רוצה לחזק
בהחלט קיים מוסר מלחמה - ומוסר בכלל תקף גם בעת מלחמה. דוגמא מעניינת לכך אפשר למצוא בסיפור בספר שמואל בו דוד מבקש ללכת למלחמה בגלבוע לצד אכיש מלך גת ומתרעם על סילוקו ע"י הסרנים.הקושי הוא, כמובן, מה רצה דוד לעשות אם ייעתר לו אכיש. לכאורה התשובה המתבקשת היא שדוד תיכנן להיות "גיס חמישי" כלפי פלישתים ובעת המלחמה להפוך צד ולפגוע בהם מבפנים - אולי להרוג את אכיש שהוא היה שומר ראשו כמפורש בתנ"ך. אבל מעניין שרוב הפרשנים דוחים פירוש זה על הסף מתוך הבנה פשוטה שלא ייתכן שדוד יעשה כזה מעשה נבזי של הפרת אמון ובגידה, גם אם מטרתו להלחם בפלישתים שהיוו סכנה לעצם קיום העם בארץ. ראו למשל אברבנאל במקום. כלומר גם במלחמה יש מוסר ויש מידות.
בהחלט קיים מוסר מלחמה - ומוסר בכלל תקף גם בעת מלחמה. דוגמא מעניינת לכך אפשר למצוא בסיפור בספר שמואל בו דוד מבקש ללכת למלחמה בגלבוע לצד אכיש מלך גת ומתרעם על סילוקו ע"י הסרנים.הקושי הוא, כמובן, מה רצה דוד לעשות אם ייעתר לו אכיש. לכאורה התשובה המתבקשת היא שדוד תיכנן להיות "גיס חמישי" כלפי פלישתים ובעת המלחמה להפוך צד ולפגוע בהם מבפנים - אולי להרוג את אכיש שהוא היה שומר ראשו כמפורש בתנ"ך. אבל מעניין שרוב הפרשנים דוחים פירוש זה על הסף מתוך הבנה פשוטה שלא ייתכן שדוד יעשה כזה מעשה נבזי של הפרת אמון ובגידה, גם אם מטרתו להלחם בפלישתים שהיוו סכנה לעצם קיום העם בארץ. ראו למשל אברבנאל במקום. כלומר גם במלחמה יש מוסר ויש מידות.