טיול יום הבחירות

טיול יום הבחירות

הצבעתי, ויצאתי לטיול זריז. תחנה ראשונה - "גבעת הכלניות" המפורסמת ליד מענית, שהפכה ל"גבעת העיריות". הגבעה זרועה עיריות וחצבים, ורק כלניות בודדות בעיקר לבנות. תחנה שנייה, אנדרטת משמר הגבול וממנה הליכה קצרה לשמורת עין ארובות. המעיינות נובעים עתה, והכל ירוק אך לא ראיתי טריטונים בשמורה. מה שכן, השמורה גודרה והובאו חמורים לדילול הסבך שבשמורה. תחנה שלישית, מושב תלמי-אלעזר, ניסיון לא מוצלח להיכנס לביצה בכניסה למושב, המשך ברגל לשמורת אלון - מרבד מקסים של כלניות אדומות בין העצים, וחזרה ברגל למושב. תחנה רביעית, שמורת אלוני יצחק. כאן כבר היו לא מעט מטיילים, מרבדי רקפות וכן פורחים כלניות סגולות, דודאים, קידה שעירה ועוד. מאלוני יצחק אל אחו בנימינה הירוק אך ללא כל פריחה. התחנה השישית היתה בבריכת הסמר בחדרה. יש מים, אך הבריכה רחוקה מלהיות מלאה. את חומרת מצבן של בריכות החורף, ראיתי בתחנה השביעית - בריכת יער - אומנם ירוק, אך הבריכה יבשה לחלוטין, זאת בניגוד בולט לבריכות באזור נתניה-געש בהן הייתי בתחילת ינואר. והטיול הקרוב: שישי-שבת ניווטים בשדה-בוקר ובניצנה, גיחות מתוכננות לבארותיים, שבטה וחולות שונרה במגבלות הזמן והרכב הפרטי.
 

שיר ורד

New member
והטיול שלי

לקלפי - שם פגשתי רק את חברי ועדת הקלפי. לשמורת פורה - מאות מטיילים ופריחה מרהיבה. כלנית,אירוס ארץ ישראלי, וינקה עשבונית, קדד גדול פרי, קדד פיינברון, ערטנית השדות, זהבית דקת-עלים ,שמשון השלחופיות , דודא רפואי ועוד. שמורת להב- ריק לגמרי. פריחה דלילה של אירוס ארץ-ישראלי, כלנית מצויה, כתמה עבת-שורשים,דודא רפואי, חלבלוב מגובשש,שמשון השלחופיות ווינקה עשבונית.
 
שמשון השלחופיות שינה את שמו

במסגרת שינוי שמות צמחים ע"י ועדת השמות, לפני שנים אחדות, הפך "שמשון השלחופיות" ל"שמשון הדור", כראוי לו. דוגמאות לשינויים אחרים: שם הסוג "מוריקנדיה" קוצר ועוברת ל"מוריקה", "שיטת הסוכך" הפכה ל"שיטה סוככנית" וכו'. מכל מקום, בפורה מתוכננת עצירת הריענון מחר בדרך לשדה-בוקר. תודה על העידכונים!
 

שיר ורד

New member
יש בעיה עם כל שינויי השמות

של ועדת השמות ושל כותבי מגדירי הצמחים ואלבומי הטיולים. הם מבלבלים את הציבור. מילא כשיש סיבה לשינוי השם, כגון: שם לטיני שלא תורגם במגדירים הראשונים (כדוגמה התרוטקה, ורבסינה וכדומה). שינוי השם הלטיני או הגדרה מחדש של המין הגדל בארץ כצמח שונה ממהגדרה הראשונית . תיקון של תרגום שגוי במגדירים הראשונים. אבל למה צריך לתת לצמח כמו מוריקנדיה שם דומה שאיננו תרגום ושומר רק על הצליל. ולמה שינו את שיטת הסוכך לשיטה סוככנית? יש עשרות מיני צמחים ששמם בעברית משתנה כמו בסמיכות ולא משנים אותם. האם הם יקראו לבקיית הביצות בקייה ביצתית (ואיך יקראו לבקיית החולה - בקייה חולית או חולתית).
 
לא הייתי מעורב בזה...

חלק משינויי השמות נשמעים לי מיותרים לחלוטין כמו "עציון פרסי" תחת "פרקרק פרסי" או "פרסה" במקום "פרסת-הסוס". דווקא שינוי "שמשון השלחופיות" ל"שמשון הדור" נראה לי טוב - הציבור הרחב שאינו מומחה ירגיש יותר בנוח עם שם כזה. גם החלפת השם הלועזי והארוך "מוריקנדיה" לשם עברי "מוריקה" טובה בעיני. הבעיה העיקרית היא שהאקדמיה לא דואגת לפרסום מסודר של השמות החדשים, ואני נתקלתי ברשימה לגמרי באקראי.
 

רפי עשת

New member
חמוד - זה עדיף על מוסמוס => מוצמוץ

חוץ מזה שאחרת לא יהיה להם מה לעשות. ** אבל - היה פרשן, במשחק מכבי, שאמר קלעיבמקום קלעי. פעם ראשונה שלא טעו.
 
שמשון השלחופיות שינה את שמו

במסגרת שינוי שמות צמחים ע"י ועדת השמות, לפני שנים אחדות, הפך "שמשון השלחופיות" ל"שמשון הדור", כראוי לו. דוגמאות לשינויים אחרים: שם הסוג "מוריקנדיה" קוצר ועוברת ל"מוריקה", "שיטת הסוכך" הפכה ל"שיטה סוככנית" וכו´. מכל מקום, בפורה מתוכננת עצירת הריענון מחר בדרך לשדה-בוקר. תודה על העידכונים!
 
ביום הבחירות לא יכולתי לטייל,

אבל אתמול כן: ביקרתי בעמק הירדן. היה תענוג אמיתי לראות את כמויות הגשם שירדו. לבוסס בבוץ, ממש של חורף. השדות מוריקים, התחלה של פריחה בעמק באזור עפולה ולמרגלות התבור. אצלנו לא יורד גשם כבר שבועיים בערך, וזה די חסר. הפריחה החלה, אבל דיווח מורחב בנושא רק במוצאי שבת.
 

קמה

New member
טיול יום הבחירות שלי היה למכתש בארי

חציתי את כל המכתש והקפתי את מחציתו דווקא כאן לא היה עומס-טיילו בודדים שהגיעו מכוון הקיבוץ להסתובבות נקודתית... ופרחו שם: שדות עיריות.. מרבדי אירוס א"י.. כלניות..כלניות .. קצת כתמה.. קצת שמשונים.. ערטנית אחת שפרחה בגאון.. ו.. "איריס טוביה" (?) לפי התאור של יעל (-לא על השביל), דומה לאירוס א"י רק בתוספת כחול-אולטרא כזה, האמנם יש/ יכול להמצא שם?? גם באזור הבתרונות הדרומיים לקיבוץ, המון כלניות - אבל עדיין לא המרבדים הידועים! לאחר ש-בשבת האחרונה (25/1) טיילתי בשמורת פורה עד לנחל שקמה, וראיתי את כל הצמחים ש-שיר ורד הזכיר (כולל הוינקה, הערטנית וכן שמשונית...) - 'שלחתי' לשם ביום הבחירות - את כל החברים שביקשו המלצה (סליחה שיר שהיה צפוף
) אח"כ באזור ח'זעק ראיתי בשבת האחרונה חלבלוב מגובשש ומעט שמשונים... בסוף היום ההוא, 'קפצתי' להכיר בפעם הראשונה את מצודת "פטיש" בעקבות הזכרת המקום ולצערי ללא החומר שנכתב כאן או שינונו (וללא מפת סימון של האזור ההוא) ראשית, עד שמצאתי (החבר'ה באופקים לא מכירים-הסתבר שהם קוראים לזה: "הבית הטורקי") ושנית ובקיצור: מסריח ומטונף - ממש מגעיל! אגב, גג המבנה מלא סדקים (פחדתי שארד לקומת הקרקע שלא דרך המדרגות) בדרך לשם עשיתי סיבוב ביער האגבות והצצתי למאגר שבו -אשר היה ריק! בשבת 18/1, טיילתי בכרמל המזרחי (מוחרקה-כרך-רקפת עד למתקן למטה..) בגשם שוטף, בבוץ עמוק ובתוך ענן ענק.. הכל הוריק והכלניות הסגולות כאדומות - רק התחילו.. כשקפצתי עם רדת הערב לגבעת הרקפות, הגבעה היתה ורודה למדי -אך לא בשיאה הפוטנצייאלי.. כך שאני מתארת לעצמי ש-עמית שהיה שם, או מי שיגיע השבת -כבר זכה/יזכה לכך!
 
דווקא לא באחרונה...

בגבעת הרקפות לא הייתי כבר שנים - בטח התכוונת לאלוני יצחק או לגבעת הכלניות. לגבי מצודת פטיש, אפשר כמובן לקרוא באתרי אם כי גם שם אין הנחיות נסיעה מסודרות...
 

0פי

New member
ושלי

הייתי בהר יעלה . אספתי פטריות (אזנית כלך) הראות הייתה טובה, הנוף מקסים והכל פורח.
 
למעלה