טור דה פראנס - שבוע שלישי

קטע 15 - 202.5 ק"מ אל קארקאסון עטורת החומה. קטע מעבר נוסף עם עליות וירידות בלתי פוסקות למרות שרק שתיים מהן מדורגות. שוב קטע לבריחה. אחרי הניצחון הנפלא אתמול של מתיוס והמאבקים בתוך הבריחה גם אחרי שהתגבשה, קשה להתייחס אל קטעי המעבר כ"קטעים משעממים". גם היום צפויים מאבקים קשים כדי להיכנס לקבוצת הבריחה וצריך לזכור שבכל יום הרוכבים עייפים יותר.
חום רב מאוד במהלך הקטע ורוח צד בינונית לאורך רוב הקטע. לדעתי קבוצות הדרוג הכללי צריכות להזהר בעיקר מהקטע שלפני העליה לספרינט הביניים בעיר רוול. יש שם קטע מישורי וחשוף על כביש צר.
 
קטע 16 - אל הפירנאים. 178.56 ק"מ בחום עם רוח מזרחית בינונית שהיא רוח גב במחצית הראשונה של הקטע ורוח פנים בירידה המסיימת ועד לנקודת הסיום בעיר פואה. שני המכשולים הגדולים בדרך הן שתי עליות ארוכות וקשות בדרגה 1 שנמצאות בשליש האחרון של המסלול. זו שהיא בעלת שיפועים קשים במיוחד היא האחרונה וממנה ירידה ארוכה ומפותלת לנקודת הסיום. אין ספק שתהיינה בעליה התקפות ויש לקוות שאיכות האספלט בירידה שאחריה היא משופרת ושלא תהיינה תאונות ברכיבה על הקצה שבוודאי תתרחש שם.
הגענו לשלב במרוץ שבו יש שני תרחישים: א - דו קרב וינגגרד מול פוגצ'ר כששניהם די מבודדים כפי שהיה בקטע האחרון בעליה לסיום במנד. ב- התקפה של אינאוס שיש להם עדיין שני רוכבים בטווח של איום על הפודיום ואז זה יכול לקחת את המרוץ לסוג של כאוס.
 
נערך לאחרונה ב:
איזו שמחה - ניצחון נוסף בטור דה פראנס והפעם לא אחרי ניצחון בספרינט בפוטופיניש, אלא אחרי ניצחון בבריחת יחיד כמעט 40 ק"מ, כולל ניהול מושלם של הקבוצה בבריחה.
סילבן אדמס והמנהלים הספורטיביים סותמים את הפה לכל המבקרים. א - ניצחון ראשון עם סיימון קלארק המבוגר שהיה חסר חוזה ולוקט על ידי הקבוצה שזכתה לביקורת על צירוף חבר נוסף למחלקה הגריאטרית. ב - הקבוצה שחרתה על דיגלה שיתוף רוכבים ישראלים וקנדים גם אם אין לכך תמיד הצדקה ספורטיבית ב-100 אחוז, זכתה לניצחון גדול עם הוגו הול הקנדי. הול כבר הראה את עצמו כשסיים שלישי בבריחה בקטע 13 כשנוצח על ידי מדס פדרסן בספרינט, נראה אולי לחלק מהפרשנים כרוכב אפור שמנצח לפעמים באליפות הנג"ש הלאומית, אבל מי שעוקב אחרי התוצאות שלו במרוצים רואה רוכב בעל יכולת טיפוס לא רעה בכלל שבמקרים רבים מסיים בשליש העליון של המרוץ. כלומר, רוכב יציב מאוד ובעל יכולות מגוונות. הן אף פעם לא מספיק טובות כדי להביא לניצחון, אבל כשהכוכבים מסתדרים במקום אז היכולת קיימת.
לצער הקבוצה פוגלסנג פרש בגלל פציעה מנפילה, אבל לעומתו פרום ממשיך במגמת השיפור והיום סיים כ-2:45 דקות אחרי חבורת המובילים, יחד עם לוצנקו ואנריק מאס ולפני רומן ברדה.
עוד נושא שהמבקרים אוכלים עכשיו את הכובע הוא התנהלות יומבו-ויסמה. אחרי שבירת פוגצ'ר שהייתה פעולה קבוצתית מעולה, שמענו היום את פוגצ'ר עונה לשאלה מדוע לא תקף בעליה האחרונה? (גם קונטדור הביע על כך ביקורת מרומזת ונראה שיש לו הרבה ביקורת על ההחלטות הטקטיות של פוגצ'ר) הוא ענה כי ראה שספ קוס חזק מאוד בעליה וידע שיש מקדימה את ווט ון ארט, כך שאין מה לבזבז הרבה כוח על התקפה שלא נראה שתצליח (וזאת לאחר שתקף מספר פעמים בעליה המוקדמת (בניגוד לדעת קונטדור). זה מראה שווט ון ארט הפך לנשק הסודי של הקבוצה. הוא יוצא די בקלות לבריחות, בגלל הספרינט והנג"ש האימתנים שלו, משתדל לא לעבוד יותר מדי חזק, לוקח את ספרינט הביניים ואז הוא נמצא בעתודה לעזור לווינגגרד. גם רוכב כמו פוגצ'ר יודע שאם יתקוף ויפתח פער של 20 שניות על וינגגרד וגם אם יחבור למקנולטי שהיה בבריחה, מספיק 5 ק"מ של נג"ש לוון ארט עם וינגגרד על הגלגל שלו כדי לסגור את הפער הזה.
 
איזו שמחה - ניצחון נוסף בטור דה פראנס והפעם לא אחרי ניצחון בספרינט בפוטופיניש, אלא אחרי ניצחון בבריחת יחיד כמעט 40 ק"מ, כולל ניהול מושלם של הקבוצה בבריחה.
סילבן אדמס והמנהלים הספורטיביים סותמים את הפה לכל המבקרים. א - ניצחון ראשון עם סיימון קלארק המבוגר שהיה חסר חוזה ולוקט על ידי הקבוצה שזכתה לביקורת על צירוף חבר נוסף למחלקה הגריאטרית. ב - הקבוצה שחרתה על דיגלה שיתוף רוכבים ישראלים וקנדים גם אם אין לכך תמיד הצדקה ספורטיבית ב-100 אחוז, זכתה לניצחון גדול עם הוגו הול הקנדי. הול כבר הראה את עצמו כשסיים שלישי בבריחה בקטע 13 כשנוצח על ידי מדס פדרסן בספרינט, נראה אולי לחלק מהפרשנים כרוכב אפור שמנצח לפעמים באליפות הנג"ש הלאומית, אבל מי שעוקב אחרי התוצאות שלו במרוצים רואה רוכב בעל יכולת טיפוס לא רעה בכלל שבמקרים רבים מסיים בשליש העליון של המרוץ. כלומר, רוכב יציב מאוד ובעל יכולות מגוונות. הן אף פעם לא מספיק טובות כדי להביא לניצחון, אבל כשהכוכבים מסתדרים במקום אז היכולת קיימת.
לצער הקבוצה פוגלסנג פרש בגלל פציעה מנפילה, אבל לעומתו פרום ממשיך במגמת השיפור והיום סיים כ-2:45 דקות אחרי חבורת המובילים, יחד עם לוצנקו ואנריק מאס ולפני רומן ברדה.
עוד נושא שהמבקרים אוכלים עכשיו את הכובע הוא התנהלות יומבו-ויסמה. אחרי שבירת פוגצ'ר שהייתה פעולה קבוצתית מעולה, שמענו היום את פוגצ'ר עונה לשאלה מדוע לא תקף בעליה האחרונה? (גם קונטדור הביע על כך ביקורת מרומזת ונראה שיש לו הרבה ביקורת על ההחלטות הטקטיות של פוגצ'ר) הוא ענה כי ראה שספ קוס חזק מאוד בעליה וידע שיש מקדימה את ווט ון ארט, כך שאין מה לבזבז הרבה כוח על התקפה שלא נראה שתצליח (וזאת לאחר שתקף מספר פעמים בעליה המוקדמת (בניגוד לדעת קונטדור). זה מראה שווט ון ארט הפך לנשק הסודי של הקבוצה. הוא יוצא די בקלות לבריחות, בגלל הספרינט והנג"ש האימתנים שלו, משתדל לא לעבוד יותר מדי חזק, לוקח את ספרינט הביניים ואז הוא נמצא בעתודה לעזור לווינגגרד. גם רוכב כמו פוגצ'ר יודע שאם יתקוף ויפתח פער של 20 שניות על וינגגרד וגם אם יחבור למקנולטי שהיה בבריחה, מספיק 5 ק"מ של נג"ש לוון ארט עם וינגגרד על הגלגל שלו כדי לסגור את הפער הזה.
ראיון של אתר קניידיאן סייקליסט עם סטיב באואר, הקנדי הקודם שניצח קטע בטור ב-1988 ושהוא גם מנהל ספורטיבי של ישראל פרמיירטק במרוץ.
 

elsanto

Member
קונטדור קטע 16 וולטה 12
והפועל שחסר דני מורינו שהתאבד על נצחון בקטע 15 למיטב זכרוני.
ובכן יומבו התנהלה היום נכון יותר.
אבל התקפה תגיע...
 
קטע 17 - קטע דחוס בפירנאים. 130 ק'"מ הכוללים 4 עליות ארוכות כולל סיום בפסגה. למעשה העליות הנ"ל הן ב-80 הק"מ האחרונים של הקטע. התוואי בעמקים שבין הטיפוסים הוא יחסית מצומצם. רק בין הירידה השנייה והעליה השלישית יש רכיבה בעמק של כ-10 ק"מ וזה קצת רחוק מדי לדעתי מהסיום כדי ליצור שם מהלך מכריע. נקודה נוספת שמעניינת היא החצי ק"מ האחרון בעלייה הלפני אחרונה, שהוא תלול מאוד ועשוי להוות כר להתקפות.
מזג האוויר יורד אל 28 מעלות בעמקים. קצת יותר נורמלי.
רוכבי דרוג כללי:
וינגגרד - ימשיך במתכונת שהייתה עד עכשיו. רכיבה הגנתית ונסיון לשלוח רוכב קדימה (עדיפות לוון ארט) לתמיכה בעמקים.
פוגצ'ר - מרק סולר יצא מהמרוץ לאחר שסבל אתמול והגיע מעבר למגבלת הזמן. מקטין עוד יותר את האפשרויות של פוגצ'ר. להערכתי, ינסה לתקוף בשפיץ שציינתי בסוף העליה הלפני אחרונה.
תומאס - רכיבה הגנתית וצמצום נזקים. מסתפק במקום על הפודיום. אינאוס ינסו לשלוח שוב את פידקוק לבריחה במטרה לניצחון בקטע היום ו/או מחר ואם לא יילך אז גם לתמיכה בתומאס.
קינטנה - לא יתקוף מרחוק היום. ינסה להצמד למובילים. המלחמה שלו היא עם תומאס על מקום בפודיום.
מאס, ברדה ושאר החבר'ה ינסו אולי להיכנס לבריחה כמו שוולאסוב עשה אתמול. יכול קצת להכניס פלפל לקטע.
הימור שלי: כיוון שפוגצ'ר חייב לתקוף, הפעם יגיעו רוכבי הדרוג הכללי להתמודד על הניצחון בקטע. מנצח פוגצ'ר - אך וינגגרד דבוק אליו.
 

elsanto

Member
נראה צפי לקטע עצבני .
פרום מעריך יצא שוב לבריחה וכנל פידקוק.
מהמר על ניצחון נוסף לפידקוק .
לספ.קוס יש תפקיד חשוב היום לתמיכה בווינוגראד .
פוגצר חייב לתקוף הבעיה מבחינתו היא שיתופי פעולה אין לו שותפים .לבריחה כולם נכדו ...
 
קטע 18 - טיפוס אל אתר הסקי אוטקם. מסלול של 143 ק"מ עם שלוש עליות אימתניות באורכן. שליש ראשון של המסלול במגמה מישורית. עליה של 17 ק"מ אל קול ד'אוביסק (קט' HC) ירידה ארוכה יותר ומיד עליה של 10 ק"מ לקול דה ספנדלה (קט' 1). שוב ירידה קצת ארוכה יותר מהעליה ומיד התחלת עליה לסיום באוטקם. עליה של 13.5 ק"מ (קט' HC).
החום חוזר לפגוע ברוכבים עם 31-35 מעלות בעמקים.
אתמול העריך אחד הפרשנים ביורוספורט שהמאמצים בקטעים הקודמים נותנים את אותותיהם גם ברוכבי יומבו-ויסמה כמו קוס וון ארט. להערכתי, זה לא שפוגצ'ר נחלש בטור הזה אלא שווינגגרד התחזק. אם נבדוק מה היה לפני שנה בדיוק במצב שאנו נמצאים בו (קטע 17 אחרי קטע הררי בפירנאים ולפני קטע הררי אחרון בפירנאים) https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2021/stage-17-gc נראה פערי זמן די דומים למה שאנו רואים היום. רק שווינגגרד, שגם אז זינק כסגן של רוגליץ' שפרש, השתפר מאוד. כמובן, בסיוע קבוצתו שהיה לה חלק מכריע בשבירת פוגצ'ר בקטע באלפים.
אני מעריך שגם היום נראה דו קרב על מורדות האוטקם בין פוגצ'ר ווינגגרד. לפוגצ'ר אין ברירה והוא חייב לנסות לתקוף כבר מיחסית מוקדם בעליה, כדי להצליח לסגור פער משמעותי. נכון ששני ק"מ לקראת הסיום השטוח יחסית בעליה יש שיפועים גבוהים שמשחקים (תאורטית) לטובת פוגצ'ר. אבל זה לא יספיק לו. הוא צריך לנסות לתקוף כבר 5-6 ק"מ לסיום שגם שם יש שיפועים חדים. אם יצליח לפתוח שם פער יש לו סיכוי לעשות משהו משמעותי.
ההימור שלי: פוגצ'ר מנסה לתקוף מספר פעמים ונכשל. וינגגורד מנצל זאת לטובתו בסיום ומנצח בקטע (לא מעריך שבריחה של בני תמותה תצליח לשרוד).
 

elsanto

Member
ספ קוס וואן אארט נשברו אתמול.
מקנולטי שיחק אתמול תפקיד מכריע.
אם פוגצר מצליח לבודד את וינוגראד הסיכויים לטובתו .

ואן אארט בקטע כזה לא יהיה שחגן משמעותי ולכן פוגצר צריך לתקוף די מרחוק .
אני מעריך גם התקפה שתחל 40 עד 60 קמ לסיום .
יומבו חייבת לדאוג לסיוע משמעותי מלפנים כדי למנוע מהלך גזה אך אין לה כלים מתאימים .
להבנתי הכל פתוח ,אך המומנטום אצל פוגצר .
 
הפתעה מוחלטת .
בסוף, כל אבני הדומינו הסתדרו ליומבו והם יצאו גדולים, אבל קשה לי להבין את הטקטיקה הקטנה אצלם. למה קוס ווינגגרד צריכים לרכוב מקדימה ופוגצ'ר מאחוריהם. זה צריך להיות הפוך: פוגצ'ר מקדימה והם מאחור. המוביל במרוץ צריך לשבת על היריב שרוצה להורידו מכסאו ולא ההיפך. בצורה כזו גם היה סיכוי גבוה יותר לוון ארט לנצח בקטע, כי הרי יומבו לא ידעו מראש שפוגצ'ר ישבר. אם היו נותנים לפוגצ'ר לרכוב מקדימה והיה מאיט וכל דבוקת תומאס הייתה חוזרת אליהם, ון ארט היה מנצח בקטע ווינגרגרד היה נשאר עם קוס לעזור לו.
 
קטע 19 - יציאה למישור ולגבעות. 188 ק"מ. טוויטר של יומבו-ויסמה מפרסם תחזית מזג אוויר ועושה סקר בין הגולשים האם יתפתחו היום אשלונים במרוץ. מתוך 778 גולשים, 76% אחוז אמרו שיתפתחו. 24 % כולל אותי אמרו שלא יהיו. היחידים שגם יכולים וגם רוצים לעשות זאת הם קוויקסטפ עבור יקובסן. ליומבו יש מספיק פער על פוגצ'ר וחבל סתם לעבוד קשה ולבלגן את מה שמסודר. הסיום בעיר קאור נראה במגמת עליה. אם כיילב יואן שרד את כל הטור - ניתן לו את הניצחון היום.
 
קטע 20 - מבחן זמן של 40 ק"מ. מזג האוויר משתפר וצפויות 26 מעלות. רוח צפונית בינונית/חלשה תהווה רוח צד ברוב המסלול. המסלול מאתגר מהבחינה שיש בו גם מקטעים בינוניים באורכם שהם מישוריים וישרים בחצי הראשון שלו. בחצי השני המסלול הופך למפותל יותר ובסופו שתי עליות לא פשוטות של 1.6 ק"מ ו-1.8 ק"מ אל קו הסיום עיירת העלייה לרגל רוקמדור הנמצאת על צוק גבוה.
בדרוג הכללי המאבקים היחידים שנשארו הם על מקום 5-6-7 בין קינטנה, מיינטנס וולאסוב. כל היתר סגור בהנחה שאף אחד לא יפול על קורונה שהייתה הסכנה המרכזית לפרישה מהטור השנה. אתמול פרש אנריק מאס ממוביסטאר בשל סיבה זו.
מי הנג"שסטים שנשארו לנו חוץ מרוכבי הדרוג הכללי.
איב למפרט (קוויקסטפ) - ניצח בקטע 1 בקופנהגן
ווט ון ארט (יומבו) - תמיד מועמד
פיליפו גאנה (אינאוס) - אלוף העולם
שטפן קינג (גרופמה) - אלוף אירופה
באוקה מולמה (טרק) - העליות בסוף מתאימות לו. כנ"ל דילן טונס (בחריין) ומטאו קטנאו (קוויקסטפ)
בישראל פרמיירטק הציפיה היא מהוגו הול שיעשה תוצאה טובה. מעבר לניצחון הגדול שהשיג בקטע, הול מנפק בכל יום כמעט את התוצאה הטובה ביותר בין רוכבי הקבוצה.
הימור שלי על מנצח: באוקה מולמה. סליחה תיקון - בהינתן גם רוכבי דרוג כללי. מהמר על וינגגרד
 

elsanto

Member
40 קמ מסלול ארוך , אם יחזיקו ביותר מ 50 קמש יכולים לרדת מחמישים דקות.
המבחן הזה יהווה אינדיקציה מאד טובה לכושר,מעניין מה יעשו ברנדון מקנולטי ווט ואן אארט .
 

elsanto

Member
בסיפור נגמר
היתה לי הרגשה כי 50.2 קמש לא תוצאה שתספיק לפיליפו גאנה לנצח , טעיתי ,היא לא הספיקה אפילו לעליה על הפודיום .
ווט לקח , ווינוגראד שני לאחר שרכבאת החלק השני לאט בהרבה מהראשון , התקשה בעליות , פוגאצר שלישי תומאס רביעי ,וגאנה.....
אוי ווי...
 

elsanto

Member
ובכן ברכות ליומבו ווינוגראד על הניצחון סוף סוף בטור אבל...
יותר מאשר למדנו למה יומבו ניצחו למדנו למה הפסידו בפעמיים הקודמות.
הקבוצה השתמשה בהרבה מאד כוח,ומעט מדי שכל...
 
למעלה