דבריך נכונים
אבל בסופו של דבר השאלה גם באיזו רמה התלמיד. אם מדובר בתלמיד מתחיל או מתחיל-מתקדם צורת הלימוד היא ה-כ-ל!
כמובן גם מה הרמה שלך בתור מורה ומה ההשכלה שלך אבל זה באמת פחות רלוונטי ומה שנשאר זה אתה. ואיך אתה מלמד ומה. וכאן גם יש את העניין שאתה זה שמכתיב את הכיוון וגם מנסה לקלוע לטעם של התלמיד, במידה ואין לו העדפות ספציפיות. אם יש העדפות זה הכי פשוט ונחמד בתור מורה. וגם הוא לומד מה שהוא הכי נהנה ממנו.
הכי חשוב שהתלמיד יהנה זו הרי המטרה. וגם אם לתלמיד יש העדפה ספציפית זה תמיד נחמד לחשוף אותו לסגנונות מוזיקליים שהוא לא מכיר עדיין ואם הוא אהב והמשיך בהם, מה טוב.
כשאין לך ספק מה אתה רוצה ללמוד ואתה זה שמכוון זו כבר רמת מודעות גבוהה מאוד לדעתי ואז גם אין בעיה לשלם בשביל זה 180 ש"ח לשעה, במידה ותקבל בדיוק מה שאתה רוצה. רק נגנים מתקדמים מאוד נמצאים שם לדעתי. או מאוד סגורים על עצמם, ולהגיע לשם לוקח הרבה זמן.
ד"א מה שעבר לי בראש כשכתבתי לשגיא לגבי השיעור הראשון חינם זה (ואין לי כוונה ספציפית כלפיך, שגיא, כך אני מסתכל על זה בכלליות)
מי שפועל כך, שיעור ראשון חינם יכולות להיות לזה מבחינתי כמה סיבות. או פשוט למשוך את התלמיד שיגיע לשיעור כי זה חינם (חינם! בישראל! מי שמע דבר כזה?
) אבל תלמיד כזה יכול מאוד להיות שלא ימשיך, ורק הקטע של החינם הלהיב אותו (או את ההורים שלו.. במידה ולא הוא זה שמשלם) גם יש בזה משהו שמפריע לי בקטע של מי שכותב דבר כזה כ"כ בטוח ביכולות שלו בתור מורה שכאילו הוא אומר "אני עד כדי כך בטוח בעצמי ויכולות הלימוד שלא איכפת להפסיד על השיעור הראשון, זה ברור שתישאר!"
זו צורה אחת של הסתכלות (שלי)
מכל בחינה שהיא זה פשוט מיותר. מי שרציני ורוצה ללמוד השיעור הראשון חינם לא אמור להזיז לו יותר מידי. וגם כמו שכתבתי קודם, זה פשוט זילות כלפי המורה. ומעבר לזה, מה מורה מראה על עצמו אם לא איכפת לו לתת שיעור בחינם? (זו הצורה השנייה של הסתכלות)