טוב אז שאלת מורה "נואשת"..

ran 15

New member
טוב אז שאלת מורה "נואשת"..

מישהו מכיר מורה טוב, שידע לקדם תיאוריה בצורה נכונה , יביא תרגילי טכניקה ויידע לנתב את הלימוד לכיוון התלמיד
והג'אנר שלו ולא דרך ג'אז \קלאסי מקובע, הייתי שמח להצעות למורים באיזור נהריה - מושבים ליד - אפשר אפילו קריות.

תודה
 

ran 15

New member
אף אחד לא מכיר

מורה איכותי באיזור נהריה-קריות ? (או מושבים ליד נהריה)
 

horsie

New member
אני מלמד בביאליק

אתה מוזמן להתקשר ולקבוע מפגש היכרות חינם
לראות אם מתאים לך

0547505816
 

MetalicBluz

New member
אף פעם לא הבנתי

את הקטע של שיעור ראשון חינם. מה ההבדל בין השיעור הראשון
לשאר השיעורים. לכל מורה יש צורת לימוד משלו.
אם התלמיד אהב ונראה לו שווה להמשיך, מה טוב! אם לא, שלא ימשיך.
מה הרעיון אבל בלעשות את השיעור בחינם? זה זילות לדעתי. כלפי המורה.
 

Quitty

New member
וזו בדיוק הסיבה.

זו התייחסות לתלמידים שלך כאל צרכנים ולא כאל תלמידים, אבל זו התייחסות נכונה, לדעתי.

כנגנים, הרוב המכריע של המורים היום קורצו מאותו החומר. אם זו לא כתת אומן וכולנו ברי תחליף -
אז ההבדל המהותי האחרון שנשאר הוא שיטת הלימוד והיות ואי אפשר להסביר דבר כזה דרך הטלפון...
 

MetalicBluz

New member
אממ

סוג של.. תלוי. אני מלמד במתנס'"ים שם זה בעצם זה חוג גיטרה לתלמידים אבל לאו דוקא בהכרח שהם בחרו (לפחות בהתחלה) אז יש שם כל מיני סוגים של תלמידים. כמה בודדים שאני שואל את עצמי למה לעזאזל הם עדיין ממשיכים להגיע לשיעורים חח הם פשוט... על הפרצוף. לא מתאמנים בבית. כלום. למזלי יש כמה בודדים כאלו
כמובן בשיעורים שאני מלמד בצורה פרטית, כאלו שהגיעו אלי בדרך זו או אחרת שם הסיפור שונה לגמרי.
תלמיד שאוהב את זה וזה ברור לי שהוא נדבק בחיידק ;) בשביל אחד כזה אני אפעל מעל ומעבר. היום לדוגמא עשיתי שיעור פרטי לאחד התלמידים הראשונים שלי. כשרק התחלתי לעשות שיעורים פרטיים, שיעור של שעתיים, שילם על שעתיים. כמעט שלוש שעות הייתי אצלו. איך? אין לי מושג, הזמן עף. שנינו נהנינו כנראה. תלמיד מוכשר בטירוף. שמיעה מוזיקלית נדירה.

מלכתחילה הגבתי לשגיא כי תמיד היה לי אנטי נגד זה.
מה שלא הבנתי אבל מדבריך, מה ז"א "הרוב המכריע של המורים היום קורצו מאותו החומר"?
וכמובן שצורת הלימוד שונה לגמרי ממורה למורה.
 

Quitty

New member
מה אתה מלמד

שלדעתך horsie לא מלמד? או אני? או כל אחד אחר?
כמובן שיש דקויות וסגנונות אבל באמת, עם היד על הלב, כמה אנחנו שונים, כמורים, למעט שיטת הלימוד?

שילמתי בזמנו 180 ש"ח לשעה עבור מורה מסויים, כאן בארץ. לא היה לי ספק לגבי מה רציתי ללמוד ממנו כשפניתי אליו ולכן שיטת הלימוד לא היתה רלוונטית עד כדי כך.

יש נגנים שמנגנים אחרת. אם יש להם טכניקה או גישה חריגה, הם מעבירים כתות אומן - אבל עד לשם, אני חושב שמי שצריך להכתיב את כוון ההתקדמות של התלמיד הוא התלמיד ולא המורה - אני מלמד מה שאני חושב שהתלמידים שלי רוצים ללמוד והתפקיד שלי כנגן שמלמד נגינה הוא להתמקצע בכל התחומים הללו.
 

MetalicBluz

New member
דבריך נכונים

אבל בסופו של דבר השאלה גם באיזו רמה התלמיד. אם מדובר בתלמיד מתחיל או מתחיל-מתקדם צורת הלימוד היא ה-כ-ל!

כמובן גם מה הרמה שלך בתור מורה ומה ההשכלה שלך אבל זה באמת פחות רלוונטי ומה שנשאר זה אתה. ואיך אתה מלמד ומה. וכאן גם יש את העניין שאתה זה שמכתיב את הכיוון וגם מנסה לקלוע לטעם של התלמיד, במידה ואין לו העדפות ספציפיות. אם יש העדפות זה הכי פשוט ונחמד בתור מורה. וגם הוא לומד מה שהוא הכי נהנה ממנו.
הכי חשוב שהתלמיד יהנה זו הרי המטרה. וגם אם לתלמיד יש העדפה ספציפית זה תמיד נחמד לחשוף אותו לסגנונות מוזיקליים שהוא לא מכיר עדיין ואם הוא אהב והמשיך בהם, מה טוב.

כשאין לך ספק מה אתה רוצה ללמוד ואתה זה שמכוון זו כבר רמת מודעות גבוהה מאוד לדעתי ואז גם אין בעיה לשלם בשביל זה 180 ש"ח לשעה, במידה ותקבל בדיוק מה שאתה רוצה. רק נגנים מתקדמים מאוד נמצאים שם לדעתי. או מאוד סגורים על עצמם, ולהגיע לשם לוקח הרבה זמן.

ד"א מה שעבר לי בראש כשכתבתי לשגיא לגבי השיעור הראשון חינם זה (ואין לי כוונה ספציפית כלפיך, שגיא, כך אני מסתכל על זה בכלליות)
מי שפועל כך, שיעור ראשון חינם יכולות להיות לזה מבחינתי כמה סיבות. או פשוט למשוך את התלמיד שיגיע לשיעור כי זה חינם (חינם! בישראל! מי שמע דבר כזה?
) אבל תלמיד כזה יכול מאוד להיות שלא ימשיך, ורק הקטע של החינם הלהיב אותו (או את ההורים שלו.. במידה ולא הוא זה שמשלם) גם יש בזה משהו שמפריע לי בקטע של מי שכותב דבר כזה כ"כ בטוח ביכולות שלו בתור מורה שכאילו הוא אומר "אני עד כדי כך בטוח בעצמי ויכולות הלימוד שלא איכפת להפסיד על השיעור הראשון, זה ברור שתישאר!"
זו צורה אחת של הסתכלות (שלי)

מכל בחינה שהיא זה פשוט מיותר. מי שרציני ורוצה ללמוד השיעור הראשון חינם לא אמור להזיז לו יותר מידי. וגם כמו שכתבתי קודם, זה פשוט זילות כלפי המורה. ומעבר לזה, מה מורה מראה על עצמו אם לא איכפת לו לתת שיעור בחינם? (זו הצורה השנייה של הסתכלות)
 

Quitty

New member
כל הפואנטה בפסקה הראשונה שלך.

אם כל מה שמבדיל ביני לבין מורה אחר הוא שיטת הלימוד, איך אני יכול לצפות, כמורה, שמישהו ישכור את שירותי בלי לדעת מה הם?

בעיני, שיעור ראשון חינם מבהיר שהמטרה שלי היא לעבוד עם התלמיד, ולא לצפות שהתלמיד יעבוד איתי.
גם בהמשך, זה אמנם קורה - אבל אני מאד משתדל שתלמידים צעירים, למשל, לא יצאו מבואסים משיעורים, גם אם השיעור עצמו היה מתסכל.
כן, זו זילות - אבל לימוד של ילדים הוא קודם כל של ילדים ורק אחר כך לימוד, מנסיוני.
אני כן מודה שזה רלוונטי יותר לתלמידים צעירים.
 

byrdparis

New member
מסכים עם הגישה שלך.

הייתה תקופה שגם אני הייתי מציע "מפגש ראשון בחינם"
ולא סתם הייתי קורא לזה מפגש ולא שיעור.. מכיוון שההכרות הראשונה הייתה יותר תאום ציפיות ובחינה (כמו בספארי) של המתמודדים. שלי איתו והוא איתי.
ד"א הגישה הזו הצליחה מכיוון שכך אף אחד "לא הסתכן" ופשוט בא.. אני הייתי משתדל שהאימפקט הראשוני יהיה חיובי במיוחד אם התלמיד מצא חן בעיני וכך זה המשיך הלאה.

מבחינתי זו הייתה שליחות מהולה בפרנסה, אז יש לעניין זווית פיננסית עסקית ומצד שני אני יכול לבחור את מי ללמד ואת מי לא מבלי להיות מחוייב כי "שילמו" לי.
 

deathOrat

New member
ו
שיעור ראשון הוא אכן תיאום ציפיות

ולעיתים רחוקות יוצאים בשיעור ראשון עם תרגילים אמיתיים הבייתה, לי בזמנו כשהלכתי למורים לא הפריע, לא כי אני קוטף כסף מאיזה עץ, אני עובד קשה כמו כולם אבל זה הזמן של המורה שבאותו זמן הוא יכל לקבוע עם אחד התלמידים שלו שיעור נוסף, יכל להתאמן או סתם לצפות בטלויזיה, ישנו יושר שחייב להתקיים בין נותן שירות למקבל שירות מהרגע הראשון אחרת ישנו שלב שאדם ירגיש מנוצל או לא בנוח
 

deathOrat

New member
מממ לא יודע לגבי זה, אני חושב שהתלמיד והמורה

צריכים להחליט ביחד,
המורה לא צריך לכפות על התלמיד שום דבר אבל אתה מסכים איתי אני מקווה שיש דברים שהם דיי חובה לדעת, למזלי הרב המורה שהיה לי היה מדהים מכל בחינה, ואחד הדברים זה שהוא נתן לי טעימה מכל סגנון אפשרי תוך כדי התמקדות על דברים מסויימים שעניינו אותי (מוזיקה קלאסית, מטאל וג'אז) אבל להתנסות בריגיי,פאנק, קאנטרי וכו' נתן לי המון, במיוחד את היסודות שנתנו לי אח"כ להתנסות בסגנונות האלה לבד וזה משהו שהרבה תלמידים שוכחים,
המורה לא עושה את העבודה לתלמיד, התלמיד צריך להתאמן והתלמיד צריך להוציא משמיעה ולחקור דברים אבל ללא ספק יד מנחה חייבת שתהיה שם, לתרגל תרגילי קצב זה היה שיעמום לאללה ואיזה תלמיד אתם מכירים שיבחר מרצונו לעשות את זה אבל האם יש סוג מוזיקה שתרגול קצב לא עוזר בה? לכן יש דברים שדווקא למורה צריך שיהיה איזה say בעניין...
 

pril

New member
לא רואה בזה בעיה. זה יתרון.

מעבר לעובדה שלרוב קהל היעד כנראה אין עודפי כסף, לשלם על שיעור ממישהו שאתה לא מכיר זה קנית חתול בשק. אין ספסיפיקציות. אתה לא יודע מה אתה מקבל עד שאתה משלם. אפילו ייתכן שלא תקבל כלום.

אז במקום שהלקוח הפוטנציאלי ישקיע זמן בלנסות לברר פרטים, ויתלבט, הוא יכול ישר לנסות. אם המורה בטוח ביכולות שלו, יכול להיות שזו החלטה נכונה כלכלית גם לו.
 

MetalicBluz

New member
אני, וכמו שכבר כתבתי

רואה דוקא את הצד השני, לקבל תלמיד זה כמו חתול בשק :)
אבל זה כנראה נכתב מהניסיון שלי בלימוד דרך מתנס"ים. מי שמגיע אליך בצורה פרטית שם זה באמת שונה..
אבל החינם לגמרי עדיין מפריע לי. מילא היה כותב חצי מחיר לשיעור ראשון אבל לרדת ל-0? כאן הבעיה שלי.
מבחינת התלמיד כמובן זה מעולה
אבל בחיים שלי לא שמעתי על מורה שמכבד את עצמו ונותן שיעור ראשון חינם. אפילו אם התלמיד לא יחשוב כך זה מבחינתי עדיין שם.
אם המורה בטוח ביכולות שלו, מעולה. אבל את היכולות האלה התלמיד יגלה גם אם ישלם על השיעור הראשון.
בסופו של דבר זה עניין של המורה. שיעשה רק מה בא לו!
רק העלתי כמה נקודות למחשבה אבל אם הוא רואה לטווח ארוך שזה מביא לו תלמידים יותר מאשר אם נגיד, יגיד שיעור ראשון מחיר רגיל או חצי מחיר אז בכיף :)
 

MetalicBluz

New member
וואו הכתיבה שלי נוראית


כמה פעמים אני כותב "אבל". והפיסוק, והנקודות. אני שם. יותר. מידי. נקודות.
מבטיח להשתפר..
 

MetalicBluz

New member
אני דורש וועדת חקירה לוועדת חקירה שלך!!

זה תמיד מה שקורה כאן בארץ בסופו של דבר, לא?
 

pril

New member
לא יודע, אבל הצחיקה אותי איזה כתבה...

של מישהו שהציע (דרש?) וועדת חקירה על תוצאות הישראלים באולימפיאדה, או משהו כזה.
 
למעלה