טיטו אורטיז-אנדרייטד או אוברייטד?

t-man

New member
טיטו אורטיז-אנדרייטד או אוברייטד?

טיטו אורטיז הוא אחד המתחרים הותיקים ב-UFC-נכח בכל המעבר בין UFC הישנה ל-UFC. ראיתי את הקרבות שלו עם רנדי קוטור וצ'אק לאדיל שבו הוא הפסיד כי לטעמי הוא לא באותה הרמה של השניים ומצד שני הוא רמס את קן שמרוק מבלי להשאיר עקבות. אני אישית תמיד חשבתי שאורטיז הוא אוברייטד שאם הוא לא היה יודע לעשות הייפ ראוי לקרב הוא לא היה מקבל את השם שהוא קיבל בעולם ה-MMA אבל לאחר שראיתי את UFC 73 אני חייב לציין ששיניתי את דעתי...טיטו לדעתי היה צריך לנצח בקרב והגיע לשליטה מוחלטת בכמעט כל הקרב. מה דעתכם- אורטיז הוא אוברייטד או אנדרייטד?
 

Alon316

New member
לא ולא

בעבר גם אני חשבתי שמדובר במתאבק מאוד אוברייטד. שרוב הפרסום וההצלחה שלו נובעות מהרבה באז תקשורתי שהוא גרם בעקבות ההתנהגויות השנויות במחלוקת שלו. אבל ממבט אובייקטיבי אני חושב שמדובר במתאבק לא רע בכלל. בUFC73 לדעתי נגרם לו די עוול מאחר והוא שלט בקרב באופן די מוחלט וזה היה נראה שהשופטים פחדו לתת לרשאד את ההפסד הראשון שלו. טיטו לא הגיע למצב שהוא אנדרייטד לדעתי, אבל כבר לא אוברייטד. הייתי רוצה לראות עוד ממנו בעתיד.
 

cache

New member
זה לא שפחדו לתת לאוונס הפסד ראשון

אורטיז אכן ניצח את הקרב 29-28 אצל שלושת השופטים, אבל השופט הוריד לאורטיז נקודה, אני כבר לא זוכר למה, אולי הוא החזיק בגדר שוב ושוב, כך שזאת הסיבה שהקרב הסתיים בתיקו, אבל ברור לכולם וגם לשופטים שאורטיז ניצח שניים משלושת הסיבובים. עכשיו לעניין, אני לא חושב שאורטיז אנדר או אובר, הוא ללא ספק היה אחד הגדולים ואחת הסיבות המרכזיות לעליה המטאורית של הענף. מדובר בענף צעיר יחסית, היו.אף.סי קיים רק משנת 93 והספוורט עובר תהליך אבולציוני, כשאורטיז שלט הוא הביא לענף סגנון לחמיה שבתקופתו לא היה לו מענה, אבל הספורט המשיך להתפתח עם השנים וכעת יש לוחמים שעולים עליו. אורטיז נשאר כביכול מוגבל, הוא חייב לנסות להוריד את היריב, לפעמים זה נראה נואש משום שאין לו דרך אחרת לנצח. לוחמים שמסוגלים ללחוץ את אורטיז (קוטור), או שיש להם הגנה טובה נגד ירידות ובנוסף יכולת עמידה מעולה (ג'קסון, צ'אק, וונדרלה ועוד) עולים על אורטיז ולא משאירים לו סיכוי. ועדיין הוא טוב מהרבה מהלוחמים שישנם, פשוט לא עוד בטופ חמש.
 
הנצחונות על שאמרוק לא נחשבים

שאמרוק היה ממש בסוף הקריירה שלו בלי שום טיפת חיים שנשארה בו, מה שטיטו עשה זה להתעלל בגופה. עובדה שאחרי שני ההפסדים הרצופים שאמרוק לקח את עצמו בידיים ופרש. ולגבי הדיון עצמו, לדעתי טיטו הוא לוחם מעולה, אבל עם הבוסט הענק שמחלקת הלייט הביווייט קיבלה עקב רכישת פרייד כבר אין לו מקום שום. וונדרליי, שוגאן, ראמפייג', אייסמן- כולם עולים עליו ברמה, והשלושה הקודמים עולים על צ'אק. לתואר הוא כבר לא יגיע עד שהוא יפרוש. אז לסיכום, כן- לדעתי הוא אוברייטד.
 

REL YESAYA

New member
טיטו

לא אוהב את הקרבות שלו. בקרב נגד רשאד הוא פשוט ניסה להחזיק אותו קרוב מבלי לעשות יותר מידי. לא מת עליו ואשמח לראות את אלכסנדר מפרק אותו. או זה קרב יוסטון נגד אורטיז. מה אתם אומרים?
 
לדעתי

מדובר באחד הלוחמים היותר טובים שהיו ב-UFC אי פעם, בדיוויזית הלייט הוויווייט. העובדה שהוא החזיק באליפות הלייט הוויווייט 3 שנים ברציפות ובעצם מעולם לא הפסיד אותה מראה על כך שמדובר בלוחם אדיר. זו לא ממש חוכמה להשוות אותו ללוחמים כמו רנדי קוטור שאולי מדובר באחד לוחמי ה-MMA הטובים בכל הזמנים ואולי הכי טוב. יש לו פה גדול, ואולי אישיות מעצבנת. אבל לומר שהשם שלו רץ לפניו רק בגלל שהוא יודע לעשות הייפ גדול לקרבות שלו? קאם און. מדובר באחד הלוחמים היותר טובים שיש על הקרקע ועם טייק דאונים מצויינים (שתמיד מוסיפים לו ניקוד). מה שכן, עכשיו עם האיחוד של UFC עם פרייד, הדיוויזיה של הלייט הוויווייט באמת ממש צפופה ויהיה מעניין אם הוא יוכל להמשיך לשלוט בה. אז לסיכום, לדעתי הוא לא אנדרייטד וגם לא אוברייטד.
 

KentaFuji

New member
אנדראוברייטד

לפני כמה שנים, יכולות האבקות מצוינות + גראונד אנג פאונד ששני רק לפידור בהחלט הספיקו, ותרמו לאבולוציה של הMMA. אבל האבולוציה המשיכה, והדור של הלוחמים של היום עם הטייק דאון דיפנס המעולים ויכולת גרואד אקטיבי מצוין, ניטרלו את אורטיז לגמרי. מה שקורה לאורטיז עכשיו זה מה שקרה לשמרוק בסדרת קרבות נגד אותו אורטיז עצמו, הוא מבין שכיום, הוא פשוט לא מספיק טוב, אבל בתקופת השיא שלו הוא היה גדול על הUFC.
 
למעלה