חשוב ודחוף!!! הפסקת דיאליזה והשלכות מיידיות

אביטל58

New member
חשוב ודחוף!!! הפסקת דיאליזה והשלכות מיידיות

שלום לכולם קראתי את כל ההודעות בפורום, אבל לא נתקלתי עדיין בשאלה מהסוג הזה. אחי בן 82 וקיבל דיאליזה במשך החודשיים האחרונים 3 פעמים בשבוע, הוא סובל בין היתר מבעיות לב, וסכרת המטופלת בכדורים. לפני קבלת הדיאליזה הוסבר לנו על ידי הרופאים שיהיה שיפור במצבו הפיזי, אך לא היתה התייחסות להשלכות למצבו המנטאלי. מסתבר שכבר לאחר טיפול הדיאליזה הראשון התגלו אצלו סימני בלבול, ועם כל דיאליזה נוספת זה רק והחמיר והיו התקפי שיטיון בדומה לאלצהיימר. מכיון שאחי הוא איש איטלגנטי , איש ספר ודעתן , ברגעיו הצלולים ידע מה קורה והיצר מאד על מצבו זה המקום לציין, שעוד לפני שנים הוא ביקש לא להאריך את חייו באופן מלאכותי , לא על ידי מכונות ולא על ידי שום אמצעי החייאה אחר. המסמך נחתם באופן פוראמלי , וחודש על ידו עוד בתחילת השנה, כולל מיופי כח לביצועו , לפני שמצבו הפיזי והמנטאלי החמיר. לפני ראש השנה בהיותו באחד מרגעיו הצלולים (צלילות שנבדקה על ידי רופא במקום), הוא ביקש להפסיק את הדיאליזה ולא להאריך את חייו. הוא גם ניתח את מצבו בבהירות מופלאה והתייחס לשיטיון שתוקף אותו מדי פעם - דבר שגורם לו צער ביחסיו עם הקרובים אליו ושאין לו שליטה עליו, ניתח את מצבו הגופני הקשה - בהיותו נתון לחסדי הסביבה ולחסדי מטפל צמוד, וביקש במפגיע להתייחס לבקשתו, להפסיק את סבלו ולהפסיק את טיפול הדיאליזה המאריך את חייו באופן מלאכותי. כולנו מכבדים אותו ואוהבים אותו אהבת נפש - וכיבדנו את מצוותו , למרות שהלב מיאן להאמין שימיו מעכשיו ספורים. בהיותו איש אמיץ ומיוחד , דואג לכולם ומקפיד לא להכביד על אף אחד - כך גם עכשיו בסוף ימיו: הוא מודע למצבו ואומר לנו שהוא גוסס, מכתיב לנו בדיוק איך להתנהג בזמן האבל, מה להכין , עד הפרט האחרון !! ואני שואלת בהמון צער וכאב: ---------------------------- הרופאים שאמרו שללא דיאליזה ימיו ספורים, ויהיו אלה ימים מאד קשים, לא טרחו לפרט מה אנחנו צפויים לראות , ומה הם בדיוק שלבי ההתדרדרות המהירה שאנחנו עלולים להיות עדים לה. מה הן ההשלכות המיידיות - כלומר, פיסית ומנטאלית למה צריך לצפות בימים הקרובים?? ומה הזמן המכסימלי שמצב כזה יכול להימשך עד שיגיע הסוף? לדעתי, גם את המשפחה היה צריך להדריך איך להתנהג במצב כזה, ולמה עליה לצפות שלב אחר שלב, כדי שתהיה לה איזו מוכנות נפשית למצב קשה ולא ידוע. חג שמח לכולם ושלא תדעו צער ייתכן שהגרוע מכל (מבחינתנו) יקרה בכל רגע - ואין אנו יודעים למה לצפות.
 

Avraham F

New member
הפסקת טיפולי דיאליזה

עם כל הצער שבדבר אשיב לך ואינני רופא. טיפולי דיאליזה אינם נחשבים חיבור למכונת החייאה, כאשר לחיבור כזה מתכוונים אלה שרצונם למות. הדיאליזה משמשת תחליף לכליות שאינן פועלות (המצב של אי ספיקה כלייתית), ויש כאלה החיים לא מעט זמן במצב כזה. מאחר וטיפול הדיאליזה: 1. מאזן את כמות הנוזלים בגוף, ללא טיפול יצטברו נוזלים לבצקת שתעיק על הריאות והנשימה. 2. מסלקת את הרעלים וחומרי הפסולת מהגוף, ללא הטיפול כמות הרעלים והפסולת תגדל עד כדי הרעלה ממשית, בה הדם הלא נקי, יהיה זה שירעיל את האיברים השונים בגוף (הריאות הכבד ומערכת העיכול). 3. מאזנת ריכוזי מלחים בדם, ללא טיפול ריכוז מלחים גדול יפגע בשרירי הלב ויגרום אפילו לפקקת (טרומבוזה), או שבץ מוחי. לכן ויתור על הטיפול, מבלי להיכנס להצדקת רצונו של החולה, יביא מוות (אפילו עם ייסורים) לחולה. ההשלכות המיידיות יהיו הפסקת פעילות איברים חיוניים, תקשורת עם גזע המוח, איבוד הכרה והסוף הבלתי נמנע. לצערי, אף אחד לא יכול להכין את הסובבים הכנה נפשית, כך שהמלצת הרופאים בסופו של דבר, תהיה הרדמה מוקדמת, כדי לא לגרום לחולה יסורים, עד מותו מתוך מצב של חוסר הכרה.. שלא תדעו עוד צער ותתנחמו בזה שהחולה לפחות קיבל את מבוקשו האחרון ומנע מכם צער גדול יותר. שבת שלום.
 

שרית(^_^)

New member
הפסקת דיאליזה

כואב לי הלב לקרוא את סיפורכם. ומוזר לשמוע שהדיאליזה עצמה גרמה לאחיך להתקפי שטיון (בד"כ היא אמורה דוקא להקל על מצבים מסוג זה, ע"י כך שמסננת רעלים וכימיקלים שונים מהדם). בכל מקרה, כפי שהסבירו הרופאים, הפסקת דיאליזה תגרום למוות איטי יחסית (יכול לקחת גם שבוע+) ביסורים. שיק טעים מ- 3 בננות עם חלב יעשו את העבודה במהירות וללא סבל (עלייה מהירה של רמת האשלגן בגוף שתגרום לדום לב). אני מתנצלת על הישירות, אך בעיני זה פתרון מעשי והומני בהרבה מאשר הפסקת הדיאליזה.
 

Avraham F

New member
שייק בננות

ייחשב לאחר הפסקת הדיאליזה כהרעלה מכוּונת, על כל ההשלכות הפליליות.
 

אביטל58

New member
מודה לכולכם . אחי נפטר אמש ללא סבל מיותר

תודה על תמיכתכם ועל השתתפותכם. (נמתין לשוב בנו מארה"ב עוד הלילה). הפסקת הדיאליזה נעשתה לפי בקשתו המפורשת בהיותו צלול ומפוכח , ובהתאם לתפיסת עולמו ולרצונו. וזה בדיוק המקום שבו מתקיים הביטוי: "רצונו של אדם - כבודו". גם בספרות הרפואית וגם בשיחה עם רופאים נתברר, כי ישנם מקרים שבהם הבלבול הקל שהופיע מייד אחרי הדיאליזה הראשונה ולא היה קיים לפני כן, והלך והחמיר עם כל דיאליזה נוספת , הופך לשיטיון במיוחד אם לגוף חודרים כימיקלים נוספים (לקיחת כדורים נגד מחלת לב סופנית וכדומה) . מעולם לא רצה להיות לטורח על האחרים ולא לסבול בעצמו ממצב שאין בו תקומה, לא בחייו וקל וחומר לא בהמתנה למותו - ודאג להכין מסמך משפטי וחתום , כדי לממש את רצונו. בן 82 היה ועשה הרבה בחייו. בין היתר , נלחם ונפצע בעיר העתיקה בהיותו בן 18 , והעלה על הכתב סיפורים מרתקים מאותה התקופה ומהווי השכונות בירושלים בלשונו הרהוטה והעסיסית, השנונה והמשעשעת (חוברת סיפוריו נמצאת בספריות של מכריו ומוקיריו).אמירותיו ואימרותיו שהפכו למטבעות לשון בין כל מכריו , יחזקו אותנו מעט בחסרונו, ימשיכו להיות שגורים בפינו ויפיחו בו חיים כל יום מחדש. ושוב תודה על ההשתתפות ועל קריאת ההספד הקטן הזה , שהוא אפס קצהו של מה שאפשר עוד לומר ולספר על האיש האמיץ , אציל הנפש והמופלא הזה. אחי הגדול. לא נותר לי אלא לאחר לכולכם בריאות עם אריכות ימים ושלמות עצמית.
 

Avraham F

New member
לאביטל ולמשפחה

ברוך דיין אמת. אכן אדם אמיץ בהחלטותיו. שלא תדעו עוד דאבה וצער.
 
לאביטל

אכן נגעת ללב כולנו, מי יתן ולא תדעו עוד צער וגם אם תדרשו לעוד דילמות מוסריות הריני בטוחה שיש בכם הכוח והחוכמה להכריע בבחירת הדרך הנכונה. תודה על שאיפשרת לנו הצצה לבעיות שלכם וזרעת זרעי זכרון של אחיך אצל באי הפורום. גמר חתימה טובה לך ולכל משפחתך.
 

D o r o t h y

New member
מה יש לומר

שלא תדעו עוד צער
 

D o r o t h y

New member
דילמה קשה ביותר

אי אפשר לדעת כמה ימים גופו של אחיך יחזיק מעמד ללא דיאליזה .. אני לא יודעת מה להגיד. רק שאני לא מקנאה בכם, וגם שכדאי לבדוק ביטב אם מצב השטיון שאת מתארת, נגרם באופן שבאמת קשור לדיאליזה , כי למיטב ידיעתי, הדיאליזה באמת אמורה למנוע מצב שכזה בעצם זה שהיא מפנה רעלים מהגוף.
 
למעלה