טיפולים רפואיים באירופה לבעלי דרכון

  • פותח הנושא EcoT
  • פורסם בתאריך

EcoT

New member
טיפולים רפואיים באירופה לבעלי דרכון

שלום
אני בעלת דרכון פולני ובן זוגי בעל דרכון הולנדי. יש לנו חופשה מוזמנת לטיול שורשים בהולנד בקיץ ואני אמורה להיות בסוף חודש שמיני להריון. מבחינת טיסות זה אפשרי אבל מבחינת ביטוח נסיעות לחו"ל זה בעייתי. לכן אני מנסה לראות האם התור אזרחים ( אבל לא תושבים) האם אנחנו זכאים לטיפול רפואי שם בדגש על לידה מוקדמת שתפתיע אותנו.
 

אספרסו2

New member
אין קשר לאזרחות

אינכם תושבים עם בטוח בריאות.
בכל מקרה לא הייתי ממליץ להזדקק למערכת הבריאות ההולנדית ,הסיכון בלידה שם גדול מידי.
 

forglemmigej

New member
לכן הן יולדות בבית כי לידה זה "לא מחלה"

צריך באמת כרטיס ביטוח בריאות אירופאי כחול שמקבלים על סמך כרטיס ביטוח מקומי, כמו שאזרח ישראלי אם הוא לא תושב לא זכאי לשרותי בריאות
 

pichinan

New member
באופן כללי אינכם מבוטחים

ביטוח רפואי ציבורי אינו אינהרנטי לאזרחות כזו או אחרת, במילים אחרות אדם צריך לשלם לרשויות המדינה בה הוא גר ועובד (בין אם הוא אזרח או לא) על מנת להיות זכאי לביטוח בריאות. במקרה של EU קיימת גם זכאות לכרטיס ביטוח אירופאי, שאגב לא תמיד מכסה את אותם הדברים, וזו הסיבה שחולים כרוניים צריכים למלא טפסים טרם הנסיעה. אגב, גם תושבת אירופאית שנמצאת בחודש התשיעי להריון צריכה למלא טופס נוסף שנקרא S2 מעבר לכרטיס הביטוח האירופאי, שכלל אינו נגיש אליכם כי הוא ניתן על ידי הרופא המטפל. לכן מבחינתכם אתם צריכים ביטוח נסיעות שכולל את הפרמיה להריון מתקדם, על מנת לא להיות מחויבים בסכומים גבוהים במידה ומשהו קורה.
 

EcoT

New member
תודה על התשובות

בעבר גיליתי באנגליה שטיפול רפואי בבית חולים הוא חינם גם לזרים. לא יודעת אם לכל הדברים אבל למה שהיינו צריכים לא חוייבנו. חשבתי אולי יש מצב לשלם ביטוח בריאות ציבורי מראש ולהיות זכאים. אבל אם זה לא המצב נראה לי שאני אוותר כי אין ביטוח נסיעות שמכסה לידה בחו"ל
 

BigBadWolf

Member
צריך לבדוק אם בכלל יסכימו להטיס אותך, כבר שמעתי על מקרים

יש מדינות שחוששות שנשים תלדנה בתחומן כי במקרים מסויימים זה נותן לילד אזרחות מקומית. כבר שמעתי על מקרה שחברת תעופה סרבה להטיס אישה בהריון כי חששו שלא יעבירו אותה בביקורת הדרכונים.
 

EcoT

New member
בעיקרון מותר בשבוע שאני אהיה

לטוס ובכל מקרה תהיה לילד אזרחות הולנדית כי לבנזוגי יש וגם לילדים האחרים. אבל לא נראה לי שאני אסתכן להיות בלי כיסוי רפואי מתאים. בכל מקרה אני אבקש גם מחמי שהוא עוד אזרח בכל זכויות שם להתקשר ולבדוק אם יש פיתרון שלא יהיה מאוד יקר מבחינת ביטוח. אם אין הם פשוט יסעו בלעדי. תודה
 

pichinan

New member
טיפול רפואי תחת NHS חינם בחלק קטן מהמקרים

ואם אני לא טועה עבר גם חוק מקשה בשנה שעברה. GP חינם, גם מקרי חירום כל עוד הם לא נגרמו מפעילות שיש בה סיכון מראש (כגון רכיבה על סוסים, שגם בביטוח נסיעות את צריכה לציין שאת מתכוונת לעשות). הריון בחודש התשיעי? זו נסיעת עם סיכון וכפי שאמרתי גם תושבים אירופאים צריכים למלא טופס עבור זה. כמובן שבמקרה של לידת חירום יטפלו בך, גם ללא אזרחות, וידאגו שאת והתינוק תהיו בריאים ושלמים. השאלה היא האם תקבלי את החשבון כשתחזרי לארץ, ומה הוא יהיה - האינטרנט מלא בסיפורים לא נעימים. אבל מצד שני בעלך הולנדי וזה יכול אולי לפטור אתכם מהצורך בתשלום (במדינות מסוימות זה כך). לכן מה שרשמת בתגובה השניה הוא רעיון טוב - לברר מקומית אם יש לכם את האפשרות הזאת.
 

אספרסו2

New member
למה להסתכן בלידה בהולנד?

גם אם יש אפשרות לכיסוי העלויות,סיבוך במהלך לידה טומן בחובו השלכות הרות גורל לאם ולרך הנולד שעלולות לגרום נזק בלתי הפיך.מערכת הבריאות ההולנדית אינה מתמודדת כראוי עם מצבי חירום במקרים שחל סיבוך.
אני גרתי בהולנד ובחרתי,במודע,מתוך הכרת המערכת שילדיי ייולדו בגרמניה.
הרבה ישראלים וגם לא מעט הולנדים שגרים שם מחפשים אלטרנטיבה בגרמניה,בלגיה ואפילו ישראל כשהם נזקקים לאבחנה וטיפול Lege artis.
&nbsp
 

EcoT

New member
תודה

אני לא מתכננת ללדת שם. אני הרבה לפני שאני בדרך כלל יולדת. אני לא יודעת איך מערכת המיילדות שם אבל אני אמורה ללדת באילת ככה שאני לא בטוחה שזה יותר טוב
 
למעלה