טוב, אם יש פורום אז אפשר לשאול.....

טוב, אם יש פורום אז אפשר לשאול.....

מה ההבדל בין MP3 ל MP4 ל WMA? מה זו הסיומת RAR? איזה נגן MP3 כדאי לקנות? נניח ב 400-500 ש"ח אפשר לקבל מכשיר מוצלח? מה חשוב לדעת לפני שקונים?
 

weird dust

New member
שאלות מצויינות

mp4 הוא לא ממש קובץ ששמעתי שעובדים איתו. mp3 - זהו קובץ דחיסת סאוונד, על ידי הורדה של צלילים מסויימים שאתה כאדם לא שומע התוכנה מקטינה את גודל הקובץ בצורה מאוד משמעותית. הבעיה בעיניין זה שאיכות השיר החדש ירודה מן איכות המקור (עיין ערך התקליטור או התקליט). RAR - זוהי סיומת של קובץ דחיסה, זוהי אינה מוזיקה. היא נפתחת על ידי תוכנות כמו: Winrar או winace נגנים במחיר 500 שקל בערך? בעיקרון יש את הנגנים הזולים מהמזרח. הם לא שווים הרבה בסופו של עיניין אבל יכול להיות שזה מה שאתה צריך. איכות הקול שלהם טוב, אך יש יותר טובים. זמן הבטריה שלהם סביר ואין להם אמא ואבא, כמו טלביזיות שחברות מייבאות מהמזרח ופשוט דופקים עליהם סתם שם. אני לא ההיתי הולך על פחות מ512 מגה בייט. בקיצור ניתן או להשקיע עוד כמה מאות שקלים ולקנות חברה בעלת שם, או לקנות נגנים שולים יותר אשר יכול להיות ויספיקו לצרכיך. (הוספתי קישורים, הראשון עובד בערך בתקציב שלך, ה2 הנוספים כבר יותר יקרים אבל שייכים לחברות ידעות (הנגן של אפל הוא ללא מסך!)
 

Tnid

New member
לגבי mp4

mp4 הוא אכן פורמט בשימוש... הוא בעצם הפורמט של האודיו בשימוש של קובץ הוידאו mpeg 4... עוד סיומות לאותו קובץ: m4a ו aac כאשר aac הוא הוא איך שאפל בדרך כלל קוראים לקובץ הזה. היתרונות שלו הם שבbit rate נמוך יש לו איכות קול ששווה לbit rate גבוה יותר בפורמט mp3... נהוג להשוות שaac 96kbs הוא שווה ערך ל mp3 128kbs, כאשר אנשים אשר יש להם רגישות גבוהה לאיכות הצליל, יגידו לך שיש גם הבדל בגוון של הצליל מעבר לאיכות/פירוט של הצליל. עוד יתרון ל aac הוא שהוא מאפשר ניהול רשיונות, כלומר שאם אתה קונה מוסיקה דרך האנטרנט בקבצי aac אז יש עליהם הגבלות...(כמו על כמה נגנים ומחשבים הם עובדים וכו'...)
 
למעלה