טבלת חיזוקים...

אחרי כ"כ הרבה פרמטרים גם אני הייתי מאבד גבול בכדורגל

גם 2 דברים לבוגר זה קשה אז לילד ועוד בקשת 7 ?
בטח שהוא צריך להתפרק מזה וזה מה שנהייה ממשחק כדורגל עם האווירה והכל.
משהו הרגיש חסר בהודעה בפורום השני, עכשיו יש סיבה ברורה להתנהגות.
שחרור מעודף לחץ
אז את מי לשנות, את הילד או את הסיבה למעשיו ?
 

AnatShemer

New member
לדעתי, הטבלה מצוינת

עבור המורה. בכל פעם שהוא מתפרץ, היא צריכה לסמן לעצמה X. לדעתי, מותר לה עד X אחד בחודש. אם היא עוברת את הכמות הזאת, היא צריכה לדאוג לעצמה להדרכה מספיק טובה שתאפשר לה (ולבית הספר כולו) להבין את הילד וליצור מצב שהילד לא יצטרך להתפרץ. אולי כדאי שהם יקיימו את פגישות ההדרכה על חשבון ימים חופשיים שלהם, כי זה יגביר את המוטיבציה שלהם לא לקבל X...
 

TikvaBonneh

New member
שאלה לגבי הפרמטרים

האם הם כולם מיצוות "אל תעשה", או שיש גם מיצוות "עשה"? כי אם המטרה להפחית אלימות, יש צורך להגביר במקביל התנהגות אלטרנטיבית. למשל, אני לימדתי את הבן שלי לבקש רשות לצאת החוצה כדי להרגע.
 

אריאל 40

New member
מתחילת השנה ועד היום

הטבלה שונתה 3 פעמים.
הגרסה האחרונה, לעומת הגרסה לפניה, שהיתה שלילית לגמרי (לא הסתובבתי, לא הרבצתי, לא קיללתי וכו'...) היא בהחלט יותר חיובית כגון: ביצעתי את המשימות, דיברתי בנימוס למורה/חבר, התנהגתי בנימוס כלפי מורה/חבר, הצלחתי להתגבר על קושי/בעיה וכרגע זה לא מולי אז לא זוכרת את השאר...
 

SMADAR55

New member
אריאל, זה נראה לי מוגזם

צריך לקבוע יעדים יותר ריאליים ולא להעמיס על הילד.
כשבני היה בכתה א' השתמשו תקופה מסויימת בקביעת יעדים יומיים (בתקופה מסויימת שבה היו לו קשיים רציניים להיכנס חזרה לכתה אחרי הפסקה , לשבת בשעור ועוד). זה היה משהו סביר, והתמקדו בחיזוקים חיוביים.
אי אפשר לקבוע יעדים לא ריאליים ולצפות מהילד להתקדמות . יעדים לא ריאליים רק גוררים בסופו של דבר לתסכול.
 

yuliyuli1

New member


מי שבנה את התכנית הזאת לא מבין בכלל בהכנת תוכניות התנהגותיות
 

אריאל 40

New member
ובגלל זה החל מהיום

מפסיקה להתייחס לטבלה בכלל.
לא שואלת אותו עליה ולא כלום.
דוגמא טריה מאתמול - הם שיחקו בשיעור האחרון (הסייעת כבר לא היתה) מנקלה בכיתה.
לדעת בני, שניים מהילדים בקבוצתו לא שיחקו עפ"י החוקים ובני התעצבן ובחר לשבת בצד ולהתבונן על קבוצת ילדים אחרת משחקת. בסוף השיעור המורה (לא המחנכת) סימנה לו איקס בעמודת ה- "הצלחתי להתגבר על קושי" אם זה לא להתגבר על קושי אז מה כן??
 
למעלה