כמה תובנות שנרכשו עם השנים...
1) ברכיבה בשוליים הימניים - קצב איבחון התנועה צריך להתמקד ברכב הרביעי מינימום , חמישי אופטימלי, שישי והלאה מומלץ. 2) בזמן הרכיבה בשוליים, כאשר אתה מזהה שבנתיב הצמוד אליך, נפתח פער בין 2 רכבים, תמיד צא מנקודת הנחה שרכב תקוע מבקש לעבור בין הרכבים כדי להגיע לשוליים בזווית של 90 מעלות, התכונן לכניסה אגרסיבית של רכב לנתיב הרכיבה שלך. 3) בזמן תנועה כבדה- הסתעפויות/איחוד של נתיבים מהירים - עליך תמיד להיות מוכן לכך, שכשאחד הרכבים "יישבר" מההמתנה, הוא ישבור את ההגה מבלי להסתכל ויפרוץ לנתיב שלך, טוב אם מראש תעבור לנתיב מרוחק יותר, או הורד מהירות נסיעה. 4) זיגזגת בין רכבים, והחלטת שהשוליים פנויים יותר? - השתלב בחכמה, כמו רכבים שפורצים לשוליים, יש גם רוכבים שעושים זאת. 5) בעקומה בכביש - העדף את הנתיב הפנימי, הוא חד יותר ואיטי יותר, אך מאפשר "רזרבות" כביש למקרה שמהירות הרכיבה שבה נכנסת אינה תואמת את תנאי הכביש, 6) נקרתה סכנה לפניך? לעולם אל תתמקד במראה הסכנה, המערכת הביולוגית הטבעית שלך, תגרום לך להביא את האופנוע למקום שאליו ממוקדות עיניך, אתר נתיב פנוי והתמקד בו. 7) כביש מהיר, מרחוק אתה רואה רכב המבקש לחצות את הכביש, לעולם, צא מנקודת הנחה שאבחנתו משובשת, והוא לא מעריך נכון באיזו מהירות תגיע אליו, ויש אפשרות סבירה שהוא ייצא לכביש מתוך הנחה שיספיק לעבור- האט! 6) החלטת לעבור בין 2 רכבים? רק לאחר שווידאת ממרחק, שנסיעתם עקבית ואינם נעים בתוך הנתיב . 7) בפקק, בצומת,בשוליים - בראותך רכב עומד, הסתכל על גלגליו- תוכל לקלוט את זווית הגלגלים הקדמיים וכוונתו לצאת בנסיעה לתוך הנתיב שלך. 8) תקרא את תנודות הראש של הנהג שלפניך, תוכל ללמוד הרבה על תשומת ליבו לכביש, או התעסקותו בדברים שיכולים להסיח את דעתו מקיומך. 9) רוצה לעבור בין רכבים בנסיעה? השהה את כניסתך , כשאתה ממוקם כ- 3 מטר לפחות לפני הרכב הנעקף, סמן עם הראש על ידי מבט מהיר אל הנהג, כי בכוונתך להכנס לנתיב נסיעתו, מדהים כמה עוזר יותר מוינקרים ומגביר את המודעות לכוונותך על הכביש. 10) שימוש בצופר - אמור להודיע לנהג שאני מתכוון להגיע ולמשוך את תשומת ליבו, לרוב, הוא כלל לא יבין מהיכן הצפצוף, המנעות מצפירה במידה ולא מדובר על מצב קיצוני, ולהתאים את מהירות הרכיבה לסיטואציה החדשה על הכביש. לאורך זמן, אפשר לגלות כי יכולים לעבור שנים עד שתצפור. סעו בדרכים טובות.