טור דה פראנס - שבוע שני

elsanto

Member
לפוגאצר התמעטו רוכבי התמיכה לאט לאט ...
קצת לפני השבירה הזעיק את מרק סולר לעזור ,כשזה הגיע
כבר לא נשארה הרבה תקוה ...
כתבתי על פבלו לאסטראס הגאון שהחזיר את מרק סולר
מהבריחה בוולטה כדי לחסל לוולורדה את הסיכוי לנצח כי אז
הגיח לבריחה פוגאצאר .
ובכן סולר עשה מאז את כל הדרך מ-טלוניה לאמירויות וחזרה ...כדי לתמוך בפוגאצאר.
מחר קטע נוסף המירוץ נפתח
פוגאצאר ילקק את הפצעים
ונראה מהי יכולתו לעצור הפסדים בדרך לחזרה למירוץ.
רומיין ברדה חוזרלהיות רלוונטי
נראה מה יש לאנגלים להציע,
ואפרופו אנגלים, בדרך לירידה לדרג ב למה שהאקדמי לא תיקח את הטור.... סילבן בזמנו
הבטיח ניצחון פרומי בדיוק עכשיו ,אז קדימה למה מחכים...
 

elsanto

Member
עד עכשיו פוגאצאר נהנה ממעמד של אנדר דוג .
בטור הראשון שלקח יומבו סייעו לו כל הזמן כי לא חששו ממנו.
בטור השני פרימוז נפצע ויומבו היתה בחסר .
לטור הזה הגיע כפייבוריט , ואגב עניין הקורונה , האמירויות השתמשו בתירוץ הקורונה לפני
שנתיים כדי לפסול אל אלפסין פניקס וואן דר פול שניצח בקטע הראשון במירוץ שלהם .
נראה על פניו שלא מן הנמנע שהצרפתים שמעולם לא היו הסמל להגינות ....משחקים משחק דומה ומבטלים לאמירויות השתתפות רוכבים
בתירוץ דומה....
היום היתרטן המספרי היה מאד משמעותי.
מתיו האיש היחיד שיכול באחד על אחד על פטגאצאר היה בבריחה עם ואן אארט בתחילת הקטע .
ולא ברור לי מה קרה לנכד של אל פופו ריימונד פולידור בהמשך.
 
קטע 12 - החום רק גובר. היום באלפים מעל 30 מעלות צלזיוס בעמקים. 165 ק"מ עם שלושה טיפוסים בדרוג HC. התחלה בגליבייה, המשך בקרואה דה פר והקינוח באלפ ד'ואז.
מאבק רגיל לכניסה לבריחה, ככל הנראה, עם הצגה חוזרת של ווט ון ארט כדי לקחת נקודות בספרינט הביניים המוקדם ולהוות גיבוי בהמשך לווינגרגרד.
השאלה הגדולה היא יכולת ההתאוששות של רוכבי הדרוג הכללי מהמאמץ הגדול אתמול למאמץ נוסף, לא פחות גדול, גם היום.
האם נאירו קינטנה יכול להפתיע היום עם התקפה מוקדמת? אולי בצעירותו כן. אני חושב שהוא שקול יותר עכשיו ויילך על התקפה ארוכה רק כשיהיה בטוח ביכולתו להשלים אותה.
ובקשר לפרום, אתמול ניסה להיכנס לבריחה ולא הצליח. זה לא מבצע פשוט. היום ככל הנראה ינסה שוב.
 
נערך לאחרונה ב:
יתכן כי חלק מהבעיה של פוגצ'ר היא הגובה הרב של אתמול. גליבייה 2600 מ', גראנון 2400 מטר. היום יש לנו את הגליבייה בהתחלה. קרואה דה פר זה 2000 מטר ואלפ ד'ואז קצת פחות מ-1500 מטר. כלומר, אם יומבו-ויסמה והקבוצות האחרות חושבות שזאת הבעיה, אולי הן צריכות להכתיב קצב גבוה מהתחלת הקטע כשהגבהים עדיין משמעותיים בתקוה שתהיה לכך השפעה בסיום.
 

elsanto

Member
אכן פרום בבריחה ואיתו מי שלאט לאט מסתמן כיורש טום פידקוק.
צעיר ושחצן עדיין אך לומד מהר
 

elsanto

Member
בקשר לגובה
מעל 3000 מטר עבור רוב האנשים מתחיל להשפיע.
לגבי רוכבי אופניים במאמצים מטורפים עצימים הסיפור כנראה מעט שונה .
כנראה מנמוך יותר ,האם פוגאצאר מגיב אחרת מווינוגראד ?
בודאי הענין מאד אישי
פגשתי גולשי סקי שלא הסתדרו
מעל 2000 , ישראלים אגב.
כל אחד מגיב אחרת .
 

elsanto

Member
עוד קטע יפהפה , פידקוק לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ומוכיח שיש מה לבנות עליו.
כתבתי צעיר שחצן אך מוכשר מאד טכני מאד ,והיום הוכיח לכולם שיש בו את הסבלנות וההתמדה הנדרשים מרוכב כביש .
אופני הרים הם סוג ספורט שונה המחייב מאמץ לזמן יחסית קצר , הרבה פחות איסטרטגיה
והרבה פחות עורמה וסבלנות.
לגבי כריס פרום אין מילים .
המקום השלישי בטיפוס לאפ דואז אחרי ההתרסקות הטוטאלית שלו מעידה על הרצון ברזל של האיש הזה .
המשחק היום פוגאצאר ווינוגראד מעיד כי פוגאצאר הצליח למצוא בעצמו כוחות
לנסות להתקיף , אך בפועל
צלילה למעמקי התחום האנאירובי מחייבת מספר ימי התאוששות ודאח שלא יום אחד
יונאס ידע זאת ולכן לא התרגש
עדיין פוגאצאר נשאר חזק מאד .
הטור הזה משעמום מוחץ הפך בבת אחת לאירוע ספורט מלהיב נוצץ ומרתק .
 
קטע 13 - אל המאסיף סנטראל. קטע מעבר ארוך, 192 ק"מ, מהאלפים אל המאסיף סנטראל. שלוש עליות מדורגות ועוד לפחות 3 שאינן מדורגות. חם ועם רוח בינונית צפונית שיכולה לשחק יותר באמצע הקטע שם יש יותר שטחים פתוחים. לקראת הסיום בסנט אטיין הרוב הוא שטח בנוי ונראה לי שהרוח שם פחות משמעותית. לכן, למרות שבתיאוריה פוגאצ'ר והאמירויות פגיעים בנושא הרוח לעומת יומבו ואינאוס, ואם רוצים להוריד את הפטיש על פוגאצ'ר כדי להגדיל עליו פער, רוח היא אמצעי מתאים, קשה לי לראות יכולת לרכוב בחום הזה מרחקים ארוכים עד הסיום בפול גז ולכן ההתרחיש הזה הוא בסבירות נמוכה.
שוב - מדובר בקטע שמתאים לבריחה ללכת עד הסוף ולכן יהיה מאבק קשה להיכנס לבריחה. נקווה שמישהו מרוכבי ישראל יצליח להשתחל פנימה.
 
במקום לכתוב סיכום קטע 13 והכנה לקטע 14, ניתן לקרוא את מה שכתב חגי אשלגי בשוונג, https://www.shvoong.co.il/טור-דה-פראנס-קטע-13-מאדס-פדרסן-מנצח-ודנמר/163171/?utm_source=InforuMail&utm_medium=email&utm_campaign=ניוזלטר+16.7.2022.
אם אתמול ראינו בריחה של רוכבים גדולים ונג"שיסטים מעולים, הרי שהיום צפוי להיות יומם של רוכבים קצת יותר קלים. העלייה הראשונה, שבה כנראה יקבע הרכב הבריחה, היא עליה של כ-6 ק"מ, אמנם לא בשיפוע גדול, אך מספיק בשביל השאיר הרבה רוכבים מאחור. גם תוואי המסלול בהמשך הוא עתיר פניות ולרוכבי נג"ש יש בו פחות יתרון. היום קצת פחות חם והרוח תהיה בכיוון כללי רוח גב, כך שזה נותן יתרון קל נוסף לבריחה להצליח להגיע עד הסוף.
 

elsanto

Member
פדרסן אכן אלוף עולם לשעבר
מתחרות שהתקיימה בחו"ל...
חחחח
לקח מולווורדה את הכתר במה
שולוורדה כינה מונדיאל דה לוקוס ...
האליפות בה נשארו הכי מעט
שורדים להוציא את זו בבוגוטה
קולומביה בה ניצח אברהם אולאנו.
גשם ורוח לרוב במסלול בלתי נסבל :
הרוגייט אנגליה מי שזוכר .
 

elsanto

Member
98 קמ לסיום קונג שוב בבריחה
איתו עוד 22 רוכבים הפער מעל 9 דקות, וודס ופוגלסנג בבריחה
מעניין אם פוגלסמג מנצח אז לדניםציהיו ארבע נצחונות קועים....
 

elsanto

Member
כיילב יואן כבר במעל 20 דקות פיגור לאחר ההתרסקות אתמול
הוא מתקשה מאד היום , נמצאים איתו ארבענ רוכבי לוטו סודל ביניהם טים וולנס שיכל ללכת על ניצחון בקטע הזה .
הקבוצה שמה את כל משקלה על להשאיר את כיילב במירוץ .
הימור שלא בטוח שישתלם לה , אך בהחלט גורר הערכה .
 
למעלה