טיפים לרכיבה בטוחה

משתדל לרכוב במסלול השמאלי

מוריד את הסיכון של מכוניות מתפרצות מהשוליים לא נוסע מאחרי רכב אלא בצידו כדי לברוח במקרה של בלימת חירום לא משתחל בין מכוניות בתנועה. גם לא ב- 10 קמ"ש
 

Rtitan

New member
לזכור תמיד שמה שאתה רואה - כבר לא שם...

למוח לוןקח 1/20 של שניה לעבד את המידע שמגיע מהעין לתמונה, ועוד כמה שברירי שניה לתרגם את מה שהוא בנה להבנה כוללת... סך הכל - משהו כמו עשירית שנייה - מי שיודע נתוןמדוייק יותר אשמח אם ישים אותו כאן. כשאתה רואה את המצב שבו אתה נמצא, אתהכבר לא שם... זה היה 1/20 של שניה קודם... במהירות של 90 קמ"ש זה מה שהיה מטר ורבע קודם... אתה נמצא OFF מהמיקום שנדמה לך שאתה נמצא בו במטר ורבע ויותר. זה כמעט חצי נתיב?...
 

Rtitan

New member
../images/Emo186.gif!!! סגור את פתחי האיוורור של המעיל כשקר..

מה אתם צוחקים - נסעתי הלילה 30 ק"מ ב-10 מעלות צלסיוס במהירות של 120 קמ"ש כשאני לא מבין למה אני כל כך קפוא!! רק כשהגעתי הביתה והורדתי את המעיל התברר שלא סגרתי את פתחי האיוורור של המעיל לפני הרכיבה בלילה. צחוק צחוק, זה יכול להיות מסוכן כי הקור מאט את התגובות... הפשרתי.
 
כמה תובנות שנרכשו עם השנים...

1) ברכיבה בשוליים הימניים - קצב איבחון התנועה צריך להתמקד ברכב הרביעי מינימום , חמישי אופטימלי, שישי והלאה מומלץ. 2) בזמן הרכיבה בשוליים, כאשר אתה מזהה שבנתיב הצמוד אליך, נפתח פער בין 2 רכבים, תמיד צא מנקודת הנחה שרכב תקוע מבקש לעבור בין הרכבים כדי להגיע לשוליים בזווית של 90 מעלות, התכונן לכניסה אגרסיבית של רכב לנתיב הרכיבה שלך. 3) בזמן תנועה כבדה- הסתעפויות/איחוד של נתיבים מהירים - עליך תמיד להיות מוכן לכך, שכשאחד הרכבים "יישבר" מההמתנה, הוא ישבור את ההגה מבלי להסתכל ויפרוץ לנתיב שלך, טוב אם מראש תעבור לנתיב מרוחק יותר, או הורד מהירות נסיעה. 4) זיגזגת בין רכבים, והחלטת שהשוליים פנויים יותר? - השתלב בחכמה, כמו רכבים שפורצים לשוליים, יש גם רוכבים שעושים זאת. 5) בעקומה בכביש - העדף את הנתיב הפנימי, הוא חד יותר ואיטי יותר, אך מאפשר "רזרבות" כביש למקרה שמהירות הרכיבה שבה נכנסת אינה תואמת את תנאי הכביש, 6) נקרתה סכנה לפניך? לעולם אל תתמקד במראה הסכנה, המערכת הביולוגית הטבעית שלך, תגרום לך להביא את האופנוע למקום שאליו ממוקדות עיניך, אתר נתיב פנוי והתמקד בו. 7) כביש מהיר, מרחוק אתה רואה רכב המבקש לחצות את הכביש, לעולם, צא מנקודת הנחה שאבחנתו משובשת, והוא לא מעריך נכון באיזו מהירות תגיע אליו, ויש אפשרות סבירה שהוא ייצא לכביש מתוך הנחה שיספיק לעבור- האט! 6) החלטת לעבור בין 2 רכבים? רק לאחר שווידאת ממרחק, שנסיעתם עקבית ואינם נעים בתוך הנתיב . 7) בפקק, בצומת,בשוליים - בראותך רכב עומד, הסתכל על גלגליו- תוכל לקלוט את זווית הגלגלים הקדמיים וכוונתו לצאת בנסיעה לתוך הנתיב שלך. 8) תקרא את תנודות הראש של הנהג שלפניך, תוכל ללמוד הרבה על תשומת ליבו לכביש, או התעסקותו בדברים שיכולים להסיח את דעתו מקיומך. 9) רוצה לעבור בין רכבים בנסיעה? השהה את כניסתך , כשאתה ממוקם כ- 3 מטר לפחות לפני הרכב הנעקף, סמן עם הראש על ידי מבט מהיר אל הנהג, כי בכוונתך להכנס לנתיב נסיעתו, מדהים כמה עוזר יותר מוינקרים ומגביר את המודעות לכוונותך על הכביש. 10) שימוש בצופר - אמור להודיע לנהג שאני מתכוון להגיע ולמשוך את תשומת ליבו, לרוב, הוא כלל לא יבין מהיכן הצפצוף, המנעות מצפירה במידה ולא מדובר על מצב קיצוני, ולהתאים את מהירות הרכיבה לסיטואציה החדשה על הכביש. לאורך זמן, אפשר לגלות כי יכולים לעבור שנים עד שתצפור. סעו בדרכים טובות.
 

waismant

New member
הסתכלות הצידה

חשוב להסתכל לצדדים מעבר למה שרואים במראות. אבל טיפ חשוב שלמדתי הוא שבמקום להסתכל בפועל הצידה על ידי הפניית הראש, ועל ידי כך לעבד קשר עין עם מה שקורה מלפנים, עדיף להסיט קצת את הגוף ולהסתכל דרך המראה אל השטח הלא מכוסה בצורה רגילה. כך נשמר קשר עין בראיה היקפית עם מה שקורה קדימה, ואם מישהו לפניך יבלום או יחתוך לנתיב שלך תהיה מודע לו.
 

בועז בר

New member
"טיול" לרוחב הנתיב ו"סיכול ממוקד":

בכביש מהיר, כשרוכבים במהירות התנועה במוד 'רגוע', כשאין עומס וללא עקיפות: אני "מטייל" לרוחב הנתיב. לא ממוקם סטאטית בשליש כזה או אחר. המטרה: להיות מזוהה במראות של הרכב שלפני [מופיע לסירוגין בשלושת המראות שלו] ולעורר ערנות כלפי מצד הנהג שמאחורי [כל תנועה מושכת תשומת לב כאשר אנחנו בעצם סטאטיים ביחס לסביבה]. ברגע שהתנועה הופכת צפופה או אטית לטעמי, משתנה המוד ל"סיכול ממוקד"... משתדל לרכב מול הרווח שבין המכוניות ולא מול מרכז הרכב, מחכה בסבלנות למיצוב הנכון ביחס לתנועה על הכביש ועוקף ב'מתפרצת'. משתדל "לקרוא" את הרכבים אחד אחד ולא להתייחס אליהם כרכבת בכביש רב-מסלולים.
 

סינבד

New member
הפתעות

אני רוכב במטרה ששום דבר על הכביש לא יוכל להפתיע אותי. אני מתייחס לרכיבה כמו למישחק אטארי שבו כולם מנסים להרוג אותי ואני מנסה לחזור הביתה בשלום. זה עוזר לי מצד אחד לא לכעוס על כל אותם אלו שאכן מנסים להרוג אותי, ומצד שני לסכל את מזימתם הרעה. אני יותר זריז מהם ותמיד אני מכין לי בראש דרך לחמוק מהם. הטיפ השני שלי הוא שאני כל הזמן מדמיין את התאונה הבאה שעלולה לקרות לי. עבורי המחשבה על התאונה האפשרית הבאה היא דרך טובה להמנע ממנה ותזכורת תמידית להשמר ולהמנע מהטעות הבאה.
 

vmisha

New member
טיפ שלי

לקרוא את הספר "רכיבה נכונה" של נחום לב וגידי פרדר.
 

רונן456

New member
קלישאה אבל נכונה

הייתה ואולי עדיין יש פרסומת שאומרת אל תפתיע ואל תופתע, אני משתדל ליישם את זה כמה שיותר
 
מסך רחב ברזולוציה גבוהה!

זאת תמונת הכביש שאתה צריך לשמור בראש כל זמן הרכיבה שלך! מסך רחב פירושו: שכל מה שמשפיע על הרכיבה שלך ויותר נמצא בתוך שדה הראייה שלך. רזולוציה גבוהה פירושה: הראייה הממוקדת רואה רחוק ומאבחנת את כל מה שצפוי לבוא/להתרחש במהלך הבא והראייה המרחבית מודעת ו"מרגישה" את הסביבה המיידית ומבצעת את המהלך הנוכחי! 2 דברים משפיעים ואף קובעים את רוחב המסך ואיכות הרזולוציה: 1. מיקום במרחב - אופנוע יכול לשנות מיקום ללא הרף, והוא חייב לעשות זאת כדי לשמור על מסך רחב כל האפשר 2. מהירות - הגורם המכריע בשמירת הפוקוס והרזולוצה של מסך. אם אתה לא רואה חד וברור כל מהלך שלך, אתה רוכב מהר מדי! מבין 2 הגורמים לעיל, החשוב ביותר היא המהירות! לכל רוכב יש את המהירות שבה הוא מצליח להתמקם הכי טוב שהוא יודע, ולנתח את המצב הכי טוב שהוא יכול! רוכב שמודע למהירות הזאת, ושומר עליה, שורד! גידי
 

M O R M

New member
אני תמיד שני ברמזור אף פעם לא ראשון

הראשון תמיד חוטף את הזפטא מהגנב אדום כתמתם התורן.
 

kotej22

New member
../images/Emo45.gif

הציל את החיים של אבא שלי, ועלה בטוטלוס לרכב שכן קפץ ראשון
 

Flakor

New member
אם טופיק על נהיגה נכונה מדוע תמונה של עבירה?

ווילי במרחק של פחות מ100 מטר מקו המים ? 2 עבירות חמורות שהעונש על שניהם יכול להסתכם בקנס של עד 30,000שח ושלילה וחבל שכך מפרסמים טופיק אנא החליפו התמונה
 
סטיה של רכב ימינה/שמאלה

לא למהר לעקוף! הסטיה עלולה להתברר כהכנה לפניה הדוקה/פניית פרסה לצד ההפוך, שבמקרה של נסיון עקיפה תתבצע *על* הרוכב
הוספתי את זה בעקבות המלצה של בועז בר בתגובה לסיפור שלי.
 
למעלה