"טבעי ללדת" או "לידה פעילה"

לא נעים לי להרוס לך את התיאוריה

אבל הצעיר שלי בכה במנשא. בכה על הציצי. בכה במיטה. בכה על הידיים. בכה בזמן האמבטיה. בכה בזמן השירים. בכה כשהלבשנו אותו. בכה כשהפשטנו אותו. בכה כשעשו לו קוצי-מוצי. בכה בבוקר. בכה בצהריים. בכה בערב. בכה בלילה. ככה ארבעה חודשים תמימים. מנשא או לא מנשא - לילד היתה אג'נדה משלו והוא יישם אותה בלהט
(היום, וכבר אז, הוא ילד מדהים, מקסים ואהוב עד מאד. אבל בעל אופי
)
 
או, אינספק שהיו לו ISSUES

עם העולם. עד היום אנחנו לא יודעים מה זה היה ולמה לעזאזל (ומתים מפחד משידור חוזר עם אחותו העתידית), ובמיוחד - כתוצאה ממה זה עבר. לא ברור לי איך מהג'ננה הזו יצא ילד מדהים (באופן אובייקטיבי, כמובן
) אם הוא היה ילד ראשון, אני בספק אם היו עוד אחריו
 

פלגיה

New member
ברור שמהג'ננה יצא ילד מקסים

לי יש תיאוריה שתינוקות קשים הופכים להיות ילדים נהדרים.
 

lulyK

New member
אז תארי לך כמה היה לו קשה

אם הוא לא היה במנשא
(אני יודעת שזה דבילי. יש בני אדם שפשוט קשה להם להיות תינוקות.....). מה שניסיתי להגיד זה שאני תמיד חשבתי שתינוק זה יצור שבוכה בלי הפסקה וההורה הוא יצור חסר אונים מול הדבר הזה. יכול להיות שפשוט יצאתי מהגישה הילדותית הזו, אבל אני כן מאמינה שלמנשא יש הרבה מאד כוח בהקלה על כניסה לעולם של תינוקות קטנים.
 

לולי8

New member
אני בעד לידה פעילה

בעיני הוא היה יותר אינפורמטיבי, יותר מעמיק ויותר יסודי. אני מרגישה שהספר הזה ממש עזר לי להבין מה חשוב לי בלידה, מה הציפיות שלי מהתהליך הזה, ומה אני יכולה לעשות כדי להכין את עצמי מבחינה נפשית וגופנית....
 
אני מאד נהיינת משניהם../images/Emo39.gif

"טבעי ללדת" יותר כייפי כזה, זורם ומחיוך. "לידה פעילה" הוא בעיקר הדרכתי - ומרתק!
 

פלגיה

New member
לא קראתי, אבל היה פה דיון עליה

והמסקנה היתה לא לקחת את העצות שלה בנושאי הנקה.
 
אני קראתי .

לקחתי ממנה כמה טיפים שעזרו לי מאד בנושאים שונים, בעיקר הקניית שגרה שגורמת לבטחון, אופן הדיבור לתינוק- כמו שווה בין שווים, הנושא של עודף גירויים ועוד ועוד. אבל בנושא ההנקה היא באמת לא מבינה.
 
אני קוראת את הספר כרגע והגעתי

בדיוק לכל נושא ההנקה... מדוע אתן חושבות שבענייני הנקה היא לא מבינה? אצלי זו לידה ראשונה לכן אשמח לשמוע מה לא תקין בהמלצות שלה בסה"כ הספר מעניין ונותן טיפים שנראים לי ישומיים כמו הנושא של לדבר אל התינוק ולהתנהג איתו כמו אל בן אדם...
 
יועצות הנקה יענו פה טוב ממני, אבל

בשורה התחתונה- אני מציעה לך להתחיל להניק לפי מה שנכון בעיניך, ואז לקרוא שוב את הפרק הזה ואז לעשות את ההשוואה. וגמוך- כמוני, בסה"כ הספר טוב בעיני.
 

mich12345

New member
אני קוראת אותו עכשיו

עוד לא סיימתי, אבל נראה לי שהבנתי את הפרינציפ - לא הייתי מאמצת את השיטה שלה כדרך חיים, אבל יש לה כמה עקרונות שמאוד נכונים בעיניי ואנסה לאמץ לנו. מחברות שהם כבר אימהות ותיקות אני יודעת שהן חזרו לספר כשהיתה להן בעיה ספציפית, ואז חזרו לפרק שהיו צריכות ונעזרו בו (והצליח להן). לטעמי היא קצת קיצונית (למרות שיש עוד יותר קיצוניים ממנה) בנושא "סדר יום", אבל אני בעד להכיר כמה שיותר ולבחור לך את מה שנכון לך ועבור התינוק שלך - ואת זה לומדים רק "תוך כדי תנועה"
 

מאז

New member
לידה פעילה עזר לי מאוד מאוד

בלידה הפעילה שהיתה לי השבת (נו, מה לעשות, זה כבר לא בעמוד הזה...)
 

caspit

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif נצל"ש בנושא ספרים:

אני אמורה לקבל את במתנה את הספר "הורים וילדים וכל מה שבינהם" של ד"ר עדנה כצנלסון. מישהו מכיר? שמע? יודע?
 

טאש

New member
תלוי מה המטרה

טבעי ללדת מדבר גם על ההריון וגם על הלידה לידה פעילה מדבר יותר על הלידה ללידה - "לידה פעילה" נותן הרבה יותר. מצד שני, הוא גם קצת יותר, איך לומר? קיצוני.... בכל מקרה - כל ספר שאת קוראת אני ממליצה לקרוא בביקורתיות מסויימת. (ואין ספק שאת "טבעי ללדת" קשה יותר להחזיק כשקוראים)
 

matanits

New member
רעיון מקורי

יש עכשיו מבצע ב"לאומי קארד" עם סטימצקי - קונים ספר אחד ומקבלים את השני חינם... אם אין לך לאומי קארד בטח תוכלי למצוא מישהו שיש לו ויכול לבצע את הרכישה עבורך (אפשר לקנות עד 3 ספרים - ולקבל עוד 3- בצורה הזאת.
 
למעלה