הם חטא, בנוסף, התורה מגלה לך שאתה חוטא, שכן אם לא היית חוטא, לא היה כל צורך להגיד לך לא תנגוב, לא תנאף לא תחמוד וכו'. אתה לא צריך להגיד לילד בן ה-8 שלך לא לעשות את צרכיו במכנסים כי אתה יודע שהוא לא יעשה אותם בגיל כזה. כך גם עם התורה, בגלל שיש בנו חטא אנחנו קיבלנו חוקים שונים מאת אלוהים, בכדי שנדע מהי דרך הישר, מהי דרכו של אלוהים. התורה היא כמו אומנת, גננת ששמרה על העם עד בואו של המשיח שהוא כמו ההורה, שהוא למעשה המלך. כייון שאף אחד לא יכול לקיים את התורה במלואה, וכולם נמצאו חוטאים, אלוהים שלח את המשיח- את בנו יחידו - לכפר על החטאים של כל בני האדם, של היהודי בראשונה וגם של הלא יהודי. ולתת סליחת חטאים, והצדקה שעל בסיס אמונה. ישוע לקח על עצמו את השכר את העונש שמגיע לך ולי על שאנחנו לא מקיימים את התורה כולה. "כן, אני משתדל - או עושה השתדלות" אך הדבר הזה לא מספיק בעיניי אלוהים, שמבקשה הכל. "וְאָהַבְתָּ אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ וּבְכָל-מְאֹדֶךָ׃ " בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך. אין אדם שיכול לעשות זאת מעצמו, גם אם יהיה ידבק בה' ויראה צדיק לאחרים, בתוכו החטא עדיין קיים - אם לא ניאוף או גניבה - גאווה, קינאה ולשון הרע. ישוע כיפר על כל החטאים, אלו שנגלים ואלו שאנו מנסים בכל כוחנו להסתיר. ולקח את כל הקללות הכתובות בספר התורה על עצמו. לנו לא נותר אלא להתאהב בקב"ה ולתת לו תודה על רחמיו, חסדיו הרבים ועל טובו הגדול מספר. קטיפת השיבולים שישוע קטף בשבת היא בגדר פיקוח נפש - שהרי הוא ותלמידיו היו רעבים - ולכן התורה מתירה על הפרת השבת לשם פיקוח נפש. החסד של אלוהים גדול יותר(תהילים קי"ג), מהחוקיות של בני האדם. וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה׃ (ישעיה כ"ט: 13)
 
תשובה לשאלה ז'

חיי הנצחיים לא תלויים, באם אני אוכיח לך דבר זה או אחר או אם אני אפרש לך פסוקים אלו ואחרים. תודה לאל. חייך הנצחיים תלויים במצב של הלב שלך, אם הלב שלך קשה - לעולם לא תוכל להבין אפילו אם תרצה לנסות את הבשורה. אך אם לבך הוא רך כליבו של ילד, תוכל גם תוכל להבין את הבשורה ולקבלה. גדולי הפרשנים ביהדות הרבנית, הסתמכו על שכלם הם, וכך גם כל היהדות הרבנים המסתמכת על עצמה. וכבר נאמר ע"י אלוהים, וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר׃ (ישעיה כ"ט: 13). אתה תולה למעשה את כל חייך הנצחיים בבני-אדם - גם אם הם רבנים וחכמים הם בני-אדם ועל זה נאמר: "כֹּה אָמַר יְהוָה אָרוּר הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בָּאָדָם וְשָׂם בָּשָׂר זְרֹעוֹ וּמִן-יְהוָה יָסוּר לִבּוֹ׃ וְהָיָה כְּעַרְעָר בָּעֲרָבָה וְלֹא יִרְאֶה כִּי-יָבוֹא טוֹב וְשָׁכַן חֲרֵרִים בַּמִּדְבָּר אֶרֶץ מְלֵחָה וְלֹא תֵשֵׁב׃ בָּרוּךְ הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בַּיהוָה וְהָיָה יְהוָה מִבְטַחוֹ׃ וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל-מַיִם וְעַל-יוּבַל יְשַׁלַּח שָׁרָשָׁיו וְלֹא ירא (יִרְאֶה) כִּי-יָבֹא חֹם וְהָיָה עָלֵהוּ רַעֲנָן וּבִשְׁנַת בַּצֹּרֶת לֹא יִדְאָג וְלֹא יָמִישׁ מֵעֲשׂוֹת פֶּרִי׃ (ירמיה י"ז: 5-8) בטח בה' ובחסדו, פנה אליו, שאל אותו לגביי המשיח, האם ישוע הוא המשיח המובטח, אין לי ספק שהוא יתן לך התגלות בעניין.
 
למעלה