חשבתי כמה ימים[מאז שהפורום נפתח...]

ארזS

New member
חשבתי כמה ימים[מאז שהפורום נפתח...]

אם לכתוב פה או לא לכתוב פה, והחלטתי לכתוב רק כמה מילים, פשוט מהסיבה שיש לי המון מה להגיד על תרבות הנהיגה בישראל. לדעתי הסיבה מספר אחת לקטל הנוראי בכבישי ישראל היא לא כבישים גרועים אלא נהגים גרועים, בלי טיפה סבלנות וסובלנות. וזה בדיוק מה שנקרא תרבות נהיגה גרועה. אבל התרבות הזאת לא שייכת רק לנהיגה. היא כללית במדינה שלנו שרוב האנשים פה הינם חסרי סבלנות וסובלנות. רק מה? ברגע שחוסר הסבלנות והסובלנות היא בתור לקופת חולים [לדוגמא] אז זה לא הכי נורא. אבל ברגע שזה בכביש - ירחם ה'. והוא לא מרחם על אידיוטים [ולצערנו הרב גם על מי שנמצא בקרבתם]. שיהיה לכולם יום יפה ושקט ותחשבו על הדברים שכתבתי.
 

ארזS

New member
איזו אכזבה !

רק תגובה אחת לדברים שכתבתי? ועוד תגובה כפי שציפיתי... למה? מה שכתבתי לא נכון?
 

anashim beadom

New member
נהגים

יפה אמרת,אכן יש נהגים גרועים. אם יש תאונות זה סימן שיש נהגים גרועים. מי שיגיד אחרת פשור טועה. כל תאונה נגרמה בגלל נהג,טעה יותר טעה פחות אך טעה. עם כל כעסי על הנהגים הגועים, יחד עם זאת אני מודע לכך שרוב הנהגים הם נהגים טובים דווקא. רוב הציבור נוהג טוב. אך זה עדיין לא מספיק כי די לנו שבקירבנו אלף נהגים גרועים והם יקטלו אלף אנשים. זאת הסיבה העיקרית שכל כך קשה להתמודד עם תאונות הדרכים הקטלניות, לאתר ולהוריד מהכביש את אותם אלף שגורמים מדי שנה בשנה לתאונות קטלניות.
 

ארזS

New member
אמממממ.......

לא טענתי בכלל שיש נהגים גרועים [למרות שזה נכון]... טענתי על חוסר הסבלנות וחוסר הסובלנות. ומה לעשות שכשמישהו חסר סבלנות וסובלנות זה מתבטא גם בנהיגה שלו...
 

isra533

New member
נכון ולא בדוק

צריך קודם לבדוק האם אותם נהגים הנחשבים גרועים הם אלה אשר גורמים לתאונות הקטלניות (עד היום לא ידוע לי על מחקר המיחס את הקשר הישיר בין זה שהנהג טוב או לא לבין המעורבות בתאונות קטלניות, ואם יש אשמח לשנות את הגישה שלי לנושא). נכון שיהיה טוב אם כל הנהגים יהיו טובים יסעו לפי הכללים, אדיבים, לא חותכים, לא נדחפים, אבל השאלה האם זה מה שיפסיק את תאונות הדרכים, הרי גם בשוודיה או בשוויץ עם תרבות נהיגה מהטובות בעולם ישנן תאונות. צריך לבדוק קודם לעומק את הגורמים הממשיים בארץ ( לא באנגליה ולא בשום מדינה אחרת) לתאונות הדרכים ורק אז לחשוב איך מתמודדים עם כל גורם.
 

ofir_y

New member
מה זה נהג טוב?

זה אותו אחד שנוסע לפי החוקים ? זה אותו אחד שנוסע לפי החוקים שקבע לעצמו ובטוח שאלה הם הא' ב' של הנהיגה? אולי זה נהג שפשוט נמצא הרבה על הכביש ולכן מכיר אותו הכי טוב? או שזה אחד שעבר קורס\ים לנהיגה מתקדמת ויש לו שליטה מעולה ברכב? עד עכשיו לא הבנתי מה זה נהג טוב, וגם כנראה שבגלל זה לא היו מחקרים בנושא.
 
נהג טוב-

נהג טוב זה נהג שמודע לנהיגה שלו ופועל בהתאם. זה אחד שיודע שאם הוא נוסע 'לאט' הוא צריך לאפשר לנהגים לעקוף אותו. זה אחד שיודע שזמן התגובה שלו הוא X ולכן הוא נוהג בצורה מסויימת. זה אחד שיודע לקרוא את הכביש ולפרש את זה בצורה נכונה. אלה היו כמה דוגמאות בסיסיות, בעיקרוןזה אחד שפשוט לא מפריע. ואם יש מישהו שלא מסכים אני באמת מרחמת על תרבות הנהיגה בישראל.
 
שלום לכם! פעם ראשונה שראיתי את

הפורום הזה ואני מסכים עם מה שכתב פה ארז ועם התגובה של באטי גירל. בעיקר הסוף של הדברים שלך מדבר בעד עצמו: ואם יש מישהו שלא מסכים אני באמת מרחמת על תרבות הנהיגה בישראל. וגם אני מרחם על תרבות הנהיגה בישראל אם מישהו חושב שהדברים הנ''ל לא נכונים!
 

ofir_y

New member
אני אוסיף או אדגיש

נהג טוב נוסע בהתאם לתנאי הדרך, לא מעכב\מפריע לתנועה, אבל גם לא נוסע במהירות שמעל ביטחונו האישי. מביט כל הזמן לסביבה, ז"א יודע איזה מכוניות מאחוריו, איזה מצדדיו ואיזה מלפניו. עבר קורסים בנהיגה מתקדמת, ויודע איך להתנהג במצבים של תת היגוי, היגוי יתר - ואיך לא להיכנס אליהם. (כל הנ"ל זה רק בהיבט הטכני ולא מבחינת סובלנות וסבלנות)
 

bond eran

New member
צודקים ארז ואופיר

נהג טוב הינו נהג שנוהג על פי כל הכללים תוך שמירה על בטחונו ובטחון כל הסובבים אותו נהגים והולכי רגל. נהג גרוע זה נהג שמרגיש שהוא לבד על הכביש ושמותר לו לעשות מה שמתחשק לו וגם כאלה לא חסרים.
 
קצת קשה לי להסכים,

נכון שרוב הנהגים אינם סובלנים וסבלניים. אבל יקירי, תשתית הכבישים בארצנו היא גרועה ביותר! למשל,ישנם כיכרות - שמאז שבנו אותן לא זכו למושיע שיתקן בורות מהגשמים וכדומה. ואז הפכנו את הכיכר למהמורות בלתי פוסקות וחורים. וכך זה גם בכבישי ישראל. אני אישית? בעד חוק כזה - מי שרוצה להוציא רישיון על כלי רכב - שילך להשתלמות של יומיים בבית לווינשטין ,ושיפגש עם כאלו שעברו תאונות - בין אם זה באשמתם ובין אם לא.
 

ארזS

New member
שוב...............

אני לא מדבר על תשתית. נהג טוב וסובלני יסתדר גם עם תשתית גרועה. נהג לא סובלני יסתבך גם בתשתית טובה.
 

ofir_y

New member
ניתן להגיד גם הפוך,

תשתית טובה תסתדר גם עם נהגים מטורפים וגם עם 300 קמ"ש. ו2 הטענות פסולות לוגית. תשתית גרועה זה גם מה שיום יום מאיץ את הבלאי של המערכות החשובות שמתפקדות כגורם (שלפעמים) מכריע בעצירות פתאומיות ותאונות למיניהן: בולמים, בלמים, והחישוק והצמיג שסופג את המכה הראשונית. גם נהג טוב וסובלני לא יראה את התמרור שהעץ מסתיר, ואני לא חושב שהבורות בכביש נחמדים יותר לנהגים סובלניים.
 

ארזS

New member
אינני טוען שהתשתית טובה

או שלא צריכים לסדר אותה. אבל זאת הטעות העיקרית שלכם! כי נהג טוב צריך לדעת להסתדר גם עם תשתית גרועה. ולכן אתם לא נהגים טובים לדעתי. אתם רק נוהגים ולא נהגים. ויחי ההבדל הדק [תרתי משמע!] סליחה, אבל זאת דעתי.
 
טוב וסובלני ?

אתה בטח מדבר על הדפוקים שנוסעים בנתיב השמאלי 9 קמ"ש מעל המהירות המותרת ושמח שהם שם בשביל למנוע מאחרים לנהוג מהר יותר. ועוד דבר- אף נהג, גם אם הוא רוצח סדרתי או מתעלל בבעלי חיים, לא צריך "להסתדר" עם תשתית גרועה נקודה.
 

ofir_y

New member
אוקי ארז.

כולם טועים, אתה צודק. פיתחת "תיאוריה" ואתה זורק את אותו המשפט שוב ושוב, בלי שום סימוכין.
 

ארזS

New member
אוקיי אופיר

לא פיתחתי שום תיאוריה ויש לי סימוכין לדברים שאני חוזר עליהם שוב ושוב: המפתח העיקרי לצימצום [לצערי רק צימצום] במספר תאונות הדרכים הוא סבלנות וסובלנות. אני מדבר אך ורק מניסיון ומידע שנצבר במשך שנים. צר לי שאני לא מצליח לשנות את דעתכם, אבל חזיתי את זה מראש.
 

ofir_y

New member
בעולם כמו בעולם,

לא משנה ה20 שנה ניסיון שלך, 2 התארים האקדמיים, ומבחן האיי קיו שקיבלת בו 170. כדי לפתח דיון על תיאוריה, אתה לא יכול פשוט לטעון את הPUNCH LINE. אתה צריך להסביר אותה. ככה זה. ולהגיד: "אני צודק, אני בעל ניסיון - חזיתי מראש שלא תסכימו" זה ממש ילדותי. סבלנות וסובלנות היא מפתח עיקרי לצימצום התאונות - זה נכון מאוד. אבל אתה טענת לפני משהו אחר: התשתית לא מהווה גורם מכריע. ז"א הכביש יכול להיות מקורצף (ואחיזת הרכב בהתאם), שדה הראיה מצומצם בגלל תיכנון לקוי, התמרור "עצור" לא נראה לעין, בגלל עץ שגדל ממש מתחתיו ומסתיר אותו, והתאורת רחוב לא פועלת - כל זה לא משנה! אם אתה נהג טוב, אז זה לא משנה.
 
למעלה