חתולה מבוגרת תוקפת גורה

חתולה מבוגרת תוקפת גורה

לפני כשבוע מצאתי גורה חמודה בת חודש בערך. החתולה הבוגרת שלי לא מסתדרת עם כל הסיפור וזה בלשון המעטה . היא לפעמים ממש מנסה לתקוף אותה כשהשניה רק מתקרבת מתוך סקרנות תמימה. כרגע אני לפעמים מפרידה (החתולה הבוגרת רגילה לצאת מהבית).
לצערי הגורה תפסה את רוב הטריטוריה בבית גם את החדר של הבוגרת. יש בכלל מצב שהבוגרת תתרגל? יש טעם בכלל לנסות?
האם יש פה מישהו עם ניסיון בנושא?
תודה רבה
 

Yukita

Active member
מנהל
כן, יש מצב שתתרגל

עם בוגרים זה יכול לקחת לא מעט זמן, אבל אם היא רושפת, עושה קולות ומאיימת פיזית ללא ממש תפיסה ונשיכה, אין מה להתערב יותר מדי (כלומר אפשר לעבור עם "לא לריב!" אבל לא צריך לגרש ולא צריך לסגור אף אחד בשום מקום). איומים כלפי הפולשת הצעירה הם טבעיים, והצעירה בסקרנותה כפי שראית בעצמך גם באמת מציקה קצת. כל זמן שאין דם ואין מישהו שעושה צרכים או משתין מרוב לחץ ופחד, לא צריך יותר מדי להילחץ מזה למרות שזה באמת לא נעים כל כך לראות.
&nbsp
העניין הוא ששתיהן צריכות לעבור תהליך. הן צריכות להתרגל האחת לשנייה, וכל אחת צריכה לפתח לעצמה את הבטחון העצמי שלה ולהבין איפה המקום שלה בתוך כל מערכת היחסים הזו ובתוך החללים הפיזיים של הבית בכלל. אם תסדרי כל מיני פינות גבוהות ונמוכות, הסוף יהיה שאחת תתפוס לעצמה מקום אחד או יותר שיהיו בעיקר שלה, והאחרת תמצא לעצמה מקום מועדף אחר לרבוץ בו. הצעירה בגילה בעיקר מתרוצצת מסביב ורובצת פחות, אבל עם הזמן היא תסגל לעצמה דפוסים כמו כל חתול עם התבגרותו. התהליך הזה חזר אצלנו שוב ושוב הרבה פעמים כשגור צעיר נכנס לסביבה עם חתול בוגר אחד או יותר. לפעמים בהמשך הם מתיידדים, לפעמים אין יותר מאשר "שלום קר" עם ההתעצבנות האקראית הקלה מאיזה מצב של קרבת-יתר, אבל העוינות הגלויה שוככת בדרך כלל ונעלמת. כאמור לא מדובר בתהליך של יום-יומיים אלא הרבה יותר מזה.
 
למעלה