טיפים לנחיתה חלקה

בלוץ

New member
הP92 שלך,במידה והשארת את הפיץ" כפי שהיה,

מתקרב מאוד לSTOLים. כל המגיבים בשרשור הזה הם טייסי G.A כולל אותך. כאשר תנחת במסלולים שרק מאפשרים המראה בטוחה,במטוס שלך משחרור מעצורים עד 50 רגל צריך פחות מ200 מטר(איתך אם לא שמנת וחצי דלק) תבין עד כמה ההצפה מיותרת(מסוכנת).לבוא שטוח ולהציף במסלול כזה זה תמיד יגמר לא טוב. היה פעם מדריך ראשי של אומני,שנוי במחלוקת על דעותיו,שלימד את חניכיו לנחות כאילו המסלול בראשון הוא לא יותר מ100 מטר.אני מברך על זה שלמדתי אצלו. אז הגיטפוקס היה המטוס הכי משוכלל. להוסיף מנוע כדי לשכך נפילה זה הכרחי בכזה מסלול וביכלל לא בושה בכל מסלול אחר.אלעד, בנ.א. שהיה לך בחצבה, אני מניח שהישתמשת בטכניקה הנ"ל והתוצעה מצביעה לזכות ולא לחובה.
 
סילביו עניתי לו בכובע של טיס GA

אבל אני חושב שטיסה זו טיסה
בין באז''מ STOL או בססנה גלאס קוקפיט
להוסיף מנוע כדי לשכך נפילה עם אף גבוה=מהירות
ולעיניינינו
נסה פעם לבוא פיינל תלול בסרק, מדפים מלא וב50 מי''ש ולשכך את השקיעה בעזרת הסטיק בלבד, ללא מנוע כלל, תראה שתיעצר תוך כלום מסלול כי נגעת במהירות נמוכה מאוד
הרבה פחות מהמהירות שתיגע בה אם תשכך את השקיעה לפני נגיעה עם מנוע
נכון, זה דורש דיוק ותירגול אבל משפר מאוד את יכולות ההטסה.
לנחות קצר זה נחמד אבל צריך גם להמריא משם וממילא מסלולים של פחות מ100 מטר (רק טיס חצי דלק) לא באים בחשבון, כך שזה לא משנה איך תנחת בשיטה שלי או בשיטה שלך תמיד תיעצר לפני סוף המסלול (אם נחתת עם רוח אף ולא גב
)
 
אלעד, לא טסתי איתך...

אבל מהכתוב אני מניח שאתה מגיע טיפה לאט. כל מה שהוספת מצערת לקראת הנגיעה עושה, זה להקטין את שיעור השקיעה ותורמת בכך לרכוך הנגיעה. אם התוספת היא קצרצרה, גם תוספת המהירות תהיה זניחה. הוסף "טיפה" מהירות בחצית ה"גדר" ובכך תשיג את אותה התוצאה.. מתי כן הייתי מוסיף "מכת" מצערת, רק במקרה במקרה של הצפה בגובה מוגזם. (כמובן זה במקרה שאתה נוחת בשדה בו לא ניתן להרים את המסלול.)
 
למעלה