חשש לשבר בפרק כף היד

חשש לשבר בפרק כף היד

בינתיים, סד גבס ל-10 ימים ואז יצלמו שוב. לגבי ניתוח התאונה: ביצעתי "אסים" מעל הדרך לקראת נחיתה. היה מאוד טורבולנטי. ההתקדמות דרומה הייתה באופן ברור, איטית יותר מההתקדמות צפונה, יחד עם הדיווח של חגי מהתבור, אודות רכיב דר' מז' בכפר תבור, לא הייתה לי כל דילמה לגבי כיוון הרוח שהשתנתה ממש במטרים האחרונים והחליטה לבעוד באחורי "הזקן שדורש לעצמו נקודות בונוס בליגה". עומס הכנף שלי הוא המירבי לגלשן,(ציוד 20 ק"ג +משקל טייס 95 ק"ג על 15 מ"ר = 7.66 ק"ג למ"ר. אם תחשבו את עומס הכנף שלכם, תראו כמה מצבי חמור. התוצאה מכך היא ממילא מהירויות גבוהות מאוד בנחיתות. בגבית, גם מצנח העצירה ששחררתי לא עזר. הסיום היה בשדה עם צמחיה גבוהה (הרוב קוצים מסוג חוח...מי שמכיר ) שהפחיתו את הנזק לצלע אחת שבורה. הלכה עונת המעבר,וגם האופנוע יתייבש ויחליד, כי ביד ימין אני בקושי מצליח לקרוע נייר טואלט... ינ.ב. חגי, יש מצב לנקודות בונוס על עומס כנף? דודו, קבל את מה שכתבתי גם כדו"ח תאונה. מסיבות ברורות, רציתי לשתף את כולם. מסקנות: ב. אל תנחת ראשון (בעקבות הנחיתה שלי הזהרתי את האחרים, שאכן נחתו לכיוון צפון מזרח ורובם גם "קדחו"). ב. בחר בשדה הפתוח והגדול ביות שאתה יכול (הקבוצה שנחתה בשדה הצפוני יותר, פעלה נכון !!!) מבלי לחשוב בכלל על מנהלות למיניהן - קריא איסוף.
 

חגי

New member
הערות

אני טס על גלשן בעל 10% פחות שטח , משקלי 77 ואין סיבה שהריתמה שלך שוקלת יותר משלי שזה בערך 12 קג תראה שיחס המשקל ליחידת שטח דומה מאד. אם אתה מרגיש מראש שמצבך חמור - זאת כבר בעייה קטנה. לגבי מצנח עצירה - לא ניסיתי אבל משום מה האינסטינקטים שלי אומרים שהרבה יותר קשה לנחות איתו למעט במקרים של נחיתות בתוך שדות קצרים מאד. הגרר שהמצנח מייצר גורם לקצב האטה מהיר יותר וכמובן למרווח טעות בדחיפה קצר יותר ....בקיצור זה רק מכביד על הרצון לבצע נחיתה טובה. מומלץ מבחינתי בארץ לא להשתמש! עונת המעבר תהיה פה לפחות עוד חודש וחצי והאופנוע לא יחליד (כי הוא חדש) - גם בגילך המופלג קצב הריפוי הסביר הוא שבועיים מקס' חודש - אלא אם כן יש באמת שבר. בגלל הרכיב מימין באמת נראה לי נכון ללכת על נחיתה לכיוון מזרח או דרומה , רק שלא ברור לי אילו שדות היו פנויים מגידולים. מאד רצוי במצבים כאלו לתת עדיפות לכיוון שמאפשר נחיתה במדרון עולה - רק לא מצב של מדרון יורד. לכן נחיתה לכיוון דרום נראית לי כאלטרנטיבה אותה הייתי בוחר .
 

David Gerby

New member
בחירת שדה

ראשית החלמה מהירה. מנסיון אישי של שבר בשורש כף היד לפני שנתיים (תאונת דרכים) תלוי מאוד באיזה עצם מדובר. במקרה שלי היה סדק בעצם הסירה והייתי בגבס חמישה שבועות + שלשה חודשים של כאבים שלעיתים תוקפים גם היום. לכן אני מקווה מאוד בשבילך שזה לא שבר ובכל מקרה ממליץ בחום לדבר עם אופיר אורי שישמח לייעץ לך. בענין בחירת השדה, הבעיה בשרונה ידועה ולא ברור לי למה כ"כ הרבה גולשים לא נחתו בשדה הרשמי שהוא גדול ולא משופע. הנחתתי שם שלושה גולשים גולשים שעשו מעשה חכם ונחתו ליד מישהו שדיווח להם על כיוון רוח ומכשולים. ועובדה שהנחיתות היו מושלמות (כמעט...). כמובן שעדיף שמי שמדווח על הרוח יבדוק לפני כן מה הכיוון שלה בשטח ולא מהמזגן, ראו ערך חגי בכינרת...
 
מה שכתבת נכון, חוץ מהחשבון...

הגלשן שלך קטן ב 10% אך המשקל שלך קטן ב 20%. הרתמה שלי כבדה במיוחד. צא וחשב מחדש. פה קבור הכלב (וגם אני)
 

ג ל נ ט י

New member
הערות

מיקי, אני יודע שאתה טייס מנוסה אבל נראה לי שאתה סובל מאותה בעיה שיש לי - הפלייר מאוחר מידי. גם לי יש את ההרגשה שאני בא מהר מידי לנחיתה והתוצאה - אני מנסה להאיט כמה שאפשר ודוחף מאוחר מידי כשאין לגלשן כבר אנרגיה. צר לי לומר לך אבל לא היו שום גביות...
 
תאמין לי שאני כבר מבחין היטב בין

רוח גבית לרוח אף. נכון שלכל גולש יש נטיה לאנוס את התנאים במקום להאשים את עצמו, ומכאן כנראה החשד שלך. מצד שני בניתוח ובמסקנות אני מיד מאשים את עצמי בבחירה שגויה של שדה הנחיתה יכול להיות שהעייפות גם שיחקה כאן תפקיד. הההסבר לרוח הגבית בגובה הנמוך: אני משער שברוח שירדה כבר ל 0+ תכסית השטח (עצים, בתים וכו"), עירבלה את הכיוונים. זה גם מסביר את הנחיתות הממש מכוערות של כולם, פרט לאחד. לפני שבועיים נחתו שם ראובן בן צבי ועמירם וממש קיללו את עצמם על בחירת המקום ההוא. אני נחתתי אז בשדה הצפוני נחיתה מושלמת (כרגיל...)
 

Bartov Alon

New member
הערות

בטיסה הזו כשכולם היו קרובים כל כך אחד לשני , ולפעמים זה קצת מלחיץ...ניתן היה להבחין (בכל אופן אני) ברמת הטיסה של יובל קלמנוביץ' שבהחלט היתה מרשימה בהתחשב בפז"מ שלו. כמו כן מר צדרבויים שנראה חד ומדוייק מתמיד! יפה לך - חו"ל עשה לך טוב.
 

amitceder

New member
די די תמשיך

אתה גורם לי להסמיק. האמת שחשבתי לי שכולם אתמול טסו ממש יפה בהתחשב בתנאים. היום נשארתי לנוח בבית. יש איזה ידיעות על טיסות מעניינות?
 

ASI Z

New member
יש גם יש ,שעה וחצי של טיסה

במבוא חמה ,רוח דרום מערבית 20 קמ"ש עם משבים של לא פחות מארבעים קמ"ש, (תודה לנמרוד שעזר לי להמריא) רק שהטיסה הסתיימה באיבוד גובה,ולכן ונאלצתי לנחות בשדה למטה, היה כייף אוף ,מחכה לפעם הבאה ...
 

חגי

New member
למה לנסע למבא חמה אם

הרכיב דרומי? התבור בטח היה פתרון מעניין יותר וקרוב יותר
 

ASI Z

New member
הגעתי לפי התחזית של ווינדגורו...

שדיברה על מערביות,וחוץ מזה הייתה לי תקווה לפי אותה תחזית ,שאוכל לנחות ליד הרכב ולחזור הביתה מהר תכנית שיכלה להצליח ,אם בזמן הנכון הייתי יוצא לנחיתה למעלה.
 

חגי

New member
רצוי להחליט לא לפי ווינג גורו

אלא לפי מה שרואים דרך החלון בדרך....
 
ואני שייטתי לי בקומת המרתף עם גיחות

קלות לתחתית הפנטהאוס. בשקילה חוזרת שלי עם הרתמה הגעתי ל +120 ק"ג שזה 8 ק"ג עומס כנף לכל מ"ר רבוע. האלטרנטינות העומדות בפני הן: א. להוריד 10 ק"ג ממשקלי ( אין מצב ) או להחליף לגלשן גדול יותר. נראה לי שעד שזה יקרה, אחזור ל bullet 16 הישן והטוב ובכך אוריד את עומס הכנף ל 7.5 ק"ג למ"ר. בינתיים אני מתלבט בין הטנדם של Icaro שגודלו 21 מ"ר או הספורט 2 של wills wing שגודלו 16.3 מטרים. ואז מישהו ייתן אולי גם לי מחמאות על רמת הטיסה. גולשים מנוסים מוזמנים לחוות דעתם אודות הדילמה בין שני הגלשנים (מומלץ קודם לבקר באתרים icaro2000.com או willswing.com ) המחיר של שני הגלשנים - דומה.בשיחה שהייתה לי פעם עם בעל גלשן הטנדם, לאחר שראיתיו מטיס אותו לבד, טען הנ"ל (שמשקלו 83 ק"ג) כי הניהוג הוא כמו של גלשן רגיל והוא משתמש בו הן להובלת נוסעים והן להנאתו. בינתיים אני כבר בלי כאבים כמעט בכלל (כבר מקליד ב-2 הידיים ) כנראה יצאתי בכל זאת בזול יותר ממה שזה נראה בתחילה. תודה לכל המתעניינים והמעודדים/ות (בעיקר ל- /ות)
 
יצא לי להכיר

נגן אבוב גרוע במיוחד. הוא מעולם לא חשב שהוא מנגן גרוע אלא תמיד שהאבוב לא מספיק טוב. גם כאשר הוא קנה את האבוב הכי טוב שמיוצר בעולם הוא הגיע למסקנה שכלי אחד נדפק להם בייצור. אז בקיצור - תלמד לנחות כמו שצריך אחרת תתרסק גם עם גלשנים אחרים, גדולים כקטנים.
 
ממש דברי חכמה... מה היינו עושים

כאן בלעדיך. את רואה שגדולים ממך בתחום הגלישה נמנעים מהטפות מוסר (באמת תודה על העידוד), ומה את מבינה בתעופה? ובכמה אליפויות עולם נטלת חלק? וכמה אלופים ראית בהתרסקותם בהמראות ובנחיתות? (אני השתתפתי וראיתי) אולי תחזרי לאבובים? בטח גם בפורום שלהם את נותנת עצות...
 
למעלה