טיפים לנחיתה חלקה

mayafit

New member
טיפים לנחיתה חלקה

מי מוכן לתרום עוד כמה לטובת הצעירים?
 

mayafit

New member
בהנחה שהתבדחת

ראיתי כבר מספר נחיתות כשהגלגלים נחים להם בתאם.
לאחרונה רץ סרטון ברשת בו רואים מטוס בא לנחיתה, הטייסים צועקים זה לזה כיוון שצופר האזהרה מרעיש ומפריע להם לדבר. כל זה לא עזר להזכיר להם להוריד גלגלים.
 

טל ר

New member
לעניות דעתי

ניתן ללמוד הרבה מהיכולת להטיס את המטוס על ציר מסלול, בגובה כ-5-10 רגל, במהירות שבה היינו עוברים את מפתן המסלול. על אחת כמה וכמה הדברים אמורים עם רוח צד.
&nbsp
אתרו מסלול ארוך - לא, אין לי עצה איפה בארץ, שדה התעופה באזורי לנושא זה הוא KPSM (מסלול 11,000 רגל) - וטוס לאורכו. אם לא שמרת מהירות ותאלץ לגעת, ניחא (כל עוד השארת לעצמך מספיק מסלול). במקום להתאמן ב"הצפה" למשך חמש שניות בכל נחיתה, כך תוכל להתאמן דקה וחצי בהצפה מתמשכת. היכולת לזהות את התנהגות המטוס בהצפה היא אחד ה"סודות" שלפחות לי, היו קשים ללימוד בתחילת הדרך.
 
לא יודע אם אני נקרא צעיר או ותיק אבל

עם קצת יותר מ-1000 שעות הגעתי למסקנה שריכוך קטן עם המצערת עוזר לנחיתות רכות. קשה לי קצת להסביר את זה. זה בא לי עם הזמן בקטע של FEEL. לקראת סיום ההצפה נגיעה קלילה במצערת לריכות וסגירה חזרה לסרק. עושה לי נחיתות חמאה.
ובכללי, תמיד לזכור להציף עד הסוף. לא לגמור מהר. ;) עדיפה נחיתה מעט כבדה מקנגרו שאם לא מטפלים בו נכון אפשר להסתבך איתו יופי.
 
נחיתה רכה נגרמת מהכרת המטוס

לנחות רך זה לא העיקר ולא סוף פסוק במיצוי יכולותיך כטיס
אני למשל דורש מעצמי נחיתה רכה על תחילת מסלול ובמרכזו עם מדפים מלא אף לא מאוד גבוה ומהירות מינימלית
כזו שלא מצריכה שימוש בברקסים כלל ושאם רוצים נחיתה קצרה אפשר להיעצר תוך ביזבוז מינימום מסלול
להגביר מעט סל''ד לפני נגיעה, לטעמי זה עבודה בעיניים וככה הייתי נוחת כטירון עם 172 כדי לא לפשל, הגברת הסל''ד מגבירה את המהירות והפוטנציאל שעמלת להרוג, מבזבזת מסלול, ומאחרת את העצירה.
נכון שכל מה שכתבתי לא אמור לעניין טייסי GA שנוחתים על מסלולים סלולים, ארוכים מאוד ונקיים ממכשולים, אך לטייס אז''מ שנוחת בשטח מיומנויות אלו הכרחיות.
נ.ב. מלבד אי אלו מטוסי STOL נגיעה עם מנוע עובד מאריכה את ריצת הנחיתה.
 
להגיד שנגיעה במצערת לצורך ריכוך

זה רמאות, זה כמו לומר שצלם שמשתמש בפוטושופ רמאי.
בולשיט.
זה כלי שתורם במדת הצורך לריכוך הנחיתה. כשאני משתמש בזה אני לא מרגיש פחות גבר מאשר כשאני לא משתמש בזה.
 
הפטנט הזה שלך חדש עבורי

אני מכיר אותו כדי לשכך קפיצה לאחר נגיעה ראשונה אבל לא ככלי לנחיתות רגילות.

דוד.
 

eli3443

New member
להעיף מבט במהירות .אם נמוכה מדי אז להוסיף מצערת .

 
זה עובד הפוך בפיינל

מוסיפים מהירות ע"י הורדת אף.
משנים קצב הנמכה ע"י המצערת.

דוד.
 

eli3443

New member
מדובר בקטע אחרי שבירת גלישה/בשלב ההצפה

בפיינל אתה צודק
 
לא מבין מהיכן הרעיונות הללו באים

להוסיף מצערת בשלב ההצפה, כשאתה ממתין לאובדן אנרגיה לפני נגיעה?
ברור שהמהירות נמוכה בשלב הזה של הטיסה. למה להוסיף מצערת?

דוד.
 

eli3443

New member
אם בתחילת ההצפה המהירות נמוכה מדי יחסית לגובה ההצפה אז תתרחש

הזדקרות בגובה רב ונפילה קשה ..
 
אני מציע שנפסיק ללמוד לנחות בהתכתבות

לכל אחד יש המדריך, שעליו הוא סומך, שידאג למקצע את נחיתותיו.

דוד.
 


 
נכון, ולפי חלק מההערות, אני ממליץ לחלק מהכותבים

גם לשקול החלפת מדריך.
 
לא רק - תלוי איך אתה מטיס

פעמים רבות שינוי גובה יכול להיעשות ע"י הגה הגובה בלבד, בלי לגעת בהכרח במצערת.
מושכים - המטוס עולה. אם המהירות יורדת מידי - מוסיפים כח.
דוחפים - המטוס יורד. - אם המהירות או סיבובי המנוע עולים מידי - מפחיתים כח.

דוד.
 
אז מה נעשה עכשיו למדריך שלי?

זה שאמר לי שלמטוס אין מושג שהוא בפיינל,
ושגם אין לו מושג מי מטיס אותו.
מזל שהפסקתי לטוס...
 
ולמה שיהיה לו מושג?

ביום שלמטוסים יהיה מושג ומכאן יכולת החלטה, ויבינו שלי שאין מושג, אזי אני אפסיק לטוס. בינתים אני מנצל את היתרון היחסי...
ואם אתה החלטת להפסיק מאותן הסיבות, חבל.
 
למעלה