טור דה פראנס - שבוע שני

קטע 7 - מפרברי ננסי אל עבר הרי הווז' הנושקים לגבול גרמניה. 176 ק"מ גבעיים עם עליה בסיום של 7 ק"מ בשיפוע של 8.5% כשיש בטיפוס (כך נדמה לי שמעתי את השדרים אומרים אתמול), גם קטע של דרך כורכר. מזג האוויר נאה ולא אמור להוות פקטור.
לכאורה קטע לבריחה שתלך עד הסוף ורוכבי הדרוג הכללי ישחקו את המשחק שלהם בטיפוס לסיום בנפרד. אבל, יש לא מעט רוכבים שסומנו לדרוג הכללי והם נמצאים בפיגור של יותר מ-1.20 דקות מפוגצ'ר ומבחינתם זו הזדמנות להיכנס לבריחה שתוכל לשפר את מצבם ואז כל הקלפים נטרפים מחדש כי הדבוקה לא תאפשר לבריחה כזו לצאת וניכנס שוב ללופ של נסיונות בריחה במשך שעתיים.
הרוכבים הללו כוללים את: גיום מרטן - קופידיס, דמיאנו קארוזו - בחריין, ריגוברטו אוראן - EF, רוגליץ' - יומבו-ויסמה. כולם נמצאים בפיגור של 2-2:30 דקות, שזה פיגור משמעותי בשלב זה של המרוץ.
ספרינט הביניים מצוי בסיום הקטע היותר מישורי של המסלול, אחרי 101 ק"מ. מבחינת הירוקה - כרגע היריב היחיד של ון ארט הוא יקובסון. פיליפסן וסאגאן הרחק מאחור ולא נראה שיש להם סיכוי. ליומבו יש אינטרס לכן שתצא בריחה שתיקח את נק' הספרינט. אם המרוץ יתפתח כך שלא תתגבש בריחה מוקדמת, קוויקסטפ ינסו למשוך זאת עד הספרינט כדי להריץ את יקובסון.
בכללי, אם מדברים על נסיונות לגרום נזק לפוגצ'ר ולעשות לו מלכודת, קטע כזה אינו מתאים ואין מה לבזבז עליו כוחות. דווקא הקטעים המתגלגלים, או קטעים שבהם יש מספר מעברי הרים, אולי בצירוף מזג אוויר בעייתי, הם המועדים לפורענות מבחינת פוגצ'ר וקבוצתו.
 

elsanto

Member
קרוב מאד לספרינט הביניים 80 קמ לסיום נמצאת קבוצה בת 11 בורחים ;
המוביל בה הוא מאקס שאכמאן רוכב קחאסי טוב לני קמנה שיכול לנצח איתו , גוליו ציקונה המטפס היחיד בקבוצה הזו .
הפלוטון נותן חבל קצר כעת שתי דקות פיגור בלבד .
גוליו ציקונה היחיד שחושב על
לערער את.פוגאצר .
קאמנה מוסיף לטורים הרבה צבע.
לא חושב שפוגאצר יתאבד על הצהובה היום אך די משוכנע כי את המירוץ הוא כבר ניצח בדנמרק !
 

elsanto

Member
ברחו לציקונה נשארו 7 רוכבים
למיטב ידיעתי מנולו ארוויטי מטפס את סימון גשקה אני לא מכיר טוב , בורה להבנתי ינסו או לקחת קטע או ינסו להוחת מקפצה לאלכסנדר וולאסוב
שתי אפשרויות עליהן יוחלט בהמשך כעת 30 קמ לסיום קרוב ל 3 דקות פער , מה שלא אומר הרבה כח הטיפוס משנה את כל התמונה ,הקלפים בינתיים קרוב לחזה לפוגאצר יש את מרק סולר למשימות תמיכה בטיפוס , מה מתכננת בורה לעשות נראה בינתיים אם נזכור את נצחונו של הינדלי בג'ירו
בורה כנראה יודעים לעבוד.
 

elsanto

Member
עשרים קמ לסיום היתרון ירד לשתי דקות בחדות.
איכשהו לני קמנה הצליח לזחול עד למטרים האחרונים שם ביצעה בו השלישיה חיסול ממוקד .
סיום הקטע הפך להיות צפוי .
יומבו לוקחת את פרס הטיפשות
האמירויות את הזהב...
 
אני לא סבור שאפשר לבקר את הקבוצות על הפעולות שלהן אתמול. כמו שכתבתי בהודעה לפני הקטע, בקטע מהסוג שהיה אתמול צריך היה לנסות שמובילי הקבוצות יפסידו כמה שפחות זמן לפוגצ'ר. חלק הצליחו בכך יותר: אינאוס, יומבו, מוביסטאר, גרופמה ו-DSM. וחלק פחות: בורה עם ולאסוב, ישראל עם פוגלסאן ועוד קבוצות שנמצאות בתווך. בורה הפסידו מכל הצדדים: גם קמנה הפסיד בסיום בצורה אכזרית וגם שכמן נשרף בבריחה ולא היה יכול לסייע לוולסוב שהתקשה בעליה האחרונה.
ישראל - במקביל לזניחת חלומות הדרוג הכללי של פוגלסאן, ניתן לראות שיפור בכושרו של פרום וגם גיא ניב מצליח לשמור על פיגור סביר, הישג נאה על רקע האינטנסיביות והמהירות של הקטעים האחרונים.

קטע 8 - שבת - המעבר לשווייץ. 176 ק"מ בהרי היורה שמסתיימים בלוזאן שעל חוף אגם ז'נבה בשווייץ. מזג האוויר נאה עם רוח בינונית מצפון מזרח שלא אמורה להוות פקטור במרוץ.
שוב, צפי על מאבק ארוך לכניסה לבריחה, כיוון שתמיד יש לבריחה סיכוי בקטעים כאלו. אני מאמין שהיום הבריחה תלך עד הסוף. העליה בסיום, עליה בדרגה 3, לא אמורה להוות בעיה עבור רוב רוכבי הדרוג הכללי.
 
אני לא סבור שאפשר לבקר את הקבוצות על הפעולות שלהן אתמול. כמו שכתבתי בהודעה לפני הקטע, בקטע מהסוג שהיה אתמול צריך היה לנסות שמובילי הקבוצות יפסידו כמה שפחות זמן לפוגצ'ר. חלק הצליחו בכך יותר: אינאוס, יומבו, מוביסטאר, גרופמה ו-DSM. וחלק פחות: בורה עם ולאסוב, ישראל עם פוגלסאן ועוד קבוצות שנמצאות בתווך. בורה הפסידו מכל הצדדים: גם קמנה הפסיד בסיום בצורה אכזרית וגם שכמן נשרף בבריחה ולא היה יכול לסייע לוולסוב שהתקשה בעליה האחרונה.
ישראל - במקביל לזניחת חלומות הדרוג הכללי של פוגלסאן, ניתן לראות שיפור בכושרו של פרום וגם גיא ניב מצליח לשמור על פיגור סביר, הישג נאה על רקע האינטנסיביות והמהירות של הקטעים האחרונים.

קטע 8 - שבת - המעבר לשווייץ. 176 ק"מ בהרי היורה שמסתיימים בלוזאן שעל חוף אגם ז'נבה בשווייץ. מזג האוויר נאה עם רוח בינונית מצפון מזרח שלא אמורה להוות פקטור במרוץ.
שוב, צפי על מאבק ארוך לכניסה לבריחה, כיוון שתמיד יש לבריחה סיכוי בקטעים כאלו. אני מאמין שהיום הבריחה תלך עד הסוף. העליה בסיום, עליה בדרגה 3, לא אמורה להוות בעיה עבור רוב רוכבי הדרוג הכללי.
דבר נוסף ששכחתי לכתוב. לאור נסיגת פוגלסאן, מצופה מכל רוכב של ישראל לנסות להיכנס לבריחה היום. לא בטוח שיצליחו כי מדובר בהרבה יכולת אישית ובלא מעט מזל, אבל כל אחד מהם חייב בתורו לנסות להיכנס לבריחה. לא נשארה לקבוצה שום מטרה חוץ מניסיון להיכנס לבריחות ולהשיג תוצאות טובות בקטעים.
 
קטע 8 -ניצחון נוסף לווט ון ארט בספרינט לאחר עליה קצרה יחסית. מתיוס שני ופוגצ'ר שלישי. כרגע האיום הגדול ביותר על הצהובה לפוגצ'ר והירוקה לוון ארט היא הקורונה. בקבוצת האמירוית פרש רוכב בגלל היותו חיובי לקורונה וקרוב לוודאי שצעדי הבידוד סביב פוגצ'ר רק הוגברו.
בישראל לא ראיתי התלהבות יתר בניסיונות להיכנס לבריחה מוקדמת. אולי זה הניצחון שכבר הושג ע"י קלארק ואולי מעדיפים לשמור כוחות לקטעים ההרריים לתמיכה בוודס ובפוגלסאן, גם כשמדובר בעצם רק בבריחות.
גם הטקטיקה של וודס לא מובנת. הרי ברור לו שהוא לא יכול לנצח בספרינט לא את מתיוס ולא את ון ארט, לכן הוא צריך לתקוף במקום תלול ומוקדם יותר בעליה. הסיכויים לתקיפה כזו אינם רבים, אך הם עדיפים על התמודדות מול ספרינטרים בקו סיום שהוא יחסית שטוח במאות המטרים האחרונים.
 
קטע 8 -ניצחון נוסף לווט ון ארט בספרינט לאחר עליה קצרה יחסית. מתיוס שני ופוגצ'ר שלישי. כרגע האיום הגדול ביותר על הצהובה לפוגצ'ר והירוקה לוון ארט היא הקורונה. בקבוצת האמירוית פרש רוכב בגלל היותו חיובי לקורונה וקרוב לוודאי שצעדי הבידוד סביב פוגצ'ר רק הוגברו.
בישראל לא ראיתי התלהבות יתר בניסיונות להיכנס לבריחה מוקדמת. אולי זה הניצחון שכבר הושג ע"י קלארק ואולי מעדיפים לשמור כוחות לקטעים ההרריים לתמיכה בוודס ובפוגלסאן, גם כשמדובר בעצם רק בבריחות.
גם הטקטיקה של וודס לא מובנת. הרי ברור לו שהוא לא יכול לנצח בספרינט לא את מתיוס ולא את ון ארט, לכן הוא צריך לתקוף במקום תלול ומוקדם יותר בעליה. הסיכויים לתקיפה כזו אינם רבים, אך הם עדיפים על התמודדות מול ספרינטרים בקו סיום שהוא יחסית שטוח במאות המטרים האחרונים.
וודס מסביר בטוויטר של ישראל שהייתה רוח פנים חזקה בטיפוס האחרון והיה חסר טעם לתקוף.
 
קטע 9 - קטע שוויצרי למהדרין. 193 ק"מ. זינוק מאיז'ל - מקום מפקדת ה-UCI. ויציאה צפונה אל ההרים שמצפון וממזרח לאגם ז'נבה ואז חזרה לאיז'ל וסיום בעליה מערבה לכיוון הגבול הצרפתי. מזג אוויר נוח עם רוח מערבית בינונית.
קטע עם 4 טיפוסים מדורגים וסיום בעליה לא מדורגת, נראית לי באורך ובשיפוע די דומה לסיום אתמול. שתי עליות ארוכות של 15 ק"מ כל אחת ועוד עליה של כ-8 ק"מ אבל תלולה יותר. מן הסתם יהיה מאבק על כניסה לבריחה שתיכנס למאבקים על חולצת הנקודות ועל סיכוי קלוש לניצחון בקטע.
הנחת מארבים לפוגצ'ר - מתקשה לראות, שכן הטיפוס המדורג האחרון הוא ארוך וקשה ומן הסתם הדבוקה עם פוגצ'ר תדביק שם את כל מי שינסה לברוח אם הוא משמעותי לדרוג הכללי.
ראינו אתמול שפוגצ'ר מתמודד בכל קטע על הניצחון. אם יהיה היום בקרבת מקום (ולא תנצח בריחה), יש לו סיכוי טוב לנצח בקטע שכן מתיוס וון ארט לא יהיו שם ככל הנראה.
 
קטע 9 - קטע שוויצרי למהדרין. 193 ק"מ. זינוק מאיז'ל - מקום מפקדת ה-UCI. ויציאה צפונה אל ההרים שמצפון וממזרח לאגם ז'נבה ואז חזרה לאיז'ל וסיום בעליה מערבה לכיוון הגבול הצרפתי. מזג אוויר נוח עם רוח מערבית בינונית.
קטע עם 4 טיפוסים מדורגים וסיום בעליה לא מדורגת, נראית לי באורך ובשיפוע די דומה לסיום אתמול. שתי עליות ארוכות של 15 ק"מ כל אחת ועוד עליה של כ-8 ק"מ אבל תלולה יותר. מן הסתם יהיה מאבק על כניסה לבריחה שתיכנס למאבקים על חולצת הנקודות ועל סיכוי קלוש לניצחון בקטע.
הנחת מארבים לפוגצ'ר - מתקשה לראות, שכן הטיפוס המדורג האחרון הוא ארוך וקשה ומן הסתם הדבוקה עם פוגצ'ר תדביק שם את כל מי שינסה לברוח אם הוא משמעותי לדרוג הכללי.
ראינו אתמול שפוגצ'ר מתמודד בכל קטע על הניצחון. אם יהיה היום בקרבת מקום (ולא תנצח בריחה), יש לו סיכוי טוב לנצח בקטע שכן מתיוס וון ארט לא יהיו שם ככל הנראה.
גיא ניב והוגו האול מישראל בבריחה. כל הכבוד לגיא. זה לא היה קל להיכנס לבריחה הזו. יש אפשרות למשהו מעניין כיוון שהאמירויות נראים קצת חלשים היום ומצד שני אוראן בבריחה, כך שיצטרכו לרדוף חזק מול קבוצת בריחה גדולה ואז יש סיכוי שייחלשו ופוגצ'ר יהיה מבודד - חוץ ממקנולטי שנמצא קדימה בבריחה ולא עובד. מצד שני ון ארט גם בבריחה, אם יצליח לצלוח את הטיפוס התלול בזמן מתקבל על הדעת לפני הדבוקה, הוא יכול לסייע ליומבו-ויסמה לעשות מהלך כלשהו בירידה מהקול דה לה קרואה ובמישור הדי ארוך שאחרי הירידה ואולי להצליח לפתוח פער בכניסה לעלייה הגדולה האחרונה. יותר דמיוני ממעשי - אבל זו אפשרות.
 
ניצחון יפה מאוד לבוב יונגלס, הלוקסמבורגי של AG2R. אמנם הצרפתי רצו ניצחון לרוכב צרפתי (פינו) מקבוצה צרפתית, אך נאלצו להסתפק בניצחון של קבוצה צרפתית בלבד וזה לא מעט וגם חשוב.
אני מתחיל התעצבן מהרכיבה של יומבו-ויסמה אבל בעיקר מזאת של אינאוס גרנדירס. היו להם במהלך הקטע 4 רוכבים מדורגים בעשירייה הראשונה (בינתיים דני מרטינז נשר הרחק למטה) ותוואי מסלול שמאפשר התקפה מרחוק. למה אתם מחכים? אם לא תתקפו לא תדעו מה יקרה. מה ציפיתם? שקסטרווייחו ינצח בקטע? אמנם הגיע שני (בין היתר כי לא עבד משך כל הבריחה), אבל אם היו שואלים מישהו בתחילת הבריחה מי מ-20 הרוכבים בה ינצח בקטע - אף אחד לא היה סופר אותו. אז גם יומבו וגם אינאוס - יש לכם נג"שיסטים חזקים בבריחה - תשלחו רוכב מדורג להתקפה ואם יצליח לפתוח פער אז יש לו מי שיעזור לו מקדימה בעמק לפני הטיפוס האחרון. במקרה הרע - ההתקפה תיכשל והרוכב (נאמר רוגליץ' או ייטס) יספוג פיגור וייחפש בהמשך הטור ניצחון בקטע. במקרה הטוב תערערו את פוגצ'ר ואת קבוצתו. או שאולי הם מעדיפים לרכוב עד סוף הטור בשביל מקום שני או שלישי ולקוות שפוגצ'ר יפול על בדיקת קורונה או על איזו בדיקה אחרת.
 

elsanto

Member
אני כבר התעצבנתי בדנמרק...
הם לא נראים כמתאבדים על ניצחון בטור אין להם או חשק או מנהיגות, או שניהם ...
לפחות יש צדק יונגלס מנצח במורזין הללויה .
טור הנשים היה כל כך מלא פעילות ההתאבדות של אנמיק בירידה החלקה פגיעה במעקה
הבטיחות בקטע הרים אחרון ניצחה הנפילה המאד מתוכננת
מעבר למעקה הכנסת הראש פנימה זו היתה דוגמא מעולה למקצוענות גם לדברים לא מתוכננים אנמיק התכוננה .
וירטואוזיות בסדר גודל הזה
לא ראינו מאז אותה בריחה של לאנס ארמסטרונג מהנפילה
של בלוקי לכיוון מורד ההר .
משהו אחר לחלוטין .
 
קטע 10 - לאחר יום המנוחה. נעים באלפים. קטע קצר יחסית, 148 ק"מ, במזג אוויר נוח, ללא מכשולים גדולים. ברוב היום יש עליות ארוכות וירידות ארוכות ללא שיפועים מיוחדים. הסיום בעליה של 19 ק"מ בשיפועים משתנים שעצם דירוגה כקטגוריה 2 מראה שלרוב הרוכבים לא תהיה בעיה להתמודד איתה. כששאלו את רוכב הקלאסיקות האוקראיני-בלגי אנדריי צ'מיל בשנות ה-90 על הרגשתו בטור דה פראנס הוא ענה פחות או יותר את התשובה: כל יום רוכבים - פעם עולים ופעם יורדים. זו ההרגשה לגבי הקטע הזה. מאבק עז על כניסה לבריחה בתחילת היום ואז שאר הדבוקה פעם תעלה ופעם תרד.
 

elsanto

Member
בתוך 5.5 קמ הבריחה פתחה פער שלוש דקות מרשים .
פיליפו גאנה ,דילן ואן בארלה
אוולדו בואסון האגן ועוד שלוושה משתתפים.
נשארו 79 קמ לסיום .
 
קטע 11 - טיפוסים קלאסיים באלפים - 152 ק"מ, במזג אוויר נאה שהולכים מן הקל אל הכבד. תחילה טיפוס קצר ותלול בדרגה 2, המשך לקול דו טלגרף בדרגה 1, המשך לקול דו גליבייה בדרגה HC וסיים בקול דו גראנון, שוב דרגה HC.
שוב נראה מאבק עז על כניסה לבריחה, פחות בגלל התקווה לנצח בקטע ויותר בגלל הסיכוי לצבור נקודות בתחרות מלך ההרים. המעבר בגליבייה מוגדר גם פרס אנרי דגראנז' - מייסד הטור (כנראה הנקודה הגבוהה במסלול הטור השנה) ואולי מקנה בונוס נוסף כמו פרס כספי למשל. משיא מעבר הגליבייה ועד תחילת הטיפוס לגראנון יש 33 ק"מ שרובם בעמק. מי ממתמודדי הדרוג הכללי שינסה לברוח בגליבייה יצטרך לחשוב גם על רכיבה לבד או עם שותפים מעטים בקטע זה.
השאלה היא האם נראה את יומבו או את אינאוס נוטלות את ההובלה ומכתיבות קצב, או שנמשיך לראות את האמירויות מובילים את הדבוקה לפי הקצב הנוח להם. נכון שמחר יש שלוש טיפוסים בדרגה HC, אבל את הפער של 39 שניות מפוגצ'ר צריך להתחיל לנסות לצמצם מתישהו והיום זו יכולה להיות התחלה.
 

elsanto

Member
בפינת הטווב הרע והמכוער .
נאירו קינטנה מתעלה על אלי וולך הבלתי נשכח וזוכה בתואר
הנכסף
 
הברזל לא התכופף אלא נשבר. לחץ בלתי פוסק של יומבו-ויסמה הביא לשבירתו של פוגצ'ר. אף אחד לא ראה את זה מגיע. בטח שלא הצופים, גם הרוכבים שלצידו לא ראו את זה מגיע. גם פוגצ'ר עצמו פיזר חיוכים למצלמה ונפנופי ידיים כמה דקות לפני כן. גם וינגרגרד, כשהתראיין בסיום, אמר שלא שם לב למשהו מיוחד, פשוט כשהגיע ל-5 ק"מ לסיום החליט לתקוף כי החליט לקחת סיכון. גם מייקה שהוביל את פוגצ'ר באותו רגע, ניסה לצמצם אל וינגרגרד ורק אחרי כמה מטרים שם לב שהמוביל שלו לא איתו. כנראה שההתקפות המוקדמות לסירוגין של וינגרגרד ורוגליץ', שפוגצ'ר נאלץ לסגור אותן בעצמו, עשו את שלהם בסיום.
יומבו-ויסמה זכאים לכל הקרדיט. הם ספגו ביקורת רבה עד היום של התקיפו את פוגצ'ר. אבל כנראה שהם החליטו שאת פוגצ'ר צריך לתקוף בשביל להשיג פער משמעותי ולא שניות בודדות (כפי שהיה ניתן להשיג בקטעים עד עכשיו). היום הם שלחו את ון ארט לבריחה (שהתאימה למרדף אחרי הירוקה) ולקחו את המושכות כבר בעליה לטלגרף ולגליבייה - הרחק מסוף הקטע, תוך תקיפות על פוגצ'ר והכתבת קצב גבוה בחלק גדול מהמסלול.
למרות שיומבו-ויסמה מחזיקה בקבוצה החזקה ביותר, המרוץ עדיין ארוך ומעורבות בו עכשיו גם קבוצות אחרות שתרצנה להשפיע עליו ובכך ליצור בלגן. וינגרגרד נראה עד עכשיו מצוין, אבל הגענו רק לאמצע הטור ולכל רוכב יכולים להיות ימים גרועים.
 
למעלה