טובבב.... השירשור הקודם הלך לאיבוד... פה הסבר טכני בלבד, כיצד עבדו מחנות הריכוז וקצת בשוליים עוד משהו "קטן".

certified.woke

Well-known member
מחנות רכוז אינם המצאה נאצית.
במלחמת הבוׂרים הראשונה הוכתה בריטניה שוק על ירך. בריטניה נאלצה להשלים עם תנאי הפסקת-אש קשים וחרקה שן.
במלחמת הבורים השניה, שני עשורים לאחר מכן, הגברים שוב יצאו אל ה- bushland וזינבו בבריטים, אלא שהפעם הבריטים שרפו בשיטתיות חוות של הבוׂרים, תפסו את הנשים והילדים ושיכנו אותם בתנאים קשים במכלאות, מחנות רכוז. שעור התמותה שם היה 25%. לא היו הוצאות להורג, אלא מוות עקב תנאים קשים.
גם במלחמה זו היה יחס האבדות 1:20 לטובת הבוׂרים, אך שריפת החוות השיטתית וסבל הנשים והילדים אילץ אותם לשבת לשלחן המו"מ ולהסכים לתנאים קשים.

שורה תחתונה - מחנות רכוז אינם המצאה נאצית. קדמו להם הבריטים בדרום אפריקה...ועוד לפני כן הספרדים בקובה ב- 1870.
 

boriska1

Active member
כל ההיסטוריה מלאה בג"ינוסיידים, אמיתיים או מדומים. בנוסף לשואה אני מכיר רק שניים, הארמנים בתחילת המאה ה20 ורואנדה בשלהיה. לא כל רצח הוא ג"ינוסייד. "הרמת לי להנחתה", למלחמת הבורים היו מטרות השתלטות על שטח. לא הייתה מטרה הג"ינוסייד כמטרה בפני עצמה.
ואני לא מדבר על לגיטימיות הכיבוש . מחנות ריכוז היו גם בארה"ב, אחרי המתקפה על פרל הרבור, כלאו יפנים במחנות. אז מחנות הריכוז הגרמנים על אדמת פולין, היו יכולים להיות כמו מחנות הריכוז של ארה"ב, אמנם בתנאים קשים בהרבה, אבל לא רצח מתועש. לולא האוקראינים , הליטאים, הלטבים והאסטונים. גרמניה הייתה במלחמה, ואני לא נכנס ללגיטמיות שלה, כח אדם היה מצומצם.לפי מיטב זכרוני, ברצח המתועש של הגרמנים, נרצחו 12.000.000 איש. להערכתי, לא נכנסתי לעובי הקורה, כשליש היו יהודים. שני מיליון אחרים נרצחו ע"י שכניהם ולא היה צורך לשנע אותם למחנות הריכוז. דוגמה טובה לכך, יהודי ליטא, לטביה ואסטוניה.
ואעיר בשוליים: רוב האירופים גם מאמינים שישראל עושה ג"ינוסייד ברצועת עזה. כן, יש פשעי מלחמה מלחמה בעזה. פשעים של בודדים, ולפי אותו הגיון, מסקנות "לוגיות" מגיעים למסקנה שבעזה מתבצע ג"ינוסייד. או רוסיה באוקראינה.
על ההבדל בין הגרמנים לבין ארבעת שבטי עמלק, בהזדמנות, בטח שיזדמן מתישהו
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
רק לגגבי משפט אחד שאמרת:
"ולראיה בתי דין רבניים לא מוכנים לקבל ראיה לממזרות בדיקות גנטיות".
זה לא נכון והיו מקרים שדווקא בית הדין הרבני העלה את הנושא ודרש בדיקת סיווג רקמות לצורך הוכחת העניין.
אז יתכן שאחרי ביצוע הבדיקה ובמידה שיוכח כי הבעל אינו האב, הם יאמרו ש"רוב הבעילות בעקבות הבעל" ועל כן, גם אם הבדיקה הוכיחה שהילד אינו בנו,
הוא אינו ממזר... אבל מבחינת מחויבות הבעל לשלם מזונות עבור הילד? הבעל / הגרוש לעתיד יהיה פטור.
 

boriska1

Active member
כן משה. כנראה אתה מתמצא בנושא יותר ממני. אני מכיר את הנושא מקריאה שטחית. כל מה שאני יודע שבדיקה גנטית לא מתקבלת כראיה לממזרות.
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן משה. כנראה אתה מתמצא בנושא יותר ממני. אני מכיר את הנושא מקריאה שטחית. כל מה שאני יודע שבדיקה גנטית לא מתקבלת כראיה לממזרות.
בבית המשפט המחוזי או בית המשפט לענייני משפחה כנראה שמכירים בבדיקה זו כראיה לממזרות, אבל מבחינתם זה לא לעניין, כי הם לא עוסקים בהיבט הדתי של הנושא.
בבית הדין הרבני, כפי שכבר כתבתי, הם מעדיפים להכיר בילד כבנו של הבעל, כדי להימנע מלגזור את גזירת הממזרות על הילד. אבל למרות זאת, אוכל להוכיח לך, שככל שמדובר בחובתו של הבעל לזון את הילד בדמי מזונות, הם לא יכירו בזכות הילד לתשלום שכזה. מסובך? אבל זה מה שיש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן משה. כנראה אתה מתמצא בנושא יותר ממני. אני מכיר את הנושא מקריאה שטחית. כל מה שאני יודע שבדיקה גנטית לא מתקבלת כראיה לממזרות.
השלמה: בבית המשפט המחוזי או בית המשפט לענייני משפחה, לא דנים כלל בהיבטים הדתיים. לכן. את טקס הגירושין ואת ההכרזה שהילד הוא כן או לא ממזר, קובעים רק בביה"ד הרבני, שעליו מוטלת החובה הדתית. וכאשר מדובר בבני הדתות האחרות? נו, גם להם יש את הקאדי או הכמרים שדנים בענייניהם, כי ברור שלא רב או חברת רבנים ייקחו זאת על עצמם.

ועוד קטנה... אתה יודע, שאם אישה חיה במחציתו של גבר תחת קורת גג אחת, מחובתה להתגרש בטקס שנקרא "גירושין לחומרא", גם אם היא לא נישאה לו בטקס נישואין כדת משה וישראל או שלא נישאה לו כלל? זה מה שצריך. כי אחרת, היא אסורה על גבר אחר ככל שזה אכפת לה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בבית המשפט המחוזי או בית המשפט לענייני משפחה כנראה שמכירים בבדיקה זו כראיה לממזרות, אבל מבחינתם זה לא לעניין, כי הם לא עוסקים בהיבט הדתי של הנושא.
בבית הדין הרבני, כפי שכבר כתבתי, הם מעדיפים להכיר בילד כבנו של הבעל, כדי להימנע מלגזור את גזירת הממזרות על הילד. אבל למרות זאת, אוכל להוכיח לך, שככל שמדובר בחובתו של הבעל לזון את הילד בדמי מזונות, הם לא יכירו בזכות הילד לתשלום שכזה. מסובך? אבל זה מה שיש.
סתם להשכלה כללית, בתי המשפט ככלל (יש מקרים חריגים) נוהגים שלא להורות על בדיקות שעלולות לקבוע חשש לממזרות. הסיבה לכך היא דתית נטו, על אף שמדובר בערכאה אזרחית.


השלמה: בבית המשפט המחוזי או בית המשפט לענייני משפחה, לא דנים כלל בהיבטים הדתיים. לכן. את טקס הגירושין ואת ההכרזה שהילד הוא כן או לא ממזר, קובעים רק בביה"ד הרבני, שעליו מוטלת החובה הדתית. וכאשר מדובר בבני הדתות האחרות? נו, גם להם יש את הקאדי או הכמרים שדנים בענייניהם, כי ברור שלא רב או חברת רבנים ייקחו זאת על עצמם.

ועוד קטנה... אתה יודע, שאם אישה חיה במחציתו של גבר תחת קורת גג אחת, מחובתה להתגרש בטקס שנקרא "גירושין לחומרא", גם אם היא לא נישאה לו בטקס נישואין כדת משה וישראל או שלא נישאה לו כלל? זה מה שצריך. כי אחרת, היא אסורה על גבר אחר ככל שזה אכפת לה.
הטקס לא נקרא גירושין לחומרא, אלא זה טקס גירושים רגיל לחלוטין. הסיבה לביצועו היא גירושין לחומרא (קרי ניהול טקס גירושין ליתר בטחון, על-מנת למנוע ספק במקום בו ההלכה לא ברורה אבל ההשלכות קשות).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
סתם להשכלה כללית, בתי המשפט ככלל (יש מקרים חריגים) נוהגים שלא להורות על בדיקות שעלולות לקבוע חשש לממזרות. הסיבה לכך היא דתית נטו, על אף שמדובר בערכאה אזרחית.



הטקס לא נקרא גירושין לחומרא, אלא זה טקס גירושים רגיל לחלוטין. הסיבה לביצועו היא גירושין לחומרא (קרי ניהול טקס גירושין ליתר בטחון, על-מנת למנוע ספק במקום בו ההלכה לא ברורה אבל ההשלכות קשות).
יש חריגים ולא ממש מעטים. עובדה.
וכן קוראים לזה גירושין לחומרה. ונכון: הטקס עצמו זהה. אני באופן אישי מכיר אי אלה מקרים שבהם ביה"ד קרא לבני הזוג למטרת גירושין לחומרא. לא בכדי כתבתי זאת. לכן, קביעתך אינה רלוונטית.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
יש חריגים ולא ממש מעטים. עובדה.
כאמור, בתי המשפט מנסים להימנע מזה מהסיבה שציינתי. מציאות. לא נוחה לך? חשוב לך מאוד להמשיך להתעקש על משהו אחר? לך על זה בכיף יקירי. די לי בכך שהאמת מופיעה לצד ה.., מה שזה לא יהיה בדיוק.
וכן קוראים לזה גירושין לחומרה. קביעתך אינה רלוונטית.
זאת לא קביעה :). פשוט עובדה טכנית פשוטה. הבנת המושג תאפשר לך גם להבין זאת ללא כל קושי.

בזאת מיצינו תת-השרשור הזה. נהיר מהתנסחותך בתגובה זו שלהתדיין לא באת, ועל תחרות פינג פונג מי משתין רחוק יותר, אני מוותר בשמחה ומקבל בהכנעה את גודלך ונצחונך.

הרבה בריאות, מיצינו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כאמור, בתי המשפט מנסים להימנע מזה מהסיבה שציינתי. מציאות. לא נוחה לך? חשוב לך מאוד להמשיך להתעקש על משהו אחר? לך על זה בכיף יקירי. די לי בכך שהאמת מופיעה לצד ה.., מה שזה לא יהיה בדיוק.

זאת לא קביעה :). פשוט עובדה טכנית פשוטה. הבנת המושג תאפשר לך גם להבין זאת ללא כל קושי.

בזאת מיצינו תת-השרשור הזה. נהיר מהתנסחותך בתגובה זו שלהתדיין לא באת, ועל תחרות פינג פונג מי משתין רחוק יותר, אני מוותר בשמחה ומקבל בהכנעה את גודלך ונצחונך.

הרבה בריאות, מיצינו.
אתה כרגיל מתעקש. לא הרבה? לא עשיתי סטטיסטיקה. אבל עצם זה שהם עוסקים בזה? זו עובדה שאין עליה עוררין.
ולא היו מכניסים ללכסיקון את המושג "גירושין לחומרא", אילולא היו אלה קיימים כדי למלא יעוד כזה או אחר.
עד כאן מר מיץ מיץ שפריץ.
אדגיש, כי עד לרגע זה. נמנעתי מלכנותך בכינויים אלה, אבל אתה כדרכך זה שמוצא לנכון לומר תמיד את המילה האחרונה, שכן או שלא לצורך מר שפריצניק.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה כרגיל מתעקש. לא הרבה? לא עשיתי סטטיסטיקה. אבל עצם זה שהם עוסקים בזה? זו עובדה שאין עליה עוררין.
ולא היו מכניסים ללכסיקון את המושג "גירושין לחומרא", אילולא היו אלה קיימים כדי למלא יעוד כזה או אחר.
עד כאן מר מיץ מיץ שפריץ.
אדגיש, כי עד לרגע זה. נמנעתי מלכנותך בכינויים אלה, אבל אתה כדרכך זה שמוצא לנכון לומר תמיד את המילה האחרונה, שכן או שלא לצורך מר שפריצניק.
חמוד, קראתי ברפרוף. אני מתעקש אעלק :). עד כמה תרצה להיות שקוף בשיטת ההשלכה :)?

בכל מקרה, דברי למעלה ברורים (וידועים לכל בר בי רב שמכיר את התחום ולו ברמה הבסיסית). די לי בכך. אם נורא חשוב לך להמשיך להגיב ולהשתמש בכינויים שלדעתך גורמים לך להישמע חכם יותר? לך על זה בכיף ידידי. אני חי עם זה בשלום מוחלט. יכול רק לרחם ועושה זאת בלי טיפת ציניות.

הרבה בריאות ואנא סלח לי אם לא אקרא את תגובתך הבאה בתת-השרשור הזה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
חמוד, קראתי ברפרוף. אני מתעקש אעלק :). עד כמה תרצה להיות שקוף בשיטת ההשלכה :)?

בכל מקרה, דברי למעלה ברורים (וידועים לכל בר בי רב שמכיר את התחום ולו ברמה הבסיסית). די לי בכך. אם נורא חשוב לך להמשיך להגיב ולהשתמש בכינויים שלדעתך גורמים לך להישמע חכם יותר? לך על זה בכיף ידידי. אני חי עם זה בשלום מוחלט. יכול רק לרחם ועושה זאת בלי טיפת ציניות.

הרבה בריאות ואנא סלח לי אם לא אקרא את תגובתך הבאה בתת-השרשור הזה.
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
נהיית כבר בעל תואר פוסק בביה"ד הרבני? רק שאלתי בשביל בן דודי.
 

ריקי זו אני

Well-known member
לפני שנים היו יהודים שבדקו סממנים יהודיים אצל חלקים מבין ערביי חברון ודרום הר חברון. נמצאו לא מעט סימנים יהודיים אצל ערבים מוסלמים. נכתב ספר בנדון בשלוש שפות (עברית ערבית ואנגלית) ובאותו הזמן ערוץ 1 (אז עוד ערוץ ממלכתי...) שעשה כתבה בעניין. בכתבה המצולמת צולמו סממנים יהודיים כמו מקוואות לטהרת נשים מוסלמיות... הדלקת נרות בימי ג'ומעה... מזוזות מוחבאות בארונות ועד לנר חנוכה... וכן הביאו פרופסורית מהדסה מומחית לגנטיקה (שמה לא זכור) שנתנה כמה סממנים... בינהם...
גן כהנים נמצא ברמה הכי גבוה אצל יהודי כורדיסטאן (העירקית), אח"כ במידה פחותה אך מרשימה אצל ערביי דרום הר חברון... ועוד מסרה אז שנמצא שיהודים במזרח אירופה שונים גנטית מילדי הארצות האלה הלא יהודיים... ועוד נמצא שיש קשר גנטי בין יהודים שונים בעולם שקרובים זה לזה לעומת מול סביבתם...
 

boriska1

Active member
לפני שנים היו יהודים שבדקו סממנים יהודיים אצל חלקים מבין ערביי חברון ודרום הר חברון. נמצאו לא מעט סימנים יהודיים אצל ערבים מוסלמים. נכתב ספר בנדון בשלוש שפות (עברית ערבית ואנגלית) ובאותו הזמן ערוץ 1 (אז עוד ערוץ ממלכתי...) שעשה כתבה בעניין. בכתבה המצולמת צולמו סממנים יהודיים כמו מקוואות לטהרת נשים מוסלמיות... הדלקת נרות בימי ג'ומעה... מזוזות מוחבאות בארונות ועד לנר חנוכה... וכן הביאו פרופסורית מהדסה מומחית לגנטיקה (שמה לא זכור) שנתנה כמה סממנים... בינהם...
גן כהנים נמצא ברמה הכי גבוה אצל יהודי כורדיסטאן (העירקית), אח"כ במידה פחותה אך מרשימה אצל ערביי דרום הר חברון... ועוד מסרה אז שנמצא שיהודים במזרח אירופה שונים גנטית מילדי הארצות האלה הלא יהודיים... ועוד נמצא שיש קשר גנטי בין יהודים שונים בעולם שקרובים זה לזה לעומת מול סביבתם...
יאטה לדוגמא, אלה יהודים שהתאסלמו.
 
למעלה