טוב, אז קיבלנו את התוצאות של המבחן

אורora

New member
מעבר למה שאמרו כולן

הייתי נותנת לגיטימציה לאכזבה. זה בסדר לרצות לעבור וזה בסדר להתבאס קצת. ואת יכולה לשקול לערער. ( ולהתייעץ איתה) תדברי עם המורה ( הן אלה שבודקות את הבחינות) לברר כמה קיבלה. אם קיבלה ציון קרוב לסף שעובר אפשר לבקש שיאפשרו לה לגשת למבחן השני (ממה שהבנתי הם בד"כ מסכימים - וגם מכירה מי שעשו זאת). נכון החוגים הללו אינן קובעי גורלות וגם לא קריטים, אבל הם שווים ביותר. מאוד מעשירים ומעניינים ומושקעים. (אצלנו פועלת שלוחה של בית ספר למחוננים מהעיר שלך) כל יום ראשון בערב אני מסיעה הביתה 3 ילדים מהחוגים הללו (שלי ועוד שניים) ומקבלת באוטו ילדים עם עניים בורקות ושפע רשמים. הם מאוד נהנים. ביודעי מה שאני יודעת היום על החוגים הללו, ואילו הילדונת לא היתה עוברת את השלב הראשון, אני הייתי מערערת בניסיון לצ'אנס שני ( מי שעובר מקבל "כרטיס כניסה" לחוגים הללו מכיתה ג ועד לכיתה ט ).
 

catנוע

New member
כן, אני יודעת שהחוגים שווים

אבל היא לא רוצה לעשות את המבחן של שלב ב' (היתה לי שיחה ארוכה איתה בנושא) ואני לא אכריח אותה. אני כן אשקול לרשום אותה לחוגים של מכון וייצמן שנשמעים שווים ביותר וגם הם מעשירים מאוד. אז זה און-ליין וזה לא בחינם לגמרי אבל לא נורא.
 

אורora

New member
ברור שלא להכריח

אבל למה היא לא רוצה? החוגים של מכון וייצמן נחמדים. עד עכשיו קיבלנו את החוברת הראשונה. במדעים היא ממש שווה לדעתי. במתמטיקה פחות שווה. ויש בה (לחלקה) דרישות ידע מוקדמות שאין בתחילת כיתה ג (למרות שהיא מיועדת לכיתה ג). על הקטעים הללו דילגנו כי אני לא רואה טעם בלהקדים את בית ספר בכפל בתחום האלף....לא בשביל זה אני עושה את החוג. בכל מקרה אם את רושמת אותה בשנה הבאה קחי בחשבון שבגילאים הללו כדי להפיק מזה משהו תצטרכי לשבת איתה.
 

Tin Tinn

New member
הייתי מדגישה בפניה את

החוזקות שלה ומסבירה שהמבחן לא תמיד מאפשר למי שבודק אותו להבין בדיוק עד כמה היא מוצלחת
מכילה את האכזבה שלה, כי בעיני היא חיובית ומראה שאכפת לה וחשוב לה, ומדגישה שלפעמים גם כשרוצים משהו מאד, לא מצליחים, וזה בסדר.
 

ענת 5555

New member
לדעתי

זה אומר שהיא עשתה מצוין, אבל היו ילדים שעשו יותר טוב. כי רק מעט ילדים עוברים. וגם, שזה בודק סוג מסויים של חכמה.
 
אפשר להסביר שבמבחנים מחפשים כישורים מסוימים,

שמתאימים לחוגים של המארגנים השנה, והיא מוכשרת ביותר אבל בתחומים אחרים, שכנראה שונים ממה שהם מחפשים השנה. אצלנו הילדון עבר את המבחן הראשון, אבל לא את השני, וילדים כמוהו, שהוגדרו כמצוינים (ולא מחוננים) קיבלו אפשרות לחוגי העשרה אחר הצהריים שמחירם מסובסד. וכדי שלא תרגישי שאת מפסידה משהו, דווקא מהחוגים שלהם הוא לא התלהב (פלצנות יתר נדפה מהם, לטעמי) אלא בחר חוגים אחרים. ובבית הספר שלו עשו פרויקט למצטיינים, לשם הוא נבחר, ושם הוא מאושר וחוזר עם עיניים בורקות. כך שאפשר להסביר לה שעוד יהיו המון הזדמנויות לתת ביטוי לכשרונות המיוחדים שלה ולחוכמה שלה, שאותה את רואה כל יום (ותמני בפניה את הדברים שבהם היא חזקה).
 

דש1דש

New member
אבל זה לא מה שהם מחפשים השנה

כי אז את נותנת לה את המחשבה שאולי בשנה הבאה היא כן תתאים.....
 
בשנה הבאה לא יהיו עוד מבחני מחוננים. הם

מתקיימים רק בכיתה ב' ובזה מסתיים העניין. אין התמודדות נוספת עם העניין. כך שמבחינתה יש לה כישורים מעולים - ואני מאמינה שכך המצב, שהיא נבונה ומוכשרת - ועכשיו רק צריך למצוא את החוג שייתן לה לבטא את כישוריה ויגרום לה להרגיש חכמה ומיוחדת. ואת זה אני בטוחה שתצליחי למצוא לה בסביבה.
 

דש1דש

New member
קודם כל זה לא נכון

אפשר לערער ולגשת בשנה שאחרי, עד כמה שאני יודעת. חוץ מזה את צריכה שתאשים אותך שבגלל שנולדה בשנה הזו ולא בזו שאחריה היא נכשלה? שתמיד תחיה בהרגשה שהתזמון של הבחינה הוא שדפק אותה? אני מעדיפה לקיחת אחריות.... את מקסימה, חכמה, נהדרת אבל לא מתאימה לתכנית הזו. יש עוד אין ספור נושאים שבהם תצטייני, לא בזו. לא עניין של תזמון אלא של עובדה.
 

viviane11

New member
עד שאני כותבת את השורות הנ"ל בטוחה שחבצלת כבר

בסדר. אצלי סיפור דומה אבל לא בדיוק. לגבי הגדולה את יודעת, הקטנה לא עברה שלב ב' עם כל ההשלכות לכך ( בתי ספר שונים, תוכניות העשרה שונות...) לקטנה היה קושי רב עם בכי והכל: אחותה כן והיא לא... ויחד עם זה אחרי כמה שעות של בכי היא נרגעה ונגמר.... בטוחה שחבצלת נהדרת , וכבר התגברה. אצלנו בנוסף לתוכנית איילת (העשרה אחה"צ למצטיינים=אלה שעברו שלב א ולא ב) בית הספר נותן העשרה 3 פעמים בשבוע בין 13:30 - 15:00 לילדים מוכשרים (יש שם כאלה שלא עברו שלב א ניראה לי). תוכנית אמירים זה נקרא. תבדקי עם בית הספר. בכל מקרה מדובר בשנה הבאה.(כיתות ג)
 
למעלה