טיפול נרטיבי

shuala

New member
טיפול נרטיבי ../images/Emo35.gif

שלום רינה, דפדפתי בין הפורומים והסתקרנתי כאשר ראיתי את הפורום הזה. לא הצלחתי כל כך להבין מהו טיפול נרטיבי ובמה הוא שונה מטיפול פסיכולוגי (האם זו היא גישה בפסיכולוגיה אשר נקראית כך?) האם את פסיכולוגית במקצועך או שמא יש מקצוע הנקרא : "מטפל נרטיבי" ? אודה אם תוכלי לפזר את הערפל
 

shuala

New member
לאחר גלישה בפורומים השונים שלך

הצלחתי לקבל תשובות לשאלותיי. אבקש את חוות דעתך למקרה הבא: בחודשיים האחרונים סבלתי ממס'התקפי חרדה שנבעו בגלל סיבות שאני מודעת אליהן ואני חושבת שבגלל המודעות הזו אני מצליחה לאט לאט להתאושש. (אני אדם מאוד מודע לעצמו , אדם חושב , מנתח ומתעמק ). אני מרגישה שלאט לאט אני יוצאת מכל עניין החרדה הזה, אך אינני מרגישה כי כוחותיי חזרו אליי במלואם. נהפוך הוא, אני פחות אופטימית ממה שהייתי קודם ואם בעבר הסתכלות קדימה ריגשה אותי ונתנה לי כוח, עכשיו אני לא אוהבת לחשוב קדימה, אלא רק לחיות עכשיו את הרגע שהוא מבחינתי בסדר. האם לדעתך לטיפול נרטיבי דרוש מס' מסויים של טיפולים? (לדוגמא: 5 מפגשים) או שאפילו במפגש אחד או שניים ניתן לאתר את הבעיה ו'לצאת מזה' (מה שזה לא יהיה, כמובן תלוי באופי הבעיה ובחומרתה). אני שואלת כי אני מרגישה הרבה יותר מאוששת , ואני מאוד גאה בעצמי על כך אבל אני עדיין לא שלמה לגמרי עם הדברים לחלוטין.
 
טיפול ממוקד בבעיה

שלום לך shuala. קודם כל אני שמחה שמצאת את דרכך וקראת את חומר הרקע לגבי טיפול נרטיבי. מכיון שאת כבר יודעת פחות או יותר על מה הוא מבוסס, אומר לך שטיפול פסיכותרפי נרטיבי הוא טיפול ממוקד בבעיה המוגדרת של המטופל, ורק המטופל מגדיר אותה, כמובן בעזרתו של המטפל. אני בונה תוכנית טיפולית קצרת מועד בדרך כלל, וזה כמובן יכול להשתנות על פי אופי הבעיה. כללית, טיפול קצר מועד כזה אורך בין 10-12 פגישות. התקפי החרדה שעברת דורשים לדעתי ברור יסודי לגבי הגורם או הגורמים להופעתם, למרות שאת מרגישה מאוששת. מפגש אחד או שניים? זה בדרך כלל קצר מדי לברור כזה. לפעמים אנשים מגיעים אלי למפגשים בודדים כאשר הם זקוקים לעזרה בהתמודדות עם משהו מצבי ספציפי, ואז זה מספיק. את מוזמנת כמובן להמשיך ולהתייעץ בפורום או בייעוץ הטלפוני שלי שמספרו מופיע באתר הבית: www.hebpsy.net/narrativi בברכה, רינה בלום
 

shuala

New member
רינה,

רינה, תודה על התגובה. אני חושבת שהבנתי פחות או יותר מה קורה לי, אולי אני פשוט צריכה איש מקצוע שיגיד לי שאני לא מטורפת או פסיכית ובזה לסגור את העניין. מפגשים של 10-12 נראים לי מאוד סיזיפיים, אולי מתוך הכרה שלפעמים כאשר חופרים יותר מדי, עושים רק נזק. גם ככה קשה להודות שצריך עזרה. אני אתבשל עם זה קצת..
 
אל תזניחי!

חשוב שתדעי שמספר התקפי חרדה שקרו בתקופה מסוימת, עלולים לחזור גם אחרי זמן רב של הפוגה, תלוי מה הנסיבות והסיבות שהביאו להם. גם אם אינך מעונינת ב"חפירה" לעומק, חשוב שלא תזניחי ותתעלמי מהעובדה שההתקפים קרו. מאחלת לך כל טוב, רינה בלום.
 
למעלה