טיפים

טיפים

אני לא מלצרית. אני לקוחה. ואני עדיין לא מצליחה להבין את הקטע המסריח של הטיפים. למה אני צריכה להשאיר טיפים??? מי המציא את ההמצאה ה"גאונית" שלאחר שמשלמים על המוצר, צריך סתם לזרוק עוד כסף, אחרת אחרים חושבים שאתה קמצן??? עזות מצח!!! אני לא צריכה לסבסד את בעל המסעדה. הוא לא רוצה לשלם למלצרים משכורת? זבש"ו!! לאחר המחירים המופקעים שאני נאלצת לשלם במסעדה, בשום פנים ואופן לא אשאיר עוד את המשכורת למלצר. מדוע לקופאית בסופר לא משלמים טיפ? מדוע למתדלק לא משלמים? מדוע לטבח לא משאירים? שערוריה. אני מודיעה בזו שאני לא משאירה טיפים. לא 5%, לא 10% וברור שלא 15%. לא משנה כמה נחמד המלצר. ובהתחלה באמת החברים היו תוקעים בי מבטים רעים ומסננים כמה אני קמצנית, אבל אני שמחה לבשר שישנם כאלו שמחקים אותי. אם כולנו נפסיק להשאיר טיפים, לבעלי המסעדות לא תהיה ברירה, והם יתחילו להקפיד ליישם את חוקי המדינה.
 

avidadon

New member
המנהג השתרש,

ויש לי חדשות בשבילך, זה לא רק למלצרים. זה גם למשלוחן, וגם לחדרן, ולעוד אנשים אחרים שעובדים קשה יותר או פחות לשרת אותנו. אם את לא רוצה- אל תתני טיפ. יש לי מיני תאוריה לתופעה הזו שנקראת טיפים, בגדול היא אומרת שכל עבודה שאדם עושה במיוחד בשבילינו והיא יחסית לוקסוס - נותנים טיפ. להגדרה הזו נכנסים מלצרים, משלוחנים, חדרנים, סוחבי המזוודות (למלון), ולעוד כל מיני... לאחרונה יש גם בכל מיני פיצוציות כוס של "טיפ". אל תקחי את זה כל כך קשה, את לא חייבת לשים אגורה.
 
אכן המנהג השתרש

וצריך לעקור את המנהג המגונה הזה. חדשות לי עבורך - הרבה מאוד אנשים עובדים קשה לשרת אותנו. והם מקבלים משכורת עבור כך. אני משלמת עבור המוצר, ואין שום סיבה שבעולם שאשלם כפול - במחיר המוצר גלום מחיר העובד, ובנוסף, אשלם ישירות לעובד. בדיחה לא מוצלחת!! מה זה עבודה לוקסוס? הוא לא מקבל משכורת??? אם פקידת הקבלה אצל הרופא היתה אדיבה במיוחד, תשאיר לה טיפ כי היא היתה סופר דופר לוקסוס?? ותודה על עצתך, באמת איני משאירה אגורה.
 

shir salsa

New member
תשמעי

אף אחד לא מחייב אותך להשאיר טיפ, אבל למה לא?!? בייחוד שברוב המקומות זאת בעצם המשכורת שלו. ולא יעזור אם לא תשלמי, כי בעל המקום לא יתחיל לשנות את דרכו וליישם את חוקי המדינה- אין מצב!!! במידה מסויימת את צודקת, אבל מה לעשות, טיפים זאת לא המצאה חדשה וזה לא רק בארצנו הקטנטונת, וזה לא יהיה כזה נורא בשבילך להשאיר טיפ. אחרי הכל, את מקבלת שירות והוא לא כלול במחיר של המוצר.
 

get well

New member
../images/Emo123.gifהצלחת לעצבן אותי../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo123.gif

מתוקה, המחיר שאת משלמת במסעדה עד כמה ש"גבוה" הוא לדעתך מה לעשות לא כולל שרות. מה היית מעדיפה שיצרפו לך אוטומטי אחוז מסוים לחשבון וכך לא יתנו לך את האופציה לבחור כמה את רוצה לשלם על השרות? האוכל לא עף עלייך לשולחן והשולחן לא מתנקה מעצמו כל זה עושים המלצרים ומה לעשות שזה לא כולל במחיר. את כן מחוייבת להשאיר 10% לפחות, ואצלנו אם מישהו לא משאיר או משאיר פחות המלצריות מחוייבות להגיד לו "סליחה, אבל המחיר לא כולל שרות או לחילופין 10% לפחות שרות.." אם אין לך כסף לשלם על שרות תשבי על הבר (למרות שגם לברמנים מגיע טיפ..) או תזמיני הביתה..(במחשבה שנייה גם לשליחים מגיע..) את יודעת מה תלכי ותקחי TA. את צריכה לקחת בחשבון שבמסעדה חלק מההוצאות יהיה להשאיר טיפ ואם אין לך אז תשארי בבית
 
רק לידיעתך...

אצלנו המשכורת זה רק ה12 אחוז מההזמנה שמתוכם שני אחוז זה מס הכנסה וזה יוצא בערך שני שקל להזמנה, כי רוב האנשים רק מזמינים קפה, ככה שאחרי שמונה שעות משמרת לא יוצא המון כסף והטיפים שאנשים משאירים(בנוסף לשירות) זה מה שעושה את המשכורת שלי בסופו של דבר. זה אכן ניצול וזה גם לא ממש חוקי אבל זה עדיף מכלום
 
את טועה

להגיד "זה לא כולל שירות" זו עבירה על החוק, היו והחוק מחייב להציג באופן ברור את המחיר. אם בעל המסעדה חושב להתחכם ולהכניס עוד מרכיב לתשלום, אבל לא מציין מה סכום אותו הרכיב, אלא חושב שהלחץ החברתי יגרום לי להוציא יותר ממה שהוא היה מסוגל לבקש ממני - את והוא טועים בגדול. השולחן לא מתנקה מעצמו. מאוד מעניין אותי. גם האוכל לא מתבשל מעצמו. גם עיצוב המקום לא נעשה מעצמו. מדוע דווקא העלות של המלצרית נפרדת? מדוע שלא יגבו גם דמי עיצוב? דמי קבלת רישיון מהעיריה? כל העלויות האלו נכללות ברכיב האוכל המוזמן. כן, תתפלאי, גם ניקוי השולחן נכלל במחיר המנה שאני מזמינה. על ניקוי השולחן אני לא צריכה להשאיר 10-20% מהמנה שאכלתי, סליחה!! ואם בעל המסעדה לא משלם לא, תוציאי תיסכולים עליו, על הפושע, לא עלי שאני לא מוכנה לזרוק את הכסף שלי עבורו עבדתי לא פחות קשה ממך! מצידי שיתמחרו מחדש את מחיר המנות ויכניסו לשם את עלות המלצרים. אגב, עלות המלצרים כבר מתומחרת כיום למחיר המנה, פשוט זה טריק להוציא עוד כסף מהלקוח. וחמודתי המתעצבנת, לפני שאת מתעצבנת עלי, תתחילי ביוזמתך להשאיר 12% מעלות הקניה שלך בסופר לקופאית. הקופה לא תקתקה מעצמה, נכון??? היא עומדת על הרגליים לא פחות זמן ממך!! ותתחילי להשאיר 12% לאינסטלטור שלך, הוא גם עבד קשה מאוד. הסתימה בבית שימוש לא סתם נפתחה לה. מה עם פקידת הקבלה אצל הרופא? היא קובעת לך תורים בחינם??? בקיצור, אנחנו מוקפים בנותני שירותים. רובם המכריע לא מקבל תוספת נחמדה שכזו, שבדרך כלל לא מדווחת למס הכנסה (שערוריה!). אנשי שיווק מחוכמים מיצבו מספר מקצועות בהם הפכו את הנורמה לכך שצריך להשאיר טיפ אחרת אתה אדם רע וקמצן, וכולנו צריכים ליישר קו. אני לא מיישרת קו. ואם את תבואי ותאמרי לי "סליחה, המחיר לא כולל שירות", אני אגיד לך "תודה רבה על השירות, היה מצויין". ומעניין, על פי מה החלטת שהשירות שלך שווה 10% ממחיר המנה? אשמח לראות את התחשיב שלך. ומדוע זה תלוי בסכום המנה? הזמנתי סלט ב- 20 ש"ח, וחברה הזמינה אוף ב- 50 ש"ח. אני צריכה להשאיר 2 ש"ח והיא 5 ש"ח? למה, מה קרה? לקח לך יותר זמן לרשום את ההזמנה שלה? הצלחת שלה היתה הרבה הרבה יותר כבדה משלי? היא לכלכה את השולחן יותר ממני? בקיצור, זה בולשיט. רוצה דמי שירות? אם אני במצב רוח נדיב במיוחד אשאיר לך שקל, וגם את זה בעצם לא, כי אני נגד הפרנציפ בעיקרון. חוצפה!
 

ayala26

New member
יש דברים שמי שלא היה בחייו מלצר

לא יבין. להגיד "זה לא כולל שירות" הוא בדיוק להציג את המחיר מראש. מה קרה? קשה לך להוסיף 10% בעצמך?
 
קשה לי מאוד

זה לא נגמר ב- 10%. בונים כאן על הלחץ החברתי. אם אני הולכת עם עוד אנשים, הרי שאני רוצה לשדר שאני לא קמצנית, ואני ארגיש מחוייבות להשאיר יותר. הנה, גם כאן בפורום דיברתם על כיצד אנשים משאירים 20% טיפ. טירוף. והנקודה השניה, עצם העובדה שקובעים שהוצאה קבועה (כמו מלצרית) הופכת להוצאה משתנה (אחוז מהמנה) מראה שאין כאן תום לב. מנה יקרה אמורה להיות יקרה היות וזמן ההכנה עליה היה גדול יותר והיות כי הושקעו בה חומרי גלם יקרים יותר. מדוע לקבל קנס בצורת תשלום עתק למנקת השולחן? אם אני מזמינה כוס מים מינרלים או מנה ב- 200 ש"ח, המלצרית עושה בדיוק אותה עבודה. רושמת את ההזמנה, מעבירה לאחראי, ומוציאה לי את המנה החוצה. וכמובן מנקה אחר כך את השולחן. אני מסרבת להיות נתונה לעושק המשולש - (1) לשלם פעמיים עבור המלצרית, פעם באופן ישיר, ופעם באופן עקיף היות והעלות שלה כן מגולמת במנה (2) להיות נתונה ללחץ חברתי לשלם עוד ועוד ועוד. הרי מי שמשאיר 10% נחשב קמצן, לא??? בגלל שהתחשק למישהו לאכול טוסט במסעדה, מוטלת עליו החובה לדאוג לרווחה הכלכלית של המלצרית! או להרגיש לא נעים וקמצן! (3) תחשיב חוצפני על פיו יוקר המנה שלי קובע את התשלום למלצרית. אז כן, "מה קרה". קרה שאני לא מוכנה לזה. ואתן מלצרותי החמודות, כשהאינסטלטור שלכם יבקש עוד 10% עבור הדלק שלוקח לו להגיע אליכן הביתה, אל תתלוננו. שכחתן, הרי שום דבר לא מגולם בתשלום.
 

get well

New member
אז זהו שיש בזה כמה גורמים..

ראשית בן אדם ששותה
לא ישאר לשבת הרבה זמן ולא יתפוס את השולחן לשעה כמו שיעשה בן אדם שמזמין
. מי שמזמין ב200 ש"ח בדרך כלל יושב כמה שעות טובות במקום והמלצרית מפסידה את השולחן הזה מכאן שהטיפ צריך להיות יותר גבוה. שוב אני מזכירה שהמלצריות לא מרוויחות משכורת אלא רק טיפים בניגוד לשאר המקצועות שציינת... מילא היית אומרת שאין לך כסף את זה עוד אפשר להבין אבל את פשוט לא מעריכה את עבודתה של המלצרית וחבל. הטיפים זה הפידבקים שאנחנו מקבלות על קריעת תחת שלא מהעולם הזה ועמידה כל היום על הרגליים ללא שכרנסי את קודם יום אחד למלצר ונראה מה תגידי.. בכל מקרה עד שלא תנסי אנחנו לעולם לא נגיע להסכמה.. אפשר לשאול בת כמה את
 

marysia

New member
עדיף

שכבר תשאירי 10 אחוז מאשר שלא תשאירי כלום אז באמת יחשבו שאת קמצנית! אם את חושבת רק על הדימוי העצמי שלך בעיני החברים לפי איזה טיפ את משאירה אז מצבך לא טוב.
 

get well

New member
לזאת שלא משאירה טיפ../images/Emo26.gif

בשביל לפתור לך את הבעיה אין כזה דבר סלט ב20 ש"ח לפחות לא אצלנו רוב המנות עולות אותו דבר כך שגם את וגם חברה שלך יצטרכו לשלם את אותו הטיפ.. בקשר לחוק, מאיפה שמעת את השטות הזאת שזה עבירה על החוק להגיד.."לא כולל שרות". בידיוק לפני כחצי שנה נכנס חוק שאוסר על המסעדות לחייב על השרות בתוך החשבון אז רושמים "לא כולל שרות". את מעדיפה שיכניסו לך את השרות לתוך מחיר האוכל? מה לעשות מתוקה שזה כבר לא חוקי..חבל... אני ממש מקווה לא ליפול על לקוחה כמוך כדי שתהרוס לי את כל המשמרת. אני עובדת רק על טיפים וככה רוב המלצריות. תפסיקי להתחבא מאחורי אידאולוגיות ותגידי שאת פשוט איך לומר.."חסכנית..."
 
את רואה! זוהי בדיוק הנקודה!

מי שלא מנדב את כספו למלצרית, הוא "חסכן". לא משנה אם אתה תורם למטרות צדקה, לא משנה מי ומה אתה - לא השארת טיפ מכובד, שמך יוצא לפניך כחסכן מארץ החסכנים. הכוונה שלי עם החוק היתה שחייבים להציג בצורה ברורה את המחיר. אם כתוב שהמחיר אינו כולל שירות ולא מציינים מה מחיר השירות, זוהי עבירה על החוק. ואני אגב לא נכנסת למסעדות שמציינות עבורי מה הטיפ אותו עלי להשאיר. לא מקובל עלי לממן את המלצרית. המסעדה מסירה ממנה לגמרי את גורם הסיכון של המלצריות. ואם לא מצויין מהו הטיפ הנדרש אני לא משאירה כלל טיפ. זה הרי נתון לשיקול דעתי, הלא כן? תראי, זה לא שאני לא מעריכה את עבודתך. אני בטוחה שזו עבודה קשה מאוד. אבל הנקודה היא שכמו שאת עובדת קשה, כך גם אנשים אחרים. כמוני לדוגמה. לי אף אחד לא חושב להשאיר טיפ כי התאמצתי. זה ברור שעלי לעשות את המקסימום. והעובדה שבעל המסעדה לא משלם לך משכורת זה באמת שערוריה. אבל במקום לתקוף את הלקוח, שפשוט רצה לאכול בלי לקחת על עצמו מימון מלצרית, תצאי נגד בעל המסעדה שעובר על החוק. לי יש אופי חזק ואני מסוגלת להתמודד עם המבטים של "איזו קמצנית את!". רוב האנשים אינם מסוגלים, ועל זה המסעדה בונה. לדעתי צריכים להוציא את הטיפים מחוץ לחוק. ואני בת 28 אגב. וצודקת, לא עבדתי מעולם במלצרות.
 

גלי0

New member
מה את לא מבינה?../images/Emo124.gif

טיפים זה בדרך כלל המשכורת היחידה של המלצרים! הבן אדם הגיש לך אוכל - נהוג שתשלמי לו 10 אחוז מזה. אם אני הייתי המלצרית שלך הייתי יוצאת ומבקשת ממך. וזה יפה שיש לך אידיאולוגיות מפוצצות, שאני אפילו לחלקן, אבל ככה לא תשני שומדבר ובאותה נימה אני שמחה לבשר לכם שהתלונה שלי למשרד העבודה מתקדמת יפה.. הם מתיחסים ממש ברצינות לזה שתדעו!
:)
 

ayala26

New member
זה לא שהיא לא מבינה

זה "לעשות דווקא". מהנסיון שלי הלקוחות שלא משאירים טיפ הם גם אותם לקוחות שמתלוננים הכי הרבה על סתם דברים ("הסלט הרטיב את הטוסט" , "הקפה חם מדי" לא המצאה שלי אלא דברים שנאמרו לי במהלך עבודתי), אותם אלו שישלחו את המלצרית בחזרה למטבח 5 פעמים על כוס קפה, אותם אלו שאחרי שהם עוזבים הכסאות השולחן שלהם זרוע סוכר (במקרה הטוב שהם לא אכלו...) והכסאות מפוזרים לכל עבר (כבר אמרנו שאין 10 גמדים קטנים שמנקים ומסדרים אחרי הלקוחות וגם זה מה שהמלצרית עושה) לכן אני רואה בזה יותר ממחיר השירות - זה גם עניין של
נימוס
ונתינת פידבק למלצרית על עבודה טובה. וזה אכן מבאס שבמשך שעתיים את מתרוצצת סביב לקוחות שגם מפריעים לך לתת שירות מעולה ללקוחות אחרים כי הם דורשים את מלוא תשומת הלב (שילמנו ולכן מגיע לנו הכל) ולא מרוויחה על זה כלום. אבל אחרי 5 דקות של פריקת עצבים במעמקי המטבח זה היה עובר לי ולקוחות כאלו שהגיעו פעם שניה - זכרתי גם זכרתי מי הם ומה הם ולכן הם קיבלו שירות מתאים בפעם הבאה.
 
ברור שהכי קל להגיד

שאלו שלא משאירים טיפים הם אלו שגם מתנהגים בצורה חזירית בכלל. צר לי להרוס את התיאוריה, אני לא נוהגת לטרטר מלצרים, ואפילו לא חושבת שאני אוכלת בכזו צורה חזירית שמשאירה לכלוך ופירורים לכל עבר. וביננו, גם המלצרים כבר מכירים אותי ויודעים שלא אשאיר טיפ, וכמו שאת אומרת - אני מקבלת "שירות מתאים" בפעם הבאה, זה לא מזיז לי. אני אמנם קצת המומה מכך (האם אני הייתי מעיזה לזלזל בלקוחות אשר לא משאירים לי בקשיש? לא), אבל מעבר לפליאה הרגעית על חוסר הנימוס של המלצרים, זה פשוט לא מזיז לי. לא צריכה שיחייכו אלי, שישאלו אם הכל בסדר, אני רק רוצה יחס קורקטי ולאכול את המנה שהזמנתי. כשאני הולכת לבתי קפה או מסעדה אני לא מצפה שיכרכרו סביבי. ברגע שאני מקבלת את המנה שהזמנתי, אני מסודרת. אני לא מאלו שמציקים למלצרים, או פוצחים איתם בשיחה, או נזכרים באלף ואחד דברים. שוב, בלי לזלזל בעבודתך, אני לא מרגישה צורך לתת לך פידבק על העבודה הטובה. מצופה ממך שתעבדי בצורה טובה. לא מרגישה שום צורך להתלהב אם המלצר מילא לי מים שנגמרו מבלי שביקשתי, או אם המנה הגיע בדיוק כפי שרציתי. זו העבודה שלכם. ואם את נוטרת טינה למי שלא משאיר לך טיפ - אינך מקצועית כלל וכלל ואין לך כבוד למקצוע שלך. באמת אין טעם לדוש בזה עוד ועוד. רק רציתי להסביר לכם את הצד השני, שאם במקרה תתקלו בי או אני בכם, תבינו שאין בזו שום דבר אישי. אני לא משאירה טיפ לא כי לא עבדתם טוב, אני פשוט נגד. ואם אכן אתם מקבלים רק טיפים ולא משכורת, אתם מוזמנים להתלונן על המעביד שלכם. לא לצפות שאני אממן את המחיה שלכם.
 

ayala26

New member
לא הרסת שום תאוריה.

לפי מה שאת כותבת אם היית יושבת במקום שעבדתי בו - הייתי מזהה אותך טוב מאוד. וגם לך קל לפתח תאוריות על סמך הכרותך עם עצמך אך כמו שאמרתי קודם - מי שלא היה נותן שירות בעבר לא יבין. ואין מדובר בנטירת טינה כי אם העדפה להשקיע ולרוץ 10 פעמים בשביל בקשות של אנשים שאו שנתנו טיפ בעבר ועל כך אני מוכירה להם תודה, או שהם חדשים ולכן אני "נותנת להם להנות מהספק"ץ אולי את יושבת ושותה את הקפה בשקט בלי הרבה תלונות, אבל תאמיני לי יש לקוחות מהגיהינום ואם את רוצה מקרה קיצוני, היתה משפחה אחת שהגיעה כל יום שישי לקפה שעבדתי בו ואחרי פעם אחת שהייתי המלצרית שלהםסרבתי בכל תוקף בפני המעסיק שלי לשרתם מכיוון שאני אמנם מלצרית ותפקידי לתת שירות - אף עדיין אני מצפה למידה של כבוד מינימלי והם עברו את כל הגבולות האפשריים להשפלת מלצרית.
 
למעלה