אסביר
באי ניקח דוגמא חיובית דווקא, ילד שבקרוב יודע שבעוד כמה ימים יטוס לחופשה בחו"ל או משהו מרגש אחר.
משהו שהריגוש הוא קשה שמקשה עליו להרדם בלילה מרוב מחשבו עליו או אפילו לעשות את עיסוקי השיגרה היום יומיים.
קשה להתמודד עם רגשות רבים שמציפים אותנו.
ואם יש מתח, וילד הולך לאבחונים ואנשים זרים אחד אחרי השני שואלים אותו שאלות אישיות, וההורים שלו בלחץ והוא נכנס לסטרס.
אולי יודע עכשיו שיש לו בעיה וזה מערער את הזהות שלו, את הביטחון העצמי, את הערך העצמי.
מוצף רגשות שליליים כלפי עצמו, וחלק שהוא חווה מהסביבה.
הקושי להתמודד עם הרגשות הללו גורם לו להצליח פחות במשימות והוא נכנס מזה למערבולות של רגשות שליליים שקשה לו להתמודד איתם אפילו יותר.
זה לא אומר שהמיומנויות התקשורתיות שלו הלכו אחורה, זה לא אומר שיש החמרה באוטיזם, להפך יכול להיות שהמיומנויות שלו גבוהות יותר, אבל מסיבות רגשיות הוא לא מצליח להפיק מהם טועלת.
זו הסיבה שהרגעה היא חשובה יותר מטיפול אינטנסיבי שעלול להוסיף למתח.
אני זוכר לפני כמה חודשים אחרי האבחון נשמעו כאן קולות רבים שיעצו לך שלא להעמיס ולא להכנס ללחץ.
ילד לא טופל זמן רב, המצב שלו נראה בשל כך "כהתדרדר".
ילד מטופל ונלחץ, תוצאה דומה.